Voitko luvata, ettet juo tänä jouluna
Tulee tylsempi joulu sinulle, mutta lapset ovat onnellisia. Kirjoita tähän alas, että lupaat edes yrittää.
Kommentit (141)
En ole koskaan juonut jouluna. En edes ennen lasta.
Joo voin luvata. Ryyppäsin eilen ja maanantaina ja nyt aion loppuvuoden vain pössytellä kannabista.
Tämä palsta vaikuttaa olevan täynnä kaappialkkiksia kun edes joulua ei kestä selvin päin.
Juomaan ehtii kyllä niinä muina 362 päivänä vuodesta.
En lupaa. Olen ostanut siideriä ja olutta. Muuten en juokaan kotona koskaan, mutta joulupöydässä pitää olla kuivaa omenasiideri. Muille sitten olutta.
Lupaa olla juomatta Jouluna... ja samalla lupaan olla juomatta koko suraavan vuoden... niin kuin olen ollut käyttämättä alkoholia jo 68 vuotta. Päätös ei ole uskonnollinen, vaan perustuu kohdallani tutkittuun lääketieteelliseen tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Ei silloin ryypätä.
Jos on tapana ryypätä, niin silloin tietenkään ei käytetä jouluna lainkaan alkoholia. Muuten lapsille voi kyllä näyttää esimerkillä, että alkoholi kuuluu juhlahetkiin, ja sitä voi käyttää kohtuullisesti.
Mitä kielletympää alkoholi on, sitä kiinnostavampaa siitä tulee kun lapset vähän kasvavat.
Helposti, nyt mennyt jo 10 v. Ei se tosin minusta yhtään sen parempaa ihmistä tee.
Noup. Jouluaterialla on ollut tapana juoda pari lasia viiniä. Hehkuviiniä juon illalla ja silloin lapset ovat jo nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta vaikuttaa olevan täynnä kaappialkkiksia kun edes joulua ei kestä selvin päin.
Miksi ei voisi juoda kun siihen on aihetta?
Yksin himaanko tässä pitäisi jäädä, kun toiset pitää hauskaa alkoholijuomia juoden?
- Not
En tietenkään lupaa, luonnoton kysymyskin
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Juhlan aikanahan sitä nimenomaan panostaa laadukkaisiin juomiin. En minä arkitiistaina hyviä viinejä juo tai ota kahvin kanssa avecia. Jouluna ja muina juhlapäivinä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä niitä hemmetin absolutisteja, joiden mielestä alkoholi jo sanana aiheuttaa ongelman 🤯😱
On 25 L kiljua valmiina ja suunnilleen kestää ekan joulupäivän puolelle ja joulu bartyy on makkaratikun nokassa odottamassa nuotioo.
Just pullotin 9 litraa kotikaljaa, sitä juon ja cokista. Alkoholi ei ole kuulunut meidän jouluun ikinä, ei tänä joulunakaan, vaikka lapsetkin jo aikuisia.
Vituttaa työt sen verran, että lupaan juoda oikein kunnolla. Tientenkin vasta kun lapset nukkuu.
Mulla on jo 21v lapsi enkä ole koskaan ottanut jouluisin alkoholia eikä ole tänäkään jouluna mielessäkään, täysin absurdi ajatus meidän perheessä kummallekaan
Olen vela. Mutta olen myös absolutisti. M27
Helposti voin luvata, eikä ole tylsää, en ole koskaan juonut alkoholia jouluna. Muutenkin vaan muutaman kerran vuodessa kohtuudella.
Lupaan, vettä vaan. Aamulla salin kautta lapsien kanssa paketteja availemaan.