Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008616

Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.

Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.

Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.

Mites teillä?

Kommentit (1199)

Vierailija
101/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee koko ajan valtava määrä ihmisiä (uggrain. ja utan papers) sisään järjestelmään, joka on jo nyt romahduspisteessä.

Onhan ihan selvä, että niin homma ei voi toimia.

Eikä se voi toimia niinkään, että maksan valtavia veroja, mutta minä en saa julkisella hoitoa vaan minun pitää ottaa tonnien sairaskuluvakuutus.

Amerikan mallia mutta Suomen veroasteella. Ei käy.

Vierailija
102/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi nopeasti tosiaan tehdä peliliikkeitä terveydenhuollon pelastamiseksi: 

Saikkutodistuksia ei voi työnantaja vaatia lyhyisiin poissaoloihin tai ne pitää kustantaa itse yksityisellä. Eutanasialakia löysennetään ja DNR-päätösten pikainen päivitys. 

Sairaanhoitajat voivat kirjoittaa diagnooseja peruslääkkeisiin tai uusia reseptejä. Ei nämä reseptien uusimiset ole mitään rakettitiedettä. 

"Eutanasialakia löysennetään"

Miksi ihmeessä eutanasiasta innostuneet ovat aina niin innoissaan todistamassa kaltevan pinnan teoriaa todeksi?

Itse en ole eutanasian vastustaja, vaan mielestäni sen pitäisi olla sallittua parantumattomasti sairaille, joiden sairaus johtaa väistämättä kuolemaan ja aiheuttaa kärsimystä.

Mutta tiedän, että Suomessakin on ihmisiä, jotka kuola valuen odottavat tänne Kanadan mallia, missä eutanasiaa ehdotetaan vaihtoehdoksi monisairaille, vammaisille ja mt-potilaille, joiden hoito tulee kalliiksi.

Eutanasialain löystyttäminen on siksi minulle tärkeä, koska olen ollut töissä vanhustenkodissa. Ja kyllä, joskus kuolema on parempi vaihtoehto kuin elää elämänsä loppuvuodet kuoleman ja elämän rajamaastossa, limbossa jossa on pelkkää tyhjyyttä. Jos sinulla olisi minun elämänkokemukseni, olisit samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä."

Kai nyt rahoilleen saa vaatia jotain vastinetta. Maksan jo nyt "muutaman satasen extraa" (veroja) eikä sillä saa edes "ilmaisia lääkäripalveluita" joita kovasti näiden tuhansiin nousevien kuukausittaisten verojen vastineeksi mainostetaan.

Vierailija
104/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi nopeasti tosiaan tehdä peliliikkeitä terveydenhuollon pelastamiseksi: 

Saikkutodistuksia ei voi työnantaja vaatia lyhyisiin poissaoloihin tai ne pitää kustantaa itse yksityisellä. Eutanasialakia löysennetään ja DNR-päätösten pikainen päivitys. 

Sairaanhoitajat voivat kirjoittaa diagnooseja peruslääkkeisiin tai uusia reseptejä. Ei nämä reseptien uusimiset ole mitään rakettitiedettä. 

Miksi ihmeessä eutanasiasta innostuneet ovat aina niin innoissaan todistamassa kaltevan pinnan teoriaa todeksi?

Itse en ole eutanasian vastustaja, vaan mielestäni sen pitäisi olla sallittua parantumattomasti sairaille, joiden sairaus johtaa väistämättä kuolemaan ja aiheuttaa kärsimystä.

Mutta tiedän, että Suomessakin on ihmisiä, jotka kuola valuen odottavat tänne Kanadan mallia, missä eutanasiaa ehdotetaan vaihtoehdoksi monisairaille, vammaisille ja mt-potilaille, joiden hoito tulee kalliiksi.

Eutanasialain löystyttäminen on siksi minulle tärkeä, koska olen ollut töissä vanhustenkodissa. Ja kyllä, joskus kuolema on parempi vaihtoehto kuin elää elämänsä loppuvuodet kuoleman ja elämän rajamaastossa, limbossa jossa on pelkkää tyhjyyttä. Jos sinulla olisi minun elämänkokemukseni, olisit samaa mieltä.

Toisin sanoen toivoisit eutanasiaa ihmisille, jotka eivät kykene itse siitä päättämään? Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
105/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin työskennelyt geriatrisella osastolla mutta eutanasia ei silti ole vaihtoehto. Mutta kipulääkkeet on. Niissä ei saa pihistellä.

Vierailija
106/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä yritettiin eilen varoittaa täällä. Ketjut poistettiin alta aikayksikön. 

Vierailija
107/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...

Mutta kuinka moni käytännössä menee päivystykseen huvikseen jonottamaan tuntikausiksi siksi että on vähän nuhaa tai maha sekaisin? Jos joku menee päivystykseen flunssasta tai norosta, on yleensä kyse siitä, että on monta päivää ollut korkea kuume tai tulee vaikkapa veriripulia. Siinäkin tapauksessa herkästi lähetetään päivystyksestä takaisin kotiin.

Ihmiset eivät ole hyviä arvioimaan sitä, mikä on oikeasti vakava oire ja mikä ei. Usein eivät ole päivystyksen hoitajatkaan. Minun äitini käännytettiin keuhkoveritulpan kanssa pois päivystyksestä, ja vasta seuraavana päivänä ottivat hoitoon, kun ambulanssin piti paareilla hakea hänet kotoa.

Minua ärsyttää se, että toisaalta ihmisiä kannustetaan ottamaan pikkuasiatkin tosissaan jottei niistä tule vakavia seurauksia - pelotellaan että käsivarren äkillinen puutuminen voi olla merkki sydänkohtauksesta, ja jos punkki on paikallaan useamman tunnin, voi tulla borrelioosi ja joutua siitä vaikka pyörätuoliin loppuiäkseen - mutta auta armias jos oikeasti menisit päivystykseen äkillisesti puutuneen käsivarren tai takapuoleen kiinnittyneen punkin takia. Johan sinut naurettaisiin sieltä ulos, ja kirjoitettaisiin päälle vielä juttu Iltalehteen siitä, miten toivottomia tampioita päivystyksen potilaat ovat.

Naulan kantaan. Nuo neuvojat haluavat vain pestä kätensä vastuusta. Päivystykseen ei saa mennä, koska terveydenhuolto on pahemmin kuralla kuin noropylly.

Vierailija
108/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva viitsii maksaa yksityiselle niin mitättömistä vaivoista joitten vuoksi hakeudutaan julkiseen päivystykseen.

Vierailija
109/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...

No ei kai kukaan typerys mene sinne flunssan tai ripulin takia. Viimeksi kun kävin itse, minulla oli paha allerginen reaktio, muutamalla oli murtumia, mummoilla oli dementiaa ja isoin joukko oli päihtyneitä narkkareita, joilla oli päässä pimahtanut.

Sinulla on aika pieni otos arvioimaan sitä, millaisia potilaita siellä päivystyksessä on. Jos päivystyksiin menisivät vain ne, jotka sinne kuuluvat, ei olisi mitään ongelmaa, mutta maalaisjärkeä ei osata käyttää.

Vierailija
110/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä minä käynkin. Ongelma tuli siinä vaiheessa, kun yksityiseltä laitettiin lähete sairaalaan. Eli sinne samaan ruuhkapäivystykseen, kun kunnalliselta puolelta.

Vierailija
111/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulee vihdoin yksityiset sairausvakuutukset. Kiitos tästäkin Sanna Marin, vasemmistohallitus, hoitajamitoitus ilman resursseja ja turha soteuudistus!

Vierailija
112/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa juuri perustettu poliittisia valtuustoja joille maksettiin isot kasat puolutukea sekä palkattiin muhkeilla liksoilla olevia johtajia kasapäin uusien SOTE- alueiden perusteella. Tämä kööri varmaan laittaa asiat kuntoon silmänräpäyksessä. Näinhän sitä meille perusteltiin.

Vierailija
113/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs, muttei ainoa syy ruuhkautumiseen ovat vanhukset, jotka eivät enää pärjää kotona.

Koska laitospaikkoja ei ole roudataan heitä jatkuvasti päivystykseen, sieltä osastolle ja sieltä takaisin kotiin, josta taas päivystykseen...

Vierailija
114/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP , yksityisellä ei hoideta kaikkea ja kaikkia, vain sellaiset vaivat, jotka on helposti hoidettavissa.Esim leikataan vain suht nuoria ja melko perusterveitä ja ei suuria leikkauksia.

Jos esimerkiksi tarvitset tehohoitoa tai suuren leikkauksen, niin mikään yksityinen ei sinua hoida.

Vierailija
115/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät perustelevat korkean suomen veroasteen suomen hyvin toimivalla ja "ilmaisella" terveydenhuollolla sitten pitäisi korkeiden verojen lisäksi maksaa yksityiselle lääkäriasemalle toiseen kertaan mistä valtio verottaa myös.

Hieno kusetus taas suomen päättäjiltä ja tämä typerä kansa maksaa kun sanna pyytää.

Vierailija
116/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs, muttei ainoa syy ruuhkautumiseen ovat vanhukset, jotka eivät enää pärjää kotona.

Koska laitospaikkoja ei ole roudataan heitä jatkuvasti päivystykseen, sieltä osastolle ja sieltä takaisin kotiin, josta taas päivystykseen...

Eipä ole. Vaan ainoa syy on se, että ei ole hoitajia. Ei päivystyksissä, vuodeosastoilla, ei leikkaussaleissa. Edes nuoret/ keski- ikäiset eivät pääse sairaaloihin, koska hoitajapulasta johtuen ei ole paikkoja potilaille.

Vierailija
117/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia hoituu rahalla. Alkakaa maksamaan hoitajille riittävästi, niin tekijöitä löytyy.

Vierailija
118/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja on, kunnat ei vaan osta niitä. Sinnitellään makuuttamalla tk-vuodeosastoilla näitä pitkäsikaispaikkaa odottavia. Jolloin ei mahdu potilaita päivystyksestä ja erikoissairaanhoidosta. Osa pyörii pyöröovissa kodin ja osaston väliä kunnes murtuu lonkka tms isompi ongelma.

Vierailija
119/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelle joku portsari joka käännyttää flunssa- ja noropotilaat pois. Ei siinä ole mitään järkeä, että päivystykseen hakeudutaan räkäisen nokan tai perus yrjötaudin vuoksi. Tuollaiset tapaukset menkööt yksityislääkärille jos välttämättä lääkäriin haluavat.

Vierailija
120/1199 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taisi olla että vanhuksia ei saada vuodeosastoille tai vanhainkoteihin mihin kuuluisivat vaan ovat todella kalliisti päivystyksessä odottelemassa.

Vanhainkodeista ja osastoilta pitää vähentää paikkoja, jotta saadaan täytettyä hoitajamitoitus. Samalla määrällä hoitajia voi ottaa vähemmän vanhuksia hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan