Asiakaspalvelutyössä olevat, ONKO MINUN KÄYTÖS HUONOA TEISTÄ? Muutkin saa vastata.
En koskaan kiitä mistään asiakaspalvelualan työntekijöitä, koska mielestäni he tekevät vaan työtään ja heille kiitos on palkka ja se että käyn ylipäätänsä ostamassa tuotteita tai palveluita.
Poikaystävän mukaan käytökseni on kuitenkin moukkamaista, olen eri mieltä.
Teidän mielipide (kaikki saa vastata)?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.
Asiakaspalvelija on nimensä mukaan asiakaspalvelija, joten en näe syytä tervehtiäkkään, asialliseen puhumiseen en ota kantaa, kun en asiakaspalvelijoille puhu ellei ole tyyliin pakko, esim. lääkärissä käynnit yms. mutta esim. kaupoissa ja muissa paikoissa en heille puhu.
Ei ole heitä tarkoitus loukata, mutta mielestäni palvelijan tehtävä on palvella, siksi käyttäydyn kuten käyttäydyn, joka on mielestäni ihan normaalia käytöstä tälläisessä sosiaalisessa tilanteessa (sosiaalinen dynamiikka, jos hienoja sanoja osaa niin kuvaa vielä paremmin).
Ap.
Olen itse asiakaspalvelutyössä, en palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap virolaista vai venäläistä alkuperää? Heillehän tuollainen käytös on ihan normaalia.
Päinvastoin. En voi aamulla mennä höpisee venäläiselle työkaverille mitään ennen kuin olen tervehtinyt. He ovat tosi tarkkoja käytöstavoista.
Yleensä se tarkkuus tulee heitä kohtaan käyttäytymisessä. He luulevat saavansa käyttäytyä ja tehdä mitä tahansa.
Kiitoksella asiakas toivotetaan tervetulleeksi jatkossakin. Arvaa mitä ajatellaan, jos ei tule kiitosta?! Ja mitä pomosi ajattelee...
pitääkö minun siis miehenä niiata vähä älysten ministereiden päätöksille.
idiootille idiootin kohtelu kirjoitti:
pitääkö minun siis miehenä niiata vähä älysten ministereiden päätöksille.
Tuliko nyt ihan oikeaan ketjuun kun vastauksesi ei liity mitenkään mihinkään? Vai oliko tarkoitus puhua ihan vaan vessan peilille mutta epähuomiossa kirjoitit sen tänne?
Ei ole pakko tervehtiä eikä kiittää, mutta käyttäytymällä hyvin annat itsestäsi hyvän kuvan. Maailma on pieni, parin vuoden päästä joku joka on tänään kaupan kassa saattaa olla rekrytoijana työpaikssa johon haet.
Vierailija kirjoitti:
Kai te kiittävät kerjäläisiltäkin pyydetty anteeksi ettette voi nyt antaa heille kymmentä euroa???
Kerran eräs kurjan näköinen mies pyyteli rahaa kadulla niin annoin kaksi euroa ja pahoittelin että ei ole enempää nyt käteistä. Miltäs tuntuu kuulla tämä asia?
Ap, rinnastat aspat palvelijohin. Ok, mutta mistä olet saanut päähäsi, että palvelijoita ei tarvitsisi kiittää? He eivät ole sinun orjiasi. Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin sanoa kiitos ja suhtautua muihin ihmisiin kohteliaasti. Voit osoittaa kiitoksella arvostavasi toisen ihmisen antamaa työpanosta, vaikka työstä hänelle maksaisitkin. Katso vaikka mallia Downton Abbey-sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
On huonoa käytöstä. Kiittäminen kuuluu perus kohteliaisuuteen jota kaikkien pitäisi osoittaa kaikkia kohtaan.
Etkö pyydä myöskään anteeksi jos vaikka kaadat juomasi vahingossa pöydälle ravintolassa, koska henkilökunnan tehtävähän on siivota pöydät?
Mielestäni ei tarvitse osoittaa kaikkia kohtaan, jos ollaan tilanteessa asiakas ja asiakaspalvelija.
Se on sen asiakaspalvelijan työ siivota se pöytä, jos juoma kaatuu. En ymmärrä miksi siitä pitäisi erikseen pahoitella, kun toinen tekee työtänsä ja minä olen maksava asiakas!
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huonoa käytöstä. Kiittäminen kuuluu perus kohteliaisuuteen jota kaikkien pitäisi osoittaa kaikkia kohtaan.
Etkö pyydä myöskään anteeksi jos vaikka kaadat juomasi vahingossa pöydälle ravintolassa, koska henkilökunnan tehtävähän on siivota pöydät?Mielestäni ei tarvitse osoittaa kaikkia kohtaan, jos ollaan tilanteessa asiakas ja asiakaspalvelija.
Se on sen asiakaspalvelijan työ siivota se pöytä, jos juoma kaatuu. En ymmärrä miksi siitä pitäisi erikseen pahoitella, kun toinen tekee työtänsä ja minä olen maksava asiakas!
Ap.
Meillä on todella kiireistä nyt ennen joulua (kauppakeskus). Ei meistä kukaan ole erityisen kiitollinen siitä että asiakkaita tulvii ovista ja ikkunoista. Ei se näy meidän asiakaspalvelijoiden palkassa mitenkään. Varmaan jokainen toivoisi että saisi tehdä työnsä rauhassa jatkuvan hälinän ja hosumisen sijaan. Ja että ehtisi esim istua tauon ajaksi, käydä vessassa ja syödä. Me saadaan sama palkka oli asiakkaita päivässä 5 tai 5000. On todellakin kohtuullista pahoitella jos lisää entisestään toisen työtaakkaa sotkemalla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap virolaista vai venäläistä alkuperää? Heillehän tuollainen käytös on ihan normaalia.
Päinvastoin. En voi aamulla mennä höpisee venäläiselle työkaverille mitään ennen kuin olen tervehtinyt. He ovat tosi tarkkoja käytöstavoista.
Nyt ei puhuttu työkavereista vaan asiakaspalvelutilanteesta.
Luulin että puhuttiin venäläisistä?
"Onko ap virolaista vai venäläistä alkuperää? Heillehän tuollainen käytös on ihan normaalia."
Sellaisen vaikutelman tuosta saisi ...🤔
Olet moukka, huonosti kasvatettu ja ärsyttävä. Älä enää käy missään, osta tuotteesi netistä niin ei tarvitse kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä tulee apteekissa kahden sekunnin päästä kun olen sisään tullut TARVIITKO APUA ETSITKÖ JOTAIN ERITYIStä??
NoVITTUen edes itse vielä muista mitä tulin hakemaan mutta ehkä sinä tyrkky tiedät senkinSAATANA!
Muista kuitenkin kiittää 🙃
Olet säälittävä kusipää, henkisesti hyvin pieni ihminen.
Teitä nyt vaan on olemassa, ihan kuten hyttysiä, peräpukamia, Putin, koiranpaskaa jne...
Omassa tuttavapiirissäni kaltaisianne ei tietenkään ole.
Noloa tuollainen keinotekoinen oman arvon nosto, ettei muka puhuta "alemmalle väelle." Aika hyvinhän Suomi on tässä suhteessa tasa-arvoistunut. Duunareitahan täällä suurin osa on, huolimatta työpaikasta ja titteleistä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet deitit olen jättänyt kesken, koska treffikumppani kohteli asiakaspalvelijaa (tarjoilija) mielestäni ihmisarvoa alentavalla tavalla.
Tuollaista ihmiset ovat sitä alinta sakkaa.
Väitätkö itse, että kohtelet kaikkia samanarvoisesti? Kohteletko esim ped0a samalla tavalla kuin muita, yhtä arvokkaasti?
Miten se eroaa siitä miten deittisi kohteli tarjoiliaa?
Deittisi ei tehnyt mitään väärää. Aina on ollut isäntiä ja renkejä, jälkimmäiset on tehneet sitä palvelijan työtä.
Hyvin harvoin esim. ison yrityksen toimitusjohtaja edes tervehtii siivoojia saatikka, että sosioloisi (kaveeraisi) heidän kanssaan vapaa-ajallaan.
Tää on provo, ei tommosta hyypiötä ole oikeasti olemassakaan 🤪.
Hän lie katsonut jotain Tuhkimoa liikaa, kun palvelijoista niin kovin tykkää 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.
Asiakaspalvelija on nimensä mukaan asiakaspalvelija, joten en näe syytä tervehtiäkkään, asialliseen puhumiseen en ota kantaa, kun en asiakaspalvelijoille puhu ellei ole tyyliin pakko, esim. lääkärissä käynnit yms. mutta esim. kaupoissa ja muissa paikoissa en heille puhu.
Ei ole heitä tarkoitus loukata, mutta mielestäni palvelijan tehtävä on palvella, siksi käyttäydyn kuten käyttäydyn, joka on mielestäni ihan normaalia käytöstä tälläisessä sosiaalisessa tilanteessa (sosiaalinen dynamiikka, jos hienoja sanoja osaa niin kuvaa vielä paremmin).
Ap.
Joopa joo.
Miten vanha olet ja missä ammatissa itse toimit? Kuulostat joltain 50-luvun hienostorouvalta, joka kohteli "palvelijoita" kuin alempia ihmisiä.
Onko sulla joku perustelu sille, miksi et voi sanoa kiitos tai tervehtiä sitä "palvelijaa"? Et ole esittänyt mielestäni mitään kunnon syytä, hoet vaan että aspojen tehtävä on palvella. Niin on, mutta entäs sitten? Mitä se sulle maksaa jos sanot päivää ja kiitos? Luuletko oikeasti, että kaikki aspat saavat niin mahtavan fiiliksen sinun palvelemisestasi, että se riittää palkaksi?
Minusta ap vaikuttaa parikymppiseltä kermaperseeltä, joka opiskelee jotain muinais morfosia kieliä (ei sellaista ola olemassa) ja pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pyydä myöskään anteeksi jos vaikka kaadat juomasi vahingossa pöydälle ravintolassa, koska henkilökunnan tehtävähän on siivota pöydät?Mielestäni ei tarvitse osoittaa kaikkia kohtaan, jos ollaan tilanteessa asiakas ja asiakaspalvelija.
Ap.
Normaali asiakas osaa olla kaatamatta juomaa .Jos sulla ei lasi pysy kaatumatta niin ainakin anteeksipyynnön olet velkaa tai voisit myös sotkusi siivota ihan itse.Onneksi tuollaisia moukkia on harvoin.Tarviiko levittää punainen matto ,oi maksava asiakas?Ja en ole as.palvelija
Pidän ap:ta ja kaltaisiaan jotenkin sosiaalisesti vähän vammaisina. Ette ymmärrä perus käyttäytymistä yhteiskunnassa. Jostain sosiaalisesta rajoittuneisuudestahan tuossa on kyse että ylipäätään miettii tuollaista, että missä tilanteessa on pakko jotain puhua. Ehkä joku paniikkihäiriön yksi muoto?