Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe, kysymys perinnöstä

Vierailija
26.12.2022 |

Minulla on itselläni kaksi lasta. Jos menen uusiin naimisiin ja emme tee avioehtoa, mitä perinnölleni tapahtuu? Jos kuolen, saako puolisoni lapsi myös minun perintöni ( kun mieheni aikanaan kuolee?)? Ja mitkä ovat jakosuhteet eli saako hän jopa enemmän kuin omat lapseni?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että testamentti tai avioehto ei poista lesken asumisoiketta. Veemäinen tilanne lapsille, jos ainoa perintö on arvokas asunto, jossa leski asuu mahdollisesti vuosikymmeniä ja lapset pääsee ainoastaan maksumiehiksi. Miksi muuten pitäisi avioitua? Tulee mieleen, että mikä avioon hinkuvalla on todellisuudessa mielessä.

Meille avioituminen oli symbolinen ele. Arvoista siinä on kyse.

Moni arvostaa omia lapsiaan niin, ettei tietoisesti jätä heitä tilanteeseen, jossa leski jumittaa asumisoikeutensa perusteella vuosikymmeniä asunnossa, jonka kunto rapautuu pikkuhiljaa ja lapset ovat joutuneet maksamaan perintöverot.

Milläs sä sen estät?

Mä ainakin katkaisisin välit tuollaisen tempun tehneeseen vanhempaan, koska tarkoitus olisi tehdä kiusaa omille lapsille. Myöhemmin kieltäytyisin perinnöstä.

Niin varmaan. Helppoa sanoa, kun ei ole perintöä tulossa.

Helppo sanoa, että mun kustannuksella ei yksikään leski eleskele.

Helppo sanoa noin, jos ei ole kokemusta rakkaudesta.

Ei lapset rakasta leskeä, joka ei ole oma vanhempi ja miksi pitäisikään. Lokit lokkeina ja rakkaat erikseen.

Tarkoitin sitä, että miten sinä rakastat vaimoasi.

Minä haluan varmistaa rakastamalleni miehelleni, että hän saa asua hänen remontoidussaan asunnossa myös kuolemani jälkeen. Lasten perintöverot on järjestetty, jotta kukaan ei joudu pulaan.

Entä kun rakkaus puolisoon loppuu, kuten usein tapahtuu.

Lapsiin rakkaus on pysyvää.

Minä ennemmin jättäisin perinnön täyspäiselle miehelleni kuin lapselleni, jolla on taipumusta aineiden käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi