Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa työhaastattelussa vahvuuksiksi, kun niitä ei kerta kaikkiaan ole

Vierailija
18.12.2022 |

Minulla ainakin lyö täysin tyhjää, kun pitäisi kertoa omista vahvuuksista. Nimittäin kun minulla ei ole niitä vahvuuksia, joista olisi työelämässä mitään hyötyä.

Kommentit (213)

Vierailija
141/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on joitain vahvuuksia, kuten uskollisuus esimerkiksi.  Paljon oli tätä kun olin nuori, kysyttiin kaikkea noin muuten vaan, että ei ole helppoa päästä, kuitenkin he olivat jo päättäneet ottavansa.

Miten paljon nuoret keskittyivätkään tuohon jännittämiseen siihen aikaan, kaikki eivät kestäneet vaan lopettivat ja syrjäytyivät.  Sitten neuvottiin on oltava kovempi.

Vierailija
142/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikea kysymys minullekin, minä en ole missään asiassa erityisen hyvä, muut on kaikessa parempia aina.

Aiemmin arvelin että huolellisuus ja tarkkuus voisi olla parhaita puoliani mutta ikää myöten olen saanut itseni kiinni huolimattomuusvirheistä, joten en voi tätäkään enää sanoa vahvuudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaat kirjoittaa kokonaisia ja virheettömiä lauseita. Sekin on nykyään harvinaista.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

144/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häähh. Mite niis o harwinaisd ertä ej ozaa girjjojtaa kudnoljisii lausseit, mä aimakin ozaan,

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
145/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestytkö paikalle aina ajoissa ja teetkö vaaditut tehtävät ilman jatkuvaa somen seuraamista?

Vierailija
146/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että olet ihmisenä luotettava ja rauhallinen, keskityt olennaiseen ja jos olet perheenäiti, kerrot organisaatiokyvystäsi ja taidostasi keskittyä olennaiseen ja priorisoida asiat.

Älä mainitse turhaa vaatimattomuuttasi  :) 

Miksi kehotat ihmistä valehtelemaan? Rehellisyys ei ole sinun vahvuutesi.

Vierailija
147/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että olet ihmisenä luotettava ja rauhallinen, keskityt olennaiseen ja jos olet perheenäiti, kerrot organisaatiokyvystäsi ja taidostasi keskittyä olennaiseen ja priorisoida asiat.

Työnantajahan kääntää tämän niin että olet luotettava ihmisenä mutta et työntekijänä, rauhallisuus tarkoittaa hitautta ja laiskuutta, olennaiseen keskittyminen, organisaatiokyky ja asioiden priorisointi tarkoittaa että teet työstäsi vain osan jättäen loput muille...

Vierailija
148/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistele mitä asioita teit mieluiten noin 10-vuotiaana.

Siis niin, että ajantaju katosi, etkä millään olisi halunnut lopettaa tekemistä, vaikka äiti kutsui syömään tai olisi pitänyt mennä nukkumaan.

Nuo asiat ovat luontaisia vahvuuksiasi. Pyri tehtäviin missä voit hyödyntää näitä, niin työ on mahdollisimman miellyttävää ja kaikkein todennäköisimmin myös menestyt työssäsi.

Tsemppiä ja omanarvontunto ylös!

Kymmenvuotiaana rakastin lukea kirjoja ja pelata tietokonepelejä. Näistä onkin runsaasti hyötyä työmarkkinoilla.

ap.

Kertoo keskittymiskyvystä.

Vierailija
149/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jos olet perheenäiti, kerrot organisaatiokyvystäsi-kaikki äidit ei ole hyviä organisoimaan, eikä kaikki lapsettomat ole huonoja 😁

Jos olet mies, voit pukeutua sen verran tiukkoihin housuihin että vahvuutesi muodot näkyvät haastattelijalle. Nainen voi yrittää kohottaa tonkkiaan ellei nyt ole ihan vaan mäyräkoiran korvat.

Vierailija
150/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et osaa mitään.

Vierailija
151/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vaikea kysymys

minullekin, minä en ole missään asiassa erityisen hyvä, muut on kaikessa parempia aina.

Aiemmin arvelin että huolellisuus ja tarkkuus voisi olla parhaita puoliani mutta ikää myöten olen saanut itseni kiinni huolimattomuusvirheistä, joten en voi tätäkään enää sanoa vahvuudeksi.

Kuulostat sitten ehkä henkilöltä jolla voi olla kykyä analyyttiseen ajatteluun? Itsereflektioon ja

itseohjautuvuuteen? Vastuulliseen työskentelyyn?

Vierailija
152/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuuksiani: Kokemusta monelta alalta (koska mikään ei ole jaksanut kiinnostaa kovin kauan).

Rohkeus (uskallan ottaa lopputilin, vaikka seuraavasta työpaikasta ei mitään tietoa).

Rehellisyys (sanon suoraan jos työpaikassa joku mättää).

Missä näen itseni 5 vuoden kuluttua? No en ainakaan tässä firmassa.

Vierailija
153/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mainitse turhaa vaatimattomuuttasi  :) 

Miksi kehotat ihmistä valehtelemaan? Rehellisyys ei ole sinun vahvuutesi.

Ei kannata valehdella. Se näkyy. Kannattaa kuitenkin opetella miettimään niitä vahvuuksia ja myös miettiä jonkin ominaisuutensa hyötyjä nimenomaan tahtoansa työn kannalta.

Näin yrityskin menettelee. Se kertoo siitä mitä palvelua tai tuotetta pystyy tuottamaan, ja miksi juuri heidän tuotteensa on paras. Yritys ei kerro y.päristöongelmista, halpatuonnista tai Kiinan hikipajoista.

Miksi työntekijän pitäisi kertoa omista puutteistaan, etenkään työn kannalta merkityksettömistä. Todellisista heikkouksista tulee kertoa mutta muotoilet ne tietenkin niin että toteat asian ja ratkaisun. Esim et ole tehnyt päivääkään vastaavaa työtä -> " juuri tätä työtä en ole tehnyt mutta se kiinnostaa minua ja osaan jo ennestään taidon x tehtävässä y ja lisäksi olen jo aloittanut opiskelemaan asiaa

Z joista on varmasti apua tässä tehtävässä"

Tai et osaa exceliä-> "en ole aikaisemmissa tehtävissä i käyttänyt exceliä mutta on hyvä jos saisin siihen tottumusta, ajattelin että koska muut IT-taitoni ovat hyvät voisin parin päivän kurssilla oppia paljon"

Vierailija
154/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro minkä alan työtä haet, eli mitä vahvuuksia siinä työssä odotetaan?

Vierailija
155/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse osaisi sanoa mitään, niin kyselisin kavereilta ja perheenjäseniltä, miten he minut ja vahvuuteni näkevät. Monesti itsellä on sellainen sokea piste omiin vahvuuksiinsa, joten lähimmäiset pystyvät niistä paremmin kertomaan.

Vierailija
156/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on. Ihan varmasti. Jo tuossa aloituksessa tuli esiin yksi, rehellisyys.

Vierailija
157/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tasaisuus. Osaat laaja-alaisesti tasaisesti asioita, eikä ole yhtä selkää muita alleen jättävää ominaisuutta.

Vierailija
158/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on muka mitään vahvuuksia ennenkuin tietää mitä työ oikeasti pitää sisällään? Sano et tarvittavat vahvuudet kasvavat työnteon ohessa.

Vierailija
159/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vahvuuksia sinulla voi olla pitää tietenkin ajatella sen kautta mitä työtä olet hakemassa.

Vierailija
160/213 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajahan kääntää tämän niin että olet luotettava ihmisenä mutta et työntekijänä, rauhallisuus tarkoittaa hitautta ja laiskuutta, olennaiseen keskittyminen, organisaatiokyky ja asioiden priorisointi tarkoittaa että teet työstäsi vain osan jättäen loput muille...

Ei kukaan työnantaja halua työntekijää joka jää nysväämään pedanttisesti niitä viimeisiä ja enimmäkseen turhia viilauksia jostain hommasta. Mieluummin halutaan tyyppi joka tekee tarpeeksi hyvää muttei täydellistä ja riittävän nopeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän