YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??
Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.
Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.
Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.
Mites teillä?
Kommentit (1199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä jauhetaan jostain saikkutodistuksista?
Esim Jorvi ei ole voinut ottaa AMBULANSSILLA tuotavia potilaita vastaan 10 päivään! Nyt ei ole kyse mistään turhista käynneistä terveysasemalla, vaan ihan todellisesta hätätilanteesta. Se voit olla sinä tai minä, joka tarvitsee akuuttia hoitoa ja joka paikassa sanotaan että tänään ei mahdu!
Ja muistutuksena vielä nyt sekin, että yksityinen sektori ei hoida päivystyksellistä sairaalahoitoa vaativia potilaita! Jos saat sydäninfarktin niin kyllä se on kuulkaan julkinen sektori mistä saa hoitoa, ei yksityinen!
t. jo alaa vaihtanut sh
Hukkaan meni sinunkin kohdallasi ilmainen sairaanhoitajan koulutus.
Ihmisillä on oikeus vaihtaa alaa.
Eri
ei senttiäkään keräyksiin kirjoitti:
nauttikaa vihreästä siirtymästä sitähän olette äänestäneet. väli merellä on kaksi laivallista n2000 kpl todella kipeitä tulossa stasiin ilmaiseen terveyden hoitoon hyvin on spr tiedoitus levinnyt glopaalisti
Peruskoulukin ilmeisesti pilalla, kun ei opita kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä jauhetaan jostain saikkutodistuksista?
Esim Jorvi ei ole voinut ottaa AMBULANSSILLA tuotavia potilaita vastaan 10 päivään! Nyt ei ole kyse mistään turhista käynneistä terveysasemalla, vaan ihan todellisesta hätätilanteesta. Se voit olla sinä tai minä, joka tarvitsee akuuttia hoitoa ja joka paikassa sanotaan että tänään ei mahdu!
Ja muistutuksena vielä nyt sekin, että yksityinen sektori ei hoida päivystyksellistä sairaalahoitoa vaativia potilaita! Jos saat sydäninfarktin niin kyllä se on kuulkaan julkinen sektori mistä saa hoitoa, ei yksityinen!
t. jo alaa vaihtanut sh
No en nyt noinkaan sanoisi. 20 vuotta jaksoin kunnes mitta täyttyi lopullisesti. Kiitos poliittisen päätöksenteon, eli edellisten hallitusten ja kuntatyönantajan.
t. jo alaa vaihtanut sh
Olipa todella väsyneen näköinen lääkäri uutisissa juuri. Oli siis Jorvista ja kaverilla oli todella tummat silmänaluset kun haastateltiin. Eipä siellä helpolla pääse ja tuo vanhusten pakkautuminen päivystykseen kuormittaa kyllä resursseja. Täytyisi olla enemmän laitospaikkoja ja kotihoidosta pitäisi siirtyä laitokseen aikaisemmin, niin hoidon voisi järjestää ennen kuin päivystykseen menee kuormittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olipa todella väsyneen näköinen lääkäri uutisissa juuri. Oli siis Jorvista ja kaverilla oli todella tummat silmänaluset kun haastateltiin. Eipä siellä helpolla pääse ja tuo vanhusten pakkautuminen päivystykseen kuormittaa kyllä resursseja. Täytyisi olla enemmän laitospaikkoja ja kotihoidosta pitäisi siirtyä laitokseen aikaisemmin, niin hoidon voisi järjestää ennen kuin päivystykseen menee kuormittamaan.
Niitä ei voida saada lisää, koska ei ole halukkaita hoitajiksi. Ainakaan sellaisia, jotka pysyisivät alalla. Omaisten on hoidettava, ei auta nyt mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun laki vaatii todistuksen että voi olla saikulla ja kun terveyskeskukseen ei pääse. Siellä lekuri/hoitaja näkemättä olettaa ja jos näkeekin niin olettaa että vikaa ei ole ja toivottaa vain jaksamista. Sitten ihminen joutuu hakemaan muualta toivomansa apua.
Työantajan kannattaa melkein aina ostaa työterveyshuolto muualta, kuin terveyskeskuksesta, joka on halvin vaihtoehto.
Tai tietysti ei kannata, jos tykkää, että työntekijät jonottaa TK:ssä tuntitolkulla, eikä ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus-alueen ulkopuolisena sairaanhoitajana täytyy todeta, etten jaksa edes kauhistella tätä vaan olo on lähinnä täysin kyynistynyt että tätähän sitä ajettiin takaa. Tästä on vuosia puhuttu, varoitettu, huolestuttu ja anottu parempia resursseja ja mihinkään ei ole reagoitu. Kun ei jumal**re voida uskoa sitä mitä ne työntekijät on toitottaneet vuosikausia kun aina on joku johtohenkilö joka tietää kertoa "paremmin" miten asia on. Kun ei voida uskoa eikä nöyrtyä kun kokonainen hoitajakunta on tätä samaa toitottanut että väki ei jaksa! Työolosuhteet on täysin sietämättömät. Hoitajille toitotetaan että vaihtamalla paranee, jos ei sovi niin tuossa on ovi, ja se ovi on muuten käynyt. Nyt niitetään satoa. Minäkin joka olen alle 5 vuotta alalla ja kovasti potilaiden pitämä, olen tullut siihen tulokseen että työolosuhteet on niin epäinhimilliset että oman terveyden takia alaa on pakko vaihtaa. Aikaraja tällä hetkellä pari vuotta mutta saa nähdä jaksaako sinnekään - tällä hetkellä tuntuu että ei. Tsemppiä kollegoille.
Hoitoala on ala, jossa ollaan yleensä koko elämä eikä muista aloista tiedetä. Hyvin monta muuta alaa on joista voisi sanoa niinkin että on epäinhimillisiä olosuhteita. Mitäs jos vaikka lumenauraajat keksii että heidän palkkansa on huono työn olosuhteisiin nähden.
Potilaina on juuri niitä jotka ovat rikkoneet kroppansa raskaassa työssä mutta pienemmällä palkalla.
Luuletko AP tosiaan, etten kävisi yksityisellä, jos minulla näin monisairaana ja vähävaraisena osa-aikaisena työntekijänä olisi varaa siihen?
Meillä julkisesta terveydenhuollosta maksetaan veroilla, on siis ihan kohtuullista odottaa sinne myös pääsevänsä kun tarve iskee. Ei täällä jokaisella ole varaa maksaa yksityisestä. Joillakin ei ole edes mahdollisuutta ottaa laskulle ja maksaa sitten osissa, jos juuri sillä hetkellä ei tilillä ole useita satasia ylimääräistä. Jotkut oikeasti elävät kädestä suuhun, ei kaikilla yksinkertaisesti ole mahdollisuutta laittaa isoja summia säästöön kun kaikki mikä tulee, menee saman tien. Ymmärrä nyt hyvä ihminen.
Mulla ei ole hyviä kokemuksia yksityisestä. Puolen tunnin käyntiin meni 10 minuuttia, eikä lääkäri suostunut kuuntelemaan sydäntä. Olen kuitenkin 60-vuotias, mulla on hengästymistä, rintakipuja ja perintötekijät molempien vanhempien puolelta. Närästyslääkkeet sain. Mulla on ongelmia myös refluksitaudin kanssa ja kaikki selitetään sillä. Ei edes pulssia kuunnellut. Verenpaineen mittaan itse. Kohonnut on vs. että se on mulla ollut yleensä matala. Yhtenä selityksenä on sekin, että kun olen normaalipainoinen, ei mulla voi mitään vaivoja olla. Rintakipu menee kuitenkin levolla ohi. Refluksitaudissa se ei mene. Ei auta kuin odottaa, että pumppu vain pettää joku päivä. Käyn kuitenkin vielä töissä ja olen muuten ihan terve, mutta haluaisin että ainakin edes kuunneltaisiin. Julkiselle en pääse, joten ei aavistustakaan, miten siellä hoidettaisiin. Yksityiset ei tutki. Aiemmatkin kokemukset että ei tutkita, jalkavamman ole diagnosoinut itse ja joutunut syömään särkylääkkeitä kun en pysty kävelemään (työni ei ole fyysistä). Aina löytyy valmis selitys, niin ettei tutkimuksia tarvita, kymmen minuuttia ja 120 euroa.
Juu-u, velkaa on viimeisimpänä vuosina otettu milloin minkäkin varjolla, mutta tärkeintä eli terveyspalveluja ei ole rahoitettu. Ja seuraava hallitus yrittää siivota sotkut, mutta eihän tällaista saada enää siivottua. Kiitos sdp kaikesta paskasta ja velalla elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...
Jos työnantaja vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Juu-u, velkaa on viimeisimpänä vuosina otettu milloin minkäkin varjolla, mutta tärkeintä eli terveyspalveluja ei ole rahoitettu. Ja seuraava hallitus yrittää siivota sotkut, mutta eihän tällaista saada enää siivottua. Kiitos sdp kaikesta paskasta ja velalla elämisestä.
Ei velkaa olisi tarkoittanut lisää leikkauksia mm terveydenhuollosta. Sitäkö halusit?
Pidetään nyt vaan maltti päällä ja otetaan kaikki vastaan mitä tulee.
Koitetaan saada tulevaankin hallitukseen mahdollisimman paljon näitä nykyisiä ihmisiä.
Myös vihersiirtymää tulee tehostaa lisäämällä tuuli voimaloita samalla kun vakaata fossiilista sähköntuotantoa ajetaan esimerkillisesti alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystykset on helisemässä kun sinne mennään jokaisesta aivastuksesta! Sinne KUULUU mennä jos on esim jalka poikki, ei flunssan tai noron takia. Mutta kun jengi on niin tyhmää että sinne vaan ängetään istumaan 6 tunniksi kun nenä vähän vuotaa...
Jos työnantaja vaatii.
Ne työnantajat vois pistää lukemaan viime aikojen uutisia tästä julkisen terveydenhuollon tilanteesta, kerta ne noin tynnyreissä elävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut sote-uudistus ja hoitajamitoituksen nosto mennä ihan nappiin. Voi luoja, miten tästä selvitään jos tulee joku sairasaalto tai suuraonnettomuus kun päivystykset ovat jo nyt suuronnettomuustilassa vaikka potilasmäärät ovat pieniä?
Jos maksan muutaman satasen enemmän päästäkseni yksityiselle lääkärille, menee viimeinenkin terveys, koska rahaa ei jää sitten muuhun kuin korkeintaan kaikkein halvimpaan ja epäterveellisimpään ruokaan, kaikki terveyttä ja hyvinvointia edistävät halvatkin harrastukset pitää lopettaa ja luultavasti tinkiä reseptilääkkeistä. Sitä olen jo nyt joutunut tekemään, mutta lopetin lopettamisen, kun aivan toinenkin lääkäri mitään edellisestä tietämättä määräsi samaa lääkitystä.
Mikä tarkalleen ottaen ruuhkautti juuri nyt. Haetaanko joululomaa, vai onko henkilöstöä jäänyt joululomalle? Tai jos on ollut ruuhkaa miksi tuodaan isommin julkisuuteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään nyt vaan maltti päällä ja otetaan kaikki vastaan mitä tulee.
Koitetaan saada tulevaankin hallitukseen mahdollisimman paljon näitä nykyisiä ihmisiä.
Myös vihersiirtymää tulee tehostaa lisäämällä tuuli voimaloita samalla kun vakaata fossiilista sähköntuotantoa ajetaan esimerkillisesti alas.
Ja Italiaan voi taas laittaa muutaman miljoonan avustusta, kun siellä terveydenhuoltokin toimii niin paljon huonommin, että lääkäri tulee ihan potilaan kotiin asti tutkimaan lääkkeiden kanssa 20 minuutin päästä soitosta.
Tää mitään uutta ole, keuhkokuumeisen lapsen kanssa jonotettiin Jorvissa 8h vuonna 2010.