Englannin kielihän on yksi maailman rumimmista kielistä. Mutta mikä kieli kuulostaa kauneimmalta?
Kommentit (169)
Tykkään espanjan kielestä, koska se on ihanan soljuvan kuuloista, en osaa itse espanjaa.
Olen katsellut saamenkielisiä uutisia, saame kuulostaa söpöltä.
Olen eri mieltä. Skottienkku on kuuuuumaa.
Arabia kuulostaa karmealta kurkun kröhimiseltä ja syljeskelyltä.
Minusta englanti on ihan kaunis kieli, ei kylläkään äänteellisesti suosikkejani. Itse pidän monista germaanisista kielistä, esim. saksa on omaan korvaani paljon kauniimpi kuin ranska. Myös slaavikielet on kauniita. Japani on kuitenkin ehkä omaan korvaani yksi kaikista kauneimmista kielistä, koreaa sen sijaan en voi sietää. Ehkä japanissa viehättää jotenkin alitajuisesti se, että se muistuttaa äänteiltään monin tavoin suomea, vaikka sisältääkin enemmän soinnillisia äänteitä.
Ranska on muuten laulukielenä aika kamala. Täynnä yyyy ööö -vokaaleja ja rumaa ärrää.
Ai englanti kuulostaa kamalalta laulettuna???
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä englanti ei ole mitenkään ruma kieli mutta ei erityisen kauniskaan. Riippuu toki aksentista. Skottiaksentti on kiva ja tykkään katsoa skotlantilaisia sarjoja. Kaunein kieli mun mielestä on saksa.
Englannissa kyllä murteiden kirjo on yksi viehättävä seikka. Luin joskus, että Iso-Britannian alueella olisi laskettu olevan jopa suurin kirjo erilaisia murteita koko maailmassa. Skotti- ja irkkumurteet viehättää mua eniten. Hauskaa, että Ylellä on nykyään aika säännöllisesti sarjoja näiltä alueilta.
Osaisiko joku teistä englannin inhoajista selittää tarkemmin, mikä siinä kielessä kuulostaa rumalta ja miksi se ei teistä sovi esimerkiksi musiikkiin? Minusta englanti toimii todella hyvin laulettuna, ja ylipäänsä englanninkielinen runous ja kirjallisuus on parhaimmillaan todella kaunista. Esimerkiksi Margaret Atwoodin kirjat ovat englanniksi luettuna ihan eri kokemus kuin suomeksi. Kiinnostaa aidosti kuulla, jos joku osaisi eritellä enemmän mikä englannissa tökkii.
Delar inte din mening gällande engelskan. Det vackraste språket är givetvis nordbornas gemensamma språk, svenskan.
Ranska ja varsinkin laulettuna. Esim. Alicee.
Vierailija kirjoitti:
Ranska ja varsinkin laulettuna. Esim. Alicee.
Alizee.
Minusta on vaikea arvioida kielen kauneutta jos ymmärrän mitä puhutaan. En siis osaa sanoa onko esim suomi kaunista, koska en voi vain sulkea korvia siltä asialta mitä sanotaan. Sama asia muiden kielien kanssa joita puhun tai ymmärrän sujuvasti. Kielistä joita en osaa, kuulostaa portugali kauniilta.
Vierailija kirjoitti:
Ranska ehdottomasti
Minusta hyvän koulun käyneen englanti on aika mukavan kuuloinen. On muuten todellakin eri kieli kuin ns. kadulla kuultu englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä täysin eri mieltä tuosta englannin kielestä. Mielestäni etenkin brittienglanti on todella miellyttävää kuunneltavaa. Skottikorostustakin on hauskaa kuunnella. Ja amerikanenglantikin on maalaisilla ihan hauskan persoonallista, mutta se kaupunkilaisten puhekieli taas ei oikein iske. Puhumattakaan jostain ns gangstojen slangista. Miten voikin sama kieli kuulostaa niin erilaiselta eri puhujien suusta.
Sullekin tekisi hyvää kuunnella välillä kauniita kieliä.
Kiitos huolenpidosta. En asu tynnyrissä, joten olen kuullut muitakin kieliä ja opiskellutkin useampaa kieltä.
Enlanninkieliset tietävät itsekin kuinka kamala kieli se on. Siksi varsinkin jenkit käyttävät paöjon lyhenteitä.
Japani on taas on hyvin kaunis kieli.
Mongolin kielessä (ja sen sukukielissä) on ihan oma viehätyksensä. Tykkään kun siinä on paljon kulmikkaita äänteitä, mutta myös paljon pitkiä vokaaleja.
Suomi, japani, italia ja albania ovat minusta kauneimman kuuloisia.