Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Mitä keskiluokkainen saa takaisin maksamistaan veroista?

Vierailija
16.12.2022 |

Millä tavoin me hyödymme siitä, että leijonanosan ansaitsemastamme palkasta menetämme?

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M54 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot ja tellit on jotain 36% minulla.

Saksassa samasta palkasta jäisi 500€ enemmän käteen kuukausittain. Siellä on muutenkin halvempaa.

Olen miettinyt lähtöä muualle.

Saksassa hiukan enemmän väkeä, joten sitä samaa tietä esimerkiksi on useampi maksamassa joten yksilökohtainen osuus pienenee. 

Mulle on ihan sama vaikka Tampereen pohjoispuolella ei olisi teitä ollenkaan. En käy siellä. Miksi niitä teitä pitää kuitenkin maksaa?

Merkittävä osa suomen viennistä ja bruttokansantuotteesta tuotetaan Tampereen pohjoispuolella:) Terästehtaat, kaivokset, sellu- ja kartonkitehtaat ym. tarvitsevat infraa, vaikka "landella" ei asuisi ketään ,työntekijöiden lisäksi.

Ja kyllähän sitä ruokaakin tuotetaan Tampereen pohjoispuolella. Sekin pitää jotenkin kuskata, kun teleporttaus ei vielä ole mahdollista.

Vierailija
122/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kiitettävä etu on työterveyshuolto, jos se on neuvoteltu melko kattavaksi. Kun jotain selvitettävää tulee ja joutuu ravaamaan vähän tiheämmin vaikka verikokeissa niin työterveydessä tuo hoituu nopeasti ja lääkäriaikojakin saa hyvin. Työterveyskassa maksaa myös tietyt käynnit pääosin takaisin (gynekologi ja hammaslääkärimaksut). Olen myös tyytyväinen muutamaan muuhun työsuhde-etuun.

Kun opiskelin työn ohessa yhden uuden tutkinnon, niin vaikka maksoin kurssimaksuja, oli koulutus silti edullinen, kiitos veronmksajien. Opiskelu oli mainiota vastapainoa työlle, kun kävin kursseissa kuukausittain työn ohessa. Opiskelu oli mielekästä ja kivaa - otin loman kannalta vaikka kirjallisia tehtäviä ja tutkinnon näyttöjäkin toki oli. Mutta työ tapahtuikin pääasiassa ulkona. Koin saavani vähän takaisin siitä, mitä olen veroina maksanut.

Ei unohdeta kirjastopalveluja, tien kunnossapitoa tms. Pitää vain miettiä mihin kaikkeen verovaroja oikein käytetään ja mistä itsekin saa osansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ihmisiltä on kadonnut ymmärrys siitä, että ei verojen ole koskaan ollut tarkoitus olla yhteiseen käyttöön. Verotuksen idea on TULONSIIRTO rikkailta köyhille. Yhteiskunnan ja verojen idea nimenomaan on tasata tuloeroja ja elämänlaadun eroja. Eli PITÄÄ mennä niin että rikkaat vain maksavat eivätkä hyödy mitään, ja köyhät taas pelkästään hyötyvät eivätkä maksa mitään.

Nyt on posketonta. Ei maailma kuitenkaan tanssi teidän sosiaalipummien ympärillä. Veroja kerätään, jotta yhteiskunta on olemassa. Monessa yhteiskunnassa niillä kustannetaan poliisi ja armeija eikä muuta. Suomessa sillä kustannetaan teitä ja kirjastoja, kouluja ja sairaaloita KAIKILLE. Jostain syystä on sitten laajennettu käsitettä myös siihen, että elätetään myös aikuisia ihmisiä, jotka useimmissa muissa yhteiskunnissa elättäisivät itse itsensä. 

Sellainen yhteiskunta, joka elättää ne heikoimmatkin jäsenensä, on parempi kuin sellainen jossa ne heikot eivät pärjää ja kuolevat pois. Yhteiskunnan PITÄÄ olla sellainen joka huolehtii niistä jotka ei itse tule toimeen. Ja ne jotka kykenevät enempään ja pärjäävät paremmin, joutuvat huolehtimaan niistä huonosti pärjäävistä. Sellainen maailman pitää olla ja jos ei joku yhteiskunta vielä ole sellainen, niin sen pitää kehittyä siihen suuntaan kunnes se saavutetaan.

Vierailija
124/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän mielen Italian ja Afrikan avustamisesta.

Vierailija
125/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt lukea koko ketjua läpi, joten moni on jo mainittu, mutta niitä "takaisin saatuja" on mm.:

- suoja rssää vastaan (siis armeija aseineen)

- yhteiskuntarauha (vaikka nyt onkin näitä jengejä ollut, poliisi ja sosiaalitoimet takaavat kumpikin tätä)

- suoja ikävän sattuessa (multimiljonääriyrittäjäkin voi joutua itsestään riippumattomista syistä puille paljaille)

- palokunnat ja sairaalat kai on itsestään selvä

- koulutus ihan tohtoriksi saakka

- vanhustenhoito niillekin, joilla ei ole sitä itse maksaa

- tieverkosto (vaikkei aina olekaan tiptop)

- harrastepaikat (uimahallit, opistot, liikuntapaikat ulkona/sisällä)

Vierailija
126/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saithan muun muassa Ylen p a k o l a i s i l l a n.

Vierailija
127/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ihmisiltä on kadonnut ymmärrys siitä, että ei verojen ole koskaan ollut tarkoitus olla yhteiseen käyttöön. Verotuksen idea on TULONSIIRTO rikkailta köyhille. Yhteiskunnan ja verojen idea nimenomaan on tasata tuloeroja ja elämänlaadun eroja. Eli PITÄÄ mennä niin että rikkaat vain maksavat eivätkä hyödy mitään, ja köyhät taas pelkästään hyötyvät eivätkä maksa mitään.

Nyt on posketonta. Ei maailma kuitenkaan tanssi teidän sosiaalipummien ympärillä. Veroja kerätään, jotta yhteiskunta on olemassa. Monessa yhteiskunnassa niillä kustannetaan poliisi ja armeija eikä muuta. Suomessa sillä kustannetaan teitä ja kirjastoja, kouluja ja sairaaloita KAIKILLE. Jostain syystä on sitten laajennettu käsitettä myös siihen, että elätetään myös aikuisia ihmisiä, jotka useimmissa muissa yhteiskunnissa elättäisivät itse itsensä. 

Tarkoitat kai että asuisivat muiden nurkissa tai olisivat asunnottomia ja kerjäisivät, keräisivät jätteitä tai ajatuisivat prostituutioon?

Yleensä kaiketi löytävät jotain työtä, leikkaavat vaikka toisten nurmikoita tai pesevät ikkunoita. Mitä nyt kukin keksiikin muuta kuin maata sohvalla ja katsella toisten maksamaa netflixiä kuten täällä. 

Isossa osassa maailman maita tuo ei riitä mitenkään säälliseen elintasoon vaan elämään jossain slummissa. Ja sitten jos vaikka sairastuu tai työ vie terveyden niin on todella pulassa. 

Vierailija
128/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset lisäksi kustantamaan l a i t t o m i e n terveydenhoitokulut.

Vierailija
129/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M54 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa samasta palkasta jäisi 500€ enemmän käteen kuukausittain. Siellä on muutenkin halvempaa.

Saksassa hiukan enemmän väkeä, joten sitä samaa tietä esimerkiksi on useampi maksamassa joten yksilökohtainen osuus pienenee. 

Mulle on ihan sama vaikka Tampereen pohjoispuolella ei olisi teitä ollenkaan. En käy siellä. Miksi niitä teitä pitää kuitenkin maksaa?

Merkittävä osa suomen viennistä ja bruttokansantuotteesta tuotetaan Tampereen pohjoispuolella:) Terästehtaat, kaivokset, sellu- ja kartonkitehtaat ym. tarvitsevat infraa, vaikka "landella" ei asuisi ketään ,työntekijöiden lisäksi.

Vihreän mielestä raha generoituu hyvästä pöhinästä.

Ehkäpä keskityt kertomaan vain mitä sinun mielestäsi tapahtuu etkä keksi omasta päästäsi mitä mieltä joku muu on.

Vierailija
130/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit siirtyä tuilla elämään. Älä valita.

Vierailija
131/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijonanosan? Kuulostaa liioittelulta. 

Kyllä se vähintään 1/3 palkasta on jo aika paljon minun mielestäni.

T: eri

Mun palkasta jää käteen kaikkien verojen jälkeen 55%. Mukana autoetu, mutta silti.

Olen tehnyt työtä tämän yhteiskunnan eteen, enkä tosiaan ole kultalusikka suussa syntynyt. Ymmärrä verot, mutta ne pitäisi ensisijaisesti kohdistaa Suomeen ja suomalaisten perustarpeisiin kuten terveydenhuolto, koulutus ja julkiset palvelut. Siitä jos rahaa jää yli, voidaan miettiä annetaanko rahaa ulkomaille tai älyttömiin projekteihin yms. Joku sanoo, että EU:lta saadaan rahaa. Ei saada. Suomi on koko ajan ollut nettomaksaja ja hintalappu tähän mennessä on ollut n. 6,5mrd €. Se raha mikä täältä maksetaan EU:lle, kierrätetään EU:n kautta takaisin. Välissä vain on ottajia. Ihmisille vain uskotellaan, että me saamme jotain. Yksinkertaista matikkaa: maksat jäsenmaksuja 10€ ja sinulle annetaan tukia 5€. Häviat siis 5€.

Vierailija
132/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sitä on ihmisen mukava oman kodin lämmöstä katsoa kun paperiton kuolee ilman terveydenhoitoa joka olisi maksanut sinulle jokusen sentin kuussa. Oikein rinnassa läikähtää kun on saanut nekin sentit käyttää mihin tahtoo.

Vierailija
133/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt lukea koko ketjua läpi, joten moni on jo mainittu, mutta niitä "takaisin saatuja" on mm.:

- yhteiskuntarauha (vaikka nyt onkin näitä jengejä ollut, poliisi ja sosiaalitoimet takaavat kumpikin tätä)

- suoja ikävän sattuessa (multimiljonääriyrittäjäkin voi joutua itsestään riippumattomista syistä puille paljaille)

Haittam...m

Vierailija
134/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen yhteiskunta, joka elättää ne heikoimmatkin jäsenensä, on parempi kuin sellainen jossa ne heikot eivät pärjää ja kuolevat pois. Yhteiskunnan PITÄÄ olla sellainen joka huolehtii niistä jotka ei itse tule toimeen. Ja ne jotka kykenevät enempään ja pärjäävät paremmin, joutuvat huolehtimaan niistä huonosti pärjäävistä. Sellainen maailman pitää olla ja jos ei joku yhteiskunta vielä ole sellainen, niin sen pitää kehittyä siihen suuntaan kunnes se saavutetaan.

Kai se hyvin sujuu vaikka kaikki olisivat niitä joiden pärjäämisestä joudutaan huolehtimaan.

Vierailija
135/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijonanosan? Kuulostaa liioittelulta. 

Kyllä se vähintään 1/3 palkasta on jo aika paljon minun mielestäni.

T: eri

Mun palkasta jää käteen kaikkien verojen jälkeen 55%. Mukana autoetu, mutta silti.

Olen tehnyt työtä tämän yhteiskunnan eteen, enkä tosiaan ole kultalusikka suussa syntynyt. Ymmärrä verot, mutta ne pitäisi ensisijaisesti kohdistaa Suomeen ja suomalaisten perustarpeisiin kuten terveydenhuolto, koulutus ja julkiset palvelut. Siitä jos rahaa jää yli, voidaan miettiä annetaanko rahaa ulkomaille tai älyttömiin projekteihin yms. Joku sanoo, että EU:lta saadaan rahaa. Ei saada. Suomi on koko ajan ollut nettomaksaja ja hintalappu tähän mennessä on ollut n. 6,5mrd €. Se raha mikä täältä maksetaan EU:lle, kierrätetään EU:n kautta takaisin. Välissä vain on ottajia. Ihmisille vain uskotellaan, että me saamme jotain. Yksinkertaista matikkaa: maksat jäsenmaksuja 10€ ja sinulle annetaan tukia 5€. Häviat siis 5€.

Rakastan tätä talouslinjaa eli Suomi pois EU:sta. Jostain kumman syystä elinkeinoelämä tässä maassa vaan ei aja samaa kuin sinä. Mistäköhän johtuu?

Vierailija
136/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittam...m

Sadat somalikulttuuriyhdistykset.

Vierailija
137/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M54 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllähän sitä ruokaakin tuotetaan Tampereen pohjoispuolella. Sekin pitää jotenkin kuskata, kun teleporttaus ei vielä ole mahdollista.

Täällä maakunnissa me [kovan teollisen/maatalous/palvelu työn lisäksi] huolletaan ne Kallion vihreän vanhat vanhemmat ja sukulaiset. Siis juuri ne, jotka ovat työllään rakentaneet pohjan tälle hyvinvoinnille. Ja me täällä saadaan heidät hoidettua kustannustehokkaammin ja samalla inhimillisemmin kuin pääkaupunkiseudun korkean kustannustason laitoksissa.

Vierailija
138/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nämä julmasti ja vääryydellä verotetut muuta sankoin joukoin parempiin maihin?

Vierailija
139/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Minä kyvykkäänä ihmisenä huolehdin omasta perheestäni, puolisostani, lapsistani, omasta suvustani, vanhoista vanhemmistani. Miksi minun rahoillani pitäisi pitää huolta vielä Jarkosta Lieksassa tai Seijasta Lievestuoreella, kun he itse eivät viitsi itseään elättää eivätkä heidän läheisensäkään viitsi sitä tehdä? Nämä ovat niitä arvokysymyksiä ja selkeästi emme jaa samoja arvoja. 

Vierailija
140/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sitä on ihmisen mukava oman kodin lämmöstä katsoa kun paperiton kuolee ilman terveydenhoitoa joka olisi maksanut sinulle jokusen sentin kuussa. Oikein rinnassa läikähtää kun on saanut nekin sentit käyttää mihin tahtoo.

Maksaisin ilomielin ne sentit että paperiton pääsisi kotimaahansa.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.