Voitko luvata, ettet juo tänä jouluna
Tulee tylsempi joulu sinulle, mutta lapset ovat onnellisia. Kirjoita tähän alas, että lupaat edes yrittää.
Kommentit (141)
Juopot täällä puolustelemassa että kyllä nyt joulupöydässä lasi viiniä pitää olla 🤣 voi jestas. Ette te mitään ranskalaisia ole vaikka kuinka haluaisitte olla, eikä viinin lipittäminen ole mitenkään hienoa tai arvostettavaa.
En lupaa etten juo. Sen lupaan että alkoholia en ota.
Voihan alkoholisti luvata mitä vaan, mutta ei kykene pitämään lupaustaan, joten aika äkkiä oppii että turha niiltä sitä pyytää.
Alkoholisti joko raitistuu, tai sitten ei, siinä ei muiden vannottelut paljon merkitse.
Vähän kuulostaa teennäiseltä tuo omenasiideri tai viini joulupöydässä. Mihin te sitä oikeasti tarvitsette?
Paras jano- ja ruokajuoma on raikas vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuulostaa teennäiseltä tuo omenasiideri tai viini joulupöydässä. Mihin te sitä oikeasti tarvitsette?
Paras jano- ja ruokajuoma on raikas vesi.
Puretaan ressiä, t. Autontuunaja
Ei ole lapsia. Aion juoda jouluna ihan normaalisti, en vetää kännejä.
En juo muutenkaan. Maksassa vajaatoimintaa jonkun lääkkeen takia.
Minun ei tarvitse luvata. En ole koskaan käyttänyt alkoa pisaraakaan. Joulujuomani on vesi, myös piimä. Olen 60v nainen.
Aion todellakin juoda, luultavasti maitoa, jouluruoat ovat pääosin aika suolaisia ja pelkkä vesi ei tasoita sitä tarpeeksi.
En juo alkoa jouluna. Haluan viettää joulun selvin päin ja viettää joulupäivän hyvillä mielin ilman kankkusta. Ehtii sitä sitten taas juhlia alkoholinkin kanssa, joulu ei oo ikinä ollut mulle juhla missä olisin juonut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joulupöytään viini kuuluu. Eli en lupaa.
Tämä.
En aio kärsiä janosta. Mitä iloa on juoksevasta vedestä, jos sitä ei saisi janoonsa juoda (just jouluna)?
Olen asteittain vähentänyt lähelle nollaa koska ei vaan maistu. Jos huvittaa niin otan lasin skumppaa. Jos ei tee mieli, en ota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia ja olwn aina osannut juoda kohtuudella sen yksi tai kaksi lasia juhlapöydässä. Joten miksi ihmeessä pitäisi luvata tällaisia asioita?
Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa kohtuullista määrää alkoholia ruuan kanssa paheksutaan suunnilleen vankeustuomion arvoisena asiana. Viini ja olut ovat, kun vähänkin etelämpään mennään, täysin normaaleja ruokajuomia. Ongelma ei ole se alkoholi, vaan ihmiset, jotka eivät osaa käyttää sitä kohtuudella.
Totta joka sana. Lapset on jo maailmalla. Meillä otettiin myös lasten ollessa vielä kotona, mutta hyvin kohtuudella. Lapset ei ole nähneet meitä koskaan humalassa. Lapsille ei varmasti ole jäänyt kuvaa että me vanhemmat olisimme ollut humalassa tai käyttääntyneet huonosti jos nautimme hieman alkoholia. Tai yleensä mitään muutakaan sopimatonta käytöstä.
Joulupöydässä on viiniä ruokajuomaksi ja olutta. Kahvin kanssa juodaan ne konjakit ja joulusaunan päälle olut.
Myös tänäkin jouluna.
Hyvää joulua kaikille.
Juttele ap. sen miehes kanssa asiasta ,kun kerran tunnet itse ne hänen juomatapansa parhaiten.
Älytöntä kirjoittaa tänne ja vaatia tuommoisia juomattomuus lupauksia täällä kaikilta.
Mitä se sitäpaitsi muka auttaisi miehesi alkoholismiin ja siitä johtuviin ja aiheutuviin teidän perheenne omiin ongelmiin, vaikka kaikki täällä kirjoittelevista saisit olemaan maistamatta pisaraakaan alkoholipitoista ?
Jos taas neuvoa siihen kaipaat, niin sano sille miehellesi,että jos tämän joulunne vielä pilaat niin eropaperit pistät sitten heti ensi töiksesi ensi vuoden alusta vetämään.
Eiköhän luulisi tehoavan (...kunhan riittävän vakuuttavasti ja määrätietoisesti sen hänelle sanot. )
Olen raitis ja kiltti mies, joten jouluna ei välttämättä maistella alkoholia.
En lupaa.
Kroppani tarvitsee nestettä ja sitä se saa veden, kahvin, teen, aloe vera -juoman sekä vissyn muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Ei silloin ryypätä.
Ei täysjärkinen aikuinen ryyppää muulloinkaan. Jouluna aion toki ottaa alkusnapsin, pari lasia viiniä ja saunaoluen.
Ehdottomasti. En ole juonut vuosiin alkoholia. :)