Mies ei ole koskaan antanut minulle yhtään lahjaa
En siis mitään kallistakaan toivoisi, mutta kunhan se olisi lahja, jossain lahjapaketissa ja jonain merkkipäivänä tai jouluna. Suklaarasiastakin ilahtuisin. Ei hän tosin kenellekään muullekaan ole tietääkseni antanut lahjaa, mutta silti ärsyttää. Miksi tämä on joillekin miehille niin vaikeaa? Kaikki exäni, niin ex-avomies kuin jopa seurustelukumppanit lyhyen tapailun jälkeen on antaneet lahjoja, osa todella hienosti mietittyjä (ja raha ei siis ratkaise vaan ajatus).
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni, mies on itsessään lahja naiselle. Kaikki muu on vain naisen omaa henkistä pienuutta ja haneutta kun ei kykene tyytymään edes jumalankuvaan eli mieheen. Älä kurottele taas sitä omenaa paratiisissasi henkisen käärmeesi kannustamana...
Ei hitto, tää oli päivän paras 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuis noin muuten? Arjen pienet teot, jne...
On niitä arjen pieniä kivoja tekoja välillä kyllä, mutta mitä se liittyy aiheeseen lahja?
Ap
Ei minullekaan kunnes hänestä tuli ex-mies. Elämä on joskus vähän hassua. En ole kovin lahjojen perään ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ap. Mieti sitä mitä hän tekee äläkä kaikkea sitä mitä hän jättää tekemättä.
Miehille tyypillistä käytöstä, että joko ollaan niin pihejä, ettei voida ostaa lahjaa naisystävälle tai sitten ei vaan edes ajatella, että pitäisi ostaa lahja.
Toki silloin, jos ap on aina aiempinakin jouluina ostanut lahjan miesystävälle, niin luulisi, että mies ymmärtäisi, että hänkin voisi vastavuoroisesti ostaa ap :lle lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä arjen pieniä kivoja tekoja välillä kyllä, mutta mitä se liittyy aiheeseen lahja?
Ap
Kun se arki on hyvää ja tasapainoista tuollaiset pikkujutut ei merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette olleet yhdessä?
Muutamia vuosia.
ApEi sitten tullut puheeksi yhdessäolon ensimmäisenä merkkipäivänä? Tai edes viime jouluna?
Niinpä niin, eihän toki mieheltä saa vaatia, että niinkin yleisen asian kuin lahjan antamisen hoksaisi itse. Mieluiten se pitää naisen itse ostaa ja itselleen antaa. Osa miehistä on täydellisiä moukkia, sitten ne ihmettelee kun puoliso ei innolla ole suostumassa seksiin. Hohhhoijakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja onhan tuo vähän karua, jos itsellä olisi naisystävä, voisin kyllä edes suklaarasian ostaa joulu- tai syntymäpäivälahjaksi, jos en mitään muuta keksisi.
Karua on. Ja ilahtuisin tosiaan vaikka paketoidusta suklaarasiasta. Tai voisi minulta suoraan toiveitakin kysyä, jos olisi vaikea itse keksiä mitään.
ApMiten joku voi ilahtua jostain suklaarasiasta? Lapset tietenkin voi, mutta aikuinen ihminen. Naurettavaa.
Mikä siinä on naurettavaa? Ajatus on tärkein. Ja pidän suklaasta. Ap
Vai että ajatus. On kyllä todella huono ajatus, kun antaa suklaarasian lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen joka haluaa lahjoja on lapsellinen. Voit ihan itse ostaa lahjasi, ei siihen miestä tarvita.
Yhdessä voitaisiin sopia,ostetaanko keskenään lahjoja vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKun se arki on hyvää ja tasapainoista tuollaiset pikkujutut ei merkitse mitään.
Kyllä merkitsevät, kun jäät joka joulu, syntymäpäivä ja muu merkkipäivä vaille puolison huomiota, edes kukkakimppua, tokihan se vaikuttaa. Tiedän perheitä, jossa kaikki muut saa lahjoja paitsi äiti, joka sen joulun herkkuineen järjestää.
Oletko jäänyt lapsena liian vähille lahjoille, kun vielä aikuisenakin niitä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia vuosia.
ApEi sitten tullut puheeksi yhdessäolon ensimmäisenä merkkipäivänä? Tai edes viime jouluna?
Niinpä niin, eihän toki mieheltä saa vaatia, että niinkin yleisen asian kuin lahjan antamisen hoksaisi itse. Mieluiten se pitää naisen itse ostaa ja itselleen antaa. Osa miehistä on täydellisiä moukkia, sitten ne ihmettelee kun puoliso ei innolla ole suostumassa seksiin. Hohhhoijakkaa.
Ei naisen pidäkään suostua naimiseen. Normaali nainen vaatii sitä.
Mullakin ex nainen tuumi etten koskaan ole ostanut hänelle lahjaa ... Paitsi merkkilaukkuja, kenkiä, vaatteita, lahjakortteja, kampaamokäyntejä, ym ym.
Tuntuu kyllä hieman lapselliselta, että lahjojen saaminen on näin kovin tärkeää aikuiselle ihmiselle. Jos suhde on lahjoista kiinni niin en ennusta kaksista tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia vuosia.
Enhän minä mitään tarvitse, hih hih. Naiset on niin kovin vaatimattomia.
En voisi seurustella ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä huomioida toista ja lahjojen antaminen on yksi tärkeä tapa huomioida. Lahjan ei todellakaan tarvitse olla iso tai kallis, mutta se, että on ajatellut toista ja halunnut ilahduttaa, on tärkeää.
Ehdotapa vaikka että laitetaan ensi jouluna lahjat joulukuusen juurelle ja sitten jaetaan sieltä paketit. Ehkä sinne sitten jotain ilmestyy, tai on tosi tyhmä äijä.
Mina kerron itse mita haluan. Yleensa se on joku pannu tai kodinkone. Tai rasvoja/ meikkeja.
Mies yrittaa tunnollisesti toteuttaa kaikki toiveet ja laittaa viela yllarin... jonkun timanttiriipuksen yms.
Tana vuona toiveena on lahjaton joulu.. tosin tahdon uuden pannun.
En kestaisi miesta joka ei antaisi lahjoja.
Kerro sille mita haluat
Tee niin, että ostat itsellesi joululahjan, paketoit kauniisti ja kirjoitat pakettikorttiin tyyliin "Hyvää joulua Annelle! Terveisin Jukka." Sitten ääneen luet kortin miehen läsnäollessa, ilahdut kovasti ja kiittelet. Jospa rautalangasta vääntäen menisi miehelle perille?