Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi lapsilisät annettiin tuplana kaikille perheille?

Vierailija
17.12.2022 |

Eikö olisi järkevämpää tukea niitä, jotka ovat avun tarpeessa. Moni lapsiperhe voi taloudellisesti hyvin. Sen sijaan esim joku työkyvyttömyyseläkeläinen olisi voinut tarvita satasen jouluksi.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet näitä jotka antaa kaksikymppiä jotta naapuri ei saisi kymppiä. 

kuka sen tarpeen määrittää, sinä vai? 

Vierailija
2/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluerä olisi moninkertaistunut, jos olisi luotu yksi byrokratia lisää joka seuloo tuen tarvitsijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluttiin tukea lapsiperheiden mahdollisuutta kuluttaa joulumarkkinoilla vaikka sähkölaskut paukkuvat taivaisiin. Köyhillehän ne sähkölaskut eivät edes tunnu, kun niitä ei itse makseta.

Vierailija
4/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen äänestäjien kosiskelun riemuvoitto. Sille rahalle olisi ollut paljon järkevämpääkin käyttöä.

Vierailija
5/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja eläke noin 2500 bruttona ja lisäksi teen töitä, eikä minulla ole lapsia. Olisiko ollut reilua, että olisin saanut vain siksi, että olen työkyvyttömyyseläkeläinen?

Vierailija
6/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluttiin tukea lapsiperheiden mahdollisuutta kuluttaa joulumarkkinoilla vaikka sähkölaskut paukkuvat taivaisiin. Köyhillehän ne sähkölaskut eivät edes tunnu, kun niitä ei itse makseta.

Täällä oli yks ketju tästä asiasta. En tiedä onko enää.

Siinä ketjussa yli puolet laittaa ne rahat sijoituksiin. Kuinka kusessa ihmiset sit on.

Vierailija
7/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että yksineläville ja vanhuksille ei tarvitsisi antaa mitään. Hallitus on unohtanut tyystin yksineläjät, varsinkin vanhukset. Hävetköön!

Vierailija
8/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ketjussa yli puolet laittaa ne rahat sijoituksiin. Kuinka kusessa ihmiset sit on.

Lapsen tulevaisuuteen ei saa sijoittaa? Esim itselläni ei ole yhtään luottoa, että koulutus on ilmaista kun lapseni on siinä iässä.

Vierailija
9/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet näitä jotka antaa kaksikymppiä jotta naapuri ei saisi kymppiä. 

kuka sen tarpeen määrittää, sinä vai? 

No ei voi olla todellista tarvetta lapsilisälle, jos ne sijoitetaan.

Vierailija
10/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä maksan itse sähkölaskuni, vaikka köyhä olenkin.

Vierailija
11/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tulevaisuuteen ei saa sijoittaa? Esim itselläni ei ole yhtään luottoa, että koulutus on ilmaista kun lapseni on siinä iässä.

no ei verorahat oli tarkoitettu sinun sijoitettavaksi.

Vierailija
12/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisitko sijoittaa omat rahasi eikä yhteiskunnan rahoja?

Vierailija
13/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ja kannattaakin sijoittaa, mutta tämä on hyvä osoitus siitä, että ylimääräinen lapsilisä ei ollut vastaus siihen ongelmaan mihin se oli tarkoitettu.

Vierailija
14/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei verorahat oli tarkoitettu sinun sijoitettavaksi.

Olisi ok jos ostaisin niillä lapselle pipon ja talvitakin?

Ps lapseni ei kulje ilman pipoa ja talvitakkia.

Vierailija
15/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräisen lapsilisän rajaaminen joltain pois ei olisi tuonnut senttiäkään enempää ahneille.

Vierailija
16/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisen lapsilisän rajaaminen joltain pois ei olisi tuonnut senttiäkään enempää ahneille.

Ei. Mutta sen koko rahan olisi voinut kohdistaa johonkin tasapuolisempaan toimenpiteeseen, esim. ruuan alv:n tilapäiseen laskemiseen.

Vierailija
17/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta sen koko rahan olisi voinut kohdistaa johonkin tasapuolisempaan toimenpiteeseen, esim. ruuan alv:n tilapäiseen laskemiseen.

Siihen se satanen per lapsi ei olisi riittänyt alkuunkaan. Haluatko muuten perustella miksi lapset pitäisi olla eriarvoisia valtiolle? Että köyhän lapsi ansaitsee lapsilisän, mutta hyvätuloisen lapsi ei ole minkään arvoinen valtiolle?

Vierailija
18/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Von Kyrwäläisen perheen lapset tarvitsevat uudet pyörät 4000€.

Työkyvytön yksinäinen olisi halunnut ostaa jouluruokaa.

Hallitus päätti.

Vierailija
19/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu kaikille perheille.

Meidänkään perhe ei saanut.

Vierailija
20/77 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä summalla, jonka ylimääräinen lapsilisä maksaa ei kansalaisen kauppalaskua olisi montaa senttiä leikattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi