Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekokoa 36 käyttävä mielestäsi erityisen pieni?

Vierailija
15.12.2022 |

Minusta tuo on ihan normaali keskikoko.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen teinityttö: 175cm/58kg, koko xs-s. On pitkä, eli siltä osin hän ei ole pienikokoinen . Vy 60cm, eli on kapea ja pieni ympärysmitoiltaan kauttaaltaan, harrastaa vielä urheilua, niin rasvaa ei kropassa ole yhtään ylimääräistä.

Tuota...

Miksi ihmeessä kyttäät teinin painoa ja mittoja? 😯

Hyvä, että harrastaa mutta tuohan on alipainon puolella ja sä kehut vielä rasvattomuudesta.

Ei ole alipainoinen noilla mitoilla.

82/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt naisten keskipituus on nykyään 167 cm, niin se tarkoittaa sitä, että naiset ovat nykyään isompia.

Pituudeltaan isompia.

Myös lihavampia kuin ennen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini on kokoa 34-36 ja kyllä hän on pieni. Veikkaan että nykyään yleisin koko on 38, eikä se näytä isolta, koska pituuttakin on nykyään enemmän kuin esim minun aikanani.

Huomaan tuon koon harvinaisuuden myös siitä, että teinini löytää todella helposti jopa 70 prosentin alennuksella vaatteita. Nuo pienet koot jää aina yli nykyään.

Se on 42-44

Vierailija
84/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pieni kokoinen nainen, mutta S koko ei käy esim. 170cm naiselle, jonka päällä vaate näyttää liian lyhyeltä esim. housun ja hihan pituus jne. eikä vaate istu päällä.

Vaatteiden koossa ja kaavoituksessa enemmän vaikuttaa henkilön pituus ja malli, kuin paino.

Vierailija
85/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teini on kokoa 34-36 ja kyllä hän on pieni. Veikkaan että nykyään yleisin koko on 38, eikä se näytä isolta, koska pituuttakin on nykyään enemmän kuin esim minun aikanani.

Huomaan tuon koon harvinaisuuden myös siitä, että teinini löytää todella helposti jopa 70 prosentin alennuksella vaatteita. Nuo pienet koot jää aina yli nykyään.

Se on 42-44

Suomalaisten naisten keskipituus on 168 cm ja rinnanympärysmitta on kasvanut, koska naiset syövät e-pillereitä eli hormooneista johtuva.

Eli 42 koko on keskim. suomalaiselle naiselle passeli, jos hoikka.

Vierailija
86/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka alle 60kg 170cm nainen. Käytän kokoja 36 ja 38. Olen normaalipainoinen ja tavallisen pitkä, en pieni. 150-155 cm nainen, joka käyttäisi kokoa 32 olisi erityisen pieni. 34 ei mielestäni ole erityisen pieni.

Vierailija
87/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kokoa 36. Lantio n. 90 cm ja vyötärö 64 cm. En koe olevani pieni.

Vierailija
88/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pieni kokoinen nainen, mutta S koko ei käy esim. 170cm naiselle, jonka päällä vaate näyttää liian lyhyeltä esim. housun ja hihan pituus jne. eikä vaate istu päällä.

Vaatteiden koossa ja kaavoituksessa enemmän vaikuttaa henkilön pituus ja malli, kuin paino.

Eli kaikki pitkät käyttävät kokoa XL?

Vierailija
89/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni koot 32-34 on erityisen pieniä. Olen itse 163 cm / 63 kg ja käytän kokoa 36. Joissain housuissa 34 on parempi ja neuleissa otan yleensä kokoa isomman.

N43

Miksi ahdat itsesi liian pieniin vaatteisiin? Tuolla pituudella ja kilomäärällä 34/36 ei voi olla sopiva koko, olet vain parin kilon päässä ylipainosta.

En ahda itseäni liian pieniin vaatteisiin vaan ostan vartalon mittojen mukaan. Vyötäröni on 72 cm ja sopivin housukoko 36. Esim. Espritin ja Jack Wolfskinin housuissa olen joutunut ottamaan koon 34 koska 36 oli yksinkertaisesti liian suuri ja housut valuivat päältäni.

Lähdin sovittamaan talvitakkia Icepeakin kokotaulukon mukaan (mittojeni mukaan 38 tai 40) mutta oikea koko sitten olikin 34 ja sekin reilu.

Vierailija
90/109 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaamassa, että riippuu pituudesta. Mutta ehkä tuunaan vastaustani, että kokoa 36 käyttävä voi olla siro, jos pituutta on riittävästi. Kovin lyhyt ihminen ei ole pieni tuossa vaatekoossa.

Vierailija
91/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni koot 32-34 on erityisen pieniä. Olen itse 163 cm / 63 kg ja käytän kokoa 36. Joissain housuissa 34 on parempi ja neuleissa otan yleensä kokoa isomman.

N43

Miksi ahdat itsesi liian pieniin vaatteisiin? Tuolla pituudella ja kilomäärällä 34/36 ei voi olla sopiva koko, olet vain parin kilon päässä ylipainosta.

En ahda itseäni liian pieniin vaatteisiin vaan ostan vartalon mittojen mukaan. Vyötäröni on 72 cm ja sopivin housukoko 36. Esim. Espritin ja Jack Wolfskinin housuissa olen joutunut ottamaan koon 34 koska 36 oli yksinkertaisesti liian suuri ja housut valuivat päältäni.

Lähdin sovittamaan talvitakkia Icepeakin kokotaulukon mukaan (mittojeni mukaan 38 tai 40) mutta oikea koko sitten olikin 34 ja sekin reilu.

Ei kai housukoko pelkän vyötärömitan perusteella määräydy?

Vierailija
92/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jännä kun mua aina sanotaan pieneksi, vaikka vaatekoko olisi 40.😁Olen 160cm. Ennen vaatekoko 36,myös sillon osa ihmisistä oli sitä mieltä että olen pullea mutta pienenä silti kaikki piti....

Vierailija
93/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Ei kai housukoko pelkän vyötärömitan perusteella määräydy?

Ostan housuni vyötärön ja lantion ympäryksen mukaan, toki lahkeen pituus täytyy osua oikeaan myös.

Vierailija
94/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden koot ovat todellakin vuosien myötä pikkuhiljaa kasvaneet. Mulla on aika paljon vielä hyväkuntoisia 34-36 kokoisia vaatteita 20 vuoden takaa, joihin nyt taas laihdutettuani mahdun. Kyllä silloiset koot ovat paljon pienempiä, kuin nykyiset vastaavat samoissa ketjuliikkeissä.

Mulla onkin nyt sitten ongelmana, ettei ihan joka kaupasta enää löydäkään tarpeeksi pieniä vaatteita.

Vierailija
95/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housujen tuumakoko siis 36? Ei ole erityisen pieni.

Vierailija
96/109 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on pieni. Alipainoisena olen tohon kokoon mahtunut. Normaalipainossa olen vähintään 38. Tosin lantio mulla säilyy S kokoisena vaikka lihoisinkin. Riippuu rakenteesta myös.

Vierailija
97/109 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin normalisoidaan lihavuus.

Vierailija
98/109 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden koot ovat todellakin vuosien myötä pikkuhiljaa kasvaneet. Mulla on aika paljon vielä hyväkuntoisia 34-36 kokoisia vaatteita 20 vuoden takaa, joihin nyt taas laihdutettuani mahdun. Kyllä silloiset koot ovat paljon pienempiä, kuin nykyiset vastaavat samoissa ketjuliikkeissä.

Mulla onkin nyt sitten ongelmana, ettei ihan joka kaupasta enää löydäkään tarpeeksi pieniä vaatteita.

Sama täällä. Olen tyytyväinen, etten ole heittänyt pois. Nykyinen M on vanha S. Ihmiset on lihonut, mutta saavat käyttää samaa vaatekokoa. Näin eivät havahdu lihomiseen.

Vierailija
99/109 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika kuikelo

Vierailija
100/109 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kokoa 32 aina ikävuoteen 60, pituus 161 ja paino 44 kg.

Lihottuani 20 kg, koko oli 42 ja nyt taas olen laihtunut tuon 20 kg sairauden myötä.

Kohta kokeilen vanhaa pukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi