Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kaveri tunkee jatkuvasti kylään. Miten kieltäytyä?

Vierailija
20.12.2022 |

Olen vastikään tutustunut uuteen ihmiseen. Olen itse hitaasti lämpiävä ihmissuhteissa ja minulle koti on pyhä paikka. En haluaisi kutsua vieraita ihmisiä, mutta en tiedä miten kieltäytyisin kohteliaasti itsensä kylään kutsuvasti.
Joudun olemaan tämän uuden tuttavan kanssa tekemisissä ja siksi olisi pysyttävä väleissä. Tähän mennessä olen kieltäytynyt. Minua harmittaa että tuttava kuitenkin kysyy taas uudestaan, vaikkapa ohi kävellessä "jospa piipahtaisimme minun luona".
Miten kieltäytyä, niin ettei tarvitse selitellä?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteisiä projekteja ja yhteinen ryhmä, jossa ollaan tekemisissä. Siksi on pakko olla väleissä ja en halua huonoa ilmapiiriä tähän ryhmään. En haluaisi avata enempää tunnistamisen pelossa.

Haluaisin olla tekemisissä samalla tavalla kuin muiden ryhmän jäsenten kanssa eli kohteliaat välit, muttei tungettaisi iholle ja oltais kutsumassa itseään jatkuvasti kylään.

Ap

Sano, että sulla on ystävä käymässä, kun ehdottaa tapaamista.

Vierailija
42/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan tuntenut tämän ihmisen lyhyen hetken ja en tiedä hänestä muuta kuin mitä hän on itse kertonut. Luulin jopa että olisimme voineet ystävästyä. Tämä kyläly-keissi ja syyllistyvät kommenttit ovat saaneet itseni ottamaan takapakkia tutustumisessa. Uskon kuitenkin että on ihan hyvä tyyppi, liian innokas vaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi kertoa suoraan, että koti on sun henkilökohtainen tila etkä halua sinne vieraita? Hän voi sitten tulkita sen miten haluaa, mutta toisaalta kaikenlaiset epämääräiset tekosyyt ja selittelyt voivat myös herättää kummastusta, joten sama se on vain kertoa totuus.

Pelkään että hän loukkaantuu. Sillä huomasin että jo näistä muutamista kieltäytymistä loukkaantumisen merkkejä. Tuttava mieltää meidät kavereiksi ja minulle hän on vielä vieras.

Hän vitsillä kuittaili viime kerrasta että " meni kahvilassa niin paljon rahaa, kun ei voitu mennä mun luo". Tuli hieman outo olo siitä.

Ap

Siinähän loukkaantuu. Itse kyllä miettisin jo että onko kaiken väärti tälläinen uusi kaveri. Taitaa tuottaa enemmän stressiä kuin iloa?

Vierailija
44/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi manipuloija tämä uusi kaveri? Syyllistäminen viittaa siihen

Vierailija
45/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan tuntenut tämän ihmisen lyhyen hetken ja en tiedä hänestä muuta kuin mitä hän on itse kertonut. Luulin jopa että olisimme voineet ystävästyä. Tämä kyläly-keissi ja syyllistyvät kommenttit ovat saaneet itseni ottamaan takapakkia tutustumisessa. Uskon kuitenkin että on ihan hyvä tyyppi, liian innokas vaan.

Ap

No kannattaa todellakin ottaa etäisyyttä, eikä pidä liiankaan ymmärtäväinen olla oman hyvinvoinnin kustannuksella.

Vierailija
46/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että tyyppi on liiankin innokas tulemaan luoksesi, mutta miksi? Jotkut haluaa toisen kotona ihastella kaikkea ja oi saanko lainata tätä tavaraa ja pyrkivät hyötymään toisesta. Yleensä menevät myös itsekseen jääkaapille ottamaan ruokaa ja äityvät turhan tungetteleviksi. En ottaisi tuollaista ihmistä kotiini.

Vierailija
47/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän se Tinder teettää. Tuota kutsutaan myös stalkkaukseksi.

Vierailija
48/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän asuu kauempana ja on perheellinen, niin se siksi hänelle ei sovi

Ap

"Hän asuu kauempana." Kauempana sinun kodistasi kuin sinä hänen kodistaan? Kai te nyt asutte saman matkan päässä toistenne kodeista.

Vierailija
49/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeilu on erittäin huono merkki. Ikävät tyypit tunkee kotiin se kun on yksityinen.

Nyt erittäin tiukat rajat. Tunkeminen on kotirauhan häirintää.

Ole itsesi puolella. Jos myönnyt vaikket halua, vahingoitat itseäsi.

Vierailija
50/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei pidä päästää kotiinsa ihmistä jolla on paha silmä"

Vierailija
51/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat tahdittomia. Jospa sanot suoraan -nyt ei sovi! Turhat selittelyt pois.

Vierailija
52/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihan mun ex naapurilta. Usean kerran viikossa olisi hänen puoleltaan pitänyt joko olla mun luona tai hänen luona. Alkuun se oli joka päivä mutta sitten höllänty useaan kertaan viikossa. Samassa kerrostalossa asuttiin. Joko koputteli tai laitto viestiä. Oli se vähän raskasta.

Vierailija
53/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte käydä kahvilla vaikka Hesessä, ei maksa paljoa. On outoa, että hän lyhyen tuttavuuden jälkeen on jo änkeämässä luoksesi. Kieltäytyisin myös itse, jos ko. henkilön kutsuminen omaan kotiin ei tunnu hyvältä. Jos loukkaantuu, niin et ole siitä vastuussa. Et ole häntä kotiisi alun perin kutsunutkaan.

Vierailija
54/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kaverista joka oli takiainen. Oli vaikeaa päästä eroon. Selkeät rajat heti alusta auttavat tällaisten kanssa.

Vierailija
55/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveissä ihmissuhteissa voidaan vetää rajoja ja kunnioittaa niitä ilman pelkoa siitä, että toinen osapuoli vetää herneet nenään.

Aamen.

Ap:lle fraasivinkki:

Ehkä joskus paremmalla ajalla sitten!

Tai yksinkertaisesti: Minusta on mukavampi tavata kävelyllä, kahvilassa tai museossa.

Itsekin kokisin todella vaikeana sanoa uudelle tuttavuudelle suoraan, että en halua kutsua häntä kotiini. Sosiaalisissa tilanteissa molemmilta osapuolilta tulisi löytyä sovinnaista tapakulttuuria ja hienovaraisuutta. Sitä juuri tutustumiseksi sanotaan. Sitten kun tunnetaan hyvin, voi suoratkin tokaisut olla ok.

Vierailija
56/76 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon yleensä kuten asia on: tapaan ystäviäni kävelyllä, kahvilassa, kirjastossa, en omassa kodissani. Olen joskus joutunut vääntämään rautalangasta, että kodissani vierailevat ainoastaan vanhempani, seurustelukumppanini ja tarvittaessa huoltomies. Kukaan tuppautuja ei ole lopulta ollut kaveruuden arvoinen.

Vierailija
57/76 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi kertoa suoraan, että koti on sun henkilökohtainen tila etkä halua sinne vieraita? Hän voi sitten tulkita sen miten haluaa, mutta toisaalta kaikenlaiset epämääräiset tekosyyt ja selittelyt voivat myös herättää kummastusta, joten sama se on vain kertoa totuus.

Pelkään että hän loukkaantuu. Sillä huomasin että jo näistä muutamista kieltäytymistä loukkaantumisen merkkejä. Tuttava mieltää meidät kavereiksi ja minulle hän on vielä vieras.

Hän vitsillä kuittaili viime kerrasta että " meni kahvilassa niin paljon rahaa, kun ei voitu mennä mun luo". Tuli hieman outo olo siitä.

Ap

Ystävät eivät syyllistä noin kierolla tavalla. Hanki parempia ystäviä.

Vierailija
58/76 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette samassa ryhmässä, miksi sinun täytyy häntä tavata kahdestaan kahvilla tai missään muuallakaan? Hän vaikutti aluksi mukavalta, mutta on jo paljastanut sinulle arveluttavia puolia itsestään. Näyttää siltä, että tyyppi kannattaa pitää käsivarren mitan päässä ja rauhoittaa yhteydenpito kohteliaaseen minimiin. Joko hänellä on olemattomat sosiaaliset taidot tai syyllistää sinua manipuloimalla tahallaan.

Älä ainakaan tee mitään sellaista, mikä tuntuu sinusta vähääkään epämiellyttävältä.

Vierailija
59/76 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin: Mä oon vähän semmonen, etten hirveesti tykkää kutsua vieraita kotiin. Voin kyllä tulla joskus teille, jos tahdot (huom. Vain JOS olet todella tätä mieltä!) tai tavataan tälleen muualla.

Ei ole töykeää ja jos tuon jälkeen alkaa inttää tai ihmetellä, niin outoa on. Toistat vaan samaa: Mä en vaan mielelläni kutsu ihmisiä kylään kuin poikkeustapauksissa.

Vierailija
60/76 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette vainoharhaisia voi luoja sentään..