miksi lapsilisät annettiin tuplana kaikille perheille?
Eikö olisi järkevämpää tukea niitä, jotka ovat avun tarpeessa. Moni lapsiperhe voi taloudellisesti hyvin. Sen sijaan esim joku työkyvyttömyyseläkeläinen olisi voinut tarvita satasen jouluksi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, koska tuplalapsilisä ei todellakaan koske kaikkia perheitä. Ihan saan köyhäillä rauhassa ilman ensimmäistäkään lapsilisää tai mitään muutakaan lapsiperheen apua kahden lapseni kanssa tälläkin hetkellä.
T: etävanhempi jolla lapset yhtä paljon kuin lähivanhemmalla
Viikko-viikko systeemissä me ainakin eksän kanssa jaoimme lapsilisän, eikä elareita makseltu suuntaan eikä toiseen.
Kaikki eivät niin tee. Naisilla oma etu ajaa yleensä lasten edun edelle. Lakimuutos olisi saatava.
Juu naiset ne perheensä usein hylkää, siksi Suomessa on niin paljon yh isiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, koska tuplalapsilisä ei todellakaan koske kaikkia perheitä. Ihan saan köyhäillä rauhassa ilman ensimmäistäkään lapsilisää tai mitään muutakaan lapsiperheen apua kahden lapseni kanssa tälläkin hetkellä.
Viikko-viikko systeemissä me ainakin eksän kanssa jaoimme lapsilisän, eikä elareita makseltu suuntaan eikä toiseen.
Noinhan sen pitäisikin mennä, mutta valitettavasti lähivanhemmalla ei ole velvollisuutta suostua tuollaiseen järjestelyyn.
Ja lapset piti tehdä tällaisen ihmisen kanssa syystä että?
Ja jos lähivanhempi on haluton jakamaan lapsilisät, kannattanee myös miettiä kuka hoitaa ja maksaa lasten kulut.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluttiin tukea lapsiperheiden mahdollisuutta kuluttaa joulumarkkinoilla vaikka sähkölaskut paukkuvat taivaisiin. Köyhillehän ne sähkölaskut eivät edes tunnu, kun niitä ei itse makseta.
Maksan itse kaikki laskuni. Olisi ollut kiva myös ostaa pari Joululahjaa ja vähän juhlavampaa ruokaa Jouluksi. Ei tullut mitään ylimääräistä rahaa minulle.
T. Sairaseläkeläinen
Minulla ei ole ollut oikein ylimääräistä rahaa ikinä mutta silti ole lapselle laittanut rahastoon aina 20-30 euroa palkkapäivänä. Nyt laitan sen ylimääräisen lapsilisän myös, ihan lapsen tulevaisuutta ajatellen. Enkä siis todellakaan ole rikas.
Helpoin ne on antaa kaikille lapsilisän saajille. Sekin maksaa, että tutkitaan ketkä täyttävät ehdot saada. Meillä menee nuo lapsilisät elämiseen. Lapset kasvavat nopeasti ja sukset sekä luistimet ym on kalliita. Rahat menevät lasten arkisiin hankintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluttiin tukea lapsiperheiden mahdollisuutta kuluttaa joulumarkkinoilla vaikka sähkölaskut paukkuvat taivaisiin. Köyhillehän ne sähkölaskut eivät edes tunnu, kun niitä ei itse makseta.
Maksan itse kaikki laskuni. Olisi ollut kiva myös ostaa pari Joululahjaa ja vähän juhlavampaa ruokaa Jouluksi. Ei tullut mitään ylimääräistä rahaa minulle.
T. Sairaseläkeläinen
Paljonko sinulla menee rahaa esim vaatteisiin puolessa vuodessa? Monetko talvi/kesä/ välikausi kengät joudut ostamaan? Joka vuosi siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet näitä jotka antaa kaksikymppiä jotta naapuri ei saisi kymppiä.
kuka sen tarpeen määrittää, sinä vai?
No ei voi olla todellista tarvetta lapsilisälle, jos ne sijoitetaan.
Lapsilisän tarve on se että lapsesta on vanhemmilleen kuluja, joita heillä ei lapsettomana olisi. Tämä tarve toteutuu täysin riippumatta siitä pystyisikö elättämään ne lapsensa myös ilman että yhteiskunta osallistuu siihen.
Olisipa edes osa tuplalisien saajista yhtä suoraselkäisiä kuin Huutakauppakeisari joka palautti saamansa koronatukirahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä maksan itse sähkölaskuni, vaikka köyhä olenkin.
Ja minä. Kuukausitulot alle 900e enkä ole todellakaan oikeutettu mihinkään toimeentulotukiin.
Ne nyt päätettiin antaa lapsiperheille ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa edes osa tuplalisien saajista yhtä suoraselkäisiä kuin Huutakauppakeisari joka palautti saamansa koronatukirahan.
Luuletko että Suomessa on joku jonka menot eivät ole nousseet tässä viimeisen vuoden aikana..?
Etkö tosiaan ymmärrä, että me elämme tasa-arvoisessa maassa? Mikä kuuluu köyhien lapsosille, kuuluu myös rikkaampien kersoille!
Vierailija kirjoitti:
Ei annettu kaikille perheille.
Meidänkään perhe ei saanut.
Ei meidänkään. Nuorempi täytti marraskuussa 17 v. ja molemmat asuvat kotona.
Siksi kun lapsilisä on lapsen etuus ei huoltajan ja se on tarkoitettu kaikille suomessa asuville alle 17-vuotiaille. Ei siis ole mitenkään ole sidottu lapsen vanhempien tuloihin. Tiesitkö että jos lapsi on sijoitettuna laitokseen voi myös laitos/organisaatio saada lapsesta maksettavan lapsilisän itselleen.
Vierailija kirjoitti:
No ihan omaa tyhmyyttähän tuo on jos ette lapsilisää jaa keskenään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sairaseläkeläinen
Paljonko sinulla menee rahaa esim vaatteisiin puolessa vuodessa? Monetko talvi/kesä/ välikausi kengät joudut ostamaan? Joka vuosi siis.
Olen velallinen 50 kymppinen, joka sairauden takia on menettänyt työkykyni.
Uusia vaatteita en ole ostanut kolmeen vuoteen, kiitos vaan kysymästä.
Vapaaehtoisesti ( kai) olet lapsesi hankkinut? Sairaus taas ei ole vapaaehtoinen.
Vasemmisto joutuu ostamaan äänensä :) perussuomalaistenpa ei tarvitse
Sähkötuki annettiin vain niille, keiden sähkölasku ylittää 400 euroa kuukaudessa.
Nyt sentään annettiin köyhillekin.
Tarkoittiko kommenttisi sitä, että lapsilisä on liian pieni kun se ei riitä harrastamiseen sekä säästämiseen?