Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(
En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(
Jatkaisitko tapailua?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Tarviihan se pussintyhjentäjän
Sinä luulet olevasi hauskakin jätkä letkautuksillasi mutta näin normijärkisten silmissä on huvittavaa miten typeräksi ihan itse itseäsi kommentillasi alennat. Ongelma ei ole avanteessa tai missään muussakaan sairaudessa tai ihmisten vastoinkäymisissä vaan teidän asenteissa. Kukaan ei selviä elämässä ilman sairauksia tai vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?
Jos ja jos. Kun en joudu.
Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.
Eikä tartte edes olla sellaista kunhan sairastuu johonkin pitkäaikaissairauteen joka on hyvin hyvin yleistä. Monelle tulee diabetes, reuma, sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, kihti, syöpä tms. Tai sitten vähintään tukka harmaantuu, rypistyy, näkö huononee, näitä asioita on lukemattomia jotka muistuttavat ihmistä omasta kuolevaisuudestaan.
Ja ennen kuin joku lapsellinen pelle käy inttämään niin vaikka olisi koko ikänsä harrastanut urheilua ja olisi hyvässä kunnossa ja nuorikin vielä niin se ei mitenkään estä sairastumasta johonkin vakavaan. Ei ne sairaudet katso syökö potilas salaattia ja kalaa kaksi kertaa viikossa, ne tulevat jos ovat tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös tapaillut naista jolla oli sydänvika, ei kyllä kiinnostanut jatkaa tapailua kun kertoi asiasta.
M26
Hyvä niin. Ei tuollaiseen kannata aikaansa tuhlatakaan, ja tällä tarkoitan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös erään hyvännäköisen naisen jolla on avannepussi käytössä. Yllätys, yllätys, on sinkkuna ja ei lapsia! EI KUKAAN pussiton mies häntä huoli, huh, jo ne hajuhaitat on ällöttäviä.
Kyllä on taas tietämätön kommentti. En se avannepussi haise ulkopuolelle ja luuletko että se ois jatkuvasti täynnä ulostetta? Parempi tulppa siinä on pitämään hajut pois kun sun peräaukossa.
Voit esim. sanoa hänelle kohteliaasti:
"Minulla on kehitys vielä kesken, haasteita asettua toisen asemaan, materiaaliset asiat painavat persoonaa enemmän jne. Ehkä voisit löytää jonkun sinulle sopivamman henkilön."
Länsimaisten elämäntapojen , saasteiden , kemikaalien ja liikkumattomuuden aiheuttamat suolistosairaudet ovat räjähdysmäisessä kasvussa nuorissa aikuisissa. Voi olla että tulevaisuudessa on yhä enemmän ihmisiä joilla on avanne. Esim IBS ihmiselle avanne voi olla helpotus ja mahdollistaa normaalin elämän.
Eiköhän tämä avannepussihenkilö tiedä, että osa ihmisistä ottaa jalat alleen. Se on vissi totuus, että kaikki ihmiset eivät kehity ja kypsy sisäisesti kovin korkealla. Perusmassa on just tätä "otan jalat alleni" -osastoa. Huoh! Itse pitäisin pussin näyttämistä testinä siitä, millä tasolla toinen menee.
No, ensimmäinen ajatukseni on, että miten mahtavaa tuolle ihmiselle, että hän on saanut hoitoa sairauteensa. Siitä on syytä olla hänen ja kaikkien muidenkin iloinen. Tärkeimmät asiat tulee pitää fokuksessa, vaikka monet ihmiset ovatkin pinnallisia/ilkeitä/kehittymättömiä.
Porausmies ei reikäänsä valitse.
Crohnin tautia itse sairastavana: tämä ketjun aloitus on sairas provo! Hän ei ole sitä itse valinnut, ja jos olet noin pinnallinen niin varmasti hyvä että tapailemasi, todennäköisesti elämän kääntöpuoltakin nähnyt, mies löytää vertaisensa kumppanin, jolla on samanlaista syvyyttä elämästä, kuka ymmärtää laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. 🙏🏻
Nätisti kirjoitti:
Voit esim. sanoa hänelle kohteliaasti:
"Minulla on kehitys vielä kesken, haasteita asettua toisen asemaan, materiaaliset asiat painavat persoonaa enemmän jne. Ehkä voisit löytää jonkun sinulle sopivamman henkilön."
Aika älytön asenne että pitäisi hyväksyä kaikki vastaantulevat jonkin toisen avarakatseisuuden mittarin mukaan, aivan yhtä oikeutettua olla rajoittuneempikin, kaikilla kun vain ole samanlaisia lähtökohtia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä jolla on avannepussi ja luet näitä kommentteja; oot hyvä sellaisena kuin olet. Jos joku ei sinua hyväksy avannepussin takia johon et ole voinut itse edes vaikuttaa, niin se on sen henkilön oma häpeä.
Tämän ketjun kommentit saa mut pettymään ihmisiin entistä enemmän.
Kiitos sanoistasi, ne merkitsevät paljon tässä tilanteessa. Mä oon se nro 90 kommentin kirjoittanut, joka viettää nyt toista perättäistä jouluaan osastolla saaden antibioottia ja kortisonia tulehduskierteen vuoksi ja odottelen avannepussin saamista. On ollut rauta- ja veritankkauksia eli vaihtoehtoja ei enää ole jos elossa haluaa pysyä, kroppa ihan loppu. Biologisia kokeiltu mutta vasta-aineet niihin on joka kerta koholla, saan niistä rankat oireet. Ensimmäinen vei hiukset ja aiheutti verenpurkaumia ja toinen laukaisi migreenin. On ollut tosi paljon sopeutumista kun pelkkiä takaiskuja on tullut eikä merkittävää helpotusta ole löytynyt vuosiin. Moni voi henkilökohtaisesti ajatella miltä tuntuisi ravata kymmeniä kertoja vessassa ulostaen pelkkää limaa ja verta. Olla jatkuvasti infektioaltis ja eristettynä läheisistä, pakon sanelemana maata vuoteessa kun voimat loppu, eikä ilman vaippaa voisi mihinkään mennäkään vaikka jaksaisikin liikkua. Kaiken lisäksi jouduin luopumaan työstä ja jouduin taloudellisesti vaikeaan tilanteeseen ennen kuin kuntoutustukipäätös hyväksyttiin ja se tuli kuukausien viiveellä. Sairaalapäiviä on kertynyt todella paljon. Tämä ei ole elämää mutta toivon että leikkaus ja avannepussi sen viimein palauttaisivat. Sunlaisten tsemppareiden voimalla yrittää olla luopumatta toivosta ja täällä hoitohenkilökunta olleet aivan ihania ja lääkärit tehneet kaikkensa saadakseen voinnin balanssiin, niistä olen kiitollinen. Hyvää joulua sinulle ja kaikille muillekin.
Lukekaa tuo, samoin kuin avanteellisen naisen teksti ajatuksella ja yrittäkää ymmärtää mistä avanteessa on kyse, jos ette sitä tähän mennessä ole hahmottaneet. Avanne on vaihtoehto kurjuudelle ja jopa kuolemalle, eikä joku tulevien deittejen kiusaksi, tai huvikseen tehty juttu.
Kukaan sitä tuskin terveenä ollessa ajattelee haluavansa, mutta sairastunut lopulta pitää sitä helpotuksesta ja leikkausta parantavana hoitona.
Tyhmyyteen ei auta, vaikka kuinka leikattaisiin, eikä ilkeyteen saa muuten lääkitystä kuin kantapään kautta.
Yks kaverini inhosi kaikkea poikkeavaa ja vammaisia. Sai sitten vammaisen lapsen. Et sellasta 😛
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mikä se on?
Olisko parempi jos kulkisi vaipoissa paskat housussa. Krohnin tautia/suolistosairautta sairastaa
tuhansia suomalaisia, ja yksi tapa on avannepussin käyttö jotta suolisto saa välistä huilata.
Mieluummin kumppanilla avanne kuin adhd, masennus tai alkoholiongelma.
Asiaan kannattaa perehtyä jostain muualta ennemmin kuin vauvapalstalta, jos oikeasti kiinnostaa jatkaa tutustumista ihastukseesi.
Avanne ei ole maailmanloppu, sen kanssa (riippuen tilanteesta) voi pystyä elämään melko normaalia elämää. Todennäköisesti ainakin parempaa elämää kuin ennen avanneleikkausta, jos taustalla on vakava sairaus.
Mulla oli lapsena avanne väliaikaisesti, se ei haissut muuta kuin tyhjentäessä. Nykyään on paremmat välineetkin kuin silloin, joten esim. seksiä harrastaessa voi käyttää pienempää pussia ja on olemassa esim kuviollisia pusseja jotka näyttää ulkoisesti kauniimmilta. Toki sitä ei voi samalla tavalla hallita, kuin normaalia ulostamista, joten välillä saattaa esim ilmaa tulla keskellä romanttista illalla, mutta jos se on ratkaiseva tekijä, niin sitten tää sun ihastus ansaitsee jonkun, joka kestää sen.
Fyi: jos on pysyvä avanne, peräsuoli voidaan ommella kiinni > peppuseksiä ei voi harrastaa. Avanteita on myös väliaikaisia ja niistä voi tilanteesta riippuen päästä eroon. Avanteen toimintaan vaikuttaa se, onko kyseessä paksusuoli vai ohutsuoliavanne, ohutsuoliavanteesta tuleva tuotos on vetisempää, paksusuoliavanteesta yleensä aika samanlaista kuin ulostaessakin.
Ihastus olisi voinut vähän valmistella ja tunnustella asiaa edeltäkäsin.
Jos vasta tavatessa aikoo paljastaa asian, niin se ei vaan tuntuisi oikealta tavalta kertoa asiasta.
Paska duuni.