Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet ovat tuhoontuomittuja ja syy siihen on puolison lapset

Vierailija
26.12.2022 |

Uusperheet päättyvät todennäköisemmin eroon sillä lopulta uudelta puolisolta loppuu sietokyky ja kärsivällisyys puolison lapsiin. Näin kävi esimerkiksi Suvi ja Ellalle: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/5d779442-8589-4d93-ad1b-ad6523710e0d

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun mutsi kertoi minulle, että hänen veljenpoika (eli mun miesserkku) asuu yhdessä naisen kanssa, jolla on seiskalla ja yksillä olevat lapset, ja miesserkkuani kyrsii se, kun nämä murrosikäiset lapset kiukuttelevat kotona, mutta serkkuani on kielletty komentajasta näitä lapsia ja lisäksi nämä lapset eivät osallistu mitenkään kotitöihin, kun heidän äitinsä suosii vapaata kasvatusta. Serkkuani myös kyrsii se, kun ruokakaupassa käydessä hän on aina se, joka maksaa, eli toisin sanoen hän elättää toisten ihmisten lapsia.

Sun miesserkkua ei voi kukaan muu  auttaa kuin hän itse. Ei ole pakko sietää kaikkea.

Vierailija
42/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuun valittu joku masennustaustan omasva henkilö, jolla nyt voi muutenkin olla vaikeutta sopeutua uusiin tilanteisiin. Toinen taas ahdistuvaiseen taipuvainen, joka ei siedä yhtään hälinää tai sekaisuutta.

Joo, lapsiperheissä on ääntä ja tavarat monesti ainakin hetkellisesti hujan hajan. Monille ihmisille tuo ei kuitenkaan ole mikään ongelma ja on myös ihmisiä, ketkä nauttii siitä, että on enemmän ihmisiä ja menoa ja meininkiä. Jotkut aikuisetkin jättää tavaroita levälleen ja on kovaäänisiä. Joitakin päin vastoin ahdistaa hiljaisuus ja yksinäisyys.

Eli kiva taas, että tekivät tuollaisen uusperheitä demonisoivan jutun. Voisivat vaihteeksi tehdä jostain normaalista uusperheestä, jossa elämä on tavallista ja osapuolet onnellisia. Tiedän parikin tällaista.

Ja vastaavasti voisivat tehdä ihan samanlaisen jutun ydinperheestä, jossa on meteliahdistuva vanhempi.

Voisivat tehdä myös jutun uusperheen lasten näkökulmasta. Itse olen sellaisessa kasvanut ja se oli yhtä helvettiä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani syynä ei ollut itsessään lapset, vaan puolison leväperäisyys kasvatusasioissa. Mitään sääntöjä ei oikeastaan ollut ja jos jotain oli, niin niitä ei noudatettu. Mistään ei saanut kunnollisia rangaistuksia. Muistan yhden ainoan kerran kun mies otti lapselta puhelimen takavarikkoon, lapsi löysi sen parin tunnin päästä ja otti käyttöön, mies ei reagoinut mitenkään. 

Viimeinen niitti oli kun 15-vuotias lapsi oli järjestänyt kotonamme kotibileet lomamatkamme aikana. Kotona oli hirveä sotku, mitään ei ollut edes yritetty siivota, olohuoneen lattialta löytyi jopa kuivunut oksennus. Palju oli rikottu, kun sitä oli lämmitetty tyhjänä, viini- ja viinakaapit oli juotu tyhjiksi, meidän sängyssämme oli nukuttu, lattiat aivan kuraiset yms. Tästä ei seurannut lapselle _mitään_. Edes omia jälkiä ei tarvinnut siivota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä