Asiakaspalvelutyössä olevat, ONKO MINUN KÄYTÖS HUONOA TEISTÄ? Muutkin saa vastata.
En koskaan kiitä mistään asiakaspalvelualan työntekijöitä, koska mielestäni he tekevät vaan työtään ja heille kiitos on palkka ja se että käyn ylipäätänsä ostamassa tuotteita tai palveluita.
Poikaystävän mukaan käytökseni on kuitenkin moukkamaista, olen eri mieltä.
Teidän mielipide (kaikki saa vastata)?
Kommentit (132)
On töykeää käytöstä. Ei ole paljoa vaadittu sanoa kiitos. Ei se maksa mitään olla peruskohtelias ihmisille. Itse tervehdin aina kun minua tervehditään ja sanon kiitos. Ja myös kiitos hei kun lähden. Tulee luonnostaan minulta.
Kai te kiittävät kerjäläisiltäkin pyydetty anteeksi ettette voi nyt antaa heille kymmentä euroa???
Se kiittää joka saa rahaa. Asiakkaana MINÄ MAKSAN.
Aspatkin ovat ihmisiä, ilmeisesti sun mielestäsi eivät ole. Et ole heitä parempi etkä tärkeämpi ihminen, riippumatta mitä teet työksesi.
Kauppiaan/liikkeen omistajan etuhan se on, että käyt ostamassa tuotteita ja palveluita. Ei se aspa siitä mitään saa että juuri sinä tulit ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Raha on se kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ethän sä sille aspalle mitään maksa, vaan liikkeen omistajalle. Ei aspa sitä rahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.
Asiakaspalvelija on nimensä mukaan asiakaspalvelija, joten en näe syytä tervehtiäkkään, asialliseen puhumiseen en ota kantaa, kun en asiakaspalvelijoille puhu ellei ole tyyliin pakko, esim. lääkärissä käynnit yms. mutta esim. kaupoissa ja muissa paikoissa en heille puhu.
Ei ole heitä tarkoitus loukata, mutta mielestäni palvelijan tehtävä on palvella, siksi käyttäydyn kuten käyttäydyn, joka on mielestäni ihan normaalia käytöstä tälläisessä sosiaalisessa tilanteessa (sosiaalinen dynamiikka, jos hienoja sanoja osaa niin kuvaa vielä paremmin).
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ethän sä sille aspalle mitään maksa, vaan liikkeen omistajalle. Ei aspa sitä rahaa saa.
Hän edustaa liikettä! Ja saa muuten palkan. Joskus jopa bonuksen joka myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, miten muuten kohtelet asiakaspalvelijaa - tervehditkö, puhutko asiallisesti. Jos muuten käyttäydyt ihmisiksi, tuskin edes huomaan ettet kiitä. Nykyinen hoitaja, entinen aspa.
Asiakaspalvelija on nimensä mukaan asiakaspalvelija, joten en näe syytä tervehtiäkkään, asialliseen puhumiseen en ota kantaa, kun en asiakaspalvelijoille puhu ellei ole tyyliin pakko, esim. lääkärissä käynnit yms. mutta esim. kaupoissa ja muissa paikoissa en heille puhu.
Ei ole heitä tarkoitus loukata, mutta mielestäni palvelijan tehtävä on palvella, siksi käyttäydyn kuten käyttäydyn, joka on mielestäni ihan normaalia käytöstä tälläisessä sosiaalisessa tilanteessa (sosiaalinen dynamiikka, jos hienoja sanoja osaa niin kuvaa vielä paremmin).
Ap.
Joopa joo.
Miten vanha olet ja missä ammatissa itse toimit? Kuulostat joltain 50-luvun hienostorouvalta, joka kohteli "palvelijoita" kuin alempia ihmisiä.
Onko sulla joku perustelu sille, miksi et voi sanoa kiitos tai tervehtiä sitä "palvelijaa"? Et ole esittänyt mielestäni mitään kunnon syytä, hoet vaan että aspojen tehtävä on palvella. Niin on, mutta entäs sitten? Mitä se sulle maksaa jos sanot päivää ja kiitos? Luuletko oikeasti, että kaikki aspat saavat niin mahtavan fiiliksen sinun palvelemisestasi, että se riittää palkaksi?
Olen sitä ikäpolvea jolle ei tulisi mieleenkään olla kiittämättä asikaspalvelutilanteessa tai ihmisten kanssa asioidessa. Pidän suorastaan loukkaavana olla kiittämättä. Olen 60 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän edustaa liikettä! Ja saa muuten palkan. Joskus jopa bonuksen joka myynnistä.
Riippuu täysin liikkeestä. Ruokakaupan kassa ei varmasti saa mitään bonusta siitä, että sinä kävit ostoksilla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat ostokset. Joku on tilannut tuotteet kauppaan, laittanut esille, siistinyt hyllyt, tehnyt helpoksi tavaran hankintasi...
Minä ajattelen, että kiittämällä tuotetaan toiselle hyvää mieltä, joten miksi en sitä tekisi? Ja jos hyötynäkökohtaa haluaa ajatella, niin kohteliaalla ja toista huomioivalla käytöksellä saa itsekin samaa osakseen. Ainakin minä olen saanut.
On huonoa käytöstä. Onko sulla joku asperger, kun et itse tajua olevasi töykeä ja epäkohtelias?
Kanssaihmisten tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Asiakkaasta, joka ei kiitä tai tervehdi, tulee sivistymätön vaikutelma, tai sitten mielikuva henkilöstä, jolla on jokin mielenterveyden häiriö. Voit vähintään ottaa katsekontaktin ja nyökätä tervehdyksen, jos verbaalinen ilmaisu tuntuu liian vaativalta.
Menepä esim. Espanjan maaseudulla kyläkauppaan tervehtimättä, saattaa olla että sinut heitetään sieltä pihalle, jos myyjällä on jo muutenkin huono päivä.
Muista myös, että jotkut firmat tekevät rekrytoinnissa huomioita esim. siitä, miten haastateltava suhtautuu firman siivoojaan. Koskaan ei tiedä, kenestä oma menestys elämässä on kiinni.
Palvelusta kiitetään aina. Se kuuluu peruskäytökseen. Ei ole mitään väliä onko kyseessä kaupassa asiointi tai mikä. Palvelusta tulee kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Varmaan tämän takia me ollaan asiakasneuvojia. Minä annan neuvoja tilanteeseesi, ja sinä päätät toimitko niiden mukaan vai et. Huonoa käytöstä (kiroilua, huutoa, haukkumista) meidän ei tarvitse jäädä kuuntelemaan, asiakkaita tulee joka tapauksessa ovista ja ikkunoista ja puhelujen eteneminen on tärkeämpää, näille saa antaa luuria.
Ja koska ollaan puhelimessa, tympelöinkin henkilö tervehtii, puhelua on hankalaa aloittaa muuten. Asiakkaat unohtuvat alle 10 sekunnissa, niillehän ei ole edes kasvoja, joten tuollainen ei haittaa.
Venäläiset ovat asiakkaina hirveän töykeitä. Tämä ei johdu edes kielimuurista, sillä puoliksi venäläinen työkaverini ei halunnut paljastaa puhuvansa venäjää, sillä asiakkaiden käytös muuttui yhteisen kielen löydyttyä kuulemma yleensä vielä kamalammaksi.
Joku voisi kertoa venäläisille, että venäjää osaamaton ihminen ei osaa kieltä yhtään paremmin, vaikka sitä huutaisi hänelle.