Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet ovat tuhoontuomittuja ja syy siihen on puolison lapset

Vierailija
26.12.2022 |

Uusperheet päättyvät todennäköisemmin eroon sillä lopulta uudelta puolisolta loppuu sietokyky ja kärsivällisyys puolison lapsiin. Näin kävi esimerkiksi Suvi ja Ellalle: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/5d779442-8589-4d93-ad1b-ad6523710e0d

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, kun kuvittelee lähtevänsä kahden aikuisen suhteeseen, mutta paljastuukin olevansa uusioperheessä reilusti yli parikymppisten aikuisten lasten kanssa.

Tämän jälkeen parasta on löytää mies ilman lapsia, edes aikuisia.

Vierailija
22/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puuh. Ei uusperhe ole aina paha asia. Meillä lapset olisi kärsineet jos olisin jäänyt eksän kanssa

Ei lapsiperheenä ole helppoa, mutta ei tämä helpompaa olisi jos oltaisiin ydinperhe..

Luulen että uusperheen a ja o on, ettei pakota mitään. Ei kiirehdi; ei yritä tehdä perhemuodosta ydinperhettä. Ei pidä olettaa että kaikki rakastavat toisinaan pyyteettömästi ei pidä vaatia uudelta puolisolta samoja asioita kuin esim lasten isältä.

Meillä on uusperhe elämää kestänyt jo 7 vuotta. Missään vaiheessa en olettanut että uusi puolisoni ottaisi lasten isän roolin. Hän sai itse päättää kuinka paljon osallistuu ja tulla meidän elämään omaan tahtiin. Elimme lasten kanssa samaa elämää kuin ennenkin ja lasten isä hoiti oman vastuunsa. Mies tuli pikku hiljaa kiinteäksi osaksi elämäämme ja lapset pitävät hänestä varmaan enemmän kuin minusta :D 7 vuoden jälkeen uskalsimme yrittää yhteistä lasta (jotta näämme että tämä toimii kaikkien kannalta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi puuh. Ei uusperhe ole aina paha asia. Meillä lapset olisi kärsineet jos olisin jäänyt eksän kanssa

Ei lapsiperheenä ole helppoa, mutta ei tämä helpompaa olisi jos oltaisiin ydinperhe..

Luulen että uusperheen a ja o on, ettei pakota mitään. Ei kiirehdi; ei yritä tehdä perhemuodosta ydinperhettä. Ei pidä olettaa että kaikki rakastavat toisinaan pyyteettömästi ei pidä vaatia uudelta puolisolta samoja asioita kuin esim lasten isältä.

Meillä on uusperhe elämää kestänyt jo 7 vuotta. Missään vaiheessa en olettanut että uusi puolisoni ottaisi lasten isän roolin. Hän sai itse päättää kuinka paljon osallistuu ja tulla meidän elämään omaan tahtiin. Elimme lasten kanssa samaa elämää kuin ennenkin ja lasten isä hoiti oman vastuunsa. Mies tuli pikku hiljaa kiinteäksi osaksi elämäämme ja lapset pitävät hänestä varmaan enemmän kuin minusta :D 7 vuoden jälkeen uskalsimme yrittää yhteistä lasta (jotta näämme että tämä toimii kaikkien kannalta).

Tämähän on tabu täällä, koska uusperheer on helvetistä.

Vierailija
24/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että oikeasti enemmän helvetistä on monet ydinperheet (ei kaikki), koska niissä monesti puoliso otetaan aivan itsestäänselvyytenä ja näin ollen kohtelu voi olla joko toisin tai molemmin puolin aivan karseaa (aina henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan asti).

Uusperheessä, jossa ei ole yhteisiä lapsia, yleensä kukaan ei lähde siitä olettamasta, että toinen olisi jotenkin nalkissa, eikä lähtisi suhteesta, vaikka häntä kohtelisi miten huonosti. Uusperheessä yleensä pyritään aidosti kumppanuuteen ja panostetaan myös toisen hyvinvointiin (ja jos näin ei tapahdu, suhde päättyy jo alkumetreillä). Toki uusperheenkin dynamiikka voi vuosien saatossa muuttua.

Tietysti lapsiarki varsinkin jos yhteensä lapsia on monta, on aina haastavaa, mutta se nyt on sitä ydinperheessäkin (varsinkin jos toinen vanhempi ei osallistu, mikä usein on lapsiperhe-erojen taustalla).

Vierailija
25/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin itse onnellisessa uusperheessä. Mieheni kuoleman jälkeen meillä oli(on) uusperhe. Muutimme tosin yhteem vasta neljän vuoden seurustelun jälkeen aikanamme. Mutta toivoisin kyllä, että asiaa mietitään tarkkaan ennen siihen ryhtymistä, artikkelin kaltaiset naiset olisivar voineet käyttää enemmän harkintaa ennen koko juttuun lähtemistä, lapsethan tuossa on kärsineet. Ei ole pakko jos tuntuu siltä, maailma on täynnä lapEttomia vaihtoehtoja.

Olen itse uusperheestä, mutta ymmärsin sen vasta aikuisena.

Itse asiassa olen kolmannen polven uusperheellinen kun äidin puolelta katsotaan.

Huono-osaisuus ja köyhyys periytyy vahvasti.

Vierailija
26/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että oikeasti enemmän helvetistä on monet ydinperheet (ei kaikki), koska niissä monesti puoliso otetaan aivan itsestäänselvyytenä ja näin ollen kohtelu voi olla joko toisin tai molemmin puolin aivan karseaa (aina henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan asti).

Uusperheessä, jossa ei ole yhteisiä lapsia, yleensä kukaan ei lähde siitä olettamasta, että toinen olisi jotenkin nalkissa, eikä lähtisi suhteesta, vaikka häntä kohtelisi miten huonosti. Uusperheessä yleensä pyritään aidosti kumppanuuteen ja panostetaan myös toisen hyvinvointiin (ja jos näin ei tapahdu, suhde päättyy jo alkumetreillä). Toki uusperheenkin dynamiikka voi vuosien saatossa muuttua.

Tietysti lapsiarki varsinkin jos yhteensä lapsia on monta, on aina haastavaa, mutta se nyt on sitä ydinperheessäkin (varsinkin jos toinen vanhempi ei osallistu, mikä usein on lapsiperhe-erojen taustalla).

Harmi, että tällaista tekstiä tulee kun selvästi ei ole omaa kosketusta asiaan. Uusperhe on aivan eri asia ja paljon vaikeampi kuin ydinperhe. Nämä tosiasiat pitää tunnistaa, jotta voidaan auttaa näitä perheitä.

Vierailija
27/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että tällaista tekstiä tulee kun selvästi ei ole omaa kosketusta asiaan. Uusperhe on aivan eri asia ja paljon vaikeampi kuin ydinperhe. Nämä tosiasiat pitää tunnistaa, jotta voidaan auttaa näitä perheitä.

Sen sijaan ydinperhe tulee romantisoida ja kiistää kaikki niissä ilmenevät ongelmat? Eiköhän uusperheiden olemassa olo jo itsessään todista, että monet ydinperheet on helvetistä. Uusperhe kun jo terminä edellyttää, että taustalla on vähintään yksi, mahd. kaksi huonosti toiminutta ydinperhettä.

Vierailija
28/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu erosin, mutta syy ei ollut exän lapsissa -ollaan edelleen läheisiä 10 vuoden jälkeen. Nykyisellä on minun lapset elämässään, eikä tuo ole heitä kohtaan antipatioita osoittanut eikä erosta haaveillut.

Vierailija
29/43 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin itse onnellisessa uusperheessä. Mieheni kuoleman jälkeen meillä oli(on) uusperhe. Muutimme tosin yhteem vasta neljän vuoden seurustelun jälkeen aikanamme. Mutta toivoisin kyllä, että asiaa mietitään tarkkaan ennen siihen ryhtymistä, artikkelin kaltaiset naiset olisivar voineet käyttää enemmän harkintaa ennen koko juttuun lähtemistä, lapsethan tuossa on kärsineet. Ei ole pakko jos tuntuu siltä, maailma on täynnä lapEttomia vaihtoehtoja.

Olen itse uusperheestä, mutta ymmärsin sen vasta aikuisena.

Itse asiassa olen kolmannen polven uusperheellinen kun äidin puolelta katsotaan.

Huono-osaisuus ja köyhyys periytyy vahvasti.

Määrittele huono-osaisuus. Esim. johtajanaisista todella monet ovat eronneet ja heillä on kuitenkin lapsiakin. Eli mitään köyhän perheen lapsia ei eroperheiden lapset nykyään useinkaan ole. Päin vastoin, köyhät vanhemmat pysyy rahan takia yhdessä (siis koska ei olisi yksin varaa elämään), vaikka suhde olisi kuinka huono ja ilmapiiri kotona todella huono. Sanoisin, että näiden rahan takia yhdessä pysyvien köyhien lapset ovat paljon huono-osaisempia, kuin niiden eronneiden johtajavanhempien lapset.

Ja tämä saa tietysti alapeukkuja niiltä, joiden mielestä rakkaus riittää elättämään lapset, mutta noissa perheissä ei rakkaus kukoista, vaan voi olla joko todella kylmä ja tunteeton ilmapiiri tai paljon riitoja ja vanhemmat tyytymättömiä elämäänsä, mikä välittyy lapsillekin. Hyvätuloisilla naisilla on ns. varaa erota ja pelastaa lapset siltä kamalalta kodin tunnelmalta, toisin kuin pienituloisilla naisilla.

30/43 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne omatkin lapset kyrsiä puolisoa :)

31/43 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi kertoi minulle, että hänen veljenpoika (eli mun miesserkku) asuu yhdessä naisen kanssa, jolla on seiskalla ja yksillä olevat lapset, ja miesserkkuani kyrsii se, kun nämä murrosikäiset lapset kiukuttelevat kotona, mutta serkkuani on kielletty komentajasta näitä lapsia ja lisäksi nämä lapset eivät osallistu mitenkään kotitöihin, kun heidän äitinsä suosii vapaata kasvatusta. Serkkuani myös kyrsii se, kun ruokakaupassa käydessä hän on aina se, joka maksaa, eli toisin sanoen hän elättää toisten ihmisten lapsia.

Vierailija
32/43 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
33/43 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua elää lapsiperhe-elämää, täytyy valita kumppani, jolla ei ole lapsia. Ei kenenkään ole pakko olla vanhempi muiden lapsille tai sietää heitä, ei vain ala seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
34/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Parempi jättää toisen nussima perhe sivuun suosiolla tai potkaista kiertoo.'antaa hyvänkiertää'  kokemuksesta sanon ei tuu ongelmia. Yleensä se ongelma aiheuttaja on exsä/tai sen vanhemmat. Jotka hyysäävät yötä päivää peräs mitä typerimmillä asioilla. 

Muikkeleita on mailma täynnä joilla ei tenavia oo. Jos pakko ei oo niin miksi pitää kiusata itteä käytetyllä ritsalla, painelkoot häntä koipien välissä exsänsä työ kersoineen pääsettä paljon vähemmällä.  Tietty tähä nyt varmaan joku rakas yh alkaa parkua. Mutta luulen että aikas moni on samaa mieltä tän kans.

Vierailija
35/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä aika järkyttynyt, kun kuulin serkultani, että hän inhoaa bonuslastaan niin paljon, että on tuhonnut tämän tavaroita. Aika pieni lapsi, ja serkku ollut aina lempeä ja mukava toisille ihmisille. En tiedä mitä ajatella. Selvästi uusperhe oli vikatikki heille.

Vierailija
36/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuten moni muukin, on hyvin pitkälle tahdon asia. 

14 v uusperheenä, nyt jo monta vuotta kaksin

Vierailija
37/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä alistuisi perustamaan uusperhettä, sen verran selkärankaa ja järkeä löytyy.

Vierailija
38/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole raamatullista perhe-elämää. Jos on erottu vaikka on luvattu olla yhdessä kunnes kuolema erottaa niin ei sitte tartte enää lähteä uuden kul lin tai pil lun perään. Ajatelkaa lapsianne!

Vierailija
39/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alistuisi perustamaan uusperhettä, sen verran selkärankaa ja järkeä löytyy.

Tämä. Siis ihan kauheeta.

Vierailija
40/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen kerran tuhoaa parisuhteen niin seuraavan tuhoamisen kynnys on huomattavasti matalammalla joka johtaa siihen että miehen ei kannata panostaa siihen suhteeseen. Eikä mikään ihmissuhde muutenkaan toimi yksipuoleisesti että toinen vaan saa ja toinen tekee. Molempien pitää panostaa että molemmat saa ja molemmat tekee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän