Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kaveri tunkee jatkuvasti kylään. Miten kieltäytyä?

Vierailija
20.12.2022 |

Olen vastikään tutustunut uuteen ihmiseen. Olen itse hitaasti lämpiävä ihmissuhteissa ja minulle koti on pyhä paikka. En haluaisi kutsua vieraita ihmisiä, mutta en tiedä miten kieltäytyisin kohteliaasti itsensä kylään kutsuvasti.
Joudun olemaan tämän uuden tuttavan kanssa tekemisissä ja siksi olisi pysyttävä väleissä. Tähän mennessä olen kieltäytynyt. Minua harmittaa että tuttava kuitenkin kysyy taas uudestaan, vaikkapa ohi kävellessä "jospa piipahtaisimme minun luona".
Miten kieltäytyä, niin ettei tarvitse selitellä?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa ovea tai vastaa viesteihin heti. Vastaat vasta yömyöhään, niin ei tunge vieraisille.

Vierailija
22/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sovi.

-Sopiiko huomenna?

-Ei oikein.

-No entä viikonloppuna?

- En oo varma, palaan asiaan.

Laita viesti: Ei käy viikonloppukaan.

Ei noin. Sanot että Sun luokse ei voi mennä kun et halua vieraita kotiin koskaan. Suoraa puhetta eikä kaartelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ans kun arvaan

Se on mies ja sinä nainen

Vierailija
24/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin yksinkertaisesti: "minä kyllä kutsun sitten, kun katson sopivaksi; nyt ei olla menossa minun luokseni". Jos toinen tämän jälkeen jatkaisi inttämistä, katsoisin, ettei meidän yhteydenpito ole mahdollista henkisen erilaisuutemme takia ja vetäytyisin tällaisesta ihmissuhteesta.

Vierailija
25/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ans kun arvaan

Se on mies ja sinä nainen

Ollaan molemmat naisia. Toinen on vaan puhelias ja itse ujo ja tulee sitten jäädyttyä tilanteissa.

Ap

Vierailija
26/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella sanomaan EI!

Vierailija
27/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väleissä on oltava, mutta miksi on oltava tekemisissä? Haluatko kuitenkin nähdä tätä ihmistä?

Miten muuten kaukana asuva ja perheellinen mutta persaukinen ihminen on jatkuvasti sinun kannoillasi kärttämässä kotiisi pääsyä?

Vierailija
28/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi sinun on pakko muka olla väleissä? Työkavereita ei tartte kutsua kotiin, mutta ei tartte muitakaan. Ihmissuhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
29/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaverikin on jo vetänyt paljon rajoja: ei hänen luokseen, ei ulos, ei kahvilaankaan, kun on liian kallista. Kyllä sinä saat myös sanoa, että sinun luokse ei ole oma-aloitteisesti tervetullutta tulla. 

Vierailija
30/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä kavereita ketkä penkoo peilikaapit ja pyykkikorit ja roskikset.

Vierailija
31/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilyttävältä, jos tunkee väkisin tai itse ehdottaa. Onko utelias. Vai viaton lausahdus. Miksi hän ei ole muualla sisällä? Joudut kai sitten aina kieltäytymään, jos et voi katkaista yhteyttä, vaikka varmaan sekin jotenkin onnistuisi. Jos sanot tuon muiden ehdottaman "ettet tykkää ottaa ketään kotiin" niin se voi kuulostaa omituiselta lauseelta, luulee epäsosiaaliseksi tai jotain muuta. Olisiko joku parempi lause. Itselläni on ahtaat tilat, ei ole vierastiloja, siksi hankalaa ottaa - varsinkin kun osa ihmisistä tykkää koskea esineisiin kysymättä. Ei tee mieli jättää esille, ellei ole tyyliin vitriini lukossa. -Olisi kiva jos olisi sohva, mutta haluaisin pitää sen vain omaan käyttöön, kalliitakin. En kaipaa muiden istumisia paikkaan, jossa itse saattaisi nukkua.

Vierailija
32/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaverisi täytyy olla suoraan sanottuna joko erittäin yksinkertainen tai sitten aspergerpiirteinen (taikka molempia). Miksi teidän on pakko olla väleissä? Kuulostaa ihan kidutukselta. . .

Vierailija
33/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi tupata kotiisi pyytämättä. Sanot suoraan, ettei sovi. Tapaatte joko sen tuppautujan kotona tai sitten vaikka kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa jos toinen ei halua mistään maksaa.

Vierailija
34/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tahditon "kaveri". Ei tulisi mieleenkään mennä kenellekään kylään, ellei erikseen kutsuta.

Vierailija
35/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka kutsuvat itsensä toiselle kylään. Muistan omasta lapsuudestanikin niitä luokkakavereita, jotka aina aikansa jankuttivat, että milloin mä voin tulla teille kylään. KOSKAAN nämä eivät kysyneet, että hei, haluaisitko sinä tulla joskus meille kylään.

Vierailija
36/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely ei hänelle sovi. Tykkää olla sisällä lämpimässä. Yritän ehkä sanoa hänelle sitten varovasti etten tykkää ottaa ketään kotiin.

Kiitos teille rohkaisuista!

Ap

Sano ettet halua ketään kylään kun on remontti kesken. Kai sulla jossain hiukan maali hilseilee tai on hyllypaperit rypyssä.

Vierailija
37/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteisiä projekteja ja yhteinen ryhmä, jossa ollaan tekemisissä. Siksi on pakko olla väleissä ja en halua huonoa ilmapiiriä tähän ryhmään. En haluaisi avata enempää tunnistamisen pelossa.

Haluaisin olla tekemisissä samalla tavalla kuin muiden ryhmän jäsenten kanssa eli kohteliaat välit, muttei tungettaisi iholle ja oltais kutsumassa itseään jatkuvasti kylään.

Ap

Vierailija
38/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteisiä projekteja ja yhteinen ryhmä, jossa ollaan tekemisissä. Siksi on pakko olla väleissä ja en halua huonoa ilmapiiriä tähän ryhmään. En haluaisi avata enempää tunnistamisen pelossa.

Haluaisin olla tekemisissä samalla tavalla kuin muiden ryhmän jäsenten kanssa eli kohteliaat välit, muttei tungettaisi iholle ja oltais kutsumassa itseään jatkuvasti kylään.

Ap

Onneksi osaat kieltäytyä. Mutta liika miellyttäminen voi johtaa ongelmiin, aina ei voi olla miellyttävä, monesti on pakko sanoa EI tai joku syy. Et luo huonoa ilmapiiriä, jotkut osaavat sen ihan itse, jos niikseen tulee.

Vierailija
39/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna sen loukkaantua jos loukkaantuu, se ei sinun murheesi ole. Etkä joudu varmaan loppuelämääsi olemaan hänen kanssaan tekemisissä? Tosi raskas ihmistyyppi kyllä, mulla oli opiskeluaikoina samalla luokalla ja NAAPURINA tuollainen.

Vierailija
40/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita kavereita, ehkä juuri tuon tyylin vuoksi?