Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juovatko jotkut oikeasti viiniä joulupöydässä?

Vierailija
25.12.2022 |

Kyllä pitää olla alkoholille perso. Viini ei edes sovi perinteisten jouluruokien kanssa. Sietäisi hieman tutkiskella omaa alkoholin käyttöä, jos joulunakin pitää pullo avata kaiken maailman "ruokajuoma-tekosyillä".

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan alkoholistien puolustelevan taas kovasti väkivaltaisia viinan täyttämiä perhehelvettijoulujaan. Viina on varsinkin vanhemmalle väelle Suomessa tabu: sitä olisi kaikkien juotava runsain mitoin, tai alkaa vähintään palstalynkkaus.

Meillä ei juotu pisaraakaan alkoholia tänäkään jouluna. Joulu on lasten juhla muutenkin, ei "fiinin viinin" turvin juomisongelmaansa peittelevien kännikalojen. Ei meillä tosin juoda muutenkaan alkoholia. Pienen lapsen ei sovi nähdä vanhempiaan humaltuneena ja esimerkiksi minun on aina oltava ajokunnossa.

Jos on alkoholiongelma, on parempi olla kokonaan juomatta.

Meillä juotiin jälleen normaaliin tapaan juhla-aterialla viiniä (prosecco aperatiivina ja kalojen kanssa, amarone kinkun kanssa). Lapset eivät ole koskaan nähneet vanhempiaan humaltuneena. Sen sijaan ovat oppineet skoolaamaan ja pitämään maljapuheita.

Vierailija
102/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos uutenavuotena vetää kännit, mutta itsekin olen joulun alkoholitta ihan periaatteesta.

Minä en ymmärrä, miksi uudenvuodenaattona pitäisi vetää kännit. Viiniä toki nautin sekä jouluna että uutenavuotena.

Samoin. Kännit ei kiinnosta ja uudenvuodenaatto on lähinnä ääliömäinen juhla, jolloin mieluiten nukkuisin vaan kun EI PYSTY.

Sellainen keksintö on olemassa kuin korvatulpat, jos se tunnin paukuttelu herkkää untasi häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan ole koskaan ollut mitään alkoholia jouluruoan kanssa. Kaksi saunakaljaa join. Enempää en mistään hinnasta. M37v

Vierailija
104/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos uutenavuotena vetää kännit, mutta itsekin olen joulun alkoholitta ihan periaatteesta.

Minä en ymmärrä, miksi uudenvuodenaattona pitäisi vetää kännit. Viiniä toki nautin sekä jouluna että uutenavuotena.

Koska moraalisesti joulu on alkoholitonta aikaa ja sen itsestään selvyys pitäisi tulla jokaisella sisältä päin. Uusivuosi taas vapaalle vaihtamisen juhla jolloin voi kunnolla avata korkin ja irroitella.

On täysin naurettavaa perustella joulun alkoholittomuutta "moraalilla", jos kerran uutena vuotena on ihan ok vetää lasten nähden p*rseet samalla kun sählää rakettien kanssa.

Vierailija
105/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska moraalisesti joulu on alkoholitonta aikaa ja sen itsestään selvyys pitäisi tulla jokaisella sisältä päin. Uusivuosi taas vapaalle vaihtamisen juhla jolloin voi kunnolla avata korkin ja irroitella.

"Moraalisesti" 😄😄😄

Eiköhän sitä joulua saa viettää ihan niin kuin haluaa. Mistä olet saanut käsityksen, että sinun tapasi on ainoa "moraalisesti" oikea?

Tiedätkö, että sinun tapasi viettää joulua on todella harvinainen ja outo maailman mittakaavassa? Joulu EI ole alkoholitonta aikaa oikein missään muualla kuin entisten alkoholistien parissa.

Vierailija
106/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sen pitää olla viiniä? Sitä kaikista hirveintä alkoholia mitä olemassa on. Ennemminhän sitä juo jotain hyvää.

Vierailija
107/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Kännit ei kiinnosta ja uudenvuodenaatto on lähinnä ääliömäinen juhla, jolloin mieluiten nukkuisin vaan kun EI PYSTY.

Sellainen keksintö on olemassa kuin korvatulpat, jos se tunnin paukuttelu herkkää untasi häiritsee.

Ei auta koiraa.

Vierailija
108/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan alkoholistien puolustelevan taas kovasti väkivaltaisia viinan täyttämiä perhehelvettijoulujaan. Viina on varsinkin vanhemmalle väelle Suomessa tabu: sitä olisi kaikkien juotava runsain mitoin, tai alkaa vähintään palstalynkkaus.

Meillä ei juotu pisaraakaan alkoholia tänäkään jouluna. Joulu on lasten juhla muutenkin, ei "fiinin viinin" turvin juomisongelmaansa peittelevien kännikalojen. Ei meillä tosin juoda muutenkaan alkoholia. Pienen lapsen ei sovi nähdä vanhempiaan humaltuneena ja esimerkiksi minun on aina oltava ajokunnossa.

Meillä juotiin jälleen normaaliin tapaan juhla-aterialla viiniä (prosecco aperatiivina ja kalojen kanssa, amarone kinkun kanssa). Lapset eivät ole koskaan nähneet vanhempiaan humaltuneena. Sen sijaan ovat oppineet skoolaamaan ja pitämään maljapuheita.

Olittehan te humalassa, kun joitte useita laseja viiniä. Turha keksiä itsepetoksellisia selityksiä. Ette olisi olleet ajokunnossa vähintään kolmen viinilasin jälkeen.

Skoolaamaan lapset oppivat millä tahansa juomalla kuten omenamehulla, vedellä tai vaikka Spritellä. Ei siihen tarvita "viinitietoisia" vanhempia lasit täynnä joka eri ruokalajin kanssa.

Vierailija
109/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin naurettavaa perustella joulun alkoholittomuutta "moraalilla", jos kerran uutena vuotena on ihan ok vetää lasten nähden p*rseet samalla kun sählää rakettien kanssa.

No mitäpä jos ei kumpanakaan? Ja jos valita täytyy niin eihän alkoholi yleensä kuulu mitenkään jouluun, sehän on rauhoittumisen ja perheen juhla, uusivuosi taas villi juhla ilman rauhoittumista.

Vierailija
110/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin. Skoolataan ja pidetään puheita.

Ja keskustelu soljuu notkemmin lasin tai kahden jälkeen.

Vierailija
111/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kommentti aatto takana, tapani edessä on musta aika härski. Toivottavasti edes täysi-ikäinen keskellä.

Vierailija
112/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sen pitää olla viiniä? Sitä kaikista hirveintä alkoholia mitä olemassa on. Ennemminhän sitä juo jotain hyvää.

Viini on ruokajuomaa, ja meistä monet pitävät hyvästä viinistä.

Se kossu ei ole ruokajuomaa.

Vierailija
113/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, jos tosiaan käyttäytyy uutenavuotena näin. Mutta mistä teit epäloogisen päätelmävirheen, että alkoholitonta joulua viettävät käyttäytyisivät uutenavuotena noin? Ainakin meillä myös uusivuosi on täysin alkoholiton lasten juhla. Paikallinen seura järjestää koko perheen ilotulituksen klo 20, ja oma noin 3v lapsi on jo ajat sitten nukkumassa kun vuosi vaihtuu.

Vierailija
114/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä ymmärrämme, että sinulla on alkoholiongelma, normaaleilla ihmisillä muutama lasi viiniä jouluaterialla ei tuota ongelmaa saati känniä.

On kaksi ryhmää, joille alkoholi on ongelma: rappioalkoholistit ja raivoraittiit.

Juuri näin. Nämä raittiit ovat niitä raivokkaita.

Usein ääripääihmisten kanssa elämä on vähän raskasta.

Vierailija
115/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin. Skoolataan ja pidetään puheita.

Ja keskustelu soljuu notkemmin lasin tai kahden jälkeen.

Eli keskustelu sujuu notkemmin nousuhumalassa, mutta mystisesti lapset eivät ole nähneet vanhempiaan humalassa? Sokeiden kodissako asutte?

Vierailija
116/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin outo tapa jos jouluna pitää juoda alkoholia sanon minä. Ei koskaan joulupäytään alkoholia.

Vierailija
117/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juodaan, nytkin itävaltalaista valkkaria ja pinot noiria. Alkoholittomana lehtikuohua.

Vierailija
118/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini on ruokajuomaa, ja meistä monet pitävät hyvästä viinistä.

Se kossu ei ole ruokajuomaa.

No ei mikään alkoholi sovi ruoan kanssa.

Vierailija
119/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos ei kumpanakaan? Ja jos valita täytyy niin eihän alkoholi yleensä kuulu mitenkään jouluun, sehän on rauhoittumisen ja perheen juhla, uusivuosi taas villi juhla ilman rauhoittumista.

Ei ole mitään määräystä siitä, millainen joulu on. Ei se ole kaikille perheen juhla. Ja peritä on monenlaisia. Ja jos haluaa rauhoittua, se onnistuu oikein hyvin viiniä siemaillen.

Sulla on näköjään se ongelma, ettet osaa nauttia alkoholia kohtuudella, vaan sulle alkoholi tarkoittaa automastyisesti villiä juhlimista.

Vierailija
120/248 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään vetää hienostuneesti viiniä ja samalla haukkua matalapalkkaduunareita. Kyllä meillä joulupöydässä nauru maittoi, kun viinilasillisen äärellä naureskeltiin naapurin siivooja-Liisalle, että onkohan sillä varaa rasvattomaan maitoon tai edes hanaveteen 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän