Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekokoa 36 käyttävä mielestäsi erityisen pieni?

Vierailija
15.12.2022 |

Minusta tuo on ihan normaali keskikoko.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt naisten keskipituus on nykyään 167 cm, niin se tarkoittaa sitä, että naiset ovat nykyään isompia.

Vierailija
2/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt naisten keskipituus on nykyään 167 cm, niin se tarkoittaa sitä, että naiset ovat nykyään isompia.

Pituudeltaan isompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituudeltaan isompia.

Ajatteletko, että lyhyet ja pitkät eroavat vain sen perusteella, että toisella on pää korkeammalla?

Vierailija
4/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaate kokoa 36 tai S kokoa käytävä nainen syömisäiriöisenä,kaikki sanoivat laiha..Nykyisin kokoni M tai numeroina 38-40. Normali painoinen pituuteni nähden ja terveen näköinen naamasta.

Vierailija
5/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini on kokoa 34-36 ja kyllä hän on pieni. Veikkaan että nykyään yleisin koko on 38, eikä se näytä isolta, koska pituuttakin on nykyään enemmän kuin esim minun aikanani.

Huomaan tuon koon harvinaisuuden myös siitä, että teinini löytää todella helposti jopa 70 prosentin alennuksella vaatteita. Nuo pienet koot jää aina yli nykyään.

Vierailija
6/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa koossa pidin itseäni lihavana nuorena, nyt koossa 40 en pidä itseäni lihavana. Tämäkin siis subjektiivista, sillä koko ikäni olen ollut normaalipainoinen viimeistä 10 vuotta lukuunottamatta. N50+

Vierailija
7/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 on XS eli "erityisen pieni"

ja 36 S eli pieni

Vierailija
8/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 36 enkä mielestäni mitenkään erityisen pieni. Hoikka ja lyhyehkö toki, mutta en mitenkään silmiinpistävästi. Nykyään toki ihmiset on pidempiä ja etenkin lihavampia, mutta koko 36 on kyllä edelleen ihan normaali eikä mikään erityispienten koko.

Vierailija
9/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pieni. 38 on ikuisia aikoja ollut normaali koko.

Nykyisin yleisin koko on 40.

Ja ihmiset kasvavat kokonaisuudessaan isommiksi, koska saavat runsaasti ja monipuolista ravintoa kasvukautenaan. Onko se hyvä vai huono? Se ei koske pelkästään suomalaisia vaan esim japanilaisia , kiinalaisia , thaimaalaisia yms kaikissa nuorten koko on entistä sukupolvea isompi.

Vierailija
10/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo keskikoko ole. Pienikokoinen on kokoa 36.

Vierailija
11/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoa 36 enkä mielestäni mitenkään erityisen pieni. Hoikka ja lyhyehkö toki, mutta en mitenkään silmiinpistävästi. Nykyään toki ihmiset on pidempiä ja etenkin lihavampia, mutta koko 36 on kyllä edelleen ihan normaali eikä mikään erityispienten koko.

Ei erityisen pieni. Mutta pieni. Vaikka et tuntisi itseäsi pieneksi tai näyttäisi pieneltä, niin kokona tuo on pieni.

Vierailija
12/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa koko 0 on EU:ssa koko 36. Eli mielestäni on kylläkin todella pienen ihmisen koko. 

Jos sulla on yhtään lantiota tai peppua, niin ei sulle mitkään 36 housut mahdu päälle. Tai jos on yhtään rintaa, niin ei mahdu kyllä 36 paidatkaan. 

Jollekkin laihalle teinille mahtuu koko 36, mutta ei todellakaan yli 25v naiselle, paitsi jos on tosi hento ja pieni

Vierailija
13/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini on kokoa 34-36 ja kyllä hän on pieni. Veikkaan että nykyään yleisin koko on 38, eikä se näytä isolta, koska pituuttakin on nykyään enemmän kuin esim minun aikanani.

Huomaan tuon koon harvinaisuuden myös siitä, että teinini löytää todella helposti jopa 70 prosentin alennuksella vaatteita. Nuo pienet koot jää aina yli nykyään.

"Suomen yleisin naisten vaatekoko on S-ryhmän myyntidatan perusteella L tai 42."

Vierailija
14/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tavallinen koko, xs eli 34 alkaa olla oikeasti pieni. M eli 38 alkaa mennä rajoissa, mutta sitä suuremmat ei ole tavallisia tai normaaleja kokoja vaikka alkaa olla valtavirtaa.

Vierailija
15/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 on XS eli "erityisen pieni"

ja 36 S eli pieni

Ja nää on siis vaatekokoja. Se, että onko kokoa KÄYTTÄVÄ pieni tai erityisen pieni, kuten kysymyksesi olet asettanut, on kokonaan toinen juttu. Esim. 90-kiloinen, joka on ahtanut itsensä kokoon 36, ei ole pieni. Myöskin eri maissa koko 36 voi olla erilainen. Italian koko 36 ei välttämättä mahdukaan siihen kokoon Suomessa tottuneelle.

Vierailija
16/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla ei ole muotoja, jos 36 koko sopii. Itselläni on koko 42, joka on yleisin koko S-ryhmän mukaan.

Vierailija
17/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pituudesta. Pitkä 36-kokoinen on hoikka, lyhyt välttämättä ei.

Vierailija
18/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisen pieni. Mutta pieni. Vaikka et tuntisi itseäsi pieneksi tai näyttäisi pieneltä, niin kokona tuo on pieni.

Niin. Otsikossa kysytään, onko kokoa 36 käyttävä erityispieni. Siihen vastasin. Normaalilla koolla tarkoitin juuri sitä, että kyseessä ei ole erityispieni koko.

Vierailija
19/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan koulussani ylä-asteelta tytön, joka käytti 34-36 vaatteita ja hän kärsi anoreksiasta. 

Vierailija
20/109 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa koko 0 on EU:ssa koko 36. Eli mielestäni on kylläkin todella pienen ihmisen koko. 

Jos sulla on yhtään lantiota tai peppua, niin ei sulle mitkään 36 housut mahdu päälle. Tai jos on yhtään rintaa, niin ei mahdu kyllä 36 paidatkaan. 

Jollekkin laihalle teinille mahtuu koko 36, mutta ei todellakaan yli 25v naiselle, paitsi jos on tosi hento ja pieni

USAn nollakoko on EU 32 (käytännössä 34). 36 ei ole mikään erityisen pieni koko. Olen 34/36 ollut koko ikäni ja ihan tavallisen kokoinen nainen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi