Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin kielihän on yksi maailman rumimmista kielistä. Mutta mikä kieli kuulostaa kauneimmalta?

Vierailija
26.12.2022 |

Kertokaa mitä mieltä olette?

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, japani, italia ja albania ovat minusta kauneimman kuuloisia.

Vierailija
42/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään espanjan kielestä, koska se on ihanan soljuvan kuuloista, en osaa itse espanjaa.

Olen katsellut saamenkielisiä uutisia, saame kuulostaa söpöltä.

Vierailija
44/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Skottienkku on kuuuuumaa.

Vierailija
45/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia kuulostaa karmealta kurkun kröhimiseltä ja syljeskelyltä.

Vierailija
46/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta englanti on ihan kaunis kieli, ei kylläkään äänteellisesti suosikkejani. Itse pidän monista germaanisista kielistä, esim. saksa on omaan korvaani paljon kauniimpi kuin ranska. Myös slaavikielet on kauniita. Japani on kuitenkin ehkä omaan korvaani yksi kaikista kauneimmista kielistä, koreaa sen sijaan en voi sietää. Ehkä japanissa viehättää jotenkin alitajuisesti se, että se muistuttaa äänteiltään monin tavoin suomea, vaikka sisältääkin enemmän soinnillisia äänteitä.

Vierailija
47/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on muuten laulukielenä aika kamala. Täynnä yyyy ööö -vokaaleja ja rumaa ärrää.

Vierailija
48/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai englanti kuulostaa kamalalta laulettuna???

Vierailija
49/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä englanti ei ole mitenkään ruma kieli mutta ei erityisen kauniskaan. Riippuu toki aksentista. Skottiaksentti on kiva ja tykkään katsoa skotlantilaisia sarjoja. Kaunein kieli mun mielestä on saksa.

Englannissa kyllä murteiden kirjo on yksi viehättävä seikka. Luin joskus, että Iso-Britannian alueella olisi laskettu olevan jopa suurin kirjo erilaisia murteita koko maailmassa. Skotti- ja irkkumurteet viehättää mua eniten. Hauskaa, että Ylellä on nykyään aika säännöllisesti sarjoja näiltä alueilta.

Vierailija
50/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku teistä englannin inhoajista selittää tarkemmin, mikä siinä kielessä kuulostaa rumalta ja miksi se ei teistä sovi esimerkiksi musiikkiin? Minusta englanti toimii todella hyvin laulettuna, ja ylipäänsä englanninkielinen runous ja kirjallisuus on parhaimmillaan todella kaunista. Esimerkiksi Margaret Atwoodin kirjat ovat englanniksi luettuna ihan eri kokemus kuin suomeksi. Kiinnostaa aidosti kuulla, jos joku osaisi eritellä enemmän mikä englannissa tökkii.

Vierailija
51/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delar inte din mening gällande engelskan. Det vackraste språket är givetvis nordbornas gemensamma språk, svenskan.

Vierailija
52/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ja varsinkin laulettuna. Esim. Alicee.

Vierailija
53/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska ja varsinkin laulettuna. Esim. Alicee.

Alizee.

Vierailija
54/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaikea arvioida kielen kauneutta jos ymmärrän mitä puhutaan. En siis osaa sanoa onko esim suomi kaunista, koska en voi vain sulkea korvia siltä asialta mitä sanotaan. Sama asia muiden kielien kanssa joita puhun tai ymmärrän sujuvasti. Kielistä joita en osaa, kuulostaa portugali kauniilta.

Vierailija
55/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska ehdottomasti

Minusta hyvän koulun käyneen englanti on aika mukavan kuuloinen. On muuten todellakin eri kieli kuin ns. kadulla kuultu englanti.

Vierailija
56/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä täysin eri mieltä tuosta englannin kielestä. Mielestäni etenkin brittienglanti on todella miellyttävää kuunneltavaa. Skottikorostustakin on hauskaa kuunnella. Ja amerikanenglantikin on maalaisilla ihan hauskan persoonallista, mutta se kaupunkilaisten puhekieli taas ei oikein iske. Puhumattakaan jostain ns gangstojen slangista. Miten voikin sama kieli kuulostaa niin erilaiselta eri puhujien suusta.

Sullekin tekisi hyvää kuunnella välillä kauniita kieliä.

Kiitos huolenpidosta. En asu tynnyrissä, joten olen kuullut muitakin kieliä ja opiskellutkin useampaa kieltä.

Vierailija
57/169 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani

Vierailija
58/169 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enlanninkieliset tietävät itsekin kuinka kamala kieli se on. Siksi varsinkin jenkit käyttävät paöjon lyhenteitä.

Japani on taas on hyvin kaunis kieli.

Vierailija
59/169 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska

Vierailija
60/169 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongolin kielessä (ja sen sukukielissä) on ihan oma viehätyksensä. Tykkään kun siinä on paljon kulmikkaita äänteitä, mutta myös paljon pitkiä vokaaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän