Juovatko jotkut oikeasti viiniä joulupöydässä?
Kyllä pitää olla alkoholille perso. Viini ei edes sovi perinteisten jouluruokien kanssa. Sietäisi hieman tutkiskella omaa alkoholin käyttöä, jos joulunakin pitää pullo avata kaiken maailman "ruokajuoma-tekosyillä".
Kommentit (248)
Meillä oli joulupöydässä tarjolla viiniä, olutta, lonkeroa ja siideriä.
Joo tottakai juon. Valkkaria kalalle, punkku lihalle ja konjakki kahvin kanssa.
Tämä! Ei varmaan millään mene se lanttulaatikko alas ilman viiniä tai muita viinaksia 😄
Olut sopii paremmin jouluruokien kanssa.
Punaviiniä juon aina jouluruoan kanssa. Mutta muuten todella harvoin käytän alkoholia..
Ei. Ne ostetaan vaan koristeeks että saadaan instakuva joulupöydästä.
Ruoan jälkeen voidaan toki juoda muutama pullollinen. Mutta ei toki ruoan kanssa, herrajestas!
Oon viimeksi juonut alkoholia yhden annoksen verran elokuun alussa ja heti näin jouluna uudestaan peräti kuohuviinilasillisen ja viinilasillisen verran. Oon kyllä selkeesti alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joulupöydässä tarjolla viiniä, olutta, lonkeroa ja siideriä.
Varmaan mitään muuta ei olekaan, kun naapurin Pertsan kanssa joulupöytään istutte 😆
Ap on ilmeisesti kasvanut alkoholistiperheessä. Punaviini sopii mainiosti kinkulle ja laatikoille, valkoviini kaloille. Kaikkien ei tarvitse vetää rännikännejä sen viinin kanssa.
Meillä meni 5 litraa punaviiniä kahtena päivänä mieheni kanssa. Tänään juodaan olutta ruuan kanssa.
Tumma olut on kyllä tosiaan parempi juoma noiden perusjouluruokien kanssa. Viinin kanssa meni sittenla.voileipäkeksejä pippurituorejuustola
Vierailija kirjoitti:
Olut sopii paremmin jouluruokien kanssa.
Minä juon joulupöydässä kotikaljaa, vaikka valkoviinin ystävä olenkin. Viini ei mielestäni sovi ruokajuomaksi Mies juo keskiolutta.
Makustelulla moni parfymoi alkoholismiaan ympäristölle. Todellisuudessa alkoholi LATISTAA makuhermoja pelkällä kemiallisella koostumuksellaan: alkoholi on keskushermostoa rahoittava ja lamauttava kemiallinen yhdiste.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ei varmaan millään mene se lanttulaatikko alas ilman viiniä tai muita viinaksia 😄
Maksalaatikko ei ainakaan mene alas kuin vetämällä kossupullo pohjiksi. Hirveää baskaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se teillä roskasakilla.
Kotikaljaa juodaan, itse tehdään. Sopii paljon paremmin kinkulla ja laatikoille.
Jälkkäriksi kyllä kahvi ja konjakki.
Mä join ja jatkan bretagnelaisella siiderillä,,,,,mutta en pysty syömään perinteisiä jouluruokia.....kamalaa paskaa...mutta niinhän on joulukin.
Juu mutta en suostu syömään mitään paskaa, eli hyvin sopii kabernee savinjooni pöperöihin.