Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(

Vierailija
22.12.2022 |

En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(

Jatkaisitko tapailua?

Kommentit (389)

Vierailija
321/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kaikkien meidän sisällä on kakkaa. Get over it.

Vierailija
322/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku normaali eikä tuollaista kakkafriikkiä!

Vierailija
324/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut putsaamaan pussin ja kakkaa valuu. Oma asiasi, itse en jaksaisi.

Miksi kysyjän pitää se putsata? Pyyhkiikö sun puolison sun takapuolesi?

Vierailija
325/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi kenenkään omaishoitajaksi. Eri asia toki jos oltu 20v naimisissa ja toinen vammautuu, mutta en lähtisi suorilta kenenkään vaipanvaihtajaksi tai pussinpesijäksi.

Avannepussi=omaishoitajuus?😂 hyvä luoja nyt ihmiset oikeesti. Eiköhän se kumppani itse pese pussinsa. Ihan niin kuin miehetkään ei tule vaihtamaan naisen menkkasiteitä naiselle. Tämmöiset asiat ihan oletusarvoisesti tehdään itse, viestissä ei taidettu mainita mitään että tyyppi nimenomaan nyt ilmoitti että ap:sta täytyy tulla nyt pussinpesijä. Tämä olisi ihan legit syy vetäytyä suhteesta mutta pelkkä avannepussin olemassaolo nyt tuntui häiritsevän mikä on ihan eri asia.

Avannepussi ei ole mikään vamma mikä tekee kumppanista omaishoitajan. Vaatii kumppanilta lähinnä empatiaa ja hienotunteisuutta asiaa kohtaan ja aikuismaista asennetta tällaisiin elämään kuuluviin pieniin poikkeavuuksiin. Sitä ei Aplla nyt selvästikään ole niin melkein ihan jo toisen osapuolen vuoksi neuvoisin lähtemään, aiheuttaa vielä toiselle pahan olon kun ei osaa suhtautua normaalisti.

Vierailija
326/389 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastus olisi voinut vähän valmistella ja tunnustella asiaa edeltäkäsin.

Jos vasta tavatessa aikoo paljastaa asian, niin se ei vaan tuntuisi oikealta tavalta kertoa asiasta.

Sinä voit jo ennen deittailun aloittamista ITSE ilmoittaa ettet hyväksy toisessa mitään poikkeavaa ruumiinvammaa, fyysistä tai psyykkistä taustaa ja että sairauksia et tule sietämään. Sullahan se ongelma on, ei vastapuolella.

Nimenomaan. Kukaan ei ole velvollinen avaamaan omaa sairashistoriaansa kellekään, asia voi olla arka ja traumaattinen. Ehdottomasti niin päin että ne jotka ei mitään kestä kertovat sen itse heti.

Vierailija
327/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin yökköillä seksin aikana.

T: Sairaanhoitajaksi itsensä lukenut lääkäri

Vierailija
328/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetitkö lääkärinluvat?

Vierailija
329/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, todellinen 💩-pommi, kirjaimellisesti.

Vierailija
330/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitt0 miten ällöttävä yllätys

Vierailija
331/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni jouduttiin leikkaamaan avanne melkein heti syntymän jälkeen. Avanne pelasti lapsen hengen. Olen itse herkkä veren näkemisen suhteen eli en oikein kestä nähdä verta. Tästä huolimatta avannepussin hoitaminen ei tuntunut pahalta eikä pussi täytenäkään inhottanut, kun ajattelin sitä elämän pelastaneena pussina. Mieshän tietysti hoitaa avanteen itse eli tätä puolta sinun ei tarvitse edes miettiä!

Lapseltani avanne saatiin suljettua 1,5 vuoden iässä eli ehdin siis hoitaa avannetta 1,5 vuotta, eikä se ollut lainkaan niin paha kuin ensiksi voisi kuvitella. Lapsi ei voisi olla rakkaampi - avanteella tai ilman ja sanoisinkin, että jos rakastat miestä tarpeeksi, ei avanne ole mikään este millekään!

Eihän tuon ikäisen uloste muutenkaan ällötä vanhempaa. Varmaan joku biologinen juttu. Vaippaiän jälkeen voi sitten alkaa yököttää. Että en ehkä vertaisi vauvan ja toisen aikuisen ulosteiden epämiellyttävyyttä keskenään.

Mutta olen samaa mieltä, että jos ap tykkää miehestä oikeasti, ei pitäisi olla ongelma. Itselleni ei ainakaan olisi.

Tämäkin on toki totta, eikä vertaaminen ole ihan täysin "reilua". Lähinnä tarkoitin sitä, ettei avanne itsessään näytä niin pahalta kuin voisi ehkä luulla, koska olen itse tosi herkkä näkemään verta jne.  mutta avanne ei tuntunut pahalta. En ehkä niinkään ajatellut itse ulostetta, vaan avannetta.

T. kommentin kirjoittanut äiti

Vierailija
332/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaan kannattaa perehtyä jostain muualta ennemmin kuin vauvapalstalta, jos oikeasti kiinnostaa jatkaa tutustumista ihastukseesi.

Avanne ei ole maailmanloppu, sen kanssa (riippuen tilanteesta) voi pystyä elämään melko normaalia elämää. Todennäköisesti ainakin parempaa elämää kuin ennen avanneleikkausta, jos taustalla on vakava sairaus.

Mulla oli lapsena avanne väliaikaisesti, se ei haissut muuta kuin tyhjentäessä. Nykyään on paremmat välineetkin kuin silloin, joten esim. seksiä harrastaessa voi käyttää pienempää pussia ja on olemassa esim kuviollisia pusseja jotka näyttää ulkoisesti kauniimmilta. Toki sitä ei voi samalla tavalla hallita, kuin normaalia ulostamista, joten välillä saattaa esim ilmaa tulla keskellä romanttista illalla, mutta jos se on ratkaiseva tekijä, niin sitten tää sun ihastus ansaitsee jonkun, joka kestää sen.

Fyi: jos on pysyvä avanne, peräsuoli voidaan ommella kiinni > peppuseksiä ei voi harrastaa. Avanteita on myös väliaikaisia ja niistä voi tilanteesta riippuen päästä eroon. Avanteen toimintaan vaikuttaa se, onko kyseessä paksusuoli vai ohutsuoliavanne, ohutsuoliavanteesta tuleva tuotos on vetisempää, paksusuoliavanteesta yleensä aika samanlaista kuin ulostaessakin.

Miksi peräsuoli ommellaan kiinni?

Vierailija
333/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap aikaisemmin jo osannut hajusta päätellä että nyt ei ole kaikki kohdallaan? Se meinaan _haisee_ se pussi ja kunnolla haiseekin jos on isompi tavara päässyt.

t. sh

Ei haise.

T: Lääkäriksi opiskellut sairaanhoitaja

Kyllähän se vienosti haiskahtaa, kun siellä tavaraa on.

t. lääkäriksi opiskellut laboratoriohoitaja

Samaa mieltä.

t.  valelääkäriksi opiskellut labradorinnoutaja

Komppaan. 

t. Laskuvarjojääkäriksi opiskellut kilpasoutaja, jolla omaishoitaja.

Vierailija
334/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paskanhaju on vain elämää. Mies voi olla elämäsi rakkaus, parempi kuin kukaan toinen. Mutta se ei tämän provon ajatus ollutkaan.

Vierailija
335/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan kamalaa, että oikea elämä oikeine vastoinkäymisineen, terveysongelmineen ja epäruusuisuuksineen noin pääsee yllättämään. Pakene, pakene. Ehkä jossain on joku barbie-maailma, jossa kaikki kiiltää ja sohvatyynyissä ei ole ryppyjä. Etkä sinäkään koskaan sairastu. Pus pus vaan.

Vierailija
336/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain kirurgin arvonimen siinävaiheessa, kun paloitelin kesähelteellä kolarikuolleen hirven metsässä, jossa kärpäsentoukot söivät sitä. Hirven nahka aaltoili käårpäsentoukien ryömiessä hirven sisällä. Kyllä se kakanhaju on Odor de Parii tai Cologne siihen verratuna. Avustava kaveri ei kyennyt paloittelemaan. Poltti jopa paloiteluvesurin kannonpäällä. Kaveri on sikalanomistaja joka kestää taatusti kakinhajua. 

Vierailija
337/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaan kannattaa perehtyä jostain muualta ennemmin kuin vauvapalstalta, jos oikeasti kiinnostaa jatkaa tutustumista ihastukseesi.

Avanne ei ole maailmanloppu, sen kanssa (riippuen tilanteesta) voi pystyä elämään melko normaalia elämää. Todennäköisesti ainakin parempaa elämää kuin ennen avanneleikkausta, jos taustalla on vakava sairaus.

Mulla oli lapsena avanne väliaikaisesti, se ei haissut muuta kuin tyhjentäessä. Nykyään on paremmat välineetkin kuin silloin, joten esim. seksiä harrastaessa voi käyttää pienempää pussia ja on olemassa esim kuviollisia pusseja jotka näyttää ulkoisesti kauniimmilta. Toki sitä ei voi samalla tavalla hallita, kuin normaalia ulostamista, joten välillä saattaa esim ilmaa tulla keskellä romanttista illalla, mutta jos se on ratkaiseva tekijä, niin sitten tää sun ihastus ansaitsee jonkun, joka kestää sen.

Fyi: jos on pysyvä avanne, peräsuoli voidaan ommella kiinni > peppuseksiä ei voi harrastaa. Avanteita on myös väliaikaisia ja niistä voi tilanteesta riippuen päästä eroon. Avanteen toimintaan vaikuttaa se, onko kyseessä paksusuoli vai ohutsuoliavanne, ohutsuoliavanteesta tuleva tuotos on vetisempää, paksusuoliavanteesta yleensä aika samanlaista kuin ulostaessakin.

Kuolio. Siellä ei ole limakalvoa ilman suolta pitämässä baktereita pois. Kuolet jos vartalosi sisus, jossa on suolet, maksa,perna, munuaiset ja pallean vatsanpuoleinen osa vatvomassa bakteereita edestakaisin. 

Vierailija
338/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ymmärrät vaihtaa alaa, sillä sulla on selvästi aivan väärä ammatinvalinta etkä sovellu alalle jos tommoset asiat yököttää. Vähän kyllä veikkaan että trollaat, sillä ei kukaan normaaliälyinen lääkäri kirjoittaisi tuollaista kommenttia.

Vierailija
339/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolio. Siellä ei ole limakalvoa ilman suolta pitämässä baktereita pois. Kuolet jos vartalosi sisus, jossa on suolet, maksa,perna, munuaiset ja pallean vatsanpuoleinen osa vatvomassa bakteereita edestakaisin. 

Niin siis peräaukko jos ommellaan kiinni, ei voi harrastaa anaaliseksiä. Peräaukko pitää sulkea jos peräsuoli on poistettu, koska ei voi jättää sellaista aukkoa vaan, josta olisi reikä kehon sisälle.

Peräsuoli voidaan joutua poistamaan esim. jos ihmisellä on ollut suolistosyöpä, halutaan ehkäistä syövän kehittymistä tai jos peräsuoli on aiemmin poistettu IPAA-leikkauksen vuoksi.

Peräsuoli voidaan myös säilyttää, tässä on omat riskinsä riippuen potilaan tilasta/sairauksista, mutta etuna taas se, että vältetään peräsuolen poistoon liittyvät riskitekijät.

Vierailija
340/389 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvänäkijä tässä kirjoitti:

Ap on keksinyt trollausaiheen halutessaan VALHEIN rikkoa ihmissuhteita, olet säälittävä nainen Helsingistä.

Totta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan