Tekee mieli juoda alkoholia, apua. Yritän raitistua.
Tänään on vähän vaikea olotila. Tekisi mieli juoda ja unohtaa kaikki hetkeksi. Tiedä oikein mistä tämä kumpuaa, on vain aika vaikea tunnetila päällä. Haluaisin kai turruttaa ja unohtaa elämän hetkeksi.
Niin ei kuitenkaan ole hyväksi tehdä ja huomenna olo olisi hyvin kamala ja pettynyt. Tänään on vaikeaa.
Kommentit (14)
Kylmä suihku tai avantoon pulahdus. Saa välittäjäaineet liikkeelle tutkitusti.
Mieti paljonko säästät, jos jätät juomatta. Olisiko jokin mieleinen asia, johon kiinnostaisi säästää?
Jaa osatavotteisiin. Jokainen tunti, jonka selviät ilman, on kotiinpäin. Voit myös laskea, että enää muutama tunti yöuniin. Eipä ole muutamasta drinkistä enää paljoa iloa.
Tämä on vain tätä riippuvuutta joka kuiskailee korvaan. En anna periksi. Menen hakemaan kaupasta jotain miellyttävää syötävää ja olen tämänkin päivän raittiina.
Eli en pelkää että retkahdan, nämä hetket on vain joskus aika hankalia mutta tiedän että minun täytyy opettaa aivojani siihen, että en tarvitse sitä alkoholia kun vaikea paikka tulee.
Ap
Ai jumalauta tää kalja maistuu hyvältä!!
Vierailija kirjoitti:
Ai jumalauta tää kalja maistuu hyvältä!!
Ei tuo vaikuta minuun. En pidä alkoholin mausta ja kun edes ajattelen, että nyt joisin niin ei tunnu miellyttävältä idealta. Se juttu tässä on se päihtymys jota sitäkään en todellisuudessa halua.
Olen esimerkiksi jutellut humalaisten kanssa puhelimessani viimeaikoina ja on vain vaikuttanut säälittävältä kun tiedän miten syvällä ongelma heillä on.
Tämä on nyt vain mentävä läpi taas. Ap
Jokainen juomaton päivä on voitto. Ajattele, että et juo tänään ja juot vasta huomenna. Huomenna taas huijaat itseäsi siirtämällä päivää. Tulee päivä, jolloin voit siirtää kokonaisen viikon.
Mikä on se tunne joka laukaisee juomisen? Se tunne olisi hyvä käsitellä tukihenkilön kanssa.
Ensi avuksi ap kannattaa laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä juoksemaan tai kävelemään niin kauan että halu katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se tunne joka laukaisee juomisen? Se tunne olisi hyvä käsitellä tukihenkilön kanssa.
Ensi avuksi ap kannattaa laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä juoksemaan tai kävelemään niin kauan että halu katoaa.
Siinä on minulle tämä päivä pohtimista mikä tunne se on. Huomaan, että on sellainen häilyvä tunne, josta en saa otetta ja juuri se oli aina läsnä niinä kertoina kun himo tulee. Onneksi näitä voimakkaampia mielitekoja tulee ehkä pari kertaa viikossa korkeintaan. Se tunne on sekoitus jotain surua ja kaihoa mutta mietin sitä tänään, kävely samalla tekisi hyvää.
Päivä kerrallaan tässä tosiaan mennään, tänäänkin olen päättänyt olla raitis. Ap
Minä voin olla ilman alkoholia, vaikka vuoden. Nikotiini olikin sitten toinen juttu.
Sen lopettaminen on yhtä tuskaa. Siinä ei pysty pitämään päivän tai parinkaan taukoa.
Lopulta onnistuin, vaikka pieniä vieroitusoireita tuli vielä kolmen kuukauden jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Et tule selviämään päivästä retkahtamatta. Sama aloittaa heti niin ei mene päivä hukkaan.
Raitistuneen ei tee enää mieli alkoholia, sillä raitistunut tietää mihin se johtaa. Sä et ole juonut vielä tarpeeksi jos seuraavan päivä heikko olo on vakavinta mitä juominen sinulle aiheuttaa.
Et tiedä itseasiassa sairaudenta tuon taivallista.
Paljon alapeukuttajia. Se ei poista sitä tosiasiaa että ap on jo humalassa. Tuota sairautta kun ei huijaa kukaan.
Jätin mieheni joka pyysi kaverilta rahaa alkoholiin ja se kaverii pyysi 150 euroa korkoa 100 euron lainasta ja mieheni suostui että sai alkoholia.
Et tule selviämään päivästä retkahtamatta. Sama aloittaa heti niin ei mene päivä hukkaan.
Raitistuneen ei tee enää mieli alkoholia, sillä raitistunut tietää mihin se johtaa. Sä et ole juonut vielä tarpeeksi jos seuraavan päivä heikko olo on vakavinta mitä juominen sinulle aiheuttaa.
Et tiedä itseasiassa sairaudenta tuon taivallista.