Voitko luvata, ettet juo tänä jouluna
Tulee tylsempi joulu sinulle, mutta lapset ovat onnellisia. Kirjoita tähän alas, että lupaat edes yrittää.
Kommentit (141)
En voi luvata. Vietän joulun yksinään joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ap:n mieliksi voin luvata. Meillä aikuiset olleet aina absolutisteja, niin ei tee tiukkaa.
Entä lapset?
Aina olemme juhla-aterioilla nauttineet viiniä. Myös lasten ollessa syöttöistuimessa vieressä. Nyt ovat fiksuja aikuisia. Ei viinin juominen tarkoita örvellystä tai humalassa oloa eikä lasten laiminlyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Ei silloin ryypätä.
Vain juntit "ryyppää" eivätkä osaa lopettaa jos saavat lasillisen, menee koko talon alkot samantien kurkusta alas.
Ei juntit vaan ne, joilla on sairaus. Toki voivat olla samalla myös ensimmäistä.
Ehkä Suomen alkoholikulttuuri olisi kuitenkin. terveempi, jos kaikki ei olisi joko tai, eikä sairastuneita tuomittaisi tähän tapaan, jolloin eivät uskalla edes hakea apua lopettamiseen. Etenkin kaappijuoppouden stigma on valtava, kun selviää ulkomaailmalle. Joitain ei tietty koskaan voi pelastaa.
T. Alkoholistin läheinen
Voin luvata. Olen absolutisti. Lapsia ei ole ellei karvalasta lasketa.
Lapset aikuisia. Saattavat juoda meillä jouluna viiniä ja olutta. Mulle ei maistu Mies varmaa myös ottaa viiniä ja olutta. Ikinä ei meillä oltu humalassa jouluna silloinkaan kun lapset oli pieniä.
En voi. Mun vanhemmat saattavat tarjota jotakin. Kotona ei ole alkoholia.
En todellakaan lupaile mitään noin tyhmää.
Huomenna narahtaa korkki klo 12.00 ja korkin laitan kiinni ensivuoden puolella.
Akka ja lapset perinteisesti anoppilassa.
En lupaa, juon varmasti jotakin. Enimmäkseen vettä, jonkin verran kahvia, seurueen kanssa yhteensä menee pullo viiniä, pari pientä yömyssyä menee myös, ja luultavasti joku muki glögiä, terästyksellä tai ilman. Ei ole minkäänlaista alkoholiongelmaa, voin hyvin ottaa lasillisen ja yhtä hyvin olla ottamatta.
Viin kyllä luvata, wtten juo jouluna yhtään alholia, olen meinaan raskaana.
En lupaa. Juon ne saunakaljani, viinilasilliset ja jälkkäri-Baileysit niinkuin olen tehnyt tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopot täällä puolustelemassa että kyllä nyt joulupöydässä lasi viiniä pitää olla 🤣 voi jestas. Ette te mitään ranskalaisia ole vaikka kuinka haluaisitte olla, eikä viinin lipittäminen ole mitenkään hienoa tai arvostettavaa.
Miksi kuvittelet että pidän sitä hienona tai arvostettavana? Viinin nauttiminen juhla-aterialla on tavallista ja normaalia. Ei siinä ole mitään erikoista.
Joo, niin varmaan. Ihan yhtä "tavallista ja normaalia" kuin tupakka aamulla herätessä. Voihan sitä uskotella itselleen mitä haluaa.
En muista minä vuonna olisin viimeksi juonut niin paljon, että olisin päihtynyt. Taitaa olla joskus ennen lapsia, opiskeluaikoina??? En kaipaa päihtymisen tunnetta yhtään. Yhden lasin viiniä voin joskus juoda ruoan kanssa. En piilottele sitä lapsilta. Meillä opetetaan tällätavoin alkoholin sivistynyttä käyttöä.
Sukulaisen perheessä meuhkataan alkoholittomuudesta juhlapyhinä. Tehdään kauhea numero koko touhusta. Sitten kuitenkin juodaan toisinaan salassa lapsilta ja vietetään krapulapäiviä. Epätervettä mielestäni ja mitähän sillä lapsille opetetaan....
Meillä taas ei krapulapäiviä ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta vaikuttaa olevan täynnä kaappialkkiksia kun edes joulua ei kestä selvin päin.
Juomaan ehtii kyllä niinä muina 362 päivänä vuodesta.
Väärin. Vain juhlapäivinä juon.
Se olisi potkut, jos töissä olisin kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Juopot täällä puolustelemassa että kyllä nyt joulupöydässä lasi viiniä pitää olla 🤣 voi jestas. Ette te mitään ranskalaisia ole vaikka kuinka haluaisitte olla, eikä viinin lipittäminen ole mitenkään hienoa tai arvostettavaa.
Ei tosiaan olekaan. Viinin lipittäjät luulevat olevansa fiksuja vaikka juoppoja ovat.
En todellakaan, Juuri ajattelen että ihanaa, kohta saa taas ottaa ruuan kanssa vinkkua. Meidän jouluun kuuluvat itsestäänselvyytenä juomat. Mutta sen voin luvata, että humalahakuisesti en juo.
Voi ottaa viinaa, mutta ei välttämättä tarvitse mennä antamaan naapurille turpaan.
Ei ole lapsia enkä ole saanut söpöä ja perusnättiä naista. Siksi juon tänä jouluna litran vodkapullon.
M36
Mitkä lapset ovat onnellisia jos en juo? Naapurin lapset? Sukulaislapset? Afrikan lapset? Itselläni ei ole lapsia. Ajattelin olla joulun kotona.
Kuolisin janoon jos en mitään joisi