Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-nainen-ei-halua-lapsia-se-aiheu…
"– Ennen sota-aikoja on sanottu, että jokaisen naisen pitäisi tehdä kuusi lasta, että kansakunta pysyy elinvoimaisena. Sotien jälkeen puhuttiin, että pitäisi tehdä neljäs lapsi isänmaalle, Malaty sanoo."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi lapseton olisi automaattisesti itsekäs. Esimerkiksi minä olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta teen vapaa-ajallani paljon vapaaehtoistyötä perheiden ja vanhusten parissa ja olen myös aikuinen tukihenkilö parille teinille. Varsinkin toinen näistä teineistä on viime aikoina tarvinnut hyvin tiiviisti tukea ja luotettavaa aikuista, jolle jutella. Olen iloinen, että minulla on ollut mahdollisuus olla hänelle tukena ja saatavilla.
Jos minulla olisi omia lapsia, en minä mitenkään ehtisi yhtä aktiivisesti tukea jonkun toisen lapsia. Mutta nyt ehdin, ja koen sen merkitykselliseksi.
Niin, se onkin mielenkiintoista! Tarvitaan luotettavaa aikuista, jolle jutella. Hmmm. Tuskin nämä kaikki tällaista tukea tarvitsevat nuoret sentään täysorpoja ovat? Missä niiden ihanat vanhemmat nyt ovat, nämä äitylit, jotka urheina ovat isänmaallisesti lapsia tehneet ja täällä siitä leukojaan ahkerasti louskuttavat? Miksi heidän lapsensa tarvitsevat muita aikuisia - jopa velojakin!!! - jotta saisivat päänsä kasaan ja itsensä kasvatetuiksi kunnon kansalaisiksi? Jossain nämä äitylit ja isukit ovat menneet pahasti vikaan...
Hmmm. 🤔🤔
Täällä me olemme me kunnon vanhemmat. Sinunkin äitisi olisi joutanut jättää sinut synnyttämättä. Ethän tuota mitään hyötyä koko ihmiskunnalle, vaan tuhlaat kalliita luonnonvaroja itseesi. Mielestäni ei ole isänmaallista ja järkevää tehdä lapsia, jos kantti ei riitä, mutta se, että te erinomaisesti (oman kertomanne mukaan) elämässä menestyvät velat ette tee lapsia, se on väärin.
Jos lapsia ryhtyisi tekemään, niin olisi pakko vääntää se pakollinen poika. On perheitä, joissa on syntynyt useita tyttöjä. Pojan syntymän jälkeen loppuu lapsi talkoot. Kaikki lapset eivät näköjään ole yhtä toivottuja. Naisella on ihmisarvo sitten, kun porsii pojan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-nainen-ei-halua-lapsia-se-aiheu…
"– Ennen sota-aikoja on sanottu, että jokaisen naisen pitäisi tehdä kuusi lasta, että kansakunta pysyy elinvoimaisena. Sotien jälkeen puhuttiin, että pitäisi tehdä neljäs lapsi isänmaalle, Malaty sanoo."
Ei riitä kaksi sinappikonetta, jotka eivät välttämättä enää tuota yhtään uutta elämää -> lapsenlapsettomuus.
Minullakaan ei ollut äitiviettiä. Tulin kuitenkin raskaaksi ja en voinut ajatella aborttia. Pelkäsin äitiyttä, enkä suotta. Heti kun vauva oli ensimmäisessä vaipanvaihdossa laitoksella hoitaja katsoi syyttäen minuun ja kysyi; "mikä tuo on?" ja osoitti pientä mustelmaa vauvan jalassa...jäin täysin sanattomaksi. Luuliko hän että olen satuttanut vauvaa!? Siitä se alkoi, tarkkailu ja ihmettely pitkin lapsen kasvamista. Pääsääntöisesti tultiin puhumaan, kuinka lapsi on erikoinen..."mitä olette tehneet lapsellenne?" kysyi päiväkotitäti. Niin tietysti, vanhemmat ovat aina syyllisiä kaikkeen, mitä vain sivullinen tai sossun täti päässään keksii.
Lapsen hoito oli vaativaa, ei ollenkaan sellaista kuin olin ajatellut. Lapsi teki metkujaan jatkuvasti päivästä toiseen ja vuodesta seuraavaan, odotin vain että hän tulisi tavalliseksi rauhalliseksi lapseksi. Niin ei ole vieläkään. Aina sattuu ja tapahtuu, sydän syrjällään pelkään kuinka hän jaksaa henkisesti haasteistaan.
8-vuotiaana hän sai adhd-diagnoosin. Olin niin uupunut lapsen metkuihin ja vanhempien moittimiseen ja syyllistämiseen, että jo vaadin diagnoosia lapsellemme. Itsetunto oli poljettu olemattomiin.
Lapsi on rakas ilmanmuuta, ehdottomasti ja tietenkin! Kaikkensa tekee hänen eteensä, että elämäntaival olisi hänelle kevyempi. Huoli ja suru hänen puolestaan on yhä suuri! Hän tietää itsekin neurologiset ja mielenongelmansa ja sanoi, ettei koskaan tule hankkimaan omia lapsia, ei halua siirtää geenejään eteenpäin!
Ymmärrän tosi hyvin sen tuskan, mitä vanhemmat tuntevat jos lapsi käyttää huumeita tai on elämänhaluton. Kiitän Luojaa, ettei oma lapsi ole alkanut käyttämään aineita, vaikka syvästi ahdistunut on ollutkin. Tietysti olen miettinyt mikä minussa ja geeneissäni on vikana, en minäkään ole juuri elämästäni nauttinut, en lapsena enkä aikuisena. Elämä ainakin minulle ollut vaikeaa. Jos nyt saisin toivoa, en olisi halunnut itsekään syntyä tähän kauheaan maailmaan. Onneksi elinaika on rajallinen!!! Siitäkin voi Luojaansa kiittää! On hyvä, että lisääntymisestä saa päättää ja abortinkin saa tehdä. On hyvä, ettei ole ikuista elämää. Muistan kun kummitätini vanheni ja odotti kuolemaa, hän sanoi; "Voi miten kuoleman tekeminen on raskasta!" Isäni sota-ajan lapsi sanoi; ettei elämää pahempaa helvettiä ole, turha teidän uskovaisten sillä on pelotella!
Mitä enemmän tällaisia ketjuja luen, sitä onnellisempi olen siitä, etten koskaan ole halunnut lapsia. Olisi järkyttävää, jos minusta olisi niiden myötä tullut yhtä epämiellyttävä ihminen kuin kaikki ne lapsia hankkineet, joiden mielipiteitä tässäkin ketjussa luen. Ilmeisesti lapsettomuus suojelee tuolta? Jotenkin se perhe-elämä selkeästi katkeroittaa ja tekee rajattomaksi muut jyrääväksi ilkeilijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapseton ei ole tässä ketjussa ottanut puheeksi maanpuolustusta tai sotaa, vaan sen aloittivat lapsettomat, jotka hekumoivat lasten lähettämisestä tykinruoaksi.
Se oli se kaksi lasta tehnyt joka julisti että kukaan lapseton ei ole tehnyt mitään maansa eteen toisin kuin hän, koska hän on tuottanut kaksi jälkeläistä. Tästä päästiin paitsi siihen että lapsettomat tekee töitä ja maksaa veroja koko sen ajan kun lapsi-ihmiset nostelee tukiaisia, myös maanpuolustukseen, johon osallistuu myös lapsettomat - muun muassa mulla, miehelläni ja veljelläni on yhteensä nolla lasta ja meillä on ammattiemme takia todellakin käyttöä maanpuolustuksessa jos tilanne tulee. Eikä tuokaan ole mikään loukkaus vaan ihan vaan hölmöä väittää että yhteiskunnalle ei ole mitään hyötyä lapsettomista.
Mutta monella suulla täällä huudetaan, että tulevaisuudella ei ole mitään väliä, kun sitä sitten vain kuolee yksin ja pukkaa horsmaa. Maanpuolustustahtoa ei ole, ei tietenkään, kun ei ole mitään menetettävää.
Millä mandaatilla sinä ylijumalana ja tyrannina määrittelet mitä muilla on tai ei ole menetettävää? Kerro se?
Itsehän te sitä huudatte. Ei kiinnosta Suomen tulevaisuus, ympäristö tai mikään muukaan, kun itse ette ole enää todistamassa mahdollista tuhoa. Aika itsekästä.
Vastaa kysyttyyn kysymykseen ilman tekosyitä, kiitos! Tai vaihtoehtoisesti lopeta se OT yksinhuutaminen.
Mielipiteeni ei tee minusta ylijumalaa tai tyrannia, en koe niin. Eikä minulla ole mitään mandaattia mihinkään yhtään enempää kuin kenelläkään muulla täällä kirjoittavalla. Mutta jos olisin tyranni, niin lapsettomat joutaisivat ensimmäisinä etulinjaan tykinruoaksi. Älkää nyt loukkaantuko, mutta mieluummin sinne kuitenkin aikuisia kuin ehdottamianne lapsia.
Naisia ei ole vielä ainakaan toistaiseksi pakotettu armeijaan tykin ruuaksi, joten kyllä sinne tykin ruuaksi joutuu perheelliset miehet. Tv. Vela-nainen.
Älä nyt, kun sinne oikein toivottiin täällä lapsettomien toimesta lapsia lähetettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapseton ei ole tässä ketjussa ottanut puheeksi maanpuolustusta tai sotaa, vaan sen aloittivat lapsettomat, jotka hekumoivat lasten lähettämisestä tykinruoaksi.
Se oli se kaksi lasta tehnyt joka julisti että kukaan lapseton ei ole tehnyt mitään maansa eteen toisin kuin hän, koska hän on tuottanut kaksi jälkeläistä. Tästä päästiin paitsi siihen että lapsettomat tekee töitä ja maksaa veroja koko sen ajan kun lapsi-ihmiset nostelee tukiaisia, myös maanpuolustukseen, johon osallistuu myös lapsettomat - muun muassa mulla, miehelläni ja veljelläni on yhteensä nolla lasta ja meillä on ammattiemme takia todellakin käyttöä maanpuolustuksessa jos tilanne tulee. Eikä tuokaan ole mikään loukkaus vaan ihan vaan hölmöä väittää että yhteiskunnalle ei ole mitään hyötyä lapsettomista.
Mutta monella suulla täällä huudetaan, että tulevaisuudella ei ole mitään väliä, kun sitä sitten vain kuolee yksin ja pukkaa horsmaa. Maanpuolustustahtoa ei ole, ei tietenkään, kun ei ole mitään menetettävää.
Millä mandaatilla sinä ylijumalana ja tyrannina määrittelet mitä muilla on tai ei ole menetettävää? Kerro se?
Itsehän te sitä huudatte. Ei kiinnosta Suomen tulevaisuus, ympäristö tai mikään muukaan, kun itse ette ole enää todistamassa mahdollista tuhoa. Aika itsekästä.
Vastaa kysyttyyn kysymykseen ilman tekosyitä, kiitos! Tai vaihtoehtoisesti lopeta se OT yksinhuutaminen.
Mielipiteeni ei tee minusta ylijumalaa tai tyrannia, en koe niin. Eikä minulla ole mitään mandaattia mihinkään yhtään enempää kuin kenelläkään muulla täällä kirjoittavalla. Mutta jos olisin tyranni, niin lapsettomat joutaisivat ensimmäisinä etulinjaan tykinruoaksi. Älkää nyt loukkaantuko, mutta mieluummin sinne kuitenkin aikuisia kuin ehdottamianne lapsia.
Naisia ei ole vielä ainakaan toistaiseksi pakotettu armeijaan tykin ruuaksi, joten kyllä sinne tykin ruuaksi joutuu perheelliset miehet. Tv. Vela-nainen.
Älä nyt, kun sinne oikein toivottiin täällä lapsettomien toimesta lapsia lähetettäväksi.
Ole hyvä ja linkkaa kommentit, joissa lapsettomat toivovat tällaista - tai muuten puhut aiheetonta puppua.
Eläkkeet ovat työansioista eläkeikään tulleelle palautuvaa omaa rahaa. Elatusmaksu penskalle maksettavaa elatusta. Aivan eri asioita siis.
Pidän lapsista eikä minua hirvitä raskaus, synnytys tai vauvavuosi. Mutta se aika sen jälkeen kun joutuu töihin perhevapaalta... Minusta tuntuu jo nyt lapsettomana etten jaksa työpäivän jälkeen mitään. Äitinä pitäisi tehdä ruokaa, kotitöitä, leikkiä lapsen kanssa ja hoitaa hänen iltatoimet joka ilta. Uuvuttaa jo ajatuskin. Nyt sentään voin maata vaikka koko illan sohvalla jos väsyttää niin paljon.
Miksi aina pitää olla liuta syitä siihen, miksei halua lapsia? En yksinkertaisesti halua ja piste. On paljon asioita, mitä haluan tai en halua, mutta ei niitä tarvitse joka käänteessä perustella.
En ole halunnut,enkä ollut haluamatta. Lapsia ei vain tullut ja olen täysin tyytyväinen siihen. Heidät menettää kuitenkin avioliiton ja kotoa lähdön myötä.
Paljon tuskaa heihin myös liittyy. Pieleen menneet avioliitot, huonot lapset. Paljon parempi on vain täysin rakkaan ja sopivan aviomiehen kanssa. Muuta en kaipaa. Pidän kyllä lapsista,en koskaan tee heille muuta kuin hyvää,kun tapaan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä ja linkkaa kommentit, joissa lapsettomat toivovat tällaista - tai muuten puhut aiheetonta puppua.
En ala kahlaamaan läpi koko ketjua, mutta lasteni toivottiin joutuvan etulinjaan tykinruoaksi. Että sellaista empaattisuutta täällä lapsettomilla ja kovasti toivotaan nähtävästi sotaakin. Tietysti se on helppoa, kun ei tarvitse surra omien lasten puolesta.
Sivulla 149 uhataan hakea lapseni ensimmäisiksi luotien tielle. En saanut linkitettyä, mutta siellä se todiste on. Itse en käytä kakara-sanaa, mutta veloille se ei ole ongelma, sekään. No, ihme se olisikin, koskapa lasten uhraaminen etulinjassakin on ok.
Niin se velojen oikea karva paljastuu, kun vähän pöyhii.
Nyt mä en näe omia lapsia millään tavalla tarpeelliseksi. Teen uraa ja olen itsenäinen nainen. Tulevaisuudesta en osaa sanoa. Rakastan lapsia kyllä ja mielelläni läheisten lasten kanssa olenkin. Toisinaan vapailla käyn pelaamassa naapurien lasten kanssa, luistelemassa jne. Ovat niistä osa olleet mun luona yökylässäkin muutaman kerran. Mä olen ihan tyytyväinen tähän elämääni tällä hetkellä.
Vanhemmilla ei ole vara sanoa kummasia. Äiti häippäs, kun olin n. vuoden ja isä oli vähän off isä alkuun. Olen kasvanut isäni veljen ja tämän vaimon katraan mukana. Kouluikäisenä isä sitten otti enemmän kontaktia ja muutettiin yhteen. Se toimikin sitten ihan kivasti. Ei vaan uskaltanut ottaa heti pienestä muksusta vastuuta.
Meillä on iso läheinen suku ja kaikki vähän hymisee mun lapsettomuusjutuille. "katohan vaan, kun joku ihana tulee vastaan, niin ääni kellossa muuttuu.." Niin varmaan käykin, mutta se on sitten sen ajan murhe. Nyt mä en ole valmis omille lapsille.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
On hyvin itsekästä tehdä lapsia näin täyteen ja sekavalle maapallolle.
Onhan se tehokkaampaa kun suomalainen kieltäytyy lapsista ja luovuttaa maan muualta tulleille joilla syntyvyys kantiksiin verrattuna moninkertainen.
Mä rakastan ylikaiken :
Matkustamista, työtäni ja kehittymistä siinä, ulkonäköäni, kavereiden kanssa olemista ja spontaania elämää muutenkin,
Ja, yksinäistä vanhuutta myös rakastan ( mull on vara maksaa palvelut), en kaipaa Äitienpäiväkortteja.
Pyörin 90 vuotiaanakin suomessa, toivottavasti !
Rakastan myös perhejuhlia ( 🙄...) lapsettomien lauantaita, toisten äitienpäiviä, rakastan toisten lasten rippijuhlia ja heidän valmistujaisiaan.
Mä rakastan omaa elämääni.
Mä olen mun perhe.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä en näe omia lapsia millään tavalla tarpeelliseksi. Teen uraa ja olen itsenäinen nainen. Tulevaisuudesta en osaa sanoa. Rakastan lapsia kyllä ja mielelläni läheisten lasten kanssa olenkin. Toisinaan vapailla käyn pelaamassa naapurien lasten kanssa, luistelemassa jne. Ovat niistä osa olleet mun luona yökylässäkin muutaman kerran. Mä olen ihan tyytyväinen tähän elämääni tällä hetkellä.
Vanhemmilla ei ole vara sanoa kummasia. Äiti häippäs, kun olin n. vuoden ja isä oli vähän off isä alkuun. Olen kasvanut isäni veljen ja tämän vaimon katraan mukana. Kouluikäisenä isä sitten otti enemmän kontaktia ja muutettiin yhteen. Se toimikin sitten ihan kivasti. Ei vaan uskaltanut ottaa heti pienestä muksusta vastuuta.
Meillä on iso läheinen suku ja kaikki vähän hymisee mun lapsettomuusjutuille. "katohan vaan, kun joku ihana tulee vastaan, niin ääni kellossa muuttuu.." Niin varmaan käykin, mutta se on sitten sen ajan murhe. Nyt mä en ole valmis omille lapsille.
Virhe, virhe, virhe! AITO ja OIKEA vela ei ikinä, missään tapauksessa, milloinkaan ajattele tekevänsä yhtään lasta, vaikka tilaisuus tulisikin. Et siis ole vela.
Kaikista pahimpia besserwissereitä ovat lapsettomat "tukihenkilöt".