Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa uutisoida mistä haluaa. Ei oo muilta pois.
Sitä saa kirjoitella mitä haluaa. Uutiseksi tuo ei muutu sitten millään. Kaikenlaisia huuhaakolumneja netti täynnä.
Miksi luet niitä jatkuvasti jos ne ovat huuhaata? Etkö ole oppinut välttämään niitä vai onko sinulla pakkomielle päästä haukkumaan niitä?
Se että tiedostaa jonkun asian olemassa olon ei tarkoita että sitä kuluttaisi/lukisi.
Ei ole haukkumista sanoa ettei tuo juttu ole uutinen. Sillä se ei ole.
Tämä Welling ja Helsingin sanomat osoittavat ammattietiikan puutetta sijoittaessaan tuon jutun uutisosioon.
Ja tämä on asia jonka toivoisin että jokainen tiedostaa.Täytyyhän sinulla olla jokin perusta sille että ajattelet netissä olevan paljon huuhaa juttuja. Taisit sittenkin keksiä koko jutun.
Ai anteeksi, en tiennyt että käytät ensimmäistä päivää internettiä.
No onneksi heti alkuun opit ettei toisen somepäivityksen jakaminen muutu uutiseksi vaikka valheellisesti sitä sellaiseksi omilla sivuillaan kutsuisi.
Suosittelen myös jatkossakin tarkastelemaan kriittisesti sitä mitä nämä "toimittajat " suoltavat nettiin koska heidän työhönsä ei kuulu minkäälainen taustojen selvitys. Saattavat siis suoria valheita julkaista. Kädet pystyy kätevästi pesemään "henkilö x sanoi" tai "julkaisu x kirjoitti" yms lauseilla. Aina sellaisen nähdessä olet lukemassa jotain muuta kuin uutista, se on huhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset: Ollaan yhtä vahvoja kuin miehet, meille samat oikeudet kuin miehille.
Myös naiset: Yhyyy miksei miehet auta meitä kun ollaan heikompia?Miehet: "Nainen on ihmisen paras ystävä!" "Nainen kuuluu keittiöön!" "Siis miten niin ahdistelua? Olisi akka iloinen, että vielä 38-vuotiaana pyllynsä kelpaa." "Paljon seksiä harrastaneet naiset on, kuin käytettyjä kenkiä, miehet alfoja!" "Rais.kaus kestää vain 20 min! Miksi sellaisen takia pitää istua yli vuosi??" "Nainen on vain miehen kylkiluu."
Myös miehet: "Siis sehän on vaan tasa-arvoa lyödä naista takas!" "Entäs armeijja???" "Kyllä näin feminismin mukaan nainen pärjää yksin miestä vastaan, pärjäänhän minäkin naista vastaan." "Siis kauheeta rottailuu, kun nainen pyys mua maksaan treffeillä! Missä tasa-arvo?!"
Kyllä te miehetkin osaatte napsia rusinat pullasta feminismistä ja sovinismista
Arvoisa nainen, en ole kyllä koskaan kuullut kenenkään miehen puhuvan naisesta kylkiluuna tai eläimenä. Ne on vaan vitsejä mitä äijäporukassa voidaan heittää.
Sen sijaan naiset oikein systemaattisesti valikoi, arvostelee ja alistaa miehiä ulkonäöllisten piirteiden mukaan. Lueppa vähän tätä ketjua niin näet, miten luovia naiset on haukkumaan meitä miehiä tästäkin asiasta, mikä ei ollut mitenkään miesten vika.
Niinpä. Alkoko jo nolottaa?
Kiitos ja hei!
Siinä taas näitä "voimautuneta vahvoja naisia". Heti ruvetaan itkemään apua. Säälittävää.
Olisin itsekin tullut huutamaan naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen useampaan kertaan ratikassa nähnyt, kuinka oikein wanhan ajan pultsarit ovat häirinneet pieniä koulupoikia. Ei siis mitenkään rikollisesti tai seksuaalisesti, mutta lapset ovat silmin nähden peloissaan, kun haavakasvoinen ukko istuu kuset housuissa viereen ja alkaa öristä naamassa kiinni sylki roiskuen "MITÄ JUNNU, PELAATSÄ FUDISTA HÄ, HIENO HOMMA HEI". Koskaan kukaan aikuinen ei ole puuttunut tuohon. Mitä tuossa edes sanoisi? Housuun pissaaminen ja small talk vieraiden kanssa ei ole laitonta. Vanhempien kannattaa kuitenkin miettiä, minkä ikäisiä laittaa yksin esim. Helsingin Töölössä kulkemaan julkisilla.
MUTTA KUN ME MIEHETKIN JA POJAT KOHDATAAN HÄIRINTÄÄ!1111
Etkö näe omaa nokkaasi pidemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Tuo juttu on lehdessä. Se on siis uutinen. Pulinat pois.
Uutinen käsittelee ajankohtaista aihetta. Ei jonkun tuntemattoman somepäivitystä.
Naiset ovat kyllä tyhmiä. En malta odottaa, että löydän jonkun perinteisen muijan, jota höynäyttää ja pitää hellan ja nyrkin välissä. Mitä muuta hyötyä teistä on, naiset? Sanokaa YKSIKIN asia, mitä olette tehneet yhteiskunnan hyväksi? Ketkäs ovat niitä, jotka mahdollistavat meille lämmön ja sähkön ja vekottimet. Autot ja lentokoneet, niinpä. Ilman miehiä asuisitte likaisissa savimajoissa lannevaatteet yllä.. joskin sekin olis parempi nii pääsis tsiigailemaan tisuja
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua itse auttaa, niin toivottavasti sitten itse pärjää yksin kovemmissa tilanteissa uhrina.
Nainen itse provosoi tilanteen. Passivisuus olisi pitänyt sovun.
Vierailija kirjoitti:
Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.
Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen
Jos olet kohtelias naiselle ja avaat esim. hänelle oven olet pahimmillaan sovinisti ahdistelija. Voimaantunut nainen ei tarvitse miehen apua, paitsi juuri tällaisissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...
Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.
Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.
Minulla kävi kerran vähän vastaava tilanne, paitsi ei haukuttu ulkonäköä, vaan eräs n. 55 v mt-potilas/päihdeongelmainen tms. haistatteli, kiroili selkäni takana ja puhui rivoja mulle. Olin ihan kiltisti ja odotin että bussin ovet aukesi ja ovella sanoin suht. asiallisesti takaisin ja lähdin juoksemaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.
Ei taida miesten pakollinen armeija olla tämän junassa ahdistellun naisen keksimä sääntö. Sun kannattaa jatkossa äänestää vasemmistoliberaaleja, jos tasa-arvoisen armeijan haluat.
Te miehet olette jatkuvasti uhka naisille ihan tarkoituksella, harjoitatte fyysistä väkivaltaa jatkuvasti. Siksi on teidän velvollisuus myös laittaa stoppi toistenne riehumisille, kun ei teitä naisten väliintulot kiinnosta
Miksi syyttelet? En ole ollut uhka yhdellekkään naiselle, vaan olen puolustanut naisia. Tämän ketjun luettuani en puolusta kuin lähimmäisiäni, niitä jotka eivät luokittele minua sukupuoleni perusteella pahaksi. Tämä on HYVIN yksinkertaista, sillä kun minut luokitellaan sukupuoleni mukaan pahaksi, intressit puolustaa naisia ovat loppu. Sellainen yhteiskunta on varmaankin sun toiveissa, että on erikseen naisia puolustavat naispoliisit ja miehiä miespoliisit. Lakatkaa kusemasta omiin muroihinne jos haluatte elää turvallisesti. T: Mies
Miksi yleistät ja syyttelet? Minä naisena en oleta sinua sukupuolesi perusteella pahaksi.
''Te miehet olette jatkuvasti uhka naisille ihan tarkoituksella, harjoitatte fyysistä väkivaltaa jatkuvasti. Siksi on teidän velvollisuus myös laittaa stoppi toistenne riehumisille, kun ei teitä naisten väliintulot kiinnosta'' siksi. Minun velvollisuuteeni ei kuulu laittaa stoppia mihinkään sukupuoleni vuoksi. Olen laittanut useasti stopin kun olen halunnut. Olen estänyt pahoinpitelyitä ja myös ra....sia. Nyt alkaa kuitenkin olemaan mitta täysi tuosta kiittämättömästä asenteesta. Tiedäthän että jos miehet lakkaavat välittämästä, kärsijöinä on ensisijaisesti naiset?
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kyllä tyhmiä. En malta odottaa, että löydän jonkun perinteisen muijan, jota höynäyttää ja pitää hellan ja nyrkin välissä. Mitä muuta hyötyä teistä on, naiset? Sanokaa YKSIKIN asia, mitä olette tehneet yhteiskunnan hyväksi? Ketkäs ovat niitä, jotka mahdollistavat meille lämmön ja sähkön ja vekottimet. Autot ja lentokoneet, niinpä. Ilman miehiä asuisitte likaisissa savimajoissa lannevaatteet yllä.. joskin sekin olis parempi nii pääsis tsiigailemaan tisuja
Et sinä niitä laitteita osaisi itsekään valmistaa, vaikka sulla olisi valmiit osat ja piirrustukset. Osaisitko edes sitä savimajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.
Ei taida miesten pakollinen armeija olla tämän junassa ahdistellun naisen keksimä sääntö. Sun kannattaa jatkossa äänestää vasemmistoliberaaleja, jos tasa-arvoisen armeijan haluat.
Te miehet olette jatkuvasti uhka naisille ihan tarkoituksella, harjoitatte fyysistä väkivaltaa jatkuvasti. Siksi on teidän velvollisuus myös laittaa stoppi toistenne riehumisille, kun ei teitä naisten väliintulot kiinnosta
Aivotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niitä laitteita osaisi itsekään valmistaa, vaikka sulla olisi valmiit osat ja piirrustukset. Osaisitko edes sitä savimajaa?
Oliko se pointtini, tisueläin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v. ja on selkäsairaus.
No sitten sinulla ei pitäisi olla enää hätää julkisissa.
t. nainen 48 v
Miten niin ei oo? Lauantaina mua puristeltiin tisseistä ja perseestä.
Aah ooh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Älä tee päätelmiä miehistä näiden parin palstalla riehuvan misogynistin perusteella. Se heillä juuri on tavoitteena: saada naiset vihaamaan ja pelkäämään miehiä niin, että nekin ns. alfat (eli normaalit miehet) jäisivät ilman naisia, kun kerran he itsekään eivät saa.
Voin vakuuttaa, että tuolla irl kulkee ihan tavallisia, mukavia poikia ja miehiä, jotka pystyvät ottamaan ihmiset ihmisinä eikä sukupuolina. Tunnen monta, ja olen kasvattanutkin muutaman.
Minunkin täytyy sanoa, että kun olen itse elänyt sen verran pumpulissa ettei henkilökohtaisia kamalia kokemuksia miehistä ole kertynyt (ei ole ollut parisuhteita eikä seksisuhteita, ja olen muutenkin tällaisena elämän sivustakatsojana ollut niin paljon omissa oloissani ettei ole ollut niin paljon tilaisuuksiakaan tuollaisille kokemuksille), niin se on ollut kyllä netti, esimerkiksi tämä palsta, joka on saanut minut ajattelemaan erittäin negatiivisesti miehistä ihan yleisesti. Tämänkin palstan lukuisissa keskusteluissa suollettujen kommenttien perusteella tavallinen mies vihaa ja halveksii naisia aivan silmittömästi. Samaan aikaan hän himoitsee naisia seksuaalisesti, ja tämä vihan ja himon yhdistelmä onkin erittäin vaarallinen. Se tuottaa todella paljon väkivaltaa. Täälläkin monen miehen naisviha tuntuu perustuvan sille, että ei ole saanut toteuttaa seksuaalisia halujaan niiden naisten ja tyttöjen kanssa joita olisi halunnut, ja tämän seurauksena vihataan naisia niin, että oikein hekumoidaan sillä kuinka mm. ei autettaisi naisia vaikka nämä olisivat millaisessa hädässä. Koska siitähän nämä "naiset kohtelevat miehiä huonosti, naiset eivät ole tehneet mitään hyväkseni" -kommentit kumpuavat: miesten mielestä naiset ovat miehille velkaa seksiä, ja jos sitä ei ole mies saanut tarpeeksi niin sitten se pitää kaikin tavoin kostaa naisille.
Miesten anonyymiä nettikirjoittelua kun lukee, niin alkaa ajatella, että tuolla tavallako kaikki miehet, ne kivan ja normaalin oloisetkin, pohjimmiltaan suhtautuvat naisiin. En yhtään ihmettele, että moni nuori nainen päättää, ettei ikinä halua olla miehen kanssa minkäänlaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Älä tee päätelmiä miehistä näiden parin palstalla riehuvan misogynistin perusteella. Se heillä juuri on tavoitteena: saada naiset vihaamaan ja pelkäämään miehiä niin, että nekin ns. alfat (eli normaalit miehet) jäisivät ilman naisia, kun kerran he itsekään eivät saa.
Voin vakuuttaa, että tuolla irl kulkee ihan tavallisia, mukavia poikia ja miehiä, jotka pystyvät ottamaan ihmiset ihmisinä eikä sukupuolina. Tunnen monta, ja olen kasvattanutkin muutaman.
Minunkin täytyy sanoa, että kun olen itse elänyt sen verran pumpulissa ettei henkilökohtaisia kamalia kokemuksia miehistä ole kertynyt (ei ole ollut parisuhteita eikä seksisuhteita, ja olen muutenkin tällaisena elämän sivustakatsojana ollut niin paljon omissa oloissani ettei ole ollut niin paljon tilaisuuksiakaan tuollaisille kokemuksille), niin se on ollut kyllä netti, esimerkiksi tämä palsta, joka on saanut minut ajattelemaan erittäin negatiivisesti miehistä ihan yleisesti. Tämänkin palstan lukuisissa keskusteluissa suollettujen kommenttien perusteella tavallinen mies vihaa ja halveksii naisia aivan silmittömästi. Samaan aikaan hän himoitsee naisia seksuaalisesti, ja tämä vihan ja himon yhdistelmä onkin erittäin vaarallinen. Se tuottaa todella paljon väkivaltaa. Täälläkin monen miehen naisviha tuntuu perustuvan sille, että ei ole saanut toteuttaa seksuaalisia halujaan niiden naisten ja tyttöjen kanssa joita olisi halunnut, ja tämän seurauksena vihataan naisia niin, että oikein hekumoidaan sillä kuinka mm. ei autettaisi naisia vaikka nämä olisivat millaisessa hädässä. Koska siitähän nämä "naiset kohtelevat miehiä huonosti, naiset eivät ole tehneet mitään hyväkseni" -kommentit kumpuavat: miesten mielestä naiset ovat miehille velkaa seksiä, ja jos sitä ei ole mies saanut tarpeeksi niin sitten se pitää kaikin tavoin kostaa naisille.
Miesten anonyymiä nettikirjoittelua kun lukee, niin alkaa ajatella, että tuolla tavallako kaikki miehet, ne kivan ja normaalin oloisetkin, pohjimmiltaan suhtautuvat naisiin. En yhtään ihmettele, että moni nuori nainen päättää, ettei ikinä halua olla miehen kanssa minkäänlaisessa suhteessa.
Todella hyvä kommentti. Sanon sinulle, etteivät kaikki miehet ajattele näin vihamielisesti. Se on vain tämä vihan ilmapiiri, joka vallitsee kaikissa sukupuolta käsittelevissä keskusteluissa ja vastakkainasetteluissa.
M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20
Suoraan kuin omasta suusta ja syy siksi, miksi en ole koskaan seurustellut, vaikka tiedän, että kaikki miehet eivät ajattele näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammin tuntuvat naiset puutuvan näihin kuin miehet...
Totta. Lähi-idässäkin naiset menevät auttamaan loukkaantuneita ja miehet luikkivat pakoon. Sama Suomessa. Ja naisten pitää mennä armeijaankin kun meidän ukoista ei ole enää sinnekään.
Sellainen fantasiasatu sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
Naisilla varaa valita markkinoilla? Tarkoitat ilmeisesti tinderiä, jossa et ainakaan voi tietää toisen ajatuksista yhtään mitään. Jatka unelmointia.
Itse olen useampaan kertaan ratikassa nähnyt, kuinka oikein wanhan ajan pultsarit ovat häirinneet pieniä koulupoikia. Ei siis mitenkään rikollisesti tai seksuaalisesti, mutta lapset ovat silmin nähden peloissaan, kun haavakasvoinen ukko istuu kuset housuissa viereen ja alkaa öristä naamassa kiinni sylki roiskuen "MITÄ JUNNU, PELAATSÄ FUDISTA HÄ, HIENO HOMMA HEI". Koskaan kukaan aikuinen ei ole puuttunut tuohon. Mitä tuossa edes sanoisi? Housuun pissaaminen ja small talk vieraiden kanssa ei ole laitonta. Vanhempien kannattaa kuitenkin miettiä, minkä ikäisiä laittaa yksin esim. Helsingin Töölössä kulkemaan julkisilla.