Mitä ihmettä tämä nyt on? Mies oli niin ihastunut ja aivan yhtäkkiä mieli muuttui
Tutustuin noin kuukausi sitten mieheen, jonka kanssa klikkasi heti ja ihastuin voimakkaasti. Hän myös oli ihastunut minuun ainakin omien sanojensa mukaan ja hän ilmaisi ihastumista paljon enemmän kuin minä. Ei ehditty kiireiden takia nähdä kovinkaan usein, mutta viestiteltiin koko ajan ja varsinkin hän oli aktiivisena viestittelemässä. Hän sanoi esimerkiksi, että ajattelee mua ihan taukoamatta ja on aivan sekaisin kun on niin ihastunut. Hän sanoi että tässä on nyt se hänen elämänsä rakkaustarina jota on odottanut nuoresta asti, ja että kenenkään kanssa ei ole koskaan ollut mitään vastaavaa, vaikka hän on ollut parisuhteissa ja hänellä on lapsiakin. Hän sanoi että tunteet minua kohtaan vahvistuvat joka hetki, ja että hän haluaisi olla minuun yhteydessä ihan koko ajan, mutta ei aio antaa minulle sellaista valtaa häneen. En ihan ymmärtänyt tuota. No, kaikenlaista tuon tyyppistä hän lähetteli joka päivä. Livenä keskustelu oli vähän moniulotteisempaa kuitenkin.
Hän oli vastikään eronnut naisesta jonka kanssa oli pitkä parisuhde ja lapsia. Kuulemma tämä suhde oli ollut jo melko alusta asti huono eikä siinä ollut mitään romanttisia tunteita. Nyt suunta oli eteenpäin eikä eilisen murheet paina kun minä olen hänelle huominen ja hän on vapaa kahleista, eli edellisestä suhteesta. Tai mitälie soopaa se selittikään.
Kuitenkin aivan yhtäkkiä pari päivää sitten hän lähetti mulle pitkän viestin, jossa selitti kuinka hänellä on hirveä fiilis kun miettii että hänen lastensa perhe on hajonnut, mutta hänen sydämensä kuuluu minulle eikä haluaisi millään luopua minusta. Vastasin että kuuntele sydäntäsi, ja että minä en voi hirveästi tuohon ottaa kantaa kun en tajua perhe-elämästä yhtään mitään. Hän sitten sanoi, että tietää ettei tulisi koskaan olemaan onnellinen eksänsä kanssa, ja että tulee katumaan loppuelämänsä ajan jos nyt päästää minut menemään. Hän kysyi suoraan voinko odottaa häntä jos hän saa hommat kuntoon, en ihan ymmärtänyt tuotakaan mutta sanoin että en voi luvata että jaksan odottaa. Hän sanoi selvittävänsä omat sotkunsa ja ilmoittaa sitten reilusti minulle miten asia on. Tuo viesti loppui dramaattisiin sanoihin: mä kuolen tähän.
Eilen hän sitten lähetti minulle pitkän viestin, jossa hän selitti että hänen on pakko purkaa tunteitaan minulle, kun ei voi kertoa kellekään toiselle kuinka paljon minä hänelle merkitsen. Kuulemma kaikki johti minun luokse ja minä olin polku jota hän lähti seuraamaan, mutta nyt on jarrut pohjassa. Hän sanoi: kiitos että annoit minulle esimerkin siitä miten onnellinen voisinkaan olla.
Ymmärsin rivien välistä, että hän oli mennyt takaisin yhteen entisensä kanssa. Aloin epäilemään että eivät ehkä oikeasti olleet edes ikinä eronneet. Kuinka voin olla näin tyhmä että lankean tuollaiseen enkä tajua oikeaa tilannetta? Nyt jotain vertaistukea kaivattais..
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi nykyisen kanssa niin että hänellä takana kaksi pitkää suhdetta toinen avio , toinen 10v avoliitto , muttei kokenut kummassakaan rakkautta . Sitten kun tapasi minut lähti ns jalat alta .
Ja mitä kertoo ihmisestä, joka on avioliitossa ja sen jälkeen pitkässä avoliitossa, eikä kummassakaan ole tuntenut sen kummempaa rakkautta? Minä olisin mieluummin yksin, kuin sellaisen kanssa, joka ei säväytä yhtään.
Veikkaan, että olit liian tasapainoinen mennäksesi täysillä mukaan tollaiseen tunteilla manipulointiin, mies huomasi sen, ja etsii helpompaa höynäytettävää. Tai sitten on tunne-elämältään epävakaa, ja elää tuollaisessa vuoristoradassa oikeasti.
Tasapainoinen, psyykkisesti ns. normaali aikuinen ihminen omaa paremmat tunteiden käsittelyn taidot, ja voimakkaasta ihastumisesta huolimatta osaa ajatella elämäänsä kokonaisuutena, huomioida lapsensa, ja ymmärtää että alun huuma on tilapäistä. Itselleni se, että jollain lähtee täysin laukalle heti tutustumisen alussa olisi täysi turn-off. Varsinkin jos on lapsia, en pystyisi olemaan miehen kanssa jolle lapset tulevat kakkosena itseni jälkeen.
Se oli komea top 10 mies joten rakastuit siihen heti koska se vähän kehui sinua ja sai itsetuntosi hiukan parempaan päin.
Kuukauden suhde, joka ilmeisesti enimmäkseen vaan viestittelyä ja sen perusteella miehellä jo noin vahva tunteet. Melko epäilyttävää. Sehän selvä, että mies ei varmaan edes oikeasti ollut eronnut, mutta vaikka olikin, niin kuvaamasi viestittely kuulostaa yliampuvalta. En itse uskaltaisi luottaa tyyppiin, jos sinulle vielä viestittelee.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin noin kuukausi sitten mieheen, jonka kanssa klikkasi heti ja ihastuin voimakkaasti. Hän myös oli ihastunut minuun ainakin omien sanojensa mukaan ja hän ilmaisi ihastumista paljon enemmän kuin minä. Ei ehditty kiireiden takia nähdä kovinkaan usein, mutta viestiteltiin koko ajan ja varsinkin hän oli aktiivisena viestittelemässä. Hän sanoi esimerkiksi, että ajattelee mua ihan taukoamatta ja on aivan sekaisin kun on niin ihastunut. Hän sanoi että tässä on nyt se hänen elämänsä rakkaustarina jota on odottanut nuoresta asti, ja että kenenkään kanssa ei ole koskaan ollut mitään vastaavaa, vaikka hän on ollut parisuhteissa ja hänellä on lapsiakin. Hän sanoi että tunteet minua kohtaan vahvistuvat joka hetki, ja että hän haluaisi olla minuun yhteydessä ihan koko ajan, mutta ei aio antaa minulle sellaista valtaa häneen. En ihan ymmärtänyt tuota. No, kaikenlaista tuon tyyppistä hän lähetteli joka päivä. Livenä keskustelu oli vähän moniulotteisempaa kuitenkin.
Hän oli vastikään eronnut naisesta jonka kanssa oli pitkä parisuhde ja lapsia. Kuulemma tämä suhde oli ollut jo melko alusta asti huono eikä siinä ollut mitään romanttisia tunteita. Nyt suunta oli eteenpäin eikä eilisen murheet paina kun minä olen hänelle huominen ja hän on vapaa kahleista, eli edellisestä suhteesta. Tai mitälie soopaa se selittikään.
Kuitenkin aivan yhtäkkiä pari päivää sitten hän lähetti mulle pitkän viestin, jossa selitti kuinka hänellä on hirveä fiilis kun miettii että hänen lastensa perhe on hajonnut, mutta hänen sydämensä kuuluu minulle eikä haluaisi millään luopua minusta. Vastasin että kuuntele sydäntäsi, ja että minä en voi hirveästi tuohon ottaa kantaa kun en tajua perhe-elämästä yhtään mitään. Hän sitten sanoi, että tietää ettei tulisi koskaan olemaan onnellinen eksänsä kanssa, ja että tulee katumaan loppuelämänsä ajan jos nyt päästää minut menemään. Hän kysyi suoraan voinko odottaa häntä jos hän saa hommat kuntoon, en ihan ymmärtänyt tuotakaan mutta sanoin että en voi luvata että jaksan odottaa. Hän sanoi selvittävänsä omat sotkunsa ja ilmoittaa sitten reilusti minulle miten asia on. Tuo viesti loppui dramaattisiin sanoihin: mä kuolen tähän.Eilen hän sitten lähetti minulle pitkän viestin, jossa hän selitti että hänen on pakko purkaa tunteitaan minulle, kun ei voi kertoa kellekään toiselle kuinka paljon minä hänelle merkitsen. Kuulemma kaikki johti minun luokse ja minä olin polku jota hän lähti seuraamaan, mutta nyt on jarrut pohjassa. Hän sanoi: kiitos että annoit minulle esimerkin siitä miten onnellinen voisinkaan olla.
Ymmärsin rivien välistä, että hän oli mennyt takaisin yhteen entisensä kanssa. Aloin epäilemään että eivät ehkä oikeasti olleet edes ikinä eronneet. Kuinka voin olla näin tyhmä että lankean tuollaiseen enkä tajua oikeaa tilannetta? Nyt jotain vertaistukea kaivattais...
Korostin noita tummia, joihin sun kantsii kiinnittää huomiota ja joita yritän kommentoida.
Ette ehtineet nähdä kovinkaan usein = miehellä on perheensä, joten hän ei pysty näkemään. Mies aivan taatusti vielä asuu perheensä kotona, eikö vain? Vai näitkö muka häntä hänen poikamiesyksiössään yksinään? Aivan. Et taatusti nähnyt.
Hänen tekstailunsa oli aivan liian tykittävää, love bombing käsikirjasta suoraan, jota harrastaa narsistit. Eli uhri pitää saada nopeasti koukkuun rakkauspommituksella ja sinähän lankesit. Love bombingin uhriksi joutuneet tajuavat tämän vasta jälkikäteen ja mistäkö? No siitä, että se kestää vain tietyn vaiheen ja seuraavana vuoroon tulee arviointi ja hylkäys (devaluing and discard). Tää miehen käytös on täysin kuin narsistin oppikirjasta. Youtube on täynnä näitä videoita aiheesta englanniksi noilla hakusanoilla löytää.
Narsistit ovat myös sellaisia, että he eivät kykene yksiavioisuuteen, he tylsistyvät äärimmäisen nopeasti ja sen vakisuhteen rinnalle he tarvitsevat muita sivusuhteita, joista saa jännitystä ja itsetunnon kohotusta. Kun voi leperrellä sun muuta salaa.
Narsistilla ei ole koskaan vain yhtä sivuhoitoa vaan monta sivuhoitoa yhtä aikaa. Sitten kun kyllästytään tai homma ei etene, niin tämä kohde hylätään tai pistetään hyllylle odottamaan. Useimmat pitävät näitä sivuhoitoja ns. varalla, eli heitä ei jätetä täysin kokonaan, vaan heidät jätetään ikään kuin roikkumaan ja odottelemaan eikä anneta sitä ns. closure keskustelua, jotta voi palata takaisin.
Sillä aikaa hän panostaa hetken taas vakisuhteeseen, kierrättää muutamia sivuhoitoja sivussa ja taas ottaa sinut hyllyltä ja leikkii hetken ja sitten taas pistää takaisin. Oikeaa rakkautta he eivät kykene tuntemaan, sellaista, missä sitoudutaan ja ollaan rehellisiä ja että vain yksi ihminen täyttäisi hänen rakkauden tarpeensa. Yksi ihminen ei ikinä riitä narskulle!! Ei ikinä!!!
Miten hän selitti sinulle, että on eronnut? Miten? Kuka jätti ja miksi? Missä hän väitti asuvansa? Miksi nyt yhtäkkiä havahtui siihen, että lasten koti on rikki? Eikö hän ollutkaan jo eronnut? Ei taatusti ollut ja tiedät sen itsekkin!
Hän pyytää sinua odottamaan, jotta pystyy järkkäilee asiat niin, että voi jatkossakin pitää sua leikkikaluna. Ei eroa vaimostaan ja sinä tulet aina olemaan sivuhoito.
Nyt on joulukin tulossa ja varmaan on saanut asioitaan kuntoon vaimonsa kanssa ja silloin sinä joudut sinne hyllylle.
Hän ei todellakaan jätä perhettään ja hyppää sinun mukaasi, mutta leikkikalu aina silloin tällöin voisit olla.
Nettikauden kulta-ajalla näillä narskuilla on useita online suhteita yhtä aikaa, ei heitä välttis tarvi ees tavata, kun online pystyy tyydyttää kaikki flirttailut ja tarpeet hyvin ja helposti.
Nyt on jarrut pohjassa = tarkoittaa sitä, että hän voi kyllä lirkutella sinulle, mutta samalla hän pitää perheensä ja sinä olet sivuhoito yhä ja tulet sitä jatkossakin olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen. Mikään mitä hän sanoi ei pidä paikkaansa. Unohda.
Ap, miltäs nämä vastaukset kuulostavat?
Onko lisäkysymyksiä? Haluatko pohdiskella asiaa tai kertoa enemmän?
Mä ainakin voin perkaa tätä asiaa sun kanssas!
Oman kokemuksen perusteella nämä hyvin nopeasti rakkautta vannovat ja takertuvat ukkelit ovat aika tuulellakäyviä. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että hehkutetaan toista ja ollaan överi-ihastuneita ja mennään asioiden edelle puheissa lupaillen kaikkea ja parin päivän päästä todetaankin että voihan, ei mua sittenkään kiinnosta.
Ilmeisesti ette ehtineet kovin usein tavata? Silloin lähtökohtaisesti koko suhde perustuu enemmän mielikuville kuin todellisuudelle. Viesteilyssä ei saa aina oikeaa kuvaa toisesta.
Oot fiksu, kun et suostunut jäämään odottelemaan tyyppiä. Eteenpäin vain kohti järkevämpiä miekkosia :)
Kuin suoraan narsistin oppikirjasta.
He harrastavat nimenomaan näitä sivuhoitoja naimisissa ollessaan. Kiertäkää nää tyypit kaukaa.
Keskity kehittämään itseäsi. Tiktokissa eräs nainen teki klipin varatuista "sinkuista".
Ilmiö on tosi yleinen. Varaudu vastaisuudessakin varattuihin metsästäjiin. Pysyttele nyt yksin ja etsi itsestäsi uusia puolia. Suosi solo dating (ks. Youtube)
Toisella kierroksella katso tarkemmin miten mies lähtee etenemään. Äkillinen rakkaudentunnustus on yhtä huono kuin kylmyys. Koita hakea välimalli jätkää.
Pelottava tyyppi.... mä olisin ottanut jalat alleni jo aika päiviä sitten.
Ap täältä kirjoittelee. En tosiaan käynyt hänen kotonaan koska hän asuu vähän kauempana, varmasti kuitenkin asui vielä perheensä kanssa. Erosta ei ooe sen tarkemmin mitään selittänyt. Hän lähetti minulle tänään viestin jossa kysyi, että ajanko hänet tahallaan alas elämästäni siksi koska toivon ettei meistä koskaan tule mitään. Ja että senkö takia en laita hänelle viestiä. Tulee kyllä niin outo tunne tästä tyypistä, vaikka livenä vaikuttaa ihan selväpäiseltä. Viestit kuitenkin outoja enkä osaa melkein edes kuvitella että sama tyyppi niitä kirjoittelee.
Eihän siinä mitään, jos tuo rakkauspommitus olisi vain jatkunut ja jatkunut ja mies olisi oikeasti toiminutkin sen mukaan. Ja olisi kanssasi aina, nyt ja jatkossa eikä puheet muuttuis ja teotki täsmäis sitä mitä suusta suoltaa.
Mutta mitäs tapahtuikaan?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
huhuu ap
Kiireinen ilta/yö töissä, ei koko ajan kerkeä vastailemaan mutta yritän parhaani :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap täältä kirjoittelee. En tosiaan käynyt hänen kotonaan koska hän asuu vähän kauempana, varmasti kuitenkin asui vielä perheensä kanssa. Erosta ei ooe sen tarkemmin mitään selittänyt. Hän lähetti minulle tänään viestin jossa kysyi, että ajanko hänet tahallaan alas elämästäni siksi koska toivon ettei meistä koskaan tule mitään. Ja että senkö takia en laita hänelle viestiä. Tulee kyllä niin outo tunne tästä tyypistä, vaikka livenä vaikuttaa ihan selväpäiseltä. Viestit kuitenkin outoja enkä osaa melkein edes kuvitella että sama tyyppi niitä kirjoittelee.
Ei stana ap, olet löytänyt aidon narsistin.Usein täällä av:lla tuomitaan narsistiksi liian hepposin perustein mutta tuossa tapauksessa ei voi erehtyä. Juokse
Tämän on pakko olla provo.
Eihän nyt kukaan oikeasti olisi noin mieleltään epätasapainoisen ja sairaan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
100 % varmasti asuu yhä vaimonsa ja lastensa kanssa. Pystytkö tuon asian mistään tarkistamaan?
Voisit muutenkin olla etsivä ja stalkkaa häntä netissä, että mitä kaikkea löydätkään.
Veikkaan, että tapasitte jollain deittisaitilla, eikö? Suurin osa varatuista narsisteista, jotka haluavat sivusuhteen, hommaavat sen deittisaiteilta. Deittisaiteilla kuulemma suurin osa on näitä varattuja narskuja. Koska heille ei riitä yksi suhde!!!
Pystytkö kaivaa lisäinfoa tästä miehestä netistä? Onko hän facessa jne.?
Mä sinuna tekisin ihan mielenkiinnosta salapoliisityötä, että mitäs sieltä vielä paljastuukaan. enkä tietenkään kertois äijälle mitään.
Missä te tapasitte livenä? Mitä teitte?
Onko ikää 40+??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei stana ap, olet löytänyt aidon narsistin.Usein täällä av:lla tuomitaan narsistiksi liian hepposin perustein mutta tuossa tapauksessa ei voi erehtyä. Juokse
Jep. Narsismiin perehtyneenä mies käyttäytyy kuin narsistin oppikirjasta.
Just toi, että pitää hommaa hoito vakisuhteen rinnalle ja tuo raju rakkauspommitus. Narsistin sivuhoidon kuvioon kuuluu AINA tämä kuvio:
rakkauspommitus (love bombing)
arvostelu (devaluing)
discard (hylkäys)
uudelleenvalloitus (hoovering eli imurointi takaisin)
Näitä syklejä voi olla kymmeniä ja useimmiten ne lyhenee ja lyhenee.
Ja useimmiten kyseessä on ukkomies, joka pyörittelee näitä sivuhoitoja haluamatta heiltä sen kummempaa kuin vain itsetunnon kohotusta ja pientä salaista kivaa lirkuttelua. Ne saa siitä voimaa ja kutkuttavaa tunnetta.
Ehkä sä vaan kävelet jotenkin hassusti?
Varattu mies, joka ei missään kohtaa ollutkaan eronnut. Näitä riittää.
Miehiä, jotka haluaa pitää vaimon ja saada jostain sivuhoidon, jota voi käydä painamassa välillä. Niille pitää myös lirkutella, jotta niiltä saa.
Mies ei olisi sanonut mitään noista, mikäli olisi tosissaan sun kanssa.
On varmaan 40+ mies? Eli tyypillinen keski-iän kriisissä olevan äijä, jota on alkanu kyllästyttää vaimo ja lapset.
Jotkut niistä muuten lähteekin, kuten mun mies teki.
Hommasi sivuhoidon mun selän takana ja jätti mut täysin puskista. Jätti lapsetkin myös.
Juuri tuossa 40 + iässä, kun olimme olleet jo parikymppisistä yhdessä eli noin 20 vuotta. Lapset alakoululaisia. Että silleen. Sinne lähti, jätti kaiken tänne, jopa tavaransa.