Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi tehdä, jos lapsi vihaa äidin uutta miestä?

Vierailija
30.03.2025 |

Siis todella inhoaa. Ei halua olla koskaan edes samassa huoneessa, ei tehdä yhdessä mitään mihin äidin uusi puoliso (aviopuoliso) osallistuu, ei halua jutella tälle, ei halua olla missään tekemisissä. Tämä alkanut kun lapsi oli 13 ja mies oli ollut tällöin kuvioissa pari kk, nyt jo muutaman vuoden jatkunut. Mitä sinusta asialle pitäisi tehdä?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden jälkeen jo esittelit miehen?! Mikä jumalauta kiire on aina sotkea uusi mies lapsen elämään. Ethän itsekään ole vielä tuntenut tuota ihmistä?! 

Vierailija
2/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lasta voi pakottaa miehestä tykkäämään. Ehkä teinin vihan tunteet laimenevat vuosien saatossa.

Vierailija
4/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero

Vierailija
5/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolle mitään voi tehdä. Ei pidä yllättyä, jos teini ei hyväksy vanhemman uutta puolisoa. Et sinäkään tykkäisi, jos teini raahaisi kaverinsa teille asumaan.

Vierailija
6/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden jälkeen jo esittelit miehen?! Mikä jumalauta kiire on aina sotkea uusi mies lapsen elämään. Ethän itsekään ole vielä tuntenut tuota ihmistä?! 

En ole itse tuo äiti vaan eräs toinen henkilö. 

Ap

Vierailija
7/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuolle mitään voi tehdä. Ei pidä yllättyä, jos teini ei hyväksy vanhemman uutta puolisoa. Et sinäkään tykkäisi, jos teini raahaisi kaverinsa teille asumaan.

Eli sinusta pitäisi vain antaa tilanteen jatkua tuollaisena?

Vierailija
8/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule enää teidän kotiin. Näe miestä hänen luona. On täysin ymmärrettävää ettei lapsi ja nuori pidä siitä että hänen elämänsä ja kotinsa sotketaan. Eli lapsen ehdoilla pitää mennä. Ja ei saa pakottaa. Vieras ukko hajuineen ja ääninen, kommentteineen, ei tarvitse pitää. Ehkä miehessä on vikoja tai sitten ei muuten vaan halua elämäänsä sitä. Ehkä mies ei pidä myös toisen lapsista? 

Vierailija
9/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tule enää teidän kotiin. Näe miestä hänen luona. On täysin ymmärrettävää ettei lapsi ja nuori pidä siitä että hänen elämänsä ja kotinsa sotketaan. Eli lapsen ehdoilla pitää mennä. Ja ei saa pakottaa. Vieras ukko hajuineen ja ääninen, kommentteineen, ei tarvitse pitää. Ehkä miehessä on vikoja tai sitten ei muuten vaan halua elämäänsä sitä. Ehkä mies ei pidä myös toisen lapsista? 

En ole itse tuo äiti eli minulla ei ole valtaa päättää kuka asuu missä. Ja he ovat tosiaan naimisissa jo. Ap

Vierailija
10/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luottamusta ei ole eikä tarvitsekaan olla. Mitään poika ei siitä asiasta saa, vain menettää. Se mies on sun projekti.

Vierailija
11/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi heivata pois, kuitenki muutama vuosi ni täysikäinen , vittuako se tuolla vanhemman patukan saannin edessä on  ?

Vierailija
12/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä tekee niinko muukki äipät ja lykkää lapsen joko isälleen tai isovanhemmille. Jos näitä ei löydy niin nakkaa pihalle aina kun uus mies käy panemassa.

Vierailija
13/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kannattaa kuunnella. Mies voi olla epäkelpo. 

Vierailija
14/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet sitä täällä jos et liity asiaan itse millään tavalla?

En yhtään ihmettele nuoren käytöstä. Äiti on tuonut uuden miehen kuvioihin (asumaan) selkeästi ihan liian nopeasti. Rakastuneena on siinä omassa kuplassaan, eikä näe tai halua ymmärtää, miten uusi ihmissuhde vaikuttaa lapseen. Lapselle on annettava aikaa sopeutua tilanteeseen ja sen tuomiin tunteisiin. 

Vierailija
15/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äippä tekee niinko muukki äipät ja lykkää lapsen joko isälleen tai isovanhemmille. Jos näitä ei löydy niin nakkaa pihalle aina kun uus mies käy panemassa.

Yleinen tapa ja jos kerrostalossa, niin aina löytyy lämmin kellari mihin tenava menee aikaansa kuluttamaan. 

Vierailija
16/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää dunkkuun!

Vierailija
17/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin aikanaan teininä täsmälleen tällaisessa tilanteessa. Jonkin aikaa kesti sitä jatkuvaa riitelyä ja tunnelma kotona oli aivan kamala. Äiti kommentoi näissä hetkissä usein, että muuta isällesi. Näin sitten tein, asuin isän luona, kunnes muutin omilleni. Äiti on edelleen saman miehen kanssa. Mies on käyttäytynyt todella tökerösti, jopa väkivaltaisesti sekä äitiä että minua kohtaan, kun joskus harvoin olen heillä (lapsuudenkodissani) vieraillut, joten en käy siellä enää ollenkaan. Äidin kanssa pidämme yhteyttä puhelimitse yms.

Olen ollut lapsesta asti varma, etten hanki omia lapsia, koska kokemukseni äidin ja lapsen suhteesta on niin ikävä, enkä halua kokea mitään vastaavaa uudestaan. Olen kokenut itse, että äiti ja lapsi voivat olla luonteeltaan, mielipiteiltään, arvomaailmaltaan ja käytökseltään niin erilaiset ihmiset, että yhteiselo on jatkuvaa riitaa ja tuskaa.

Vierailija
18/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se veeti mäelle. Jos ei teinipoju irtaudu äitinsä tissistä nyt, se ei irtoa koskaan. 

Vierailija
19/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet sitä täällä jos et liity asiaan itse millään tavalla?

En yhtään ihmettele nuoren käytöstä. Äiti on tuonut uuden miehen kuvioihin (asumaan) selkeästi ihan liian nopeasti. Rakastuneena on siinä omassa kuplassaan, eikä näe tai halua ymmärtää, miten uusi ihmissuhde vaikuttaa lapseen. Lapselle on annettava aikaa sopeutua tilanteeseen ja sen tuomiin tunteisiin. 

Olin itse joitakin vuosia sitten tuo aloitukseni lapsi. Kyselen, koska oma lapsuus ja nuoruus on jäänyt vaivaamaan mieltä. Että mitä siinä tilanteessa oikein olisi pitänyt tehdä. Ap

Vierailija
20/101 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitäisi kasvattaa paremmin. Eronneella vanhemmalla on täysi oikeus muodostaa parisuhde ja muuttaa yhteen kumppaninsa kanssa ja lapsen tulee sopeutua tähän.