Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko luvata, ettet juo tänä jouluna

Vierailija
22.12.2022 |

Tulee tylsempi joulu sinulle, mutta lapset ovat onnellisia. Kirjoita tähän alas, että lupaat edes yrittää.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoa alkoa ALKOA

Vierailija
62/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoa jouluna. Haluan viettää joulun selvin päin ja viettää joulupäivän hyvillä mielin ilman kankkusta. Ehtii sitä sitten taas juhlia alkoholinkin kanssa, joulu ei oo ikinä ollut mulle juhla missä olisin juonut.

Mulle myös joulu on enemmän ruokajuhla. Eihän alkoholi mene edes päähän jos syö samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin. Imetän vauvaa ja kotona myös taapero. Yli kolme vuotta raittiina.

Vierailija
64/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia ja olwn aina osannut juoda kohtuudella sen yksi tai kaksi lasia juhlapöydässä. Joten miksi ihmeessä pitäisi luvata tällaisia asioita?

Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa kohtuullista määrää alkoholia ruuan kanssa paheksutaan suunnilleen vankeustuomion arvoisena asiana. Viini ja olut ovat, kun vähänkin etelämpään mennään, täysin normaaleja ruokajuomia. Ongelma ei ole se alkoholi, vaan ihmiset, jotka eivät osaa käyttää sitä kohtuudella.

Totta joka sana. Lapset on jo maailmalla. Meillä otettiin myös lasten ollessa vielä kotona, mutta hyvin kohtuudella. Lapset ei ole nähneet meitä koskaan humalassa. Lapsille ei varmasti ole jäänyt kuvaa että me vanhemmat olisimme ollut humalassa tai käyttääntyneet huonosti jos nautimme hieman alkoholia. Tai yleensä mitään muutakaan sopimatonta käytöstä.

Joulupöydässä on viiniä ruokajuomaksi ja olutta. Kahvin kanssa juodaan ne konjakit ja joulusaunan päälle olut.

Myös tänäkin jouluna.

Hyvää joulua kaikille.

Näinpä. Minunkin lapset jo maailmalla, mutta ollaan otettu kun olivat vielä kotona. Koskaan ei oltu humalassa ja riehuttu. Muistan myös omasta lapsuudesta rttä vanhemmat toisinaan juovat, ja ihan onnellinen joulu, juhannus jne minulla on aina ollut, hekään kun eivät ikinä vetäneet sitä juomista överiksi. Mikään ongelma alkoholi ei ole juomana jos sitä osaa käyttää eikä ole mikään alkoholisti joka vetää ympärikännit.

Vierailija
65/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ap:n mieliksi voin luvata. Meillä aikuiset olleet aina absolutisteja, niin ei tee tiukkaa.

Vierailija
66/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin, lopetin alkoholin käytön jo 10 vuotta sitten.

Vierailija
67/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. Joulupäivällisellä punkkua. Illalla sitten lisää 🥂

Vierailija
68/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lupaisin jotain tyypille internetissä? Jaa, ei kyllä ole lapsiakaan, joten kippistä!

Vierailija
69/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alkoholi ei ole ikinä juurikaan kuulunut jouluuni. Joskus lasi punaviiniä ruualla ja olut saunassa, riippuen missä joulua vietetään. Tänä jouluna olemme anoppilassa, siellä ei hyväksytä tippaakaan alkoholia, joten eipä siis yhtään.

Ikinä en ole mitään kännäilyjoulua viettänyt.

Vierailija
70/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan tietoisia, että alkoholin vaikutus, ja tapa käyttää alkoholia, on pitkälti geneettistä. Toiset leuhkivat ettei maistu, ja pitävät itseään parempina sen takia. Vaikka on geneettinen ominaisuus, että nämä ihmiset eivät saa alkoholista mielihyvää.

Toiset ovat ensi ryypystä koukussa, koska alkoholi aiheuttaa heissä positiivisen reaktion, jollaista mikään muu elämys ei ole aiheuttanut. Sama muidenkin päihteiden kanssa. Toisille maistuu tupakka ja kahvi, vaikka toiset vihaavat. Joku on heti koukussa kipulääkkeisiin, mikä on ikävää, koska sen vuoksi muiden kivunlievitystä tarvitsevien lääkitystä rajoitetaan.

Itselleni eivät maistu muut päihteet, mutta alkoholi saa minut iloiseksi ja rentoutuneeksi juhlatilanteessa. Juon minkä juon, käyttäydyn hyvin ja kun tunnen itseni väsyneeksi, menen pesujen ja pisujen kautta nukkumaan. En riitele enkä sammu oksennukset rinnuksilla. Jos tekisin niin, en joisi alkoholia.

Vierailija
71/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lupaa. Saunaoluet (IPA) ja ruokaviinit (amarone) on jo hankittu.

Vierailija
72/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholi on sulle noin suuri ongelma niin kannattaisko vaikka muuttaa Quatariin.

Vierailija
73/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta vaikuttaa olevan täynnä kaappialkkiksia kun edes joulua ei kestä selvin päin.

Juomaan ehtii kyllä niinä muina 362 päivänä vuodesta.

Mä teen toisin päin. Valtaosan niistä 362:sta päivästä olen juomatta alkoholia, mutta jouluna juon viiniä juhla-aterialla.

Vierailija
74/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Olen 38 ja en ole ollut koskaan jouluna humalassa, mutta kerta se ensimmäinen.

Vierailija
75/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopot täällä puolustelemassa että kyllä nyt joulupöydässä lasi viiniä pitää olla 🤣 voi jestas. Ette te mitään ranskalaisia ole vaikka kuinka haluaisitte olla, eikä viinin lipittäminen ole mitenkään hienoa tai arvostettavaa.

Miksi kuvittelet että pidän sitä hienona tai arvostettavana? Viinin nauttiminen juhla-aterialla on tavallista ja normaalia. Ei siinä ole mitään erikoista.

76/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin luvata. Jos yhtä saunakaljaa ei lasketa...

Vierailija
77/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jouluna juomatta, lapsille haluan tarjota kivan joulun jossa vanhemmat ovat selvinpäin, eivät raittiina.

Glögi ilman terästystä, ruualla yksikössä valkkaria ja pääruualla yksi lasi punkkua. Mies juo ehkä illalla konjakin. Minä jätän senkin väliin.

Seuraavan kerran pariskunnan kesken skumppapullo uutena vuonna eli lapset eivät saa raitista uuttavuottakaan koska juon neljänneksen skumppapullosta.

Vierailija
78/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei meillä ole koskaan ollut mikään juomisjuhla. Lapsuudenkodissa vanhemmat joivat alkuun alkoholliset glögit, jouluaterialla viiniä ruoan kanssa ja kahvin kanssa konjakit/sherryt. Missään vaiheessa eivät olleet humalassa. Sama perinne jatkuu, tosin konjakit/sherryt jääneet, enkä itse glögistä niin välitä, mutta ruoalla juon kyllä viiniä. En kännää. Suomessa on tosiaan vallalla tämä mustavalkoinen joko tai ajattelu. Mitään siltä väliltä ei ole.

Vierailija
79/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse semmoista luvata. Saatan juoda vähän viiniä tai kaljaa.

Vierailija
80/141 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuulostaa teennäiseltä tuo omenasiideri tai viini joulupöydässä. Mihin te sitä oikeasti tarvitsette?

Paras jano- ja ruokajuoma on raikas vesi.

Täyteläinen amarone toimii paremmin kinkun, juustojen ja muiden voimakkaiden makujen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi