Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelutyössä olevat, ONKO MINUN KÄYTÖS HUONOA TEISTÄ? Muutkin saa vastata.

Vierailija
16.12.2022 |

En koskaan kiitä mistään asiakaspalvelualan työntekijöitä, koska mielestäni he tekevät vaan työtään ja heille kiitos on palkka ja se että käyn ylipäätänsä ostamassa tuotteita tai palveluita.

Poikaystävän mukaan käytökseni on kuitenkin moukkamaista, olen eri mieltä.

Teidän mielipide (kaikki saa vastata)?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on provo, ei tommosta hyypiötä ole oikeasti olemassakaan 🤪.

Hän lie katsonut jotain Tuhkimoa liikaa, kun palvelijoista niin kovin tykkää 😬

Voi kuule, tosi elämässä vähän eri tavalla, asiakaspalvelijat näkevät joka päivä ihmisiä, jotka eivät tervehdi heitä tai sano kiitosta, esimerkiksi kaupan kassalla. Monesti nämä näin toimivat ovat korkeasti koulutettua väkeä.

Monet meistä "kauheista, huonosti käyttäytyvistä" korkeakoulutetuista olemme tehneet asiakaspalvelijahommia opiskeluaikoina opiskelujen rahoittamiseksi, joten etenkin x- ja milleniaali-ikäluokkien korkeakoulutetuilta pääsääntöisesti löytyy aika hyvin ymmärrystä ja käytöstapoja asiakaspalvelutilanteissa. Siksi en nyt kovin herkästi allekirjoita tätä. Moni nuori aspa on kuitenkin yliopisto- tai ammattikorkeaopiskelija :)

Vierailija
82/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, tosi elämässä vähän eri tavalla, asiakaspalvelijat näkevät joka päivä ihmisiä, jotka eivät tervehdi heitä tai sano kiitosta, esimerkiksi kaupan kassalla. Monesti nämä näin toimivat ovat korkeasti koulutettua väkeä.

Voi että kun olet noinkin taitava, että kykenet lihavoittamaan ajatusmaailmasi helmet meille muille. Pitäisikö nyt oikeasti vaikka hakea palvelusta lähimmästä mt-toimistosta ja muista myös olla kiittämättä 😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista. Kyse on käytöstavoista eikä mielipiteistä ja kohteliaisuudesta. Missä muissa tavoissa olet hukassa? Mitenbvanhempasi toimivat? Kiittivätkö?

Vierailija
84/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä ei huomaa kiitänkö vai en kun saan esim. kuitin, on pakkaamassa. Ei varmaan ajattele mitään. En ole miettinyt mitä kassa ajattelisi tuollaisessa tilanteessa. Olisin huolissani jos joku ajattelee tuollaesta paljon. No ap:lle ainakin iso juttu

Vierailija
85/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyöntekijäthän on just parhaita kun saa käyttää kaikki oppimiaan fraaseja :D JA ne vain hymyilee, ja kuuntelee, ja toivottelee hyvä päivänjatkoa ja pääsiäistä :)

Vierailija
86/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävääsi todennäköisesti nolottaa seurassasi, kun et omaa mitään käytöstapoja.

Vierailija
87/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä moukka! Minusta on kivaa olla ystävällinen kaikkialla ja nähdä kuinka se piristää toista. Ei väliä vaikka itsellä ei olisikaan se ihan paras päivä, ystävällisyydestä toisille saa niin paljon.

Vierailija
88/132 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen maailma on pinnallinen ja itsekäs, ap on siitä malliesimerkki. Ihmiset, jotka olettavat itsestään liikaa, eivät kuitenkaan ole mitään muuta kuin egoistista paskaa.

Yställisyys ja kohteliaisuus eivät maksa mitään ja siten ne eivät ole keneltäkään mitään pois.

En pysty ymmärtämään työnantajaa, joka palkkaa apn kaltaisia moukkia tärkeään tehtävään. Jos te ihmiset kohtaatte tuollaisia epäpäteviä luusereita palvelutehtävissä, ilmoittakaa asiasta hänen esimiehilleen ja kiittäkää siitä, että ennen heillä oli hyvä palvelu ja nyt se täytyy valitettavasti etsiä muualta. Muutos tapahtuu.

Missä on kotikasvatus, joka tuottaa tuollaisia mihinkään työhön sopimattomia hylkiöitä? Ei kai sitä sentään unohdettu ole?

Vierailija
89/132 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen maailma on pinnallinen ja itsekäs, ap on siitä malliesimerkki. Ihmiset, jotka olettavat itsestään liikaa, eivät kuitenkaan ole mitään muuta kuin egoistista paskaa.

Yställisyys ja kohteliaisuus eivät maksa mitään ja siten ne eivät ole keneltäkään mitään pois.

En pysty ymmärtämään työnantajaa, joka palkkaa apn kaltaisia moukkia tärkeään tehtävään. Jos te ihmiset kohtaatte tuollaisia epäpäteviä luusereita palvelutehtävissä, ilmoittakaa asiasta hänen esimiehilleen ja kiittäkää siitä, että ennen heillä oli hyvä palvelu ja nyt se täytyy valitettavasti etsiä muualta. Muutos tapahtuu.

Missä on kotikasvatus, joka tuottaa tuollaisia mihinkään työhön sopimattomia hylkiöitä? Ei kai sitä sentään unohdettu ole?

Jotkut ajattelee, että ne on sosiaalisessa hierarkiassa korkeammalla kuin toiset, eivät usko tasa-arvoon. Heille asiakaspalvelijat ovat nimenomaan palvelijoita, jotka ovat siellä aivan pohjimmaisena.

Vierailija
90/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Helsingissä (Maunula) on lähikaupassa aivan mielettömän hyvä asiakaspalvelu. Ei tulisi mieleenkään olla tervehtimättä tai kiittämättä.

Erittäin alatyylistä olla huomioimatta myyjää.

Vierailija
91/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs suhteeni lähti purkautumaan ensimmäisen yhteisen kauppareissun jälkeen. Oli aika järkyttävää huomata, kuinka toinen kyykytti kaupan myyjää mennen tullen. Viimeistään siinä se vaaleanpunainen pilvi haihtui, ja tajusin kuinka oman napansa ympärillä tämä ihminen pyörii. Tajusin myös miksi se kampaamo vaihtuu koko ajan, ja kuinka pelkkiä k*späitä olivat kaikki ihmiset hänen puheidensa mukaan.

Eipä sitä paljon yhteistä tulevaisuutta ole, jos joutuu häpeämään toisen käytöstä tämän tästä.

Vierailija
92/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole automaattisesti huonoa käytöstä, jos et hoe kiitosta, ihmiset pakotetaan hokemaan samoja sanoja ym. Voi olla kaukana yleiskiitoillinen, mutta äkkiä sekin joskus karisee kun asiakaspalvelija on itse kylmän oloinen ja kyselee asiakkailta sitä sun tätä kun pomo käskee.

Voi kun "pakotettaisiinkin". Ei takuuvarmasti tekisi kenenkään päivästä yhtään huonompaa, jos naapurin kanssa sanottaisiin heipat, aspaa kiitettäisiin, julkisissa sanottaisiin "anteeksi, mä jään seuraavalla", kun halutaan nousta ikkunapaikalta jne. 

Olen itse todella introvertti ja ujokin vielä, mutta siltikään en ymmärrä näitä mörököllejä, joita keskuudessamme kulkee joka puolella.

Ja AP, olet huonokäytöksinen moukka.

Vierailija
93/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että tuollaista pitää edes kysyä. On kohteliasta tervehtiä ja kiittää, johan se kotonakin opetettiin. Mites töissä?. Enpä tervehti työkaveria, koska se tekee vain työtään ja ei kiinnosta tervehtiä tai kiittää. Se on ihan sama oletko töissä vai asiakkaana, hyvät käytöstavat kulkevat mukana. 

MInulla on teini-ikäinen poika, joka tervehtii ja kiittää, joten on huolestuttavaa mitä urpoilua aikuiset harrastaa.

Mies oli jonkun aikaa kuluttajamyynnissä töissä ja sanoi ei koskaan enää. Ihmiset osaavat nykypäivänä käyttäytyä todella huonosti. 

Vierailija
94/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet deitit olen jättänyt kesken, koska treffikumppani kohteli asiakaspalvelijaa (tarjoilija) mielestäni ihmisarvoa alentavalla tavalla.

Tuollaista ihmiset ovat sitä alinta sakkaa.

Väitätkö itse, että kohtelet kaikkia samanarvoisesti? Kohteletko esim ped0a samalla tavalla kuin muita, yhtä arvokkaasti?

Miten se eroaa siitä miten deittisi kohteli tarjoiliaa?

Deittisi ei tehnyt mitään väärää. Aina on ollut isäntiä ja renkejä, jälkimmäiset on tehneet sitä palvelijan työtä.

Hyvin harvoin esim. ison yrityksen toimitusjohtaja edes tervehtii siivoojia saatikka, että sosioloisi (kaveeraisi) heidän kanssaan vapaa-ajallaan.

Mihinkähän tämä väite perustuu? Itse olen siivooja enkä ole törmännyt vielä sellaiseen johtajaan, joka ei olisi tervehtinyt. Olen työskennellyt kohteessa, jossa useampi korkea-arvoisempi henkilö ja kaikki ovat aina tervehtineet. Useampi on myös jutellut niitä näitä samalla kun olen siivoillut, kyselleet myös kuulumisia jne. Ja jos on törmätty esim.kaupassa, on jääty juttelemaan.

Aapee on todellakin moukka. Itseäni hävettäisi, jos omat lapseni käyttäytyisivät noin. Tai jos puoliso olisi tuollainen, en kyllä liikkuisi julkisesti missään hänen kanssaan. Tai olisi ylipäätään sellaisen kanssa.

Vierailija
95/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla mitään poikaystävää ole

Vierailija
96/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kyllä niiiin säälittävä trolli, sääliksi käy ihan oikeasti tällaista vaikka avohoitoonhan nämä kuuluisi. Tässä selvästi projisoidaan omaa luuseriutta työtätekeviin ihmisiin.

Vierailija
97/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asenteesi huokuu sitä, että aspa on sinulle paskaa. Hän saa toki palkkansa, mutta ilman käytöstapoja meitä ei juuri erota apinoista.

Vierailija
98/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.

Asiakaspalvelija on nimensä mukaan asiakaspalvelija, joten en näe syytä tervehtiäkkään, asialliseen puhumiseen en ota kantaa, kun en asiakaspalvelijoille puhu ellei ole tyyliin pakko, esim. lääkärissä käynnit yms. mutta esim. kaupoissa ja muissa paikoissa en heille puhu.

Ei ole heitä tarkoitus loukata, mutta mielestäni palvelijan tehtävä on palvella, siksi käyttäydyn kuten käyttäydyn, joka on mielestäni ihan normaalia käytöstä tälläisessä sosiaalisessa tilanteessa (sosiaalinen dynamiikka, jos hienoja sanoja osaa niin kuvaa vielä paremmin).

Ap.

Tästä piirtyy kuva joka paljastaa sinun olevan huonosti käyttäytyvä moukka laajemmaltikin. Poikaystäväsi on oikeassa se on huonoa käytöstä. Itse olen ollut myyjänä 40 vuotta. En odota enkä tarvitse asiakkaiden olevan mitään hyviä ystäviä mulle tai ylenpalttisen kiitollisia. Kuitenkin normaalit käytöstavat pitää olla. Niihin kuuluu tervehtiminen, ole hyvä ja kiitos sanat. Eikö sinua ole jo kotona opetettu käyttäytymään hyvin?

Vierailija
99/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakspalvelijana minä tiedä aivan tasan tarkkaan millainen ap on. Jos hän tarvitsee apuani, hän tulee luokseni (tai mahdollisesti huutaa kauempaa) ja kysyy missä tuote x on. Minä joko kerron hänelle missä se on tai käyn näyttämässä. Kiitosta ei tule eikä mitään muutakaan palautetta. Lisäksi ap:n kaltaiset juntit kävelevät nenä pystyssä myyjien/asiakaspalvelijoiden ohi ja heistä oikein huokuu kusipäisyys.

Vierailija
100/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen hypermarketin kassalla ja näitä moukkia kyllä riittää. Nykyään mua jopa alkaa naurattamaan tuollainen käytös. Tekisi mieli nauraa päin naamaa. Nauraa sen vuoksi kun se on niin alleviivaavan tyhmää käytöstä. Yleensä nää ihmiset ovat muutenkin huonosti käyttäytyviä. Pidän Ap kaltaisia älyllisesti tyhminä.