Juovatko jotkut oikeasti viiniä joulupöydässä?
Kyllä pitää olla alkoholille perso. Viini ei edes sovi perinteisten jouluruokien kanssa. Sietäisi hieman tutkiskella omaa alkoholin käyttöä, jos joulunakin pitää pullo avata kaiken maailman "ruokajuoma-tekosyillä".
Kommentit (248)
vastailija kirjoitti:
No juovat. Joidenkin mielestä aina on hyvä syy ryypätä. Tällä palstalla on paljon tissuttelijoita. Meidän perheessä ei käytetä alkoholia.
Jeesus kiittää ja sinä pääset taivaaseen.
Ottakaa rauhallisesti ihmiset, Aatto takana, Tapani edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vittuakos se sulle kuuluu mitä ihmiset juo jouluna. Sinä voit olla juomatta jos niin tykkäät.
Joitain voi v i t u t t a a esim kommunistit tai p e d o f i i l i t. Minua taas v i t u t t a a tällaiset kotimaisen perinteisen kulttuurin r a i s k a a j a t. Tuodaan jotain v i t u n viinin ryyppäämistä joulupöytäänkin, kun halutaan ottaa mallia jostain v i t u n kansainvälisestä meiningistä oman kulttuurin vaalimisen sijaan. V i t u t t a a ihan jo periaatteesta ja piste.
Ap
Sä tosiaan edustat erityisen vanhaa kulttuuria: olet ehta APINOIDEN AJAN MIES.
Edustan aikaa kun koulussa vielä laulettiin suvivirsi. Joulupöydässä ei alkoholia nähty ja tarjolla oli perinteisiä suomalaisia jouluruokia. Kaduilla ei näkynyt tulonsiirroilla eläviä molottavia rikollisjengejä.
Ja kyllä, olen ylpeä siitä. Sori vaan.
Ap
Voin minä sohvallakin juoda jos se ei ole sopivaa pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt alkoholia pitkiin aikoihin, mutta meidän joulupöydässä oli alkoholitonta valkoviiniä. Kuten aiempina jouluina. Sairauden takia en juo nykyisin muuta kuin holitonta.
Kuin itse olisin kirjoittanut. Meillä joulupöydässä tarjoiltiin punkkua, valkkaria ja kuohuviiniä.
Kaikissa noissa 0 % alkoholia. Itselläni on sen verran kovat lääkitykset, että maksa ei siedä alkoholia,
joten sairastumiseni jälkeen en ole juonut tippaakaan.
Ei viinissä tarvitse olla yhtään alkoholia ollakseen hyvänlaatuista ja maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa rauhallisesti ihmiset, Aatto takana, Tapani edessä.
Ja av-mamma siinä välissä vartaassa.
Meillä ei syöty perinteisiä jouluruokia vaan paljon fiinimpiä. Sen kanssa meni 25cl pullo punkkua.
Juu kyllä juo.
Mutten kyllä ehkä lootien kanssa mitää amaronea alkais kittaamaan. Paitsi ehkä lootasta. Tai mikä siinä jos tykkää.
Mut meillä tänä vuonna peurapaisti, hirvenlihapullat ja savusiika. Hyvin sopi punkut ja valkkarit tuohon kylkeen.
Samaa mieltä kyllä olen siitä että sitten kinkun kanssa ois sopinut paremmin porteri tai omppusiideri mutta enää en raaski syödä ystäviämme possuja <3
Kyllä, aina viiniä joulupöydässä. Harvoin syön kotioloissa juhlallisesti, mutta joulu on yksi niistä päivistä.
En ole löytänyt sopivaa viiniä joulupöytään. Ei ole etsitykään. Kun on oltu aikuisten kesken, on ollut sitten konjakit kahvin kanssa ja/tai juustotarjotin viineineen.
Nykyisin oman perheen kanssa viinit ja konjakit on poissa, koska lapset.
Mut pari erikoisolutta menee iltasella. Vaikka muulloin ei mene lasten seurassa sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä juo.
Mutten kyllä ehkä lootien kanssa mitää amaronea alkais kittaamaan. Paitsi ehkä lootasta. Tai mikä siinä jos tykkää.Mut meillä tänä vuonna peurapaisti, hirvenlihapullat ja savusiika. Hyvin sopi punkut ja valkkarit tuohon kylkeen.
Samaa mieltä kyllä olen siitä että sitten kinkun kanssa ois sopinut paremmin porteri tai omppusiideri mutta enää en raaski syödä ystäviämme possuja <3
Hyvin punkku toimii kinkun kanssa.
Tietenkin ollaan juotu viinejä. Juon viiniä aina myös lounaalla ja tietenkin illallisen yhteydessä ihan arkipäivinäkin. Siis mikä juntti ei edes tajua, että viini on ruokajuoma kaikkialla euroopassa. Paitsi ei näköjään Suomessa. Only in Finland tehdään näin älyttömiä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt sopivaa viiniä joulupöytään. Ei ole etsitykään. Kun on oltu aikuisten kesken, on ollut sitten konjakit kahvin kanssa ja/tai juustotarjotin viineineen.
Nykyisin oman perheen kanssa viinit ja konjakit on poissa, koska lapset.
Mut pari erikoisolutta menee iltasella. Vaikka muulloin ei mene lasten seurassa sitäkään.
Surullista, niin surullista. Elämä loppuu, kun saa lapsia. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Makustelulla moni parfymoi alkoholismiaan ympäristölle. Todellisuudessa alkoholi LATISTAA makuhermoja pelkällä kemiallisella koostumuksellaan: alkoholi on keskushermostoa rahoittava ja lamauttava kemiallinen yhdiste.
Juoluruoat on voimakkaan makuisia. Kyllä se maku erottuu hyvin parin lasillisen jälkeenkin. Kukaan järkevähän ei vedä kännejä jouluna tai ylipäätään koskaan viinillä.
Kyllä, mutta tänä vuonna ei tosin konkreettisesti joulupöydässä, sillä meillä oli seisova pöytä. Syynä korona, jota ei tieten tahtoen haluta tartuttaa yhteen perheenjäsenen, joka toistaiseksi on siltä välttynyt vaikka me muut olemme taudissa.
Oli muuten aika kiva vaihteeksi tuo seisova pöytä, näin aikuisten kesken.
Mukavan rentoa.
Mulla on mennyt jo useampi viinipullo jouluna. Ei sovi ruokien kanssa, mutta ei joulua kestä selvinpäinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vittuakos se sulle kuuluu mitä ihmiset juo jouluna. Sinä voit olla juomatta jos niin tykkäät.
Joitain voi v i t u t t a a esim kommunistit tai p e d o f i i l i t. Minua taas v i t u t t a a tällaiset kotimaisen perinteisen kulttuurin r a i s k a a j a t. Tuodaan jotain v i t u n viinin ryyppäämistä joulupöytäänkin, kun halutaan ottaa mallia jostain v i t u n kansainvälisestä meiningistä oman kulttuurin vaalimisen sijaan. V i t u t t a a ihan jo periaatteesta ja piste.
Ap
Sä tosiaan edustat erityisen vanhaa kulttuuria: olet ehta APINOIDEN AJAN MIES.
Edustan aikaa kun koulussa vielä laulettiin suvivirsi. Joulupöydässä ei alkoholia nähty ja tarjolla oli perinteisiä suomalaisia jouluruokia. Kaduilla ei näkynyt tulonsiirroilla eläviä molottavia rikollisjengejä.
Ja kyllä, olen ylpeä siitä. Sori vaan.Ap
Maitoako joitte? 😄
Kyllä. Oma lapsuudenperheeni, mieheni perhe sekä itse juomme. Samoin kaikki ystäväni.
Jos hermostuu siitä jotkut toiset ottaa lasin viiniä joulupöydässä niin kertoo enneminkin että ongelma on ap:lla eikä kenelläkään muulla. Onhan se nyt selkeä alkoholiongelma että join ainoan alkoholiannokseni tälle vuotta joulupöydässä, yhden viinilasin muodossa.