Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008616

Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.

Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.

Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.

Mites teillä?

Kommentit (1199)

Vierailija
81/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, että normaalilääkärille ei ihmiset saa aikoja. Ja heidät sitten ohjataan menemään päivystykseen, kun ajat on johonkin kuukausien päähän. Ja päivystys sitten tukkeutuu, kun siellä on peruspotilaat ja oikeasti apua tarvitsevat potilaat odottamassa aikaa. 

Mulla väänty pahasti nilkka ja jouduin lääkäriä odottamaan 4 tuntia ja sen jälkeen vielä apulaitteiden huoltavaa henkilöä tunnin (vaikka siinä kesti 5 minuuttia, että hän antoi mulle ne tukisiteet ja kepit).

Vierailija
82/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kaikki trollit, Purge mukaan lukien, saa tässä ketjussa levittää vihapuhetta ja valeinfoa?

Modet ruokatunnilla?

Nykyään ei saa enää valittaa mistään yhteiskunnallisista epäkohdista, ettei kukaan vaan luule Igoriksi.

Kätevästi tämä tarkoittaa, että kaikki päättäjät ja huonotkin päätökset ovat vastedes kaiken kritiikin yläpuolella.

Jep, se on jännä, että kun esim. sähkölasku on muuttunut 5cnt -> 50cnt, ja ilmaiset sen olevan kohtuutonta ja epäreilua niin kas, olet pjuuttiinin trolli! Kyllä trollaajat on niitä joille kaikki tämä kurjistus on ok. Kaikki ei johdu sodasta vaan siitä, että Suomi on KORRIPTOITUNUT maa, jossa oma kansa ensin ajattelu on pjuuuttinismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa näkymään konkreettisesti tämä hoitajien kaltoinkohtelu minkä meidän maamme hallitus on aiheuttanut. Nopeutti vain sillä pakkolailla hoitajien lähtemistä alalta sekä aiheutti sen, että nuoret karttavat nyt lähtemästä opiskelemaan alaa. Ihan oikein minun mielestäni. Sitä saa mitä tilaa.

Odottakaahan kesää.

Vierailija
84/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

--keleen antivaxxerit! Suurin osa ruuhkauttajista on luultavasti täysin turvallisen, vuosikymmeniä testatun mRNA-rokotteen vastustajia? Esimerkiksi Pfizer-rokotetut eivät tietääkseni sairastu edes tavalliseen flunssaan kovin helposti?

Vierailija
85/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun täällä naurettiin niille hoitajien työtaisteluirtisanoutumisille?

Ette varmaankaan tienneet, että ne ajoitettiin nimenomaan tähän vuodenvaihteeseen, jolloin työnantajaosapuoli ei ehtisi reagoimaan.

Naurattaako enää?

Vierailija
86/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä toimistossa. Iltaisin/öisin EI ole esimiestä paikalla, edes puhelimitse. Mikäli alat huuto-oksentaa tuntia ennen 22-07 yövuoroasi, niin päivystykseen on mentävä saamaan saikkulappu. Yksityinen työterveys palvelee vain päivisin. 

Ja tämä varmistettu vielä, että näin on. 

Vierailija
87/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--keleen antivaxxerit! Suurin osa ruuhkauttajista on luultavasti täysin turvallisen, vuosikymmeniä testatun mRNA-rokotteen vastustajia? Esimerkiksi Pfizer-rokotetut eivät tietääkseni sairastu edes tavalliseen flunssaan kovin helposti?

höpö höpö koronarokotetut ovat koko ajan poissa töistä sairaana...

Vierailija
88/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika häpeä ettei omalle veroja maksavalle kansalle löydy tärkeintä terveyspalvelua!?👎

Vierailija
89/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista. Hyvä SDP

Vierailija
90/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kaikki trollit, Purge mukaan lukien, saa tässä ketjussa levittää vihapuhetta ja valeinfoa?

Modet ruokatunnilla?

Nykyään ei saa enää valittaa mistään yhteiskunnallisista epäkohdista, ettei kukaan vaan luule Igoriksi.

Kätevästi tämä tarkoittaa, että kaikki päättäjät ja huonotkin päätökset ovat vastedes kaiken kritiikin yläpuolella.

Jep, se on jännä, että kun esim. sähkölasku on muuttunut 5cnt -> 50cnt, ja ilmaiset sen olevan kohtuutonta ja epäreilua niin kas, olet pjuuttiinin trolli! Kyllä trollaajat on niitä joille kaikki tämä kurjistus on ok. Kaikki ei johdu sodasta vaan siitä, että Suomi on KORRIPTOITUNUT maa, jossa oma kansa ensin ajattelu on pjuuuttinismia.

"Se se vaan on sillä lailla

Että tässäki maassa on

Sitä on paljon mälsää

Ei sitä tartte edes paljon kavereilta kysellä

Kun vaan viittii vähänkin tsiikata ympärilleen

Kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä

Mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan"

- Putin-trolli vm. 1991

Vierailija
91/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...

No ei kai kukaan typerys mene sinne flunssan tai ripulin takia. Viimeksi kun kävin itse, minulla oli paha allerginen reaktio, muutamalla oli murtumia, mummoilla oli dementiaa ja isoin joukko oli päihtyneitä narkkareita, joilla oli päässä pimahtanut.

No kyllä kuule vaan menee. Osa ihmisistä on niin vieraantuneita todellisuudesta, että soittavat ambulanssin 12 h jatkuneen vatsataudin vuoksi. Ymmärtäisin tämän heikkokuntoiselta vanhukselta, mutta siis ihan täysissä ruumiin ja sielunvoimissa olevat ihmiset. Ei voi kun toisinaan ihmetellä, mihin kaikki maalaisjärki on kadonnut.

Vierailija
92/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi nopeasti tosiaan tehdä peliliikkeitä terveydenhuollon pelastamiseksi: 

Saikkutodistuksia ei voi työnantaja vaatia lyhyisiin poissaoloihin tai ne pitää kustantaa itse yksityisellä. Eutanasialakia löysennetään ja DNR-päätösten pikainen päivitys. 

Sairaanhoitajat voivat kirjoittaa diagnooseja peruslääkkeisiin tai uusia reseptejä. Ei nämä reseptien uusimiset ole mitään rakettitiedettä. 

"Eutanasialakia löysennetään"

Miksi ihmeessä eutanasiasta innostuneet ovat aina niin innoissaan todistamassa kaltevan pinnan teoriaa todeksi?

Itse en ole eutanasian vastustaja, vaan mielestäni sen pitäisi olla sallittua parantumattomasti sairaille, joiden sairaus johtaa väistämättä kuolemaan ja aiheuttaa kärsimystä.

Mutta tiedän, että Suomessakin on ihmisiä, jotka kuola valuen odottavat tänne Kanadan mallia, missä eutanasiaa ehdotetaan vaihtoehdoksi monisairaille, vammaisille ja mt-potilaille, joiden hoito tulee kalliiksi.

Eutanasialain löystyttäminen on siksi minulle tärkeä, koska olen ollut töissä vanhustenkodissa. Ja kyllä, joskus kuolema on parempi vaihtoehto kuin elää elämänsä loppuvuodet kuoleman ja elämän rajamaastossa, limbossa jossa on pelkkää tyhjyyttä. Jos sinulla olisi minun elämänkokemukseni, olisit samaa mieltä.

Vierailija
93/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi nopeasti tosiaan tehdä peliliikkeitä terveydenhuollon pelastamiseksi: 

Saikkutodistuksia ei voi työnantaja vaatia lyhyisiin poissaoloihin tai ne pitää kustantaa itse yksityisellä. Eutanasialakia löysennetään ja DNR-päätösten pikainen päivitys. 

Sairaanhoitajat voivat kirjoittaa diagnooseja peruslääkkeisiin tai uusia reseptejä. Ei nämä reseptien uusimiset ole mitään rakettitiedettä. 

"Eutanasialakia löysennetään"

Miksi ihmeessä eutanasiasta innostuneet ovat aina niin innoissaan todistamassa kaltevan pinnan teoriaa todeksi?

Itse en ole eutanasian vastustaja, vaan mielestäni sen pitäisi olla sallittua parantumattomasti sairaille, joiden sairaus johtaa väistämättä kuolemaan ja aiheuttaa kärsimystä.

Mutta tiedän, että Suomessakin on ihmisiä, jotka kuola valuen odottavat tänne Kanadan mallia, missä eutanasiaa ehdotetaan vaihtoehdoksi monisairaille, vammaisille ja mt-potilaille, joiden hoito tulee kalliiksi.

Eutanasialain löystyttäminen on siksi minulle tärkeä, koska olen ollut töissä vanhustenkodissa. Ja kyllä, joskus kuolema on parempi vaihtoehto kuin elää elämänsä loppuvuodet kuoleman ja elämän rajamaastossa, limbossa jossa on pelkkää tyhjyyttä. Jos sinulla olisi minun elämänkokemukseni, olisit samaa mieltä.

Ei tuohon eutanasiaa kaivata. Vanhus voi itse päättää, että lopettaa syömästä ja juokin hyvin niukasti. Ei mene kauaa. Itse voi päättää. Vaikka olisi dementoitunutkin, niin päätös voi tulla jollain tapaa sisältä. Letkuruokintaan ei pidä ketään pakottaa.

Vierailija
94/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kollegoiden kanssa täällä päivystyksen valtavassa ruuhkassa. Kuumeflunssa kaikilla. Jännitän saanko lääkärintodistusta vielä tälle vuorokaudelle, ettei pomo suutu. Evästä, lääkettä ja lämmintä vaatetta mukana ja yhdellä on jopa oma patja, mutta ei se sovi tänne minnekään. Täällä ollaan kuin sillit purkissa ja hoitajia ei näy. Voitte kuvitella miten käy kun pieni tila on aivan täynnä yskiviä, niiskuttavia ja tuskasta irvisteleviä ihmisiä.

Vierailija
95/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puupäät voisivat olla kuormittamatta päivystyksiä jokaisesta varpaankynnen nipistyksestä.

Luulosairaat pitäisi käännyttää samantien ovelta ulos. 

Kyllähän siellä sairaanhoitaja tekee ensiarvion hoidon tarpeesta. Ja aika monella eläkkeellä olevalla ei ole varaa yksityisiin hoitoihin.

Miksi kyselet noin tyhmiä, ap, että miksi ihmiset ei mene yksityielle? Etkö yhtään seuraa mediaa, joissa toistuvasti kerrotaan, että  moni eläkeläinen on tosi vaikeuksissa nyt.

Missä tynnyrissä siis elät, hyvinvoivan keskiluokan tynnyrissä? Katsopa tapinreiästä ulos!

Vierailija
96/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...

No ei kai kukaan typerys mene sinne flunssan tai ripulin takia. Viimeksi kun kävin itse, minulla oli paha allerginen reaktio, muutamalla oli murtumia, mummoilla oli dementiaa ja isoin joukko oli päihtyneitä narkkareita, joilla oli päässä pimahtanut.

No kyllä kuule vaan menee. Osa ihmisistä on niin vieraantuneita todellisuudesta, että soittavat ambulanssin 12 h jatkuneen vatsataudin vuoksi. Ymmärtäisin tämän heikkokuntoiselta vanhukselta, mutta siis ihan täysissä ruumiin ja sielunvoimissa olevat ihmiset. Ei voi kun toisinaan ihmetellä, mihin kaikki maalaisjärki on kadonnut.

No tuossa käyttämässäsi esimerkissä ei kyllä lähetettäisi ambulanssia paikalle. Että siinä soittelee sitten vaan.

Vierailija
97/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puupäät voisivat olla kuormittamatta päivystyksiä jokaisesta varpaankynnen nipistyksestä.

Luulosairaat pitäisi käännyttää samantien ovelta ulos. 

Hypokondria on sairaus.

Muttei vaadi päivystystason hoitoa.

Vierailija
98/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ymmärrä laittaa tilannetta kuntoon  ?

Vierailija
99/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Nyt niitä euroja esiin ja löytyy hoitajia!

Vierailija
100/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ymmärrä laittaa tilannetta kuntoon  ?

Rahalla saa ja hevosella pääsee tässäkin tapauksessa. Kukaan vaan ei ole valmis maksamaan lisää veroja, se huomattiin aiemmin syksyllä kun hoitajat tekivät pakosta sopimuksen.

T. hoitaja jonka palkka ei noussut lakon seurauksena pennin jeniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi