Kauheimmat VATSAFLUNSSA kokemukset tähän. Synnytitkö oksennusvadin kanssa, painoitko duunia pas kat housussa?
Aloitan: Olin 17 ja elokuvissa poikakaverin kanssa, oli jotenkin huono olo mutta syytin lähestyviä menkkoja. Kesken näytöksen se sitten iski, todella voimakas pahoinvointi. Onneksi olin reunapaikalla enkä keskellä ja oksensin käytävälle enkä eturivin niskaan, mutta kauheaa se oli silti. Ja teinitytölle hirmu noloa!
Ja arvatkaa oliko poikakaverilla autoa? Ei. En voinut mopolla lähteä kotiin siinä kunnossa, niin puhelinkopista soitin itkuisena isää hakemaan.
Kommentit (14)
Oksennustauti alkoi kesken junamatkan. 3 h junassa oksentamassa oli karua, onneksi ehdin edes sinne vessaan ajoissa.
Kaikenlaisia fetissejä sitä on ihmisillä nykyään.
Keskellä moottoritietä,oksensin mäkkärin paperipussiin juuri syödyn hampurilaisen ja mies aukoi ikkunoita hajun takia vaikka oli talvi.
Vierailija kirjoitti:
Fetissillä ja vertaistuella on vissi ero.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tällä palstalla.
Sain elämäni ekaa kertaa noron tän vuoden keväällä. Oksensin todella paljon, mutta ikävintä siinä oli se, että kuvottava olo jatkui vielä ainakin kuukauden sen jälkeen. Minulla kestää aina todella pitkään toipua infektioista.
No mä olin teini ja poltin vielä silloin,salaa tietty. Pikkuveli oli vatsataudissa ja mullakin jotenkin kiersi vatsassa mutta se ei estänyt livahtamasta vajan taakse salatupakalle,kun äiti lähti kauppaan ja isä oli töissä .
Siinä vajan takana oli oja ja ojan takana suhteellisen vilkas kävelytie . Aika moni siis näki kun multa lensi tupakka kaaressa kädessä ja oksensin sinne ojaan melkein tippuen itse perässä. Varmaan katsoivat että "mikähän tuokin on",kun vahvasti meikattu tyttö revityisså farkuissa tippuu polvilleen ojan reunalle ja huuto-oksentaa 🤣
Äiti sai sitten kääntyä ovelta ympäri ja lähteä hakemaan lisää ranskanleipää ja punaista jaffaa.
Taisin pyörtyä vessanpöntölle ämpäri sylissäni. Tavaraa tuli molemmista päistä vatsa kipeästi kouristellen kroppa läpimärkänä hiestä. Sitten maailma mustui. Tällä ei ollut silminnäkijöitä, mutta kauheaa oli silti.
Olin bussisssa ja oksensin. NIelin takaisin oksennuksen, mutta vähän oksensin roskikseen. Pääsin pois bussista ja menin suoraan oksentamaan aseman roskikseen.
Istuin bussissa ja tunsin, kun housut alkoivat tuntua kosteilta ja kuumilta. Työnsin housuihin laukussa olevia nenäliinoja niin, että ei kosteus menisi läpi housujen. Istuin bussissa yksin takapenkillä. Pääsin työpaikalle ja otin ensiapukaapista kaikenlaisia sidetarpeita ja haavapyyhkeitä. Menin vessaan ja pyyhin haavapyyhkeillä alushousuista liat pois ja päälle laitoin sideharsoja yms. Koko päivän pelkäsin, että taas tule luraus. Kävin vähän väliä vessassa tyhjennyksessä. Selvisin kuitenkin työpäivän ja kotona sitten taas tuli housuun. No sitten oli jo mahdollisuus vaihtaa housut ja mennä suihkuun.
Olin Makuunissa töissä. Tunti enää työaikaa kun alkoi niin sinnittelin ja oksentelin tyhjään karkkirasiaan takahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tällä palstalla.
Inselipersut ulos palstalta Inselipersut ulos palstalta Persutrollit ulos palstalta Persutrollit ulos palstalta Persutrollit ulos palstalta Persutrollit ulos palstalta Persutrollit ulos palstalta Inselipersut ulos palstalta Inselipersut ulos palstalta Inselipersut ulos palstalta Inselipersut ulos palstalta
6 päivää ison leikkauksen jälkeen ja päivä kotiutumisen jäkeen. Sain nukkua vain selälläni, koska ihosiirre ja kaikki leikkausarvet meni yli koko keskikehon etupuolella. Laattasin neljä päivää ja sen jälkeen kolmen päivän ripuli. Oli ihan mahdotonta yrittää oksentaa ilman, että olis repinyt tikeissä. Se oksentelu oli ihan holtitonta ja oksensin yötä-päivää. Olis pitänyt mennä kuulemma päivystykseen, mutta omat resurssit ei oikeasti kyennyt tekemään mitään muuta kuin oksentamaan. Tikit eivät revenneet onneksi ja oli ihan todella heikko olo pitkään.
Kerran muistan olleen ja se alkoi töissä. Yhtäaikaa räkäoireet ja älyttömän yrjö olo. Selvisin kotiin . Ja ei, koronasta ei tiedetty vielä mitään silloin.