Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö joku oikeasti halua joululahjaa?

Vierailija
22.12.2022 |

Mä odotan jotain pakettia kovasti, oisin tosi pettynyt jos en sitä keltään saisi.
Nainen 43 v.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

o/

Olisin onnellisempi ilman lahjoja, koska lahjat aiheuttaa mulle vain vastalahjan hankkimisen paineen ja kun en tarvitse mitään, niin ei se lahjan saaminen mitään ihmeellistä riemua kyllä herätä.

Vierailija
2/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitse. Jos joku jotain haluaa tuoda, niin syötävää tai juotavaa, kiitos. Kaikkea on enkä lisää tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jolle sopisi aivan mainiosti lahjaton joulu.

Vierailija
4/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Jos tarvitsen jotain, ostan. Muiden ostokset harvoin osuvat toiveisiini.

Vierailija
5/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mistään tarvitsemisesta ole kyse.

Vierailija
6/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä mistään tarvitsemisesta ole kyse.

Ei, mutta minut ainakin on kasvatettu siihen ajatteluun, että "ilmaisia lounaita ei ole" ja siksi tuo vastalahjavelvoite tulee automaattisesti. Eli palvelus ja vasta palvelus, samalla tavalla koen jääväni siitä lahjasta velkaan ja jos en ole halunnut mitään, niin koen sen enemmän rasitteeksi kuin mitenkään kivaksi jutuksi.

Vierailija
7/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo etukäteen etten saa lahjoja mikä alkuun tuntui pahalta. Nyt ei enää. Olen itse hankkinut lahjoja toisille.

t. Nainen 40v.

Vierailija
8/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joululahja sellaiselle joka ei edes vietä joulua? Kiitos ei pakkolahjoille!

Vierailija
9/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

o/ Oikeasti en kaipaa mitään lahjoja. Tavaraa on ihan tarpeeksi ja tarvittavan saan kyllä myös ostettua itse. 

Vierailija
10/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kymmeniin vuosiin saanut joululahjoja

11/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta enkä ota vastaan joululahjoja. Typerä tapa minusta.

Vierailija
12/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua koska en saa sellasta lahjaa minkä halua tai mille olisi kovaa käyttöä. Minulla ei ole rikkaita tuttuja joilta saisin Porschen lahjaksi. Osaan itse hankkia mitä tarvitsen niillä rahoilla mitä minulla on. Turha tavara pitää hävittää. Kaupallinen joulu on juuri sitä turhaa tavaraa. En ole myöskään antamassa kenellekään uutta omakotitaloa tai helikopteria lahjaksi.

Vierailija
13/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v enkä saa lahjoja yleensä. Vanhin lapsi saattaa tuoda veikkauksen arpoja ja arpoja sain ystävältäni. Tätini tulee syömään tuliaisten kanssa, mutta minulle ei henkilökohtaista lahjaa osta kukaan eikä ole vuosiin ostettu. Miesystävä ei ole ikinä ostanut joulu- tai syntymäpäivälahjoja. Minulla on varaa ostaa itselleni mitä tarvin. Olisi vain kiva, jos joku näkisi vaivaa minun eteen.

Vierailija
14/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta koko joulu

Vierailija
15/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta en saa mitään järin ihmeellistä. Siksi hommaankin itse joululahjan/ja itselle, olen myös hommannut muille (suvun läheisille). 

Vierailija
16/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan aikuinen oikeasti halua joululahjoja?

Vierailija
17/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lahjoja enkä myöskään osta niitä.

Joulu on lasten juhla eikä mulla ole lapsia.

Vierailija
18/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan aikuinen oikeasti halua joululahjoja?

Kyllä. Mutta muistetaan että haluaminen ja vaatiminen ovat täysin eri asioita. 

Minulla on vielä jemmassa pari viime joululta avaamatonta lahjaa kuusen alla. No tiedän mitä niissä on, kun itse ne hommasin. Hehhe. 

Vierailija
19/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on muitakin "lahjattomia"! En ole koskaan tykännyt joulun tavaranvaihtajaisista: "minä ostan sinulle jotain turhaa krääsää ja sinun pitää ostaa minulle vastaavalla arvolla jotain turhaa krääsää". Aikuiset ihmiset arvuuttelevat kuukausitolkulla, mistä toinen mahtaisi tykätä ja jouluna on luvassa pettymystä ja lahjakateutta. Taatusti tälläkin palstalla keskustellaan joulun jälkeen huonoista lahjoista ja siitä, jos itse osti aidon mariskoolin lahjaksi ja sai vastineeksi Tokmannin tuikkulyhdyn.

Jos tuntuu, että haluan lahjoja, ostan ne itselleni, paketoin kauniisti ja olen aattona oikein tyytyväinen. En osaa enää kaivata synttärilahjojakaan. Olen tuttavaperheeni suurituloisin ja lisäksi lapseton, joten olisi omituista, jos asettaisin muille odotuksia ostaa minulle jotain, jonka voin varsin hyvin hankkia itsekin.

Joskus on kiva, jos vieraat tuovat tullessaan vaikka kukkia tai viiniä, mutta mitään muuta en tarvitse.

Vierailija
20/24 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on joulumielisten aikaa. Ei rajoitu lapsiin tai rikkaisiin tai perheisiin. Joulu on joulumielisten aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän