Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(
En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(
Jatkaisitko tapailua?
Kommentit (389)
"Lopetat tapailun jos mies haluaa matkustella kanssasi?"
Kaikki eivät halua samoja asioita. Olen itse pitkä isokokoinen. On tuskaa istua ahtaissa lentokoneissa. Ei ole kielitaitoa ja mieluummin käytän rahaa johonkin muuhun. Kun olen työssäkäyvä niin vapaata ei ole kovin paljon, joka kerta lähteminen on iso stressi josta pitää väsyneenä selvitä.
Helpon turistiloman saatan käydä ehkä muutaman vuoden välein mutta jos toinen haluaa matkustelua enemmän niin en jaksa.
Ap, toivottavasti ystäväsi on jo jättänyt sinut. Ansaitsee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä tosi hämmentävä juttu, enkä oikein ymmärrä miksei voinut aiemmin kertoa. Harmittaa kun olen ehtinyt ihastua ihan korviani myöten. En ole ikinä ennen tavannut ketään jolla tuollainen vaiva on ja TV-dokumenteista jäänyt käsitys että on tosi kiusallinen ja arkea rajaava tekijä. En tiedä mitä tehdä :(
Ap
Äidillä oli avanne eikä sitä kukaan huomannut ellei tiennyt. Ei hajua, rapinaa ja pullotusta. Itse hoiti kaikki siihen liittyvät jutut. Hyvin hoidettuna ja kunnolla kiinnitettynä se ei estä elämää. Ei isäkään karkuun juossut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?
Jos ja jos. Kun en joudu.
Kyllä maailmansodassakin aika monta nat*ia vammautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap aikaisemmin jo osannut hajusta päätellä että nyt ei ole kaikki kohdallaan? Se meinaan _haisee_ se pussi ja kunnolla haiseekin jos on isompi tavara päässyt.
t. sh
Ei haise.
T: Lääkäriksi opiskellut sairaanhoitaja
Kyllähän se vienosti haiskahtaa, kun siellä tavaraa on.
t. lääkäriksi opiskellut laboratoriohoitaja
Jätä ihmeessä ja heti.
Hän ansaitsee paremman kuin sinut
No ihan kiva. Eilen minä menin sokkotreffeille erään miehen asuntoon. Kävi ilmi että siltä puuttui toinen jalka. Sellaista pientä yksityiskohtaa ei ollut hoksannut mainita...
Vierailija kirjoitti:
No en mä oikein osaa ajatella esim. makkarihommia avannepotilaan kanssa. Kiva siinä ratsastaa, yrittää saada orgasmia ja terävä pussin reuna raapii reittä ja rapisee..
Pussi tietysti puhdistetaan ennen sekstailua. Jos se näyttäisi häiritsevän tai hankaavan, niin laittaisin itse jonkin huivin vyöksi ympärille kiivaimman hetken ajaksi. Joku hemaiseva sifonkihuivi tms. Ei se ole mitään rapisevaa materiaalia ja niitä saattaa olla ihan pieniäkin pusseja (ikäänkuin pelkkä korkki) ajaksi, jolloin on aktiivinen. Älä heitä hyvää alkavaa suhdetta roskiin. Tietysti tuohon ajatukseen kestää hetken tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?
Jos ja jos. Kun en joudu.
Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.
Mulle on tulossa avannepussi. Kyllähän ajatukseen totuttelu on vienyt aikaa ja tuonut monet kyyneleet silmiin mutta vaihtoehtoja ei ole. Pari vuotta mennyt crohnin taudin kanssa erittäin huonosti ja kroppa aivan finaalissa raudanpuutteesta, jatkuvista tulehdustiloista, vastikkeettomasta lääkityksestä. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, milloin vaan. Eikä sairauksilta lopulta välty kukaan. Ilahduin miten hienosti valtaosa teistä kirjoittajista on suhtautuu asiaan.
Valtaosa suhtautuu asiaan normaalisti, kuten normaalit ihmiset yleensä suhtautuvat elämään ja asioihin.
 Ainakin huono itsetunto ja elämänkokemuksen puute, pelko erilaisuutta kohtaan aiheuttaa näitä (mielestäni) kummallisia ja outoja kommentteja. Heidän maailmaansa ei vielä mahdu se, että elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista sellaistakin, mitä ei toivo eikä halua.
Tavallaan säälin heitä ja tuota nirppanokkaista "mulle ei mitään tollasta tapahdu"-asennetta. He etsivät muista täydellisyyttä huomaamatta edes omia ajatusvinoumiaan. Heistäkin suuri osa onneksi kasvaa jossakin vaiheessa.
Sinua en sääli, empatiaa tunnen. Ikävä tilanne ja vaatii varmasti sopeutumista yhteen jos toiseenkin asiaan. Se on silti sulle hyvä juttu, kun sen jälkeen alat voida paremmin. Hyvä myös, että sulla on ollut aikaa sopeutua etukäteen ja käsitellä asiaa. Jossain vaiheessa itkut on itketty ja asiasta tulee uusi normaali.
Älä anna ikävien juttujen loukata, loppujen lopuksi ne jutut kertoo kaiken oleellisen niiden laukojista. Sä oot hyvä sellaisena kuin olet, avannepussi ei muuta sua miksikään sen enempää kuin implantit jonkun toisen takapuolessa. Erottaapahan heti jyvät akanoista ihmissuhteissa.
Tuntuu kurjalta sen miehen puolesta. Ap vaan säälii itseään. Mietipä hetki, kummalle teistä tuo on haastavampi asia.
Toivottavasti annat miehen etsiä jonkun paremman. Jonkun, joka hyväksyy hänet sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap aikaisemmin jo osannut hajusta päätellä että nyt ei ole kaikki kohdallaan? Se meinaan _haisee_ se pussi ja kunnolla haiseekin jos on isompi tavara päässyt.
t. sh
Ei haise.
T: Lääkäriksi opiskellut sairaanhoitaja
Kyllähän se vienosti haiskahtaa, kun siellä tavaraa on.
t. lääkäriksi opiskellut laboratoriohoitaja
Samaa mieltä.
t. valelääkäriksi opiskellut labradorinnoutaja
Isäs on avannepussi.
Sinä trollaava palstatäti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täälläkö oikeasti naiset olisivat valmiita intiimiin kanssakäymiseen jätkän kanssa, jolta vaatteita riisuessa paljastuisi iso sontapussi puseron alta? Googlatkaapa! Se on semmoinen kuminen lätkä, joka peittää puolet vatsasta, mitä tahansa sisällä onkin niin läpi näkyy.
M47
Näin se on. Täällä on helppo esittää empaattista äiti teresaa, todellisuus on jotain aivan muuta. Pelkkä kaljuus tai lyhyys riittää syyksi dumpata mies.
Kyllä ttumaisuus ja pienisieluisuus on pahempaa. Yllättävää on se, että aika monesti kaikki nuo neljä piirrettä löytyvät samasta ihmisestä
Lyhyys, kaljuus, ttumaisuus ja pienisieluisuus yhdessä miehessä on kieltämättä iso turn off.
Ihme juttu mutta jostain ne kaljutkin miehet on naisen löytäneet.
Vierailija kirjoitti:
No en mä oikein osaa ajatella esim. makkarihommia avannepotilaan kanssa. Kiva siinä ratsastaa, yrittää saada orgasmia ja terävä pussin reuna raapii reittä ja rapisee..
No yhyy. Älä ajattele sitten. Tuo kannattaa jo varmaan kertoa heti jo alussa, niin tulee turhamaisuutesi jo heti ilmi.
Ei se pesemätön pylly tai alapääkään hyvälle haise. Aivan sama mistä reijästä se kakka tulee, jostain sen on tultava.
Vierailija kirjoitti:
Mä en huolisi ketään jolla on joku fyysinen tai henkinen vika. En pystyisi olemaan sellaisen kanssa eikä sellainen kelpaa mun lasten isäksi. Pitää saada hyvät geenit. Onnettomuuskaan ei ole syy olla vammainen.
Sä oot sairas. Mut kyllä elämä sua vielä kurittaa kovalla kädellä. Sä tuskin kelpaat kellekään sellaiselle joka kelpaisi sulle. Niin yksinkertaiselta vaikutat.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi puoli vuotta pimittänyt asian, niin sanoisin että olisi siinä. Jos heti alussa olisi kertonut, niin asia voisi olla toinen.
No aika outoa olisi tuollaista kertoa ennen syvällisempää tutustumista. Kerrotko itse kaikki mahdolliset intiimivaivasi tms?
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että ei avannepussi haise. Ne on nykyään tosi kehittyneitä ja suunniteltu blokkaamaan hajut. Ei ne ole mitään tavallisia muovipusseja mistä tulisi paskan haju läpi.
Avannepusseja on kahdenlaisia, sellaisia jotka voi alaosasta avata ja tyhjennetään vessanpönttöön sekä sellaisia, jotka vaihdetaan joka kerta uuteen kun täyttyvät. Jos on tällainen uuteen vaihdettava pussi, niin halutessaan sen voi kääriä vaikka koirankakkapussiin ennen kuin laittaa roskikseen tai sitten on kaikkia vaipparoskiksia ja muita mitä voi käyttää. Jos roskis tyhjennetään joka päivä, niin ei se avannepussi siellä taiteltuna kauheasti ala haisemaan.
Ainut milloin haisee, on tilanne jossa sidosta vaihdetaan ja tällöin toki haju on oikeasti paha. Mutta se tehdään vessassa ja eihän siellä puolison tarvitse samaan aikaan olla.
Toki pussin sidos voi joskus pettää, jolloin haistaa että nyt on jotain vialla. Mutta avanne ihmisillä on aina vaihtotarvikkeet mukana tällaisen varalle.