Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpparivaivat ja ruokavalio - kuinka nopeasti muutosta?

Vierailija
14.12.2022 |

Oma tilanne on sellainen, että arvot ovat vielä viitteissä (T4v 12 ja TSH 2,6), mutta oireita aivan järjetön lista, eikä mitään muuta syytä löydy. Arvot ovat myös tasaisesti huonontuneet vuosien myötä. Suomessa nämä eivät riitä diagnoosiin, kuulemma esim. Saksassa saisin jo lääkityksen. Netistä olen lukenut, että ruokavaliolla ja elämäntavoilla on vaikutusta kilppariarvoihin.

Olen yhä normaalipainossa ja vuosien mittaan lopettanut alkoholin, herkut, roskaruuan sekä siirtynyt gluteenittomalle ruokavaliolle. Nyt aion lopettaa tämän itsehoidon, ottaa kaikki nämä takaisin ruokavalioon ja odotella arvojen romahdusta.

Mitenköhän pitkä taival tässä on edessä? Kuinka nopeasti olette huomanneet muutoksia arvoissa, positiivista tai negatiivista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä lopetat ruokavaliosi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa täältä!

Vierailija
4/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika kilpikonnassasi on?

Vierailija
5/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo arvothan ovat kaikella lailla hyvät. Sua on pakko vaivata jokin muu. Ja kilpparivaivoihin nimenomaan ei ruokavaliolla ole vaikutusta. Mistä ihmeestä tämä aloitus nyt oikein on revitty??? Jos voit huonosti, niin korjaa ruokavaliotasi ihan muuten vain kuntoon, mutta kilppariarvoja se ei heilauta.

Vierailija
6/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo arvothan ovat kaikella lailla hyvät. Sua on pakko vaivata jokin muu. Ja kilpparivaivoihin nimenomaan ei ruokavaliolla ole vaikutusta. Mistä ihmeestä tämä aloitus nyt oikein on revitty??? Jos voit huonosti, niin korjaa ruokavaliotasi ihan muuten vain kuntoon, mutta kilppariarvoja se ei heilauta.

Kyllä se ruokavalio vaan vaikuttaa tähänkin

Vierailija
7/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ketogeeninen ruokavalio nosti TSH:ta. Lisäksi esim kukka- ja parsakaalilla sekä soijalla kilpirauhasta heikentäviä ominaisuuksia. Että oisko siinä seuraava ruokavalio? Tyroksiinipaketissakin lukee että soija saattaa lisätä lääkkeen tarvetta eli vaihda liha ja maito soija tuotteisiin!

Vierailija
8/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ihan normaalisti. Vajaatoiminta 22 vuotta jo. Arvot ovat yksilölliset. Esim mulla T4V 20:n pinnassa ja TSH alle 0. Näillä voin hyvin. Muistan ne ajat, kun lekuri titrasi Thyroxinia koko ajan niin, että ne saataisiin viitearvojen sisään. Mun olosta ja oireista ei kiinnostuttu.

Netistä löytyy jotain tietoa. Mun vajaatoiminta syntyi joditabletin jälkeen eli olin aluksi liikatoimintauinen.

Vierailija
9/9 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on tullut kilpirauhasongelmia kun ovat julkkisten copypaste nettidieettejä ostaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi