Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin kielihän on yksi maailman rumimmista kielistä. Mutta mikä kieli kuulostaa kauneimmalta?

Vierailija
26.12.2022 |

Kertokaa mitä mieltä olette?

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ja Venäjä

Vierailija
22/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, millaisen kielen on tarkoitus olla "kaunis kieli".

Minusta on miellyttävä kuunnella puhuttuna esimerkiksi brittienglantia ja koreaa. Nuo ketjussa mainitut "soljuvat" kielet eivät ole minun makuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kauniita kieliä ovat heprea, englanti, saksa, islanti, korea, japani.

Rumia venäjä, thai, hollanti, vietnam, xhosa.

Vierailija
24/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ja Italia tietysti.

Vierailija
25/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani. Ehdottomasti.

Vierailija
26/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä täysin eri mieltä tuosta englannin kielestä. Mielestäni etenkin brittienglanti on todella miellyttävää kuunneltavaa. Skottikorostustakin on hauskaa kuunnella. Ja amerikanenglantikin on maalaisilla ihan hauskan persoonallista, mutta se kaupunkilaisten puhekieli taas ei oikein iske. Puhumattakaan jostain ns gangstojen slangista. Miten voikin sama kieli kuulostaa niin erilaiselta eri puhujien suusta.

Sullekin tekisi hyvää kuunnella välillä kauniita kieliä.

Vierailija
27/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän kieli. Kunpa täälläkin pian puhuttaisiin ja lippu salosta vaihdettaisiin..

Vsem privet

idi domoj

Vierailija
28/169 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa, että englanti on kuin kökköä oksennusta? Voihan musiikkia tehdä kauniilla kuelillä ebglannin sijaan ja paljon tehdäänkin.

Vierailija
29/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin kielelle ääni täältäkin. Englanti on todellakin aika kauhean kuuloista, ei esimerkiksi toimi musiikissa sitten yhtään.

Vierailija
30/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska ehdottomasti

Ranska ehdottomasti rumin kieli, saksa kaunein.

Vierailija
31/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on toi pori.

Vierailija
32/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hollanti tai sitten belgian flaami on oikeasti ruman kuuloista. Englannista en voi sanoa samaa. Oikeasti kaunis kieli on se mitä puhutaan Sisiliassa (sille on varmaan oma sana?). Meinaa korvaorgasmin saada kun sitä kuuntelee.

Vierailija
33/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska kuulostaa hyvältä vaikka siitä ei ymmärtäisi sanaakaan:

Saksa on mahtipontinen kieli, joka sopii filosofiaan ja politiikkaan. Jos kyltissä lukee saksaksi "verboten", se myös tarkoittaa sitä. Tosin saksalaisilla on rennompikin puoli, jota esiintyy etenkin Baijerissa.

Vierailija
34/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmän kieli on ruma, mutta yllättävän hyvän makuista.

Vierailija
35/169 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä englanti ei ole mitenkään ruma kieli mutta ei erityisen kauniskaan. Riippuu toki aksentista. Skottiaksentti on kiva ja tykkään katsoa skotlantilaisia sarjoja. Kaunein kieli mun mielestä on saksa.

Vierailija
36/169 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep englanti kuulostaa kamalalta mutta esim. japani tosi kauniilta. sitten taas kiina ei niinkään kivalta vaikka sekin tietysti jättää englannin kauas taakseen.

Vierailija
37/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkiin Englannin kieli ei kyllä sovi yhtään muuten kuin taloudellisessa mielessä. Siis jos vertaa tosi moniin muihin kieliin.

Vierailija
38/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka on kaunein kieli, koska se on yleiskieli, joka ei ole kulttuurisidonnainen, ja siksi se on tieteellinen kieli. 

Vierailija
39/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

savon kieli

Vierailija
40/169 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon RP brittienglanti ja ranska ovat minun korviini kauneimpia. Vastakohtia portugali ja arabia ja sveitsinsaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan