Asiakaspalvelutyössä olevat, ONKO MINUN KÄYTÖS HUONOA TEISTÄ? Muutkin saa vastata.
En koskaan kiitä mistään asiakaspalvelualan työntekijöitä, koska mielestäni he tekevät vaan työtään ja heille kiitos on palkka ja se että käyn ylipäätänsä ostamassa tuotteita tai palveluita.
Poikaystävän mukaan käytökseni on kuitenkin moukkamaista, olen eri mieltä.
Teidän mielipide (kaikki saa vastata)?
Kommentit (132)
Hän on oikeassa, sinä olet moukka.
No on tuo minusta epäkohteliasta suhtautua kehenkään pelkkänä sinun tarpeidesi tyydyttäjänä. Kiittäminen ja tervehtiminen kuuluu ihan peruskäytöstapoihin, joilla ei ole asiakas-aspa-asetelman kanssa mitään tekemistä. Yhteiskunta perustuu aina jossain määrin siihen, että maksat tai teet vastapalveluksena kun tarvitset jotain (Kantin velvollisuusetiikasta voidaan puhua toisessa ketjussa), joten jokaisessa tilanteessa on tietyllä tavalla aina nämä roolit.
En tiedä mitä itse teet ammatiksesi, mutta et ilmeisesti halua, että sinua tervehditään työpaikalla, kiitetään valmistelemistasi tai toimittamistasi materiaaleista tms?
On huonoa käytöstä. Kiittäminen kuuluu perus kohteliaisuuteen jota kaikkien pitäisi osoittaa kaikkia kohtaan.
Etkö pyydä myöskään anteeksi jos vaikka kaadat juomasi vahingossa pöydälle ravintolassa, koska henkilökunnan tehtävähän on siivota pöydät?
On moukkamaista olla kiittämättä, vaikka asiakaspalvelu onkin heidän työnsä.
20 vuotta asiakaspalvelussa toimeneena pidän kyllä ap:n käytöstä aika luokattoman huonona. Hävettäisi, jos oma tyttöni olisi samanlainen moukka. Se, että kiittää ja toivottaa mukavaa päivänjatkoa on ihan perus käytöstapoja. Se on kuittaus siitä, että kokee toisen ihmisen saman arvoiseksi ihmiseksi kuin itsekin on ja ja asia on tullut miellyttävästi hoidettua.
Ei ole automaattisesti huonoa käytöstä, jos et hoe kiitosta, ihmiset pakotetaan hokemaan samoja sanoja ym. Voi olla kaukana yleiskiitoillinen, mutta äkkiä sekin joskus karisee kun asiakaspalvelija on itse kylmän oloinen ja kyselee asiakkailta sitä sun tätä kun pomo käskee.
Mistä sä yleensä kiität? Vai et kiitä ketään koskaan etkä mistään?
Onko ap virolaista vai venäläistä alkuperää? Heillehän tuollainen käytös on ihan normaalia.
Ei minua tarvitse erityisemmin kiitellä, vaikka onhan "kiitos" kuitenkin kiva keskustelun lopetus. Toisaalta pelkkä "heippa" ajaa saman asian.
Mutta ehkä sekin on liikaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta asiakaspalvelussa toimeneena pidän kyllä ap:n käytöstä aika luokattoman huonona. Hävettäisi, jos oma tyttöni olisi samanlainen moukka. Se, että kiittää ja toivottaa mukavaa päivänjatkoa on ihan perus käytöstapoja. Se on kuittaus siitä, että kokee toisen ihmisen saman arvoiseksi ihmiseksi kuin itsekin on ja ja asia on tullut miellyttävästi hoidettua.
Miksi tivataan todistetta että on "samanarvoinen ihminen", onko siinä työpaikassa ja työnkuvassa vikaa jos ei koe itseään samanarvoiseksi. Silloin se työ ei varmaan sovi kaikille. Eli haluat että ihmiset hokevat sanoja, vaikkeivät tarkoita sitä tai ei heitä kaikkia kiinnosta. Eikö asiakaspalvelija voisi keskittyä silloin johonkin toiseen, joka puhuu. Ei tarvitse toivotella kenellekään päivänjatkoja. Pakotat ihmiset siis siihen väkisin, voidaksesi itse paremmin.
Ihan typerä ajattelumalli. Ihan sama kuin vaikkapa huoltomies käy korjaamassa jotain sinun asunnosta, niin et kiitä, koska he saavat työstään palkan? Miten tämä liittyy vain asiakaspalveluun?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap virolaista vai venäläistä alkuperää? Heillehän tuollainen käytös on ihan normaalia.
Päinvastoin. En voi aamulla mennä höpisee venäläiselle työkaverille mitään ennen kuin olen tervehtinyt. He ovat tosi tarkkoja käytöstavoista.
Yhdet deitit olen jättänyt kesken, koska treffikumppani kohteli asiakaspalvelijaa (tarjoilija) mielestäni ihmisarvoa alentavalla tavalla.
Tuollaista ihmiset ovat sitä alinta sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. En voi aamulla mennä höpisee venäläiselle työkaverille mitään ennen kuin olen tervehtinyt. He ovat tosi tarkkoja käytöstavoista.
Nyt ei puhuttu työkavereista vaan asiakaspalvelutilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuttu työkavereista vaan asiakaspalvelutilanteesta.
Luulin että puhuttiin venäläisistä?
Moukka mikä moukka!
Poikaystäväsi panee sinut vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet deitit olen jättänyt kesken, koska treffikumppani kohteli asiakaspalvelijaa (tarjoilija) mielestäni ihmisarvoa alentavalla tavalla.
Tuollaista ihmiset ovat sitä alinta sakkaa.
Jep, ei menis tuollainen läpi.
Ja se miten puhuu muista ihmisistä kertoo myös miten puhuu sit sinusta muille.
Siat jääköön rannalle.
-m
Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.