Onko vaatekokoa 36 käyttävä mielestäsi erityisen pieni?
Kommentit (109)
Käytän kokoa XS tai S. En koe itseäni ihan tavikseksi näinä aikoina vaikka olenkin normaali painoinen. Olen myös muodokas vy 70, lantio 93. Ei ole syömishäiriötä, enkä ole koskaan ollut dieetillä. Ikää lähemmäs 50.
Tuo 36 on oma kokoni ja olen kokoa M.
36 on näköjään uusi 38, että naiset luulisivat olevansa pienempiä mitä ovat.
Naurattaa moinen myyntikikka.😂
Olen 170cm ja käytän kokoa 36/S. Pidän itseäni normaali/keskikokoisena. Tosin iso osa naisista, ainakin omanikäisistäni, on paljon isompia.
N31
Olen 170cm ja kokoa 34. Koko 34 ei ole erityisen nafti minulle vaan sopiva. Suomessa naisten keskikoko on 42 nykyään. Suurin osa minun ystävistä käyttää tuota kokoa myös vaikka ovat pään lyhyempiä kuin minä. Minua pidetään tosi hoikkana, siitä huomautetaan koko ajan että olen " liian hoikka". .
Sitten on hei niitä jotka ahtautuvat liian pieniin vaatteisiin koska haluavat olla tiettyä kokoa. Kaikki pursuu ja vaatteet ovat kaikki suurimmaksi osaksi lycraa ja elastaania jotta venyvyyttä riittää tarpeeksi. Mutta vaikka se vaate menee päälle niin näkee siitä että on liian pieni koko. Näitä näkee nuorilla ja vanhoilla, yleensä lyhyemmillä naisilla joilla on pakkomielle olla "petite".
Mulle on menneisyydessä moni entinen ystävä suuttunut ihan siitä syystä kun rehvakkaasti on sanonut minulle ensin että mä olen sua pienempi, kauhee kun olet niin iso ja sitten ei esim ole pystynyt lainaamaan mun farkkuja koska ne eivät mahdu jalkaan. Lisäksi käytän mielelläni vaatteita jotka eivät veny koska ne kestävät pesua ja käyttöä ikuisesti. Käytän esimerkiksi 90-luvun leviksiä ja neuleita. 90-luvun koko M on sama kuin nykykoko S. Vaatteet ovat myös kapeampia malleiltaan ja niihin on leikattu vyötärö joka vastaa nykykokoa XS.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 36 on oma kokoni ja olen kokoa M.
36 on näköjään uusi 38, että naiset luulisivat olevansa pienempiä mitä ovat.
Naurattaa moinen myyntikikka.😂
Luulin, että 38 vastaa kokoa M?
Eli siis mikä sua naurattaa, luulit olevasi pienempi kuin olet?
Meidän perheen teinityttö: 175cm/58kg, koko xs-s. On pitkä, eli siltä osin hän ei ole pienikokoinen . Vy 60cm, eli on kapea ja pieni ympärysmitoiltaan kauttaaltaan, harrastaa vielä urheilua, niin rasvaa ei kropassa ole yhtään ylimääräistä.
Koko 32 on pieni. Koko 36 on normaalikoko.
Olen +40 ja mitat pysyneet samana 160cm 55kg teinistä asti raskauksia lukuunottamatta. Nuorena olin yläosasta kokoa m tai s, paino kertyy reisiin ja takapuoleen joten istuvia housuja en löydä missään koossa ikinä. Nykyään olen kokoa xs tismalleen saman kokoisena, joistain merkeistä ei löydy tarpeeksi pientä ollenkaan. Kyllä mitoitukset on muuttuneet tosi paljon, mun Esprit koko on nyt 32 kun nollarilla oli 36.
Nuorena en ollut läheskään hoikimmasta päästä, nyt työkaverit juoruaa mun oletetusta syömishäiriöstä. Kiitän hyviä geenejä, liikuntaa, kotiruokaa ja aktiivista arkea. Ällöttää ihan että ulkonäkö ja paino on niin suhteettoman iso juttu nykypäivänä, ei saa olla rauhassa vaikka ois minkälainen.
Kyllä ainakin minuun nähden on varsin pieni.
T. satakiloinen muija
Vierailija kirjoitti:
Koko 32 on pieni. Koko 36 on normaalikoko.
Ei enää 2020-luvulla, kun yleisin vaatekoko on 42..
Mielestäni koot 32-34 on erityisen pieniä. Olen itse 163 cm / 63 kg ja käytän kokoa 36. Joissain housuissa 34 on parempi ja neuleissa otan yleensä kokoa isomman.
N43
Olen 176 cm ja 64 kg, koko 36. En ole pieni, hoikka kylläkin.
Ei ole. Mielestäni kokoa 32 käyttävä on erityisen pieni ja kokoa 34 edelleen tavanomaista pienempi. Koko 36 on edelleen hoikka ihminen, mutta esimerkiksi itselleni koko 34 istuu paremmin.
Koko 36/38 on nykyisin S, kun aiemmin S-koko oli numeroina 34/36. Yleisin koko lienee M, eli aiempi 38/40, mutta nykyinen 40/42.
38 on medium eli keskikokoinen
36 on small eli pieni
34 on extra small eli erityisen pieni
Mitä tässä nyt on outoa?
36 ei ole erityisen pieni, vaan normaalin sopusuhtainen. Sitä paitsi vaatteiden mitoitusta on suurennettu, koska ihmiset ovat yleisesti ottaen rotevoituneet. Nyky 36 vastaa entisajan kokoa 42.
Onhan se 36 aika pieni.
Jo mun kengännumero on 45.
-m
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni koot 32-34 on erityisen pieniä. Olen itse 163 cm / 63 kg ja käytän kokoa 36. Joissain housuissa 34 on parempi ja neuleissa otan yleensä kokoa isomman.
N43
Miksi ahdat itsesi liian pieniin vaatteisiin? Tuolla pituudella ja kilomäärällä 34/36 ei voi olla sopiva koko, olet vain parin kilon päässä ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen teinityttö: 175cm/58kg, koko xs-s. On pitkä, eli siltä osin hän ei ole pienikokoinen . Vy 60cm, eli on kapea ja pieni ympärysmitoiltaan kauttaaltaan, harrastaa vielä urheilua, niin rasvaa ei kropassa ole yhtään ylimääräistä.
Tuota...
Miksi ihmeessä kyttäät teinin painoa ja mittoja? 😯
Hyvä, että harrastaa mutta tuohan on alipainon puolella ja sä kehut vielä rasvattomuudesta.
Mulla on yläosa kokoa 36, alaosa 40 tai 42 🙄
Sori, mutta muodot on nimenomaan läskiä.