Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa kyllä ahdistava jouluaatto uudessa anoppilassa

Vierailija
25.12.2022 |

Ensimmäinen joulu laatuaan ja täytyy kyllä sanoa, että ei ollenkaan minun tyyppinen joulu porukasta puhumattakaan. Tunsin olevani kuin jossain näytelmässä, jossa vedin koko illan roolia joka ei ollut oma itseni. Se koko tunnelma ja ihmiset edustivat juuri jotain sellaista, joka ei todellakaan ole minun maailmani. Oli kuin vihreä olisi istutettu persujen pöytään, tai persu vihreiden pöytään. Tai kokoomuslainen kommunistien porukkaan, tai kommunisti kokoomuspippaloihin.
Vaikka tämän uuden seurustelukumppanin kanssa menee ihan hyvin, niin tämä joulunvietto sai minut epäilemään jopa koko homman tulevaisuutta.

Kommentit (269)

Vierailija
101/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän tarkemmin mikä siellä oli outoa, ihmiset? Tarjoilut?

Ei ollut mitään outoa, mutta se koko porukka ja yhteisö edusti täysin erilaista maailmaa kuin omani. Siksi tuohon aloitukseen laitoinkin noita hypoteettisia esimerkkejä, että miten jostakusta voi tuntua ahdistavalta hänelle väärässä seurassa.

Ap

Ei se mikään anoppila ole jos on uusi seurustelukumppani. Olit kylässä siipan sukulaisissa! Älä mene asioitten edelle.

Puhun poikaystävästäni miehenäni ja puolisona, mitäs siihen sanot.

Vierailija
102/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viher-vasemmistolainen perheeni ainoa akateeminen. Poikaystävieni suvut ovat aina olleet erilaisia - persuja, ruotsinkielisiä, porvareita tai kepulaisia, mutta jokaisesta joulusta olen ollut kiitollinen, nauttinut ihanista itse tehdyistä ruoista ja lämpimästä tunnelmasta. Juurettomana sinkkuna olen joutunut viettämään monet joulut yksin, joten mikä tahansa on parempaa kuin yksinäisyys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on niin paljon erilaisia "ongelmia", että suosittelen kirjan kirjoittamista. Luulen että hänen monet aloituksensa ovat mielikuvituksen tuotetta. Tai sitten hänellä itsellään on peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
104/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä porvoolaiset suvut, joissa kaikki ihmiset ovat keskenään samanlaisia ja äänestävätkin samaa puoluetta.

Meillä joulupöydässä oli hyvin erilaisia persoonia ja arvioni mukaan äänestävät seuraavia puolueita: neljä kokoomuslaista, kaksi vihreää, yksi demari, yksi persu ja yksi kepulainen (osan näistä tiedän, koska ovat asian minulle kertoneet, osa valistuneita arvauksia mielipiteiden perusteella). Tultiin tosi hyvin juttuun!

Vierailija
105/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kuvailusta. Taisit olla parempi ihminen rahvaan joukossa.

Ajattelin ihan päinvastoin. Rahvas parempien ihmisten joukossa.

Sen verran voin kommentoida, että pikemminkin näin päin.

Ap

Voin sieluni silmin kuvitella, että olet ollut jossain paskan tärkeässä herrasväki-perheessä, jossa on hyvin maltillinen huumori ja joulupöydässä on tarjolla jotain viininpaskoja juustojen kera ja lopuksi suuta töpötellään servetillä hienostuneesti.

Meillä otetaan vain lasillinen viiniä jouluaterialla. Ihan vaan koko suku, lasillinen viiniä jouluaterialla kun se on meidän vuoden alkoholiannos. Aikuisten viinilasillinen jouluaterialla.

Ottaisit sinäkin välillä, ettei ketkuttaisi koko ajan noin paljon olla kuivin suin.

Vierailija
106/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa vastenmieliseltä itseään muita parempana pitävältä ylimieliseltä leuhottajalta, tyypilliseltä kokoomuslaiselta.

Vierailija
107/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää kaikki odotukset pois varsinaisesta joulusta. Muut olkoot mitä ovat ja mitä lahjoihinkin tulee niin ei mitään odotuksia. Huumorilla vaan otat mitä vastaan tulee. Kun on paljon yksinäisyyttä ja muuta surua joka voi tehdä joulusta joillekin tosi ankean ajan. Siksikään en loisi odotuksia. Joulu ei ole minulle eriarvoisuuden juhla.

Siksi olenkin oppinut viettämään sitä hiljaisuudessa omissa oloissani. Siivoan ja koristelen omaksi mielihyväksi. Muita perheenjäseniä ei niin kiinnosta. Sallin itselleni hemmotteluakin. Se tarkoittaa, että nautin jouluherkuista ja saatan ostaa itselleni jotakin ihanaa mitä olen kauan halunnut. Pyrin pitämään huolta itsestäni pimeänä vuodenaikana.

Rankkaa on sukujoulut minullekin. En ole mikään yli-ihminen jaksamaan sitä seikkaa. Ehkä kevyempää olis mennä muualle joulua pakoon. Se on vielä koettamatta.

Vierailija
108/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kuvailusta. Taisit olla parempi ihminen rahvaan joukossa.

Ajattelin ihan päinvastoin. Rahvas parempien ihmisten joukossa.

Sen verran voin kommentoida, että pikemminkin näin päin.

Ap

Voin sieluni silmin kuvitella, että olet ollut jossain paskan tärkeässä herrasväki-perheessä, jossa on hyvin maltillinen huumori ja joulupöydässä on tarjolla jotain viininpaskoja juustojen kera ja lopuksi suuta töpötellään servetillä hienostuneesti.

Tämä oli erittäin lähellä. Juuri kuvaamaasi paskan tärkeää porukkaa semmoisilla äärisivistyneillä jutuilla ja samalla asenteesta paistoi rivien välistä sellainen ihmisten luokittelu. Juuri sellaista "tavallista parempaa väkeä". Yksinkertaisesti sellaisten seura vain vituttaa ja piste.

Ap

Tämän takia on aina parempi, että puoliso olisi omista piireistä. Se, mikä sinun mielestäsi on paskantärkeää on monille rentoa oleilua, johon ovat elämässään tottuneet. Esim. Olemme molemmat aikuisen poikani kanssa kiinnostuneita stokastiikasta ja kävimme mielenkiintoisen keskustelun aiheesta aattoiltana. Jonkun ulkopuolisen mielestä varmaan olisimme olleet paskantärkeitä, vaikka meillä oli kiva keskustelu. Olemme myös tottuneet tietynlaiseen ruoka-ja tapakulttuuriin. Ihmisiä sen sijaan emme luokittele. Luultavasti sinun oma alemmuudentuntosi aiheuttaa tuon, että kuvittelet näin. En tiedä, miksi meitä edes kiinnostaisi jokin luokittelu.

Vierailija
109/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Määrittele paskantärkeä pelleily"

Kuiva ja maltillinen huumori, ei aitoa iloa tai naurua.

Tissuttelette etikkaisia viinejä pieniä määriä juustojen tms kanssa.

Ei lämmintä ja henkilökohtaista kohtaamista ihmisten kanssa vaan kuivan asiallista vuorovaikutusta.

Pitkiä ja raskaita keskusteluja joiden aiheena esim tiede, politiikka, ura ja uskonto.

Pönötätte juhlavaatteet päällä.

En kestäisi tätä ollenkaan, aivan kauheaa olisi.

Vierailija
110/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaan joulunviettoon kuuluu myös jonkinlainen "tapakulttuuri". Ei ole sellaista rentoa fiilistä olla ja tehdä miten itse haluaa. Toinen juttu on pahanmakuiset jouluruoat, ei ole mitään vaihtoehtoja niille jotka eivät tykkää.

Vierailija
111/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nauran ehkä kerran vuodessa ja silloinkin tilannekomiikalle, silti iloni on aitoa.

Vierailija
112/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaan joulunviettoon kuuluu myös jonkinlainen "tapakulttuuri". Ei ole sellaista rentoa fiilistä olla ja tehdä miten itse haluaa. Toinen juttu on pahanmakuiset jouluruoat, ei ole mitään vaihtoehtoja niille jotka eivät tykkää.

Haluatko Turhapuro-meininkiä?

Vierailija
113/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissuttelette etikkaisia viinejä pieniä määriä juustojen tms kanssa.

Ei lämmintä ja henkilökohtaista kohtaamista ihmisten kanssa vaan kuivan asiallista vuorovaikutusta.

Pitkiä ja raskaita keskusteluja joiden aiheena esim tiede, politiikka, ura ja uskonto.

Pönötätte juhlavaatteet päällä.

Miksi huumorin jaloin muoto on paskantärkeää pelleilyä?

Vierailija
114/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tääällä.

Appiukon kaljakellarista paljastui Lidlin III -olutta ja Rainbown Lager -lageria.

Itse siemaillen mieluiten APA-tyyppisiä oluita antavasta lasista, juuri sopivasti viilennettyinä, mutta ei liian kylminä.

Vierailija
115/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän tarkemmin mikä siellä oli outoa, ihmiset? Tarjoilut?

Ei ollut mitään outoa, mutta se koko porukka ja yhteisö edusti täysin erilaista maailmaa kuin omani. Siksi tuohon aloitukseen laitoinkin noita hypoteettisia esimerkkejä, että miten jostakusta voi tuntua ahdistavalta hänelle väärässä seurassa.

Ap

Ei se mikään anoppila ole jos on uusi seurustelukumppani. Olit kylässä siipan sukulaisissa! Älä mene asioitten edelle.

Siippa = avo- tai aviopuoliso. Ap:lla ei ole siippaa, vain seurustelukumppani, poika/miesystävä.

Vierailija
116/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä.. Kukaan ei pakota menemään 😂 huvittaa tämmöset itkijät

Vierailija
117/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa cityvihreältä hesalaiselta, joka meni ekaa kertaa tavallisen suomalaisen kotiin käymään.

Vierailija
118/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä konfliktipaikkoja löytyy. Esim isälle pitää laittaa kinkkua ja tyttärelle seitania. Voivat joko hyväksyä tai alkaa moralisoimaan. Itse pidän liikkumisesta ja yleisestä toimeliaisuudesta. Piti asetella sanansa tarkkaan kun yksi suvun ulkopuolinen parikymppinen jouluvieras näytti siltä ettei ole liikkunut muuten kuin sohvan ja jääkaapin väliä. Oikeasti sairaalloisen lihava. Ja puheenaiheina yleinen voivottelu

Vierailija
119/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raharikkaalla NWO eliitillä on suu väärinpäin, suu vääntyy alaspäin jos he yrittävät ns. hymyillä:

https://i.insider.com/56d8164cdd0895230f8b4698?width=1000&format=jpeg&a…

Vierailija
120/269 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raharikkaalla NWO eliitillä on suu väärinpäin, suu vääntyy alaspäin jos he yrittävät ns. hymyillä:

https://i.insider.com/56d8164cdd0895230f8b4698?width=1000&format=jpeg&a…

Tai kuten "hide the pain Harold", suu on väännetty tekohymyyn, mutta silmistä näkee ettei kiinnosta paskaakaan:

https://i.guim.co.uk/img/media/3aab8a0699616ac94346c05f667b40844e46322f…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä