Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
781/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...

Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.

Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.

Nistien kommentit kantsii jättää ihan omaan arvoonsa. 

Entisenä nistinä, tää on totta. Ne kommentit, mitä heitettiin, ei tarkottanut loppupeleissä mitään. Ihan jokasesta ihmisestä, jostai maailman täydellisemmästäkin oltais veistetty jotai negatiivista ihan vaan oman pahan olon lietsomiseksi ja huviksi. Turtu kaikki, kukaan ei merkinnyt mitään.

Syvästi anteeksi, että oon ollut ihmiskunnan pohjasakkaa.

Mitä alotukseen tulee, kurja juttu mut ei voi mittää

Vierailija
782/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli vain hormonimyrsky. Ehkä oli temperamentiltään sellainen pikkumyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa uutisoida mistä haluaa. Ei oo muilta pois.

Sitä saa kirjoitella mitä haluaa. Uutiseksi tuo ei muutu sitten millään. Kaikenlaisia huuhaakolumneja netti täynnä.

Femin tsipropagandaa. Minne katosi voimaantuminen ja itsellinen naisuus? Pyhälle naiselle sattui vastoinkäyminen eikä mennyt kuten stromsössä, tästä sitten kirjotellaa lehdissä ja öyhötetään. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
784/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

Ei taida miesten pakollinen armeija olla tämän junassa ahdistellun naisen keksimä sääntö. Sun kannattaa jatkossa äänestää vasemmistoliberaaleja, jos tasa-arvoisen armeijan haluat.

Te miehet olette jatkuvasti uhka naisille ihan tarkoituksella, harjoitatte fyysistä väkivaltaa jatkuvasti. Siksi on teidän velvollisuus myös laittaa stoppi toistenne riehumisille, kun ei teitä naisten väliintulot kiinnosta

Vierailija
785/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi minäkään puuttunut asiaan. Tuo tilanne ei ainakaan luetun perusteella vaikuta sellaiselta mihin kannattaisi mennä väliin.  Sen sijaan saa vähän väliä lukea missä katujengit vievät alaikäiseltä vaatteet päältä ja pahoinpitelevät, joskus jopa täpötäydessä junassa tai bussissa keskellä päivää, eikä kukaan tee mitään. Ne ovat tilanteita missä pitäisi tehdä jotain, mutta se että aikuiselle naiselle joku sanoo tuhmasti, ei ole tilanne mihin kannattaa sotkeutua.

Sitäpaitsi tuosta artikkelista saa sen kuvan että tilanne on mennyt nopeasti ohi ja nainen on päässyt jatkamaan matkaansa. Todella vastenmielinen kokemus naiselle varmasti, mutta nopeasti ohi eikä mitään oikeaa vahinkoa syntynyt, joten pienimmän haitan periaate on antaa olla.

Ja tuon kaltaisilla äijillä siitä tulee helposti egokysymys jos toinen mies tulee käskemään häntä. He vain laittavat lisää kierroksia koska heidän pitää näyttää kuka määrää eikä alistua. Jos minä käsken tuollaista lopettamaan, sieltä tulee: "haista uittu, uitun [satunnaisia adjektiiveja ja substantiiveja] suksi uittuun!". Ja siinä kohdassa voin joko antaa olla, jolloin tulos on sama kuin en olisi puuttunut ollenkaan ja öykkärin ego vain kasvaa, tai voin lisätä kierroksia jolloin hän lisää kierroksia, ja todennäköisyys sille että homma eskaloituu fyysiseksi kasvaa huomattavasti.

Ja jos homma menee fyysiseksi, siinä on kaksi vaihtoehtoa. Joko hän paskoo minut siihen junan lattialle, eikä kukaan, kukaan, kukaan tule auttamaan minua. Ei varsinkaan se nainen mitä minä menin auttamaan. Eikä hän murehdi minua eikä tule katsomaan minua sairaalaan. Tai sitten minä saan painittua äijän nippuun tai pakon edessä nyrkkejä käyttäen, ja sitten minä saan tuomion ja poliisi peruu aseluvat ja vie aseet pois.

Ei tuollaisille äijille voi vain toinen mies sanoa mitään ilman että tilanne on vaarassa eskaloitua. Ainoastaan jos käskijä on niin iso tai muuten pelottava että öykkäri pelkää häntä eikä halua missään tapauksessa mennä fyysiseksi hänen kanssaan. Tai sitten jos mies on esim. niin vanha ja heikossa kunnossa että öykkäri ei kehtaa uhota hänelle, paitsi että nykyään ei tästäkään ole mitään takeita. Myös vanha ja jopa liikkumisrajoitteinen voi saada nyrkistä nykyään.

Hätäkeskukseen voi soittaa, mutta tuleeko poliisi? Ja jos tulee, niin tilanne on rauennut jo sitä ennen ja nainen on lähtenyt omille teilleen. Ja mitä poliisi tekee? Eihän tässä maassa saa raiskauksestakaan kuin 1v 10 kk ehdollista, siis paperinpalan.

Vierailija
786/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ENSISIJAISESTI häirintää todistaessa tulisi kuitenkin Pelinin mukaan aina ottaa yhteyttä junan henkilökuntaan. Konduktööri voi antaa kehotuksen lopettaa häiritsevä käytös ja jos tämä ei toimi, häirikkö voidaan poistaa junasta."

Näin ohjeistaa VR. Ei ole sivullisen velvollisuus toimia ihmisten henkivartijana.

Vierailija
787/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava ketju taas kerran. Naista ahdistellaan ja kukaan p*skahousu ei kehtaa puuttua siihen ja sitten internetin miehet jälleen kerran kuorossa uhriutuvat siitä että miehiäkin ahdistellaan. On näillä kovat psykoosit huhhuh

Sanos nyt miten naista ahdisteltiin?

Vierailija
788/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vellihousuja vätysköjä ovat suomalaismiehet. Naiset kyllä uskalletaan hakata varsinkin joukolla. Apua tarvitsevaa naista ei uskalleta auttaa.

Nämä kommentit takaavat että auttajia on jatkossa entistä vähemmän

Vierailija
789/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

Ei taida miesten pakollinen armeija olla tämän junassa ahdistellun naisen keksimä sääntö. Sun kannattaa jatkossa äänestää vasemmistoliberaaleja, jos tasa-arvoisen armeijan haluat.

Te miehet olette jatkuvasti uhka naisille ihan tarkoituksella, harjoitatte fyysistä väkivaltaa jatkuvasti. Siksi on teidän velvollisuus myös laittaa stoppi toistenne riehumisille, kun ei teitä naisten väliintulot kiinnosta

Vai on velvollisuus. Ei ole. Hoida oma turvallisuutesi kuntoon, osta vaikka ase käsilaukkuun.

Vierailija
790/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa uutisoida mistä haluaa. Ei oo muilta pois.

Sitä saa kirjoitella mitä haluaa. Uutiseksi tuo ei muutu sitten millään. Kaikenlaisia huuhaakolumneja netti täynnä.

Miksi luet niitä jatkuvasti jos ne ovat huuhaata? Etkö ole oppinut välttämään niitä vai onko sinulla pakkomielle päästä haukkumaan niitä?

Se että tiedostaa jonkun asian olemassa olon ei tarkoita että sitä kuluttaisi/lukisi.

Ei ole haukkumista sanoa ettei tuo juttu ole uutinen. Sillä se ei ole.

Tämä Welling ja Helsingin sanomat osoittavat ammattietiikan puutetta sijoittaessaan tuon jutun uutisosioon.

Ja tämä on asia jonka toivoisin että jokainen tiedostaa.

Täytyyhän sinulla olla jokin perusta sille että ajattelet netissä olevan paljon huuhaa juttuja. Taisit sittenkin keksiä koko jutun.

Vierailija
791/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...

Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.

Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.

Voi voi sentään, ei näin. Minä muotoilisin kirjoitetuksesi niin, että kaksi vaihtoehtoisen elämäntavan harjoittajaa kävi keskustelua ystäväsi kanssa, joka luultavimmin henkilökohtaisten ongelmiensa johdosta oli kykenemätön joustavasti kohtaamaan toiseutta sosiaalisessa kanssa käymisessä, pahoitti mielensä ja poistui junasta.

Vierailija
792/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tapauksen julkituoma Patrick on ilmeisesti SM tason painija? Eikä uskaltanut hänkään auttaa?

Otti kuulokkeet korviltaan ja ihmetteli mitä siellä mesotaan.

Kaarina riehui menemään, kukaan paikalla olleista ei ymmärtänyt mitä ja miksi ihmeessä.

Vierailija
793/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRY NOT TO LAUGH - Funny KAREN Freakouts

Vierailija
794/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa muiden naisten olisi pitänyt puuttua tilanteeseen.

Vierailija
795/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu on lehdessä. Se on siis uutinen. Pulinat pois.

Vierailija
796/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisteltiin pari vuotta sitten junassa seksuaalisesti vanhemman miehen toimesta ja kukaan paikalla oleva ei tehnyt mitään. Joku vain mulkaisi vihaisesti miestä. Vaihdoin vaunua ja mies tuli perässä, huutaen naama punaisena solvauksia. Olin parikymppinen ja nykyään työtön, koska tuo kokemus jätti muhun aivan järjettömän ihmispelon. Tiedän, että mun pitäisi vain ottaa itseäni niskasta kiinni ja kestää, mutta en voi sanoinkuvailla sitä tunnetta, häpeää ja oikeaa pelkoa mitä tilanteessa koin, kun itseäni paljon isompi ihminen uhkailee tappavansa minut yms. Muut matkustajat luultavasti luulivat, että tunsin hänet jostakin.

En ymmärrä, miksi tämä uutinen meni sukupuolikeskusteluksi. Ei ole miesten velvollisuus puolustaa tuntemattomia naisia oman hengen uhalla, ei uutisenkaan tilanteessa pitäisi syyttää ketään muuta kuin sitä HÄIRIKÖIVÄÄ osapuolta. Sitä yhtä miestä,tai hänenkaltaisiaan ihmisiä. Kukaan muu ei ole syypää. Toivon vain, että jos joku näkee tilanteen, jossa toista ahdistellaan riippumatta kuka ahdistelee ketä, voitaisiin tehdä jotakin. Vaikka soittaa apua, mitä tahansa. Kysyä uhrilta jälkeenpäin, että onko kaikki okei. Mitä tahansa. Kaikki auttaisi kaikkia. Jos nainen ahdistelee miestä tai mies naista, yhtävertaisesti puututtaisiin.

Tuli aika naiivi kommentti, tiedän ja tiedän, ettei osaa voisi vähempää kiinnostaa toisten hätä, mutta kuvitelkaa itsenne samaan tilanteeseen

Vierailija
797/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syyttelet? En ole ollut uhka yhdellekkään naiselle, vaan olen puolustanut naisia. Tämän ketjun luettuani en puolusta kuin lähimmäisiäni, niitä jotka eivät luokittele minua sukupuoleni perusteella pahaksi. Tämä on HYVIN yksinkertaista, sillä kun minut luokitellaan sukupuoleni mukaan pahaksi, intressit puolustaa naisia ovat loppu. Sellainen yhteiskunta on varmaankin sun toiveissa, että on erikseen naisia puolustavat naispoliisit ja miehiä miespoliisit. Lakatkaa kusemasta omiin muroihinne jos haluatte elää turvallisesti. T: Mies

Vierailija
798/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miesten turhautumisen ja vihan täällä. Nää naisten kommentit vähentävät auttamishalua ja kun miehet eivät auta, naiset vihaavat taas enemmän viehiä ja niin. Viha nyt kiertää kehää.

Vierailija
799/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syyttelet? En ole ollut uhka yhdellekkään naiselle, vaan olen puolustanut naisia. Tämän ketjun luettuani en puolusta kuin lähimmäisiäni, niitä jotka eivät luokittele minua sukupuoleni perusteella pahaksi. Tämä on HYVIN yksinkertaista, sillä kun minut luokitellaan sukupuoleni mukaan pahaksi, intressit puolustaa naisia ovat loppu. Sellainen yhteiskunta on varmaankin sun toiveissa, että on erikseen naisia puolustavat naispoliisit ja miehiä miespoliisit. Lakatkaa kusemasta omiin muroihinne jos haluatte elää turvallisesti. T: Mies

Miksi yleistät ja syyttelet? Minä naisena en oleta sinua sukupuolesi perusteella pahaksi.

Vierailija
800/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: Ollaan yhtä vahvoja kuin miehet, meille samat oikeudet kuin miehille.

Myös naiset: Yhyyy miksei miehet auta meitä kun ollaan heikompia?

Miehet: "Nainen on ihmisen paras ystävä!" "Nainen kuuluu keittiöön!" "Siis miten niin ahdistelua? Olisi akka iloinen, että vielä 38-vuotiaana pyllynsä kelpaa." "Paljon seksiä harrastaneet naiset on, kuin käytettyjä kenkiä, miehet alfoja!" "Rais.kaus kestää vain 20 min! Miksi sellaisen takia pitää istua yli vuosi??" "Nainen on vain miehen kylkiluu."

Myös miehet: "Siis sehän on vaan tasa-arvoa lyödä naista takas!" "Entäs armeijja???" "Kyllä näin feminismin mukaan nainen pärjää yksin miestä vastaan, pärjäänhän minäkin naista vastaan." "Siis kauheeta rottailuu, kun nainen pyys mua maksaan treffeillä! Missä tasa-arvo?!"

Kyllä te miehetkin osaatte napsia rusinat pullasta feminismistä ja sovinismista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän