Tekisi mieli käydä nuolemassa ostoskeskuksen lattiasta joku virus, ettei tarvitsisi lähteä jouluna vanhemmille käymään.
Olen huonoissa väleissä vanhempiini enkä ole nähnyt heitä vuosiin. Nyt lupasin käydä heidän luonaan kylässä joulun aikaan ja haen samalla lapsuuden muistot itselleni. Tuleva vierailu on ahdistanut jo pari viikkoa ja perjantain lähestyessä olen koko ajan pahalla päällä ja ahdistunut. Tiedän että heti kun astun sisään ovesta, alkaa arvostelu ja vitsailu minun kustannuksellani. Olen sanonut etten enää kuuntele sitä, mutta eipä se auta. Huonon kohtelun takia olen laittanut välit melkein kokonaan poikki. Mikään rajojen veto ei mene heille perille. He eivät kykene muuttamaan tapojaan piiruakaan vaikka tietävät loukkaavansa.
Tämä saattaa jäädä hyvin viimeiseksi kerraksi kun näen heitä, enkä odota sitä yhtään. Odotan vain sitä, ettei tarvitse enää koskaan käydä heidän luonaan ja voin lopultakin unohtaa heidän olemassaolonsa.
Kommentit (67)
Siis minkä ikäinen olet? Jätä tuollaiset vanhemmat jo mätänemään itsekseen. Ei joulua tarvitse viettää noin sinua halventavien vanhempien kanssa.
Avaudu heille heidän käytöksestään. Ei vanhemmilta tai sisaruksilta tarvitse sietää sontamaista käytöstä.
Aseta itse arvostettavat rajat
Leluosastolla käyt kaikki taaperoiden ääni/valolelut läpi testaamassa ja nuolaiset sormen. 97%:n todennäköisyydellä tulet saamaan jonkun taudin.
En edes jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta tuntuu todella oudolta aloittajan käytöskin. Ensimmäisenä haluaa jonkun taudin, niitä riittää kyllä. Toisena tulee tuo marttyyri asenne, vanhemmat vitsailee ja moittii, niin kaikkien vanhemmat moittii lapsiaan vaikka olisi juuri sellaisia kuin vanhemmat halusi aina löytyy jotain. Mietin vain kuka oikeasti edes kuuntelee mitä vanhemmat höpöttää. Voin kertoa että anopilla on Alzheimer ja se miten lapsilleen puhuu on aivan hirveää kuunneltavaa, mutta kun sille ei voi mitään. Ja aikuinen ihminen täällä kitisee kuinka on vaikeaa.
Miksi ne muistot pitää hakea juuri jouluna ja pilata joulu?
Tässä on jotain mätää. Toivot sairastumista ettei tarvi lähteä ja silti pitäis ne muistot saada ja vielä jouluna. Unohda ja pitää kiva joulu.
Mikä estää käymästä ostarin lattiaa nuolemassa?
Voitko sanoa sisään astuessasi että vierailu loppuu siihen paikkaan jos vittuilu alkaa , että mukavassa hengessä voit vierailla ?
Jäät kotiin, perheen kanssa tai ilman. Äkkimigreeni on kaikkien pakko uskoa. Ensi vuodeksi sitten parempi suunnitelma.