Voitko luvata, ettet juo tänä jouluna
Tulee tylsempi joulu sinulle, mutta lapset ovat onnellisia. Kirjoita tähän alas, että lupaat edes yrittää.
Kommentit (141)
Voin luvata, että pisaraakaan en juo. Lopetin alkoholin ja tupakan käytön jo 20 vuotta sitten. Mitäpä sitä hyvää tapaa muuttamaan.
No en lupaa, koska ei ole lapsia. Ja vaikka olisikin niin en tuollaisia lupailisi. Ruoan kanssa otan lasin pari hyvää viiniä ja yhden saunaoluen.
Ongelmakäyttäjävanhemmat asia erikseen. He voisivat pitää korkin kiinni muutenkin kuin vain jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lupaa. Lasten on hyvä nähdä esimerkki alkoholin kohtuukäytöstä. Muuten kasvavat kieroon ja örveltävät räkä poskella kuten absolutistien lapset.
Näytätkö myös esimerkin kannabiksen kohtuukäytöstä?
Entä vaikkapa ekstaasin kohtuukäytöstä?
Äläs siellä sekoita laillisia päihteitä laittomiin.
Viinaa vaan kaikille kohtuudella!
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoa jouluna. Haluan viettää joulun selvin päin ja viettää joulupäivän hyvillä mielin ilman kankkusta. Ehtii sitä sitten taas juhlia alkoholinkin kanssa, joulu ei oo ikinä ollut mulle juhla missä olisin juonut.
Minäkin vietän joulun päivät hyvillä mielin ilman kankkusta, vaikka nautinkin alkoholia.
Ehkä otan, ehkä en. Viime jouluna en juonut. Lapsuudessani jouluaatto oli ainoa päivä vuodessa, jolloin äitini ei takuulla juonut. Siksi joulu on minulle erityinen juhla. Kaiken muun äidin juominen sitten pilasikin, mm. mielenterveyteni. Omat lapset ovat jo aikuisia.
Miksi tähän vastaa edes semmoset, kellä ei ole lapsia? Jopa itse, keskivertoälyisenä, ymmärsin, että pyyntö oli suunnattu lapsia omaaville.
Vierailija kirjoitti:
No en lupaa, koska ei ole lapsia. Ja vaikka olisikin niin en tuollaisia lupailisi. Ruoan kanssa otan lasin pari hyvää viiniä ja yhden saunaoluen. Ongelmakäyttäjävanhemmat asia erikseen. He voisivat pitää korkin kiinni muutenkin kuin vain jouluna.
Tää aloitus tuskin koski sua, kun sulla ei niitä lapsia ole, eli voinet ihan rauhassa vetää vaikka p*rseet ja kaikki muutkin, kellä ei ole lapsia. Miksi vastaatte asioihin, joista teiltä ei ole kysytty?
En . Lasillinen viiniä kuuluu juhlaan ja kruunaa aterian.
Juon vuodessa yhteensä alle 5 annosta alkoholia. Meidän teinit ei varmaan kärsi tästäkään jouluun ajoittuvasta lasillisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lupaa. Lasten on hyvä nähdä esimerkki alkoholin kohtuukäytöstä. Muuten kasvavat kieroon ja örveltävät räkä poskella kuten absolutistien lapset.
En, koska ne ovat Suomessa laittomia enkä kannusta rikkomaan lakia. Jos kannabis olisi laillista, voisin kokeilla sitä. En ole ikinä kokeillut.
Voin luvata. Tein juuri muutama päivä sitten jääkaappiin tilaa jouluruuille, ja kaadoin viemäriin ennen koronaa laivalta ostetun Vana Tallinn- kermaliköörin. Siitä olin tuoreeltaan ottanut kaksi yskänlääkekipollista ja sitten se jäi odottamaan seuraavaa kertaa. Jostain luin, että mahdollisesti puolisen vuotta säilyisi avattuna.
En osta uutta tilalle.
Mä vietin pari joulua paikassa, jossa lapsi kysyi vanhemmiltaan että miksi te aina juotte. Puitteet oli hienot, mutta alkoholin määrä oli ihan loputon. Kukaan ei vastannut lapsen kysymyksiin.
En juo alkoholia muutenkaan, joten helppo luvata. Ruoan kanssa ajattelin ottaa lasin tai pari alkoholitonta viiniä.
Juon, on epäterveellistä olla juomatta. Jos aloittaja tarkoitti alkoholia niin en ole ostanut, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä lahjapaketeista löytyy.
Suolainen ruoka janottaa. Pellegrinoa menee varmaan pari litraa
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Ei silloin ryypätä.
Vain juntit "ryyppää" eivätkä osaa lopettaa jos saavat lasillisen, menee koko talon alkot samantien kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska ne ovat Suomessa laittomia enkä kannusta rikkomaan lakia. Jos kannabis olisi laillista, voisin kokeilla sitä. En ole ikinä kokeillut.
Ei tarvi kaikkea pascaa kokeillakaan.
Lupaan, olen töissä koko joulun👍