Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli käydä nuolemassa ostoskeskuksen lattiasta joku virus, ettei tarvitsisi lähteä jouluna vanhemmille käymään.

Vierailija
20.12.2022 |

Olen huonoissa väleissä vanhempiini enkä ole nähnyt heitä vuosiin. Nyt lupasin käydä heidän luonaan kylässä joulun aikaan ja haen samalla lapsuuden muistot itselleni. Tuleva vierailu on ahdistanut jo pari viikkoa ja perjantain lähestyessä olen koko ajan pahalla päällä ja ahdistunut. Tiedän että heti kun astun sisään ovesta, alkaa arvostelu ja vitsailu minun kustannuksellani. Olen sanonut etten enää kuuntele sitä, mutta eipä se auta. Huonon kohtelun takia olen laittanut välit melkein kokonaan poikki. Mikään rajojen veto ei mene heille perille. He eivät kykene muuttamaan tapojaan piiruakaan vaikka tietävät loukkaavansa.
Tämä saattaa jäädä hyvin viimeiseksi kerraksi kun näen heitä, enkä odota sitä yhtään. Odotan vain sitä, ettei tarvitse enää koskaan käydä heidän luonaan ja voin lopultakin unohtaa heidän olemassaolonsa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn aina joulun erossa ilon pilaajista enkä edes teeskentele sairasta. Mut haukuttiin ennen joulua jo että varmasti olisi paha mieli ennen kun suljen jouluksi puhelimen kokonaan. 

Vierailija
22/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa kirjoitat heille tunteistasi.

Ei sillä olisi mitään merkitystä, sitä vain käytettäisiin minua vastaan. Olen sanonut suoraan, että älkää puhuko minulle noin. Ei vaikutusta. Minulla ei ole enää velvollisuutta ylläpitää suhdetta heihin, enkä aio sitä tehdä.

ap

Tästä jää mielikuva, että suhtaudut vuorovaikutukseenne kilpailuna tai taisteluna. Ei ehkä kannattaisi.

En suhtaudu, mistä niin päättelet? Jos kerron heille tunteistani, sitä käytetään pilkkaamiseen. Mitä kilpailua siinä sinusta on?

ap

Jos tiedät tämän varmaksi, miksi sinun pitää välttämättä puhua tunteista? Itsekään en ole omalle äidilleni puhunut tunteistani mitään sitten kahdeksannen ikävuoden, ja ollaan suht hyvissä väleissä.

En ole missään kohtaa sanonut, että menisin sinne puhumaan tunteistani. Sitä tai joku muu ehdotti että kerron niistä kirjeessä, mikä on tässä tilanteessa aivan naurettava neuvo. En puhu heille tunteistani todellakaan. Joskus tein sen virheen, en toista kertaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn aina joulun erossa ilon pilaajista enkä edes teeskentele sairasta. Mut haukuttiin ennen joulua jo että varmasti olisi paha mieli ennen kun suljen jouluksi puhelimen kokonaan. 

Se on minustakin paras vaihtoehto, mutta nyt on tavallaan pakko mennä, ahdistaa vaan vietävästi. Oli virhe sopia että menen juuri jouluna, mutta nyt haluan vaan saada tämän alta pois. Tulevat joulut vietän omassa kodissa, niin kuin yleensä tähänkin asti. 

ap

Vierailija
24/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne:(

Jos mahdollista, mene heti ennenkuin ehdit ahdistua äärimmilleen, kerää tavarasi ja häivy! Voit ottaa jonkun kaverin "suojamuuriksi" ja leikkiä kuuromykkää.

Kuinka tärkeitä ne tavarat ovat sinulle? Eivätkö ne aiheuta ahdistavia muistoja? Jättäisin menemättä!

Itse menin nk. vanhemmilleni vasta kuolinpesää tyhjentämään, ei ollut säästetty lapsuudenmuistoja, ei edes lahjoiksi antamiani, tekemiäni arvokkaita taidetektiilejä (olen ammattilainen). No, näinpä konkreettisesti, miten olivat minua arvostaneet, vaikka olihan se jo tullut selväksi muutamina edeltävinä vuosikymmeninä.

Vierailija
25/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat hakea lapsuuden muistojasi, jos lapsuutesi oli paska? En menisi, jos vanhemmat vaan pilkkaavat...

Lapsuuteeni kuului muutakin kuin vanhempani.

ap

Sano, että sait noroviruksen. ÄLÄ MENE jouluksi.

Pyydä ystävää hakemaan kanssasi tavarat. Keksi tekosyy, jolla joudutte lähtemään tuota pikaa. Poistakaa heti kun olette saaneet tavarat.

Nauti loppuelämästäsi, ja nauti joulusta 💕

Vierailija
26/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, mene heti ennenkuin ehdit ahdistua äärimmilleen, kerää tavarasi ja häivy! Voit ottaa jonkun kaverin "suojamuuriksi" ja leikkiä kuuromykkää.

Kuinka tärkeitä ne tavarat ovat sinulle? Eivätkö ne aiheuta ahdistavia muistoja? Jättäisin menemättä!

Itse menin nk. vanhemmilleni vasta kuolinpesää tyhjentämään, ei ollut säästetty lapsuudenmuistoja, ei edes lahjoiksi antamiani, tekemiäni arvokkaita taidetektiilejä (olen ammattilainen). No, näinpä konkreettisesti, miten olivat minua arvostaneet, vaikka olihan se jo tullut selväksi muutamina edeltävinä vuosikymmeninä.

Totta kyllä, voisin hyvin käydä jo ennen joulua. Viimeinen työpäivä on huomenna, sen jälkeen voisin lähteä. Matkaa on monta sataa kilometriä, joten yöksi jääminen on vähän pakko, eikä siellä pikkukylällä ole enää kavereitani, kaikki ollaan muutettu pois jo vuosia sitten. Mutta reissun aikaistaminen voisi olla paras vaihtoehto. Saisin tavarat haettua ja voisin olla rauhassa joulun.

ap

Vierailija
27/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on minustakin paras vaihtoehto, mutta nyt on tavallaan pakko mennä, ahdistaa vaan vietävästi. Oli virhe sopia että menen juuri jouluna, mutta nyt haluan vaan saada tämän alta pois. Tulevat joulut vietän omassa kodissa, niin kuin yleensä tähänkin asti. 

ap

Älä ihmeessä mene jouluna! Siirrä tapaaminen ja ota tukihenkilö mukaan.

Vierailija
28/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi päivä vaan, hyvin se menee! Sieltä vaan ajoissa kotiin ja sitten vaikkapa viinipullon tai bissen korkkaus :D

Vierailija
29/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä, voisin hyvin käydä jo ennen joulua. Viimeinen työpäivä on huomenna, sen jälkeen voisin lähteä. Matkaa on monta sataa kilometriä, joten yöksi jääminen on vähän pakko, eikä siellä pikkukylällä ole enää kavereitani, kaikki ollaan muutettu pois jo vuosia sitten. Mutta reissun aikaistaminen voisi olla paras vaihtoehto. Saisin tavarat haettua ja voisin olla rauhassa joulun.

ap

Jos aikaistat, varaa yöpyminen muualta, hotellista, hostellista, mistä vain. Olet sen arvoinen.

Vierailija
30/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Ei sinun tarvitse perustella sitä millään tavalla heille eikä kenellekään muulle.

Vierailija
31/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistu ja opettele sana EI !

Ei tartte ikinä valehdella.

Ja ehkäpä vanhempasikin ovat helpottuneita kun saavat viettää joulun miten haluavat, eivätkä pingoittaen - kun nyt ilmoitat ettet mene.

Joululahjat voi lähettää pankkitilityksenä. Eikös juu.

Vierailija
32/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että olet kyllästynyt siihen alituiseen v-tuiluun ja lähdet suoraan baariin kulkematta lähtöruudun kautta.

Vierailija
33/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menisin vasta joulun jälkeen. Saat joulun viettää rauhassa! Ota joku mukaan kun haet ne tavarat?

Vierailija
34/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt tule sua tarkistuttamaan? Sanot vain että olet koronassa ja vietät rauhallisen joulun itseksesi. Ei siihen tarvitse mitään lattioiden nuolemista.

Vierailija
35/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene. Soitat kuulumiset ja vaikka valehtelet että on muuta menoa ja seuraa.

Vierailija
36/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöä ei ole tulossa paskaakaan niin haistata suoraan vaan puhelimeen paskanhajuiset jouluterveiset. Ei vanhempia pidä pelätä ja kunnioittaa. Niiden olemassa olo menetti merkityksen kun täytit 18 ja lähdit maailmalle.

Vierailija
37/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos aikaistat, varaa yöpyminen muualta, hotellista, hostellista, mistä vain. Olet sen arvoinen.

Kiitos, mutta lähin hotelli on 150 kilometrin päässä. 

ap

Vierailija
38/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lennän joka vuosi etelään, ettei tarvitse lähteä lapsuudenkotiin jouluksi. Jos ei olisi mitään muuta syytä kuin että ei kiinnosta, vaan haluan viettää joulun puolisoni ja kavereiden kanssa, kuten jokainen normaali aikuinen, saisin kuunnella syyllistystä ja uhriutumista, kun "ei viitsitä edes kotona käydä". Vaikka olen sanonut sata kertaa, että minulla on oma koti, on ollut lähes 20 vuotta.

Vierailija
39/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lattiasta mitään virusta saa. Ja jos sen haluaisi, silloin ei varmasti.

Itse en tajua, miksi ihmiset ottaa vanhusten valitukset niin vakavasti. Mene huumorimielellä vierailulle, hymyä huuliin, ihan varmasti veetuilustakin löytyy huumoria kun ei ota sitä henkilökohtaisesti.

Niin minä omaan usein hyvin rajattomaan äitiini suhtaudun. Itselläni ei ole mennyt häneen hermot vuosikymmeniin, vaikka hän vetää kilarit muutaman vuoden välein aivan totaalisesti jostain täysin tyhjänpäiväisestä.

Onneksi olkoon, olet minua parempi ihminen.  Senhän halusit kuulla?

Tai sitten voisit vain hyväksyä sen, että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia. Lapsi-vanhempi-suhteissa on niin monta muuttujaa, ettei kenellekään voi oikein mennä sanomaan että toisesta korvasta ulos vaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta alistua huonoon kohteluun. Ei sinullakaan.

ap

No jos niiden käytös oikeesti sinua loukkaa niin ei sinulla ole mitään velvollisuutta käydä heidän luona pakkokylässä. Tämä on vapaa maa ja meillä kaikilla on läkisääteinen yksilönvapaus. Jos niiltä ei ole miljoonia jäämässä sinulle, niin soitat ja toivotat joulut ja asia sillä selvä. Jos menevät niin sekaisin että pölähtävät oven taakse niin soitat poliisit. Menee ainakin perille.

Vierailija
40/67 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä, lapsi rukka, mitään virusta tarvitse. Sinun tarvitsee vain aikuistua. Millainen olikaan uhmaikäsi ja murrosikäsi, kun olet vieläkin noin kiltti? Minun lapseni oppivat sanomaan jyrkästi ENKÄ alle kaksivuotiaina. 

Se sana olisi hyvä opetella sinunkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan