Asiakaspalvelutyössä olevat, ONKO MINUN KÄYTÖS HUONOA TEISTÄ? Muutkin saa vastata.
En koskaan kiitä mistään asiakaspalvelualan työntekijöitä, koska mielestäni he tekevät vaan työtään ja heille kiitos on palkka ja se että käyn ylipäätänsä ostamassa tuotteita tai palveluita.
Poikaystävän mukaan käytökseni on kuitenkin moukkamaista, olen eri mieltä.
Teidän mielipide (kaikki saa vastata)?
Kommentit (132)
On todellakin.. Kuunteleppa sitä teidän parisuhteen fiksumpaa puolisoa.
Kuuntele poikaystävääsi ja palstan neuvoja (joista kaikki on poikaystäväsi puolella tässä). Kunnioita kassatyöntekijöitä yms. Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos joku kohtelisi sinua noin?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele poikaystävääsi ja palstan neuvoja (joista kaikki on poikaystäväsi puolella tässä). Kunnioita kassatyöntekijöitä yms. Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos joku kohtelisi sinua noin?
Minusta tuntuisi oudolta jos jatkuvasti kiiteltäisiin siitä, että hoidan työni kuten kuuluu.
Minun mielestä kiitos on ihan hieno ja kohtelias tapa, etenkin silloin kun kohtaa asiakaspalvelijan ja vaihtaa muutenkin sanan.
Mutta esimerkiksi jos ihminen haluaa olla omissa oloissaan ja kulkee bussilla paikasta toiseen, en ymmärrä jos bussikuskia alkaa sieppaamaan jos jokaikinen ei lähtiessään kailota kiitoksia. Samaten kaupassa, jos haluaa hakea ostoksensa eikä kaipaa ihmiskontakteja niin ei jaksaisi noteerata työntekijän tervehdyksiä, varsinkaan jos ei ole katsekontaktissa. Ja jos maksan itsepalvelukassalla, niin tuntuu typerältä lähteä etsimään kaupan työntekijöitä ja hakea kontaktia ja sanoa vaikka "Hei kiitos tosi paljon että pidätte kauppaa auki ja laitatte näitä tuotteita tänne myyntiin ja järjestelette. Kiitos että olet täällä töissä, kiitos tosi paljon. Hei hei ja mukavaa päivänjatkoa, onhan sulla kaikki hyvin.
Totta kai se on moukkamaista. Työntekijäkin on ihminen ja käytöstavat yltävät kaikkiin asti. Ei siinä mitään menetä jos kohtaa ihmiset kunnioittavasti, toisin tavoin toimiessa saattaa menettääkin.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija = MYYJÄ
Semmonen idiootti siellä. Olen aspa, enkä myy yhtään mitään, enkä ole rahan kanssa tekemisissä.
Työnkuvaani kuuluu tekninen osaaminen ja asiakkaiden auttaminen teknisissä ongelmissa.
Mikäli asiakas on täysin sivistymätön kusipää, jolle tervehtiminen ja kiitoksen sanominen on liikaa, teen vain minimin kyseisen asiakkaan puolesta.
Sitten jos kielenkäyttö alkaa olla ala-arvoista, eikä asiakas ala käyttäytymään kunnioittavasti mua kohtaan, suljen keskustelun ja asiakas voi ottaa yhteyttä uudelleen, kun käyttäytyy kunnioittavasti kanssaihmisiään kohtaan. Jos asiakas käyttäytyy tämänkin jälkeen kuin mikäkin kusipää ja käyttää ala-arvoista kieltä, voidaan asiakkuussuhde katkaista määrä-ajaksi tai lopullisesti.
Kyllä mielestäni käytöstavat tulee osata oli sitten mikä tilanne vaan, osoittaa sivistyneisyyttä. Sille toiselle saattaa vaikka jäädä hyvä mielikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huonoa käytöstä. Kiittäminen kuuluu perus kohteliaisuuteen jota kaikkien pitäisi osoittaa kaikkia kohtaan.
Etkö pyydä myöskään anteeksi jos vaikka kaadat juomasi vahingossa pöydälle ravintolassa, koska henkilökunnan tehtävähän on siivota pöydät?Mielestäni ei tarvitse osoittaa kaikkia kohtaan, jos ollaan tilanteessa asiakas ja asiakaspalvelija.
Se on sen asiakaspalvelijan työ siivota se pöytä, jos juoma kaatuu. En ymmärrä miksi siitä pitäisi erikseen pahoitella, kun toinen tekee työtänsä ja minä olen maksava asiakas!
Ap.
Olin joskus pikaruokapaikassa töissä ja kun eräät kermaperseteinit sotkivat tahallaan paikkoja, vein heille mopit ja rätit ja katsoin vierestä kun siivosivat paikat. Vaihtoehtona olisi ollut poliisin soittaminen ilkivallan takia. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiittää siitä, että joku toinen hoitaa työtehtävänsä josta hänelle maksetaan palkkaa? Kunhan muuten kohtelee asiallisesti ja ystävällisesti.
Miksi ei? Mäkin teen vain työtäni (ei aspa), mutta aina on kiva, kun saa positiivista palautetta hyvästä työstä ja kiitoksia. Olis vähän tympeää, jos ikinä ei kuulisi, että omaa työtä arvostetaan ja siihen ollaan tyytyväisiä. Nämä kiittämättömät ei varmaan ole ikinä saaneet itse kehuja ja kiitoksia, kun eivät ymmärrä niiden merkitystä. Sad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiittää siitä, että joku toinen hoitaa työtehtävänsä josta hänelle maksetaan palkkaa? Kunhan muuten kohtelee asiallisesti ja ystävällisesti.
Miksi ei? Mäkin teen vain työtäni (ei aspa), mutta aina on kiva, kun saa positiivista palautetta hyvästä työstä ja kiitoksia. Olis vähän tympeää, jos ikinä ei kuulisi, että omaa työtä arvostetaan ja siihen ollaan tyytyväisiä. Nämä kiittämättömät ei varmaan ole ikinä saaneet itse kehuja ja kiitoksia, kun eivät ymmärrä niiden merkitystä. Sad.
Olen aspa itsekin, enkä odottele kiitoksia koska en palvele ihmisiä hyvää hyvyyttäni, vaan koska se kuuluu työhöni ja saan siitä palkkaa. Ei ollenkaan sad.
Kiitätkö vettä siitä että se on märkää?