Mitä ihmettä tämä nyt on? Mies oli niin ihastunut ja aivan yhtäkkiä mieli muuttui
Tutustuin noin kuukausi sitten mieheen, jonka kanssa klikkasi heti ja ihastuin voimakkaasti. Hän myös oli ihastunut minuun ainakin omien sanojensa mukaan ja hän ilmaisi ihastumista paljon enemmän kuin minä. Ei ehditty kiireiden takia nähdä kovinkaan usein, mutta viestiteltiin koko ajan ja varsinkin hän oli aktiivisena viestittelemässä. Hän sanoi esimerkiksi, että ajattelee mua ihan taukoamatta ja on aivan sekaisin kun on niin ihastunut. Hän sanoi että tässä on nyt se hänen elämänsä rakkaustarina jota on odottanut nuoresta asti, ja että kenenkään kanssa ei ole koskaan ollut mitään vastaavaa, vaikka hän on ollut parisuhteissa ja hänellä on lapsiakin. Hän sanoi että tunteet minua kohtaan vahvistuvat joka hetki, ja että hän haluaisi olla minuun yhteydessä ihan koko ajan, mutta ei aio antaa minulle sellaista valtaa häneen. En ihan ymmärtänyt tuota. No, kaikenlaista tuon tyyppistä hän lähetteli joka päivä. Livenä keskustelu oli vähän moniulotteisempaa kuitenkin.
Hän oli vastikään eronnut naisesta jonka kanssa oli pitkä parisuhde ja lapsia. Kuulemma tämä suhde oli ollut jo melko alusta asti huono eikä siinä ollut mitään romanttisia tunteita. Nyt suunta oli eteenpäin eikä eilisen murheet paina kun minä olen hänelle huominen ja hän on vapaa kahleista, eli edellisestä suhteesta. Tai mitälie soopaa se selittikään.
Kuitenkin aivan yhtäkkiä pari päivää sitten hän lähetti mulle pitkän viestin, jossa selitti kuinka hänellä on hirveä fiilis kun miettii että hänen lastensa perhe on hajonnut, mutta hänen sydämensä kuuluu minulle eikä haluaisi millään luopua minusta. Vastasin että kuuntele sydäntäsi, ja että minä en voi hirveästi tuohon ottaa kantaa kun en tajua perhe-elämästä yhtään mitään. Hän sitten sanoi, että tietää ettei tulisi koskaan olemaan onnellinen eksänsä kanssa, ja että tulee katumaan loppuelämänsä ajan jos nyt päästää minut menemään. Hän kysyi suoraan voinko odottaa häntä jos hän saa hommat kuntoon, en ihan ymmärtänyt tuotakaan mutta sanoin että en voi luvata että jaksan odottaa. Hän sanoi selvittävänsä omat sotkunsa ja ilmoittaa sitten reilusti minulle miten asia on. Tuo viesti loppui dramaattisiin sanoihin: mä kuolen tähän.
Eilen hän sitten lähetti minulle pitkän viestin, jossa hän selitti että hänen on pakko purkaa tunteitaan minulle, kun ei voi kertoa kellekään toiselle kuinka paljon minä hänelle merkitsen. Kuulemma kaikki johti minun luokse ja minä olin polku jota hän lähti seuraamaan, mutta nyt on jarrut pohjassa. Hän sanoi: kiitos että annoit minulle esimerkin siitä miten onnellinen voisinkaan olla.
Ymmärsin rivien välistä, että hän oli mennyt takaisin yhteen entisensä kanssa. Aloin epäilemään että eivät ehkä oikeasti olleet edes ikinä eronneet. Kuinka voin olla näin tyhmä että lankean tuollaiseen enkä tajua oikeaa tilannetta? Nyt jotain vertaistukea kaivattais..
Kommentit (112)
Onneksi mies paljasti jo tosi noppaa kasvonsa. Maski tipahti tosi nopeesti, siis noin kuukaudessa. Yleensä noi vedättää monta kuukautta, ennenkuin tulee tuo arvostelu-vaihe, jota seuraa aina jonkinasteinen hylkäys. Tää on ihan vakiokaava heillä.
varmaan harjoitteli vain "hurmaamistaitoja" ja exä/nykyinen lapsen kanssa odotti eikä tiennyt mitään. Minulle tuli myös netissä vastaan "sinkku" joka ei heti kertonut olevansa pikkulapsen isän, meni hetki, en tavannut. Sitten yks kaks ilmoitti että jos hänen täytyy valita minä tai lapsi, valitsee lapsen. Minä en ole lapsivihaaja ja en todellakaan pyytäisi valitsemaan tuollaista, kuulosti vähän siltä että ex/nykyinen määrää.
Olisi varmaan kannattanut antaa pesää niin olisi ollut valmis sitoutumaan ihan oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut antaa pesää niin olisi ollut valmis sitoutumaan ihan oikeasti
No ei tietenkään olisi. Mies on naimisissa oleva perheenisä, hei haloo nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään olisi. Mies on naimisissa oleva perheenisä, hei haloo nyt!
Kyllä pesän antaminen olisi ainakin vähäksi aikaa sitouttanut, mutta en tiedä kuinka pitkää sitoutumista tässä on haettu. Pitkät suhteet on vanhanaikaisia, olivat suosittuja 1900-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Ap täältä kirjoittelee. En tosiaan käynyt hänen kotonaan koska hän asuu vähän kauempana, varmasti kuitenkin asui vielä perheensä kanssa. Erosta ei ooe sen tarkemmin mitään selittänyt. Hän lähetti minulle tänään viestin jossa kysyi, että ajanko hänet tahallaan alas elämästäni siksi koska toivon ettei meistä koskaan tule mitään. Ja että senkö takia en laita hänelle viestiä. Tulee kyllä niin outo tunne tästä tyypistä, vaikka livenä vaikuttaa ihan selväpäiseltä. Viestit kuitenkin outoja enkä osaa melkein edes kuvitella että sama tyyppi niitä kirjoittelee.
Toi on aika selvä tapaus. Eikö niin että reagoit tyynesti siihen kun mies kertoi että palaa perheen luokse? Mies olis varmaan odottanu sulta jotain kunnon reaktioo esim. että oisit itkeny hänen perään ja anellu jäämään sun luo. Sit ku otit asian tyynesti vastaan niin se alko syyllistää sua ja käänsikin asian niinpäin että sinä oisit hänet ajanu ulos elämästäs. Tollaset tyypit on tosi hankalia enkä ihmettele vaikka se sais keploteltua ittensä vielä sun elämään takas useaankin kertaan. Pysy varuillas. Onko sulla mitään tulevaisuuden suunnitelmia, siis joihin tää mies ei ainakaan kuulu? Ääritapauksessa voi joutua vaikka muuttamaan pois. Kokemuksesta puhun. Ja uhrin syyllistäminen ei auta mitään,on täysin ymmärrettävää vaikka ap menis jossain välissä takas miehen kelkkaan. Nää on niin vaikeita juttuja eikä näistä tiedä muut ku ne jotka kokenu saman.
Eroprosessin keskellä olevat tai juuri eronneet ovat aina riskitapauksia täysin riippumatta siitä että onko aroaja mies vai nainen. -Viisas pysyy erossa ja kaukana näistä joiden elämä ei ole vielä selvillä vesillä.
Täysi sekopää. Ei kukaan täysijärkinen mies puhu noin paljon tunteistaan. Juokse!
Mulla oli tällainen nopea rakkaustarina keväällä/kesällä miehen kanssa joka oli eronnut, vaimo muuttanut pois yhteisestä kodista. Muutamat treffit, pussailua, ei seksiä. Sain kovasti kukkia ja kehuja.
Kunnes yhtäkkiä radiohiljaisuus. Varmaan yli kuukautta tai olisko ollut enemmänkin, myöhemmin viestiä tältä mieheltä että on pistänyt kämpän vuokralle ja muuttanut ex-vaimonsa luo. Toivotin kaikkea hyvää.
Fast forward tänne marraskuulle, niin tyyppi on taas deittisovelluksessa ja pistää tykkäyksen. En vastaa mitään, sillä en ole kenenkään varavaihtoehto. Kyllä ne oikeat ihmiset tulevat jäädäkseen, eikä ole epäilystä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä koskaan ottako tosissaan miestä, joka vuodattaa ylitsepursuavaa romantiikkaa heti ensimmäseinä kuukautena.
Hyvä neuvo!
Ystävälläni oli hurmaava komea mies(vierasmaalainen) Oikea herrasmies ja kaikille naisille erittäin kohtelias gentlemanni. Ei säästellyt sanojaan kun kehui naisia ero tavoin. Pidimme tätä ihanana ja olimme otettuja aina kun kokoonnuimme. Sanoimme jopa monesti ns tyttöjen kesken, olispa meidän suomalaiset miehet edes vähän saman kaltaisia.
Sitten paljastui pettäminen. Paljastui toinenkin. Ja hassulla tavalla. Eräs porukan naisista kertoi eronneen ystävänsä tavanneen ihanan miehen metsälenkillä. Rakastuneen ja aloittaneen "vakavan suhteen" miehen kanssa. Kun kertoi enemmän miehestä paljastui meidän ystävän herrasmiespuolisoksi.
No tarina on pitkä. Mutta kävi ilmi että tämä ihana mies iski aina säännöllisin väliajoin uuden heilan jota jaksoi muutaman kuukauden. Kotona leikki hurmaavaa isää ja puolisoa. Kunnes sai vaimolta kenkää......
Niin, kannattaa suhtautua epäillen noihin suuriin varhaisiin rakkaudentunnustuksiin. Yleensä taka-ajatus taustalla.
Narsisti ei tämä ystävän mies ollut, muuten vaan pakonomainen tarve aina valloittaa ja 'saada'.
Vierailija kirjoitti:
Eroprosessin keskellä olevat tai juuri eronneet ovat aina riskitapauksia täysin riippumatta siitä että onko aroaja mies vai nainen. -Viisas pysyy erossa ja kaukana näistä joiden elämä ei ole vielä selvillä vesillä.
Kyllä. Monelle vastikään eronneelle toiset ovat pelkkiä laastareita haavaan. No ei sekään kai pahasta ole jos molemmille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä koskaan ottako tosissaan miestä, joka vuodattaa ylitsepursuavaa romantiikkaa heti ensimmäseinä kuukautena.
Hyvä neuvo!
Ystävälläni oli hurmaava komea mies(vierasmaalainen) Oikea herrasmies ja kaikille naisille erittäin kohtelias gentlemanni. Ei säästellyt sanojaan kun kehui naisia ero tavoin. Pidimme tätä ihanana ja olimme otettuja aina kun kokoonnuimme. Sanoimme jopa monesti ns tyttöjen kesken, olispa meidän suomalaiset miehet edes vähän saman kaltaisia.
Sitten paljastui pettäminen. Paljastui toinenkin. Ja hassulla tavalla. Eräs porukan naisista kertoi eronneen ystävänsä tavanneen ihanan miehen metsälenkillä. Rakastuneen ja aloittaneen "vakavan suhteen" miehen kanssa. Kun kertoi enemmän miehestä paljastui meidän ystävän herrasmiespuolisoksi.
No tarina on pitkä. Mutta kävi ilmi että tämä ihana mies iski aina säännöllisin väliajoin uuden heilan jota jaksoi muutaman kuukauden. Kotona leikki hurmaavaa isää ja puolisoa. Kunnes sai vaimolta kenkää......
Niin, kannattaa suhtautua epäillen noihin suuriin varhaisiin rakkaudentunnustuksiin. Yleensä taka-ajatus taustalla.
Narsisti ei tämä ystävän mies ollut, muuten vaan pakonomainen tarve aina valloittaa ja 'saada'.
Ai miten niin tämä mies ei ollut narsisti?
Hänhän käyttäytyi juuri niinkuin aviossa olevat narsistit käyttäytyvät. Eli heille ei riitä yksi eli vaimo. On pakko ottaa uusi valloitus, kun se on niin kutkuttavaa se salailu ja ne ihastumisen tunteet ja he saavat siitä niin paljon, kun nainen rakastuu. Mutta narsistit kyllästyy ja kun yksi on saatu koukkuun, heitä ei se enää kiinnosta ja pitää saada taas uusi leikkikalu. Näin he pyörittävät useita naisia. Ja nämä ovat klassisia oppikirjasta repäistyjä narsisteja. Ne on just näitä, mitä kuvailit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo!
Narsisti.
Eli narsisti. Ne on just tommosii. Ja ne on niitä, jotka pettää huvin vuoksi vakikumppaniaan, koska heille ei riitä yksi. He kaipaavat jatkuvaa sutinaa, flirttailua sun muuta. Yksi vakikumppani ei kykene täyttämään narsistin tätä tarvetta. Se on mahdotonta. ja siitä ikävä juttu, että narsistit ei muutu. Ei edes terapiassa. Kyseessä on niin perustavanlaatuinen häiriö.