Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miesten tehtävä ei ole puolustaa naisia", mitä vit...?
Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan.
Naiset kiittivät avusta, ja pääsivät jatkamaan turvallisesti matkaa.
Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!
M33
Nostan hattua, että autat.
Joka kerta, kun lehdessä on juttuja joissa kerrotaan siitä, että auttamaan mennyt joutui itse silmittömän väkivallan uhriksi ja poliisi suosittelee, että vaaralliset tapaukset jätetään heille niin varmasti monen kynnys puuttua kohoaa. Sinä et koskaan tiedä minkälainen rikoshistoria, päihdekäyttö ja asearsenaali sillä riehujalla on takanaan. On kiva, että autettava on kiitollinen, mutta kuka auttaa sinua toipumisjaksosi aikana jos päädyt sairaalaan pyytettömän apusi vuoksi?
Toinen juttu ovat nämä hätävarjelun liioittelu pykälät eli jos tulee vääntötilanne niin olet hyvin äkkiä itse syytettyjen penkillä vaikka tarkoitus oli estää väkivallan toteutuminen.
Nyt on vaalit tulossa ja jokainen voi äänellään vaikuttaa tähän vinoutuneeseen turvallisuustilanteeseen.
Tietenkin oma terveys on vaarassa jos menee tappeluun väliin. Mutta jos kyseessä on ukko puhumassa törkeyksiä naiselle, auttaa miehen puuttuminen lähes joka kerta. Naiselle tuollainen öykkärimies uskaltaa aukoa ja louskuttaa mutta toiselle miehelle luultavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meno on riittävän hullua ympärillä, ja joudut vain itse vaikeuksiin siihen puuttumalla käy näin. Kukaan ei enää reagoi mihinkään koska ihmiset ovat oppineet että tämä touhu on normaalia ja saat vain harmia siihen puuttumalla. Suomi on kumma maa nykyään, muistuttaa Ruotsia tässä mielessä.
Suomessa ei ollut tällaista 60-luvulla. Kaikkeen epämääräiseen puututtiin. Puututtiin myös ennen sotia 1930-luvulla. Ihmiset oli ihan eri puusta ja kaikkia autettiin ja soviteltiin. Jos joku riehui niin johtui viinasta. Ei koskaan muulloin.
Itseasiassa Suomessa tehtiin noihin aikoihin huomattavasti enemmän henkirikoksia. Fakta.
Juu niin tehtiin kun mielenterveysongelmia ei edes tiedostettu psykologiasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoan kerran kun joku sivullinen on puuttunut kokemaani ahdisteluun julkisissa, oli kyseessä tomera n. 40-50v ikäinen, täysin tavallisen näköinen nainen. Käski tiukasti miestä jättämään minut rauhaan. Ympärillä olevia miehiä ei paljoa kiinnostanut. Pidetään naiset yhtä!
Eli kääntäen kukaan muu ei ole koskaan puuttunut. Ei yksikään muu nainen. Oletko siksi vihainen naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miesten tehtävä ei ole puolustaa naisia", mitä vit...?
Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan.
Naiset kiittivät avusta, ja pääsivät jatkamaan turvallisesti matkaa.
Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!
M33
Nostan hattua, että autat.
Joka kerta, kun lehdessä on juttuja joissa kerrotaan siitä, että auttamaan mennyt joutui itse silmittömän väkivallan uhriksi ja poliisi suosittelee, että vaaralliset tapaukset jätetään heille niin varmasti monen kynnys puuttua kohoaa. Sinä et koskaan tiedä minkälainen rikoshistoria, päihdekäyttö ja asearsenaali sillä riehujalla on takanaan. On kiva, että autettava on kiitollinen, mutta kuka auttaa sinua toipumisjaksosi aikana jos päädyt sairaalaan pyytettömän apusi vuoksi?
Toinen juttu ovat nämä hätävarjelun liioittelu pykälät eli jos tulee vääntötilanne niin olet hyvin äkkiä itse syytettyjen penkillä vaikka tarkoitus oli estää väkivallan toteutuminen.
Nyt on vaalit tulossa ja jokainen voi äänellään vaikuttaa tähän vinoutuneeseen turvallisuustilanteeseen.
Tietenkin oma terveys on vaarassa jos menee tappeluun väliin. Mutta jos kyseessä on ukko puhumassa törkeyksiä naiselle, auttaa miehen puuttuminen lähes joka kerta. Naiselle tuollainen öykkärimies uskaltaa aukoa ja louskuttaa mutta toiselle miehelle luultavasti ei.
Olen sitä mieltä, että ulkopuolinen väliintulija kokee huomattavasti todennäköisemmin väkivaltaa jos on mies kuin jos väliin menisi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
TÄÄ, ehdin jo huolestumaan vähän mutta sitten tajusin, että miehet jotka kirjoittelevat vauvapalstalla ovat enemmän tai vähemmän jälkeenjääneitä ja viallisia.
Miten olen jälkeenjäänyt jos kirjotan keskustela keskusteluun tarkoitetulla foorumilla? Ei miehille ole mitään omaa paikkaa, paitsi ylilauta mikä on täynnä pikkupoikia. Te naiset itse halusitte tasa-arvoa. Egual rights, egual fights.
egual 😃😃😃😃😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vellihousuja vätysköjä ovat suomalaismiehet. Naiset kyllä uskalletaan hakata varsinkin joukolla. Apua tarvitsevaa naista ei uskalleta auttaa.
Ok, nyt riitti myös meikäläiselle. Naiset saavat selviytyä ihan omillaan.
Kyllä on pakko tunnustaa, että nyt alkaa mennä viimeinenkin usko internetin *miesten* älynlahjoihin, ihan niin kuin heilläkin yksittäisen anonyymikirjoittajan kommentti näemmä vaikuttaa elämänpäätöksiin.
Tyhmyys näyttäisi olevan ehtymätön luonnonvara, joka lisääntyy ihan itsestään. Surettaa ihmiskunnan tulevaisuus.
Nobelin palkinnon saajista suurin osa miehiä. Kaikilla aloilla. Niin oli 70 vuotta sitten ja niin on edelleen.
Voi widdu miten väsynyttä. 😑
Jostakin tämä kertoo. Jakauma tosiaan erittäin selvä...
Huippuälykkäistä suurempi osa miehiä jostakin syystä. Tämä tutkimusfakta. Tällä palstalla meitä itseni mukaanlukien ei ole yhtä ainutta.
Sukupuoliset stereotypiat älykkyydestä syntyvät varhain ja vaikuttavat lasten kiinnostuksen kohteisiin
Yhdysvalloissa tehty tutkimus osoittaa, että lapset omaksuvat käsityksen älykkyydestä miesten ominaisuutena jo varhain. Tämä stereotypia vaikuttaa siihen mistä lapset kiinnostuvat ja voi kaventaa heidän uravalintojaan.
University College Londonin psykologian professori Adrian Furnhamin tutkimus on yksi monista, joissa on huomattu, että miehet arvioivat älykkyytensä huomattavasti korkeammaksi kuin naiset.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/27/miehet-luulevat-alystaan-liiko…
Sukupuolten ÄO-eroista on tehty monia tutkimuksia ja niiden tuloksista on asiantuntijoiden keskuudessa kiistelty. Joidenkin tutkimusten mukaan miesten ja naisten välillä on keskimäärin noin 4 pisteen keskiarvoinen ÄO-ero miesten hyväksi, mutta useimmissa tutkimuksissa eroa ei ole havaittu. Vuonna 2005 Ian Deary, Paul Irwing, Geoff Der ja Timothy Bates tekivät tutkimuksen, jossa keskityttiin 1 292 tyttö-poika-sisarusparin ASVAB-tuloksiin. Tutkimuksen mukaan keskimääräinen ÄO on miehillä ja naisilla sama, mutta miehet ovat yliedustettuja molemmissa ääripäissä, kun taas naisilla hajonta on vähäisempi: tutkimuksen mukaan sekä lahjakkaimmassa että heikkolahjaisimmassa 2 %:ssa on kaksi kertaa niin paljon miehiä kuin naisia.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyysosam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4
Kiitos. Eli kaikkein älykkäimmistä suurempi osa on miehiä niin kuin jo aiemmin esitettiin. Ja Nobelin palkinnon saajista. Minua ei haittaa että kehitys***maisista suurempi osa on miehiä.
Kehitysvammaiset ovat erikseen. Ihan siellä normaaliälyisen rajan yli päässeissä on siinä heikoimmassa päässä enemmistö miehiä. Siis ihmisissä, jotka eivät ole kehitysvammaisia, mutta kognitiivinen suorituskyky on erittäin heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoan kerran kun joku sivullinen on puuttunut kokemaani ahdisteluun julkisissa, oli kyseessä tomera n. 40-50v ikäinen, täysin tavallisen näköinen nainen. Käski tiukasti miestä jättämään minut rauhaan. Ympärillä olevia miehiä ei paljoa kiinnostanut. Pidetään naiset yhtä!
NJOO PYLLISTÄKÄÄ VAAN PORUKALLA! EIKÄ VASTUSTELLA TAI SATTUU. RUUMIS ON YHÄ LÄMMIN JA REIJÄT AVOINNA SENKIN JÄLKEEN MONTA TUNTIA!
Menepäs Jonne nukkumaan. Aamulla on ES kuulemma alennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä puolustelemassa surkeaa käytöstään, koska ovat laiskoja omaan napaan tuijottavia paskahousuja. Olen ilmeisesti hyvin onnekas nainen, mieheni on mennyt naisia ja lapsia ahdistelevien kusipääukkojen eteen ja ojentanut. Vauvapalstan mies luikkii pakoon itkien keksien tekosyitä miksi ei uskalla puuttua. Hävettää.
Miksi naiset eivät tee mitään ??! Hävettää....
Jopa 150-senttinen tyttöystäväni menee joka kerta kovalla äänellä ojentamaan ahdistelijaukkoja julkisissa, vauvapalstalla taas miehenkuvatukset tuijottelevat kenkiään ja väittävät että saavat varmasti turpaansa jos sanovat öykkärille että jätä neiti rauhaan. Ja sitten itketään toisaalla että miksi naiset eivät ole kiinnostuneita, miettikäpä miksi!
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin perusteella mies istui portaikossa ja nainen halusi junan vielä liikkuessa tulla junan eteiseen, jossa oli jo näiden kahden lisäksi 15 muuta ihmistä.
Artikkelissa ei mainita kuin että nainen potki istuvaa miestä ja että mies töni selällään naista kauemmaksi.
Yllä palstamiehen tulkinta luetusta, ja alla se, mistä nuo tulkinnat on tehty.
- -
Junan saapuessa Tikkurilan asemalle miehen taakse tuli seisomaan nainen, jonka tarkoitus oli jäädä pois kyydistä. Pirskasen mukaan mies ei kuitenkaan antanut naiselle tilaa, jolloin tämä oli lähtenyt ohittamaan miestä rappusissa.
Tässä kohtaa mies suuttui, nousi ylös ja alkoi huutamaan ja haukkumaan naista. Nainen pyysi miestä rauhoittumaan ja sanoi, että haluaa vain päästä pois junasta.
Mies oli alkanut myös selällään tuuppia naista.
- -
Pitäiskö noiden tulkitsijoiden lukutaidosta huolestua ihan tosissaan?
Ottamatta tuohon tilanteeseen kantaa kun en ole paikanpäällä olluyt.
Mutta olen saanut muutamia kertoa ns turpaani ja pari kertaa uhattu puukolla ja kerran jopa huumeruiskulla kun olen puuttunut vastaaviin tilanteisiin.
Pienikokoisena naisena en uskalla enää sekaantua jos vastapuoli on varsinkin isokokoinen, aggressiivinen tai muuten seko.
Lapsia ja nuoria pyrin aina auttamaan ja puuttumaan tilanteisiin. Mutta aikuisten välisiin en enää liiemmin uskalla puuttua.
Kuljen päivittäin paljon julkisilla Helsingissä ja pk-seudulla. Päivittäin näkee useita tilanteita joihin pitäisi puuttua, mutta en enää uskalla. Joskus olen tyytynyt siihen, että soitan 112 menemättä itse tilanteeseen.
Usein mullakin on kuulokkeet korvissa ja musa isolla etten edes kuule kaikkea ja luen samalla kirjaa tai olen puhelimella etten edes näe/kuule mitä ympärillä tapahtuu. Ja vaikka näkisinkin, niin tulee jo immuuniksi sille ettei edes rekisteröi kaikkea näkemäänsä kun sitä tosiaan tapahtuu päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NJOO PYLLISTÄKÄÄ VAAN PORUKALLA! EIKÄ VASTUSTELLA TAI SATTUU. RUUMIS ON YHÄ LÄMMIN JA REIJÄT AVOINNA SENKIN JÄLKEEN MONTA TUNTIA!
No tulihan se sieltä. T*ppo- ja r*iskausfantasia ja vielä ruumiiseensekaantumisfantasiakin. Näitä kommentteja kun lukee, niin oikein ihmettelee, että niin harva nainen tekee sitä mistä palstan miehet naisia syyttävät, eli vihaa miehiä.
Jos kaikki junassa olijat yhdistäisivät voimansa ja menisivät joukolla apuun, niin kyseiset häiriköt saataisiin kuriin asap. Se tosin vaatisi aina sen yhden rohkean, joka aloittaisi. Itse olen niin nynny, että en uskalla tehdä mitään, mutta jos muut rohkeat aloittaisivat, niin voisin liittyä taustajoukkoihin, antamaan vaikka ensiapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vellihousuja vätysköjä ovat suomalaismiehet. Naiset kyllä uskalletaan hakata varsinkin joukolla. Apua tarvitsevaa naista ei uskalleta auttaa.
Ok, nyt riitti myös meikäläiselle. Naiset saavat selviytyä ihan omillaan.
Kyllä on pakko tunnustaa, että nyt alkaa mennä viimeinenkin usko internetin *miesten* älynlahjoihin, ihan niin kuin heilläkin yksittäisen anonyymikirjoittajan kommentti näemmä vaikuttaa elämänpäätöksiin.
Tyhmyys näyttäisi olevan ehtymätön luonnonvara, joka lisääntyy ihan itsestään. Surettaa ihmiskunnan tulevaisuus.
Nobelin palkinnon saajista suurin osa miehiä. Kaikilla aloilla. Niin oli 70 vuotta sitten ja niin on edelleen.
Voi widdu miten väsynyttä. 😑
Jostakin tämä kertoo. Jakauma tosiaan erittäin selvä...
Huippuälykkäistä suurempi osa miehiä jostakin syystä. Tämä tutkimusfakta. Tällä palstalla meitä itseni mukaanlukien ei ole yhtä ainutta.
Sukupuoliset stereotypiat älykkyydestä syntyvät varhain ja vaikuttavat lasten kiinnostuksen kohteisiin
Yhdysvalloissa tehty tutkimus osoittaa, että lapset omaksuvat käsityksen älykkyydestä miesten ominaisuutena jo varhain. Tämä stereotypia vaikuttaa siihen mistä lapset kiinnostuvat ja voi kaventaa heidän uravalintojaan.
University College Londonin psykologian professori Adrian Furnhamin tutkimus on yksi monista, joissa on huomattu, että miehet arvioivat älykkyytensä huomattavasti korkeammaksi kuin naiset.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/27/miehet-luulevat-alystaan-liiko…
Sukupuolten ÄO-eroista on tehty monia tutkimuksia ja niiden tuloksista on asiantuntijoiden keskuudessa kiistelty. Joidenkin tutkimusten mukaan miesten ja naisten välillä on keskimäärin noin 4 pisteen keskiarvoinen ÄO-ero miesten hyväksi, mutta useimmissa tutkimuksissa eroa ei ole havaittu. Vuonna 2005 Ian Deary, Paul Irwing, Geoff Der ja Timothy Bates tekivät tutkimuksen, jossa keskityttiin 1 292 tyttö-poika-sisarusparin ASVAB-tuloksiin. Tutkimuksen mukaan keskimääräinen ÄO on miehillä ja naisilla sama, mutta miehet ovat yliedustettuja molemmissa ääripäissä, kun taas naisilla hajonta on vähäisempi: tutkimuksen mukaan sekä lahjakkaimmassa että heikkolahjaisimmassa 2 %:ssa on kaksi kertaa niin paljon miehiä kuin naisia.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyysosam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4
Kiitos. Eli kaikkein älykkäimmistä suurempi osa on miehiä niin kuin jo aiemmin esitettiin. Ja Nobelin palkinnon saajista. Minua ei haittaa että kehitys***maisista suurempi osa on miehiä.
Tokkopa ihan noinkaan menee. Eiköhän se miesten alin sakka majaile näillä netin keskistelupalstoilla.
No jos näin on, niin miten määrittelet oman älykkyytesi kun luet täällä sen alimman sakan juttuja ja vastailet niihin?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki junassa olijat yhdistäisivät voimansa ja menisivät joukolla apuun, niin kyseiset häiriköt saataisiin kuriin asap. Se tosin vaatisi aina sen yhden rohkean, joka aloittaisi. Itse olen niin nynny, että en uskalla tehdä mitään, mutta jos muut rohkeat aloittaisivat, niin voisin liittyä taustajoukkoihin, antamaan vaikka ensiapua.
Tämä paras vastaus toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulihan se sieltä. T*ppo- ja r*iskausfantasia ja vielä ruumiiseensekaantumisfantasiakin. Näitä kommentteja kun lukee, niin oikein ihmettelee, että niin harva nainen tekee sitä mistä palstan miehet naisia syyttävät, eli vihaa miehiä.
Kuten sanottu, täällä tuntuu mellastavan tuon ÄO-gaussinkäyrän alapääosasto. Poliisille noista voi nettivinkkiä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.
Sitten heräsit ja huomasit olleesi unessa sankari(turvallisesti). Joo auta reikä vaan itseäsi, se kuuluu vih-femin työnkuvaan. Hymyilen kyllä sivusta aina.
Onko sinulla ketään naispuolisia läheisiä? Tytär, sisko, isoäiti, äiti nyt varmasti ainakin on? Ovatko hekin "reikiä"?
Nämä kommentit ovat juuri niitä, jotka saavat naiset todella tuntemaan vihaa miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa tosiaan helposti itse syytteen jos menee väliin. Pahimmassa tapauksessa nämä häiriköt kostavat sinulle jälkikäteen. VR ohjeistaa, että kutsukaa paikalle vartija. Sen voi kutsua yhtä hyvin jokainen naispuolinenkin. Tässähän kukaan ei tehnyt mitään ja siitä syyllistetään nyt miehiä.
Ap puhui ihmisistä, ei miehistä, mutta silti heti toisessa kommentissa mies uhriutuu:
**Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen**
Ja sama jatkuu jo ekalla sivulla usean viestin voimin.
Eli ei miehiä kukaan syyllistänyt, he syyllistyivät ihan omatoimisesti, ja sitten alkoikin armoton naisten haukkuminen.
Oikeesti, miten voi olla noin aivotonta meininkiä?
Olisiko sinusta sen naisen joka huomasi tilanteen, pitänyt puuttua siihen?
Tietysti, kuka hyvänsä noista 15 paikalla olleesta olisi voinut puuttua tilanteeseen. Mielellään useampi. Mutta kukaan ei puuttunut. Toivottavasti eivät seuraavaksi itse ole avun tarpeessa ja kukaan ei auta.
52 sivua ja nyt todetaan että naisenkin tulisi puuttua tilanteeseen. Tässähän ei lopulta tapahtunut mitään muuta kuin suukopua, niin voiko olla mahdollista että tilanne päättyi näin parhaalla mahdollisella tavalla? Jokainenhan arvioi tilanteen itse, eikä muiden arviot ole minkään arvoisia. Toisia ei voi velvoittaa jos itse ei tee mitään, mutta toisia ei voi velvoittaa silloinkaan jos tekee. Lähtökohta kaikessa auttamisessa on että auttaja ei riskeeraa itseään. Ymmärrätkö että miehet voivat kokea olevansa epätasa-arvoisessa asemassa jos heidän pitää oletuksena puuttua konflikteihin siksi että ovat miehi, varsinkin kun mitään perusteltua syytä sille ei ole? Nainen tiskaa, koska on nainen? Kyse on pohjimmiltaan aivan samasta asiasta.
Kukaan ei avauksessa vastuuttanut miehiä, vaan miehet riensivät ihan itse uhriutumaan. Ilmeiseti he edelleenkin kuvittelevat, että aina kun puhutaan ihmisistä, puhutaan juuri heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, täällä tuntuu mellastavan tuon ÄO-gaussinkäyrän alapääosasto. Poliisille noista voi nettivinkkiä laittaa.
Lakiin kiihottamisesta kansanryhmää vastaan pitäisi mitä pikimmin saada maininta myös sukupuolesta. Tuokin sairas tappofantasia, sen kun kirjoittaisi vaikka jostakin etnisestä tai uskonnollisesta ryhmästä niin helposti löytäisi itsensä poliisikuulustelusta. Mutta naisviha on niin normalisoitua, että sitä ei edes käsitellä laissa.
Tokkopa ihan noinkaan menee. Eiköhän se miesten alin sakka majaile näillä netin keskistelupalstoilla.