Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(
En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(
Jatkaisitko tapailua?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tän palstan mammoille jo pelkkä piereskely on ihan hirveä asia, joka pitää tehdä salaa vessassa häpeillen, mutta nyt avannepussi onkin täysin normaali asia, joka pitää mukisematta hyväksyä. Tosin, kun ETAssa oli suoliongelmainen nainen laitettu Laurille vaimoksi, niin silloin se täällä suureen ääneen tuomittiin ja asiaa puitiin tuhansissa viesteissä. Oletettu huuliherpes, toisella vaimolla, oli sekin niin valtava turn off, että koko naista ei olisi pitänyt ohjelmaan päästää. Ei voi muuta todeta kuin, että täällä on ihan pimeätä porukkaa.
Sairaudelle ihminen ei voi mitään, huonotapaisuudelle voi.
Avannepussi ei ole mikään ongelma.
Hei ajatelkaa että kolmasosa ihmisistä saa elinaikanaan syövän, se on oikeasti iso luku, kuka vaan voi sairastua eikä tällaiset asiat oikeaa rakkautta horjuta.
Ilmota sille huomenna että haluat erota sen avannepussin takia :DD
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tän palstan mammoille jo pelkkä piereskely on ihan hirveä asia, joka pitää tehdä salaa vessassa häpeillen, mutta nyt avannepussi onkin täysin normaali asia, joka pitää mukisematta hyväksyä. Tosin, kun ETAssa oli suoliongelmainen nainen laitettu Laurille vaimoksi, niin silloin se täällä suureen ääneen tuomittiin ja asiaa puitiin tuhansissa viesteissä. Oletettu huuliherpes, toisella vaimolla, oli sekin niin valtava turn off, että koko naista ei olisi pitänyt ohjelmaan päästää. Ei voi muuta todeta kuin, että täällä on ihan pimeätä porukkaa.
Omituiset vertailut sulla. Kyllä se on hirveä asia jos tahallaan piereskelee toisen lähellä, se on huonoa ja epäkunnioittavaa käytöstä. Avannepussi taas johtuu sairaudesta eikä ole asia johon voisi itse vaikuttaa.
No, jos olisin se treffikumppaneista, niin en jatkaisi sinun kanssasi. Sinulla avanne jossain ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä tosi hämmentävä juttu, enkä oikein ymmärrä miksei voinut aiemmin kertoa. Harmittaa kun olen ehtinyt ihastua ihan korviani myöten. En ole ikinä ennen tavannut ketään jolla tuollainen vaiva on ja TV-dokumenteista jäänyt käsitys että on tosi kiusallinen ja arkea rajaava tekijä. En tiedä mitä tehdä :(
Ap
Olet voinut tavata montakin, et vaan tiedä sitä, kun ei se mitenkään ulospäin vaatteiden alta näy 🙃
Jatkaisin eteenpäin. En olisi sinusta enempää kiinnostunut.
Jos olisin tuo mies, lähtisin välittömästi jos saisin tietää sinun ajattelutavastasi.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää miten täällä tuomitaan avanteesta ahdistuminen. Sen sijaan joku pituus tai paino tuntuu olevan ihan validi parinvalintakriteeri. Kyllä se avanne rehellisesti sanoen itseänikin häiritsisi, en tiedä pystyisinkö aloittamaan suhdetta tuossa tilanteessa. Jos pitkäaikainen kumppani sairastuisi asia olisi ihan eri, kun yhteistä historiaa olisi niin paljon takana.
Avanteen saanut elää pääsääntöisesti ihan normaalia elämää, etkä näe kenestäkään päällepäin kuka sellaista kantaa mukanaan, ellei nyt alasti sinun edessäsi seiso. Hän käy töissä ja harrastaa, on sosiaalinen. Sanot että pitkäaikaisen kumppanin sairastelun kyllä sietäisit jota epäilen: Avanteeseen johtavan ihmisen sairastelukierre on raskas (IBDn lähiomainen olen). On tiputuksia ja lääkitystä joiden tarkoitus on tuhota oma vastustuskyky (koska omat solut ovat kääntyneet kehoa vastaan), on riski keuhkokuumeelle ja vakaville komplikaatioille, jatkuva tulehdusalttius, verenvuoto aiheuttaa hg'n heittelyä ja rauta-arvojen putoamista. Ihminen elää pahimmillaan invalidisoituneena täysin sängyn ja wc'n väliä. Kaikille ei lääkkeet tuo vastetta tai niillä voi olla omat seurauksensa.
Ja tulit suorinta tietä sitten tänne vauva-palstalle jakamaan tämän? Oletkin varsinainen kultakimpale.
En nyt ymmärrä tätä keskustelua. Eikös ap:llä ja meillä kaikilla muillakin ole sama kakkapussi sisällä ja sitä sanotaan paksusuoleksi?
Ei sitä pidetä koko aikaa. Siinä on korkkia ja se ei todella haise tms. Jos muuten hyvä mies, niin ei se yksi pussi mitään merkitse. Enemmän miehen luonne, elämäntavat jne, mitä se pieni muovipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut putsaamaan pussin ja kakkaa valuu. Oma asiasi, itse en jaksaisi.
Eiköhän se henkilö tee puhdistamiset ihan itse. Ohis.
Avannepussi ei haise ja sen hoitaminen on helppoa sekä hygieenistä. Sen sijaan moni ns normi ihminen haisee pyyhkimättömältä ja pesemttömältä perseeltä.
Sairaanhoitajan havainto ja huomio.
Jep. Monella aikuisella miehellä on oikeasti paskaa persvaossa. Ei osata pyyhkiä tai pestä.
T. Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut putsaamaan pussin ja kakkaa valuu. Oma asiasi, itse en jaksaisi.
Eiköhän se henkilö tee puhdistamiset ihan itse. Ohis.
Avannepussi ei haise ja sen hoitaminen on helppoa sekä hygieenistä. Sen sijaan moni ns normi ihminen haisee pyyhkimättömältä ja pesemttömältä perseeltä.
Sairaanhoitajan havainto ja huomio.
Jep. Monella aikuisella miehellä on oikeasti paskaa persvaossa. Ei osata pyyhkiä tai pestä.
T. Lääkäri
Ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
No en mä oikein osaa ajatella esim. makkarihommia avannepotilaan kanssa. Kiva siinä ratsastaa, yrittää saada orgasmia ja terävä pussin reuna raapii reittä ja rapisee..
Joo parempi vaan ettei sun kaltaisilla asennevammaisilla ole kumppania ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa lapsia. Kannattaako silloin ottaa kumppania jolla saattaa olla eteenpäin periytyvä aggressiivinen sairaus? Lapset tulevat olemaan katkeria äidilleen kun heillekin asennetaan omat pussit.
Miksi eivät isälleen?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on mielestäsi pommi, niin anna ihmeessä olla.
Räjähtikö se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa lapsia. Kannattaako silloin ottaa kumppania jolla saattaa olla eteenpäin periytyvä aggressiivinen sairaus? Lapset tulevat olemaan katkeria äidilleen kun heillekin asennetaan omat pussit.
Onko sun lapset katkeria sulle, kun siirrät asennevammasi 100% varmuudella heille?
Tottakai kaikki uusi jännittää, mutta yleensä jos jonkun kanssa synkkaa, se jännittävä asia ei asiaa muuksi muuta.