Onpas äitiyspakkaus 2023 taas vaihteeksi pettymys
https://www.kela.fi/aitiyspakkaus-2023
Edelleen tuotteita vähennetty ja vaikka sanotaan että laatu on muka parempaa, niin ihan samaa materiaalia, valmistajaa ja valmistusmaata näyttää niissä olevan kuin aiemmin.
Tuotteiden määrää on jälleen vähennetty ja verrattuna vuoden 2020 äitiyspakkaukseen tuotteita on jo 17 vähemmän. Jos sama meno jatkuu, niin vuoden 2030 äitiyspakkauksessa on sitten yksi tuote.
Ehkä pitäisi ottaa äitiysavustus rahana ja etsiä kirppareilta vaikka edellisten äitiyspakkausten tuotteita.
Kommentit (238)
Ei pitäisi olla Kiinasta. Äitiyspakkauksen tuotteet tulevat olla suomalaisilta valmistajilta ja Suomessa valmistettuja. Jos ovat Kiinasta, niin tästä täytyy valittaa johonkin en tiedä mihin, mutta lehdistö kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Aplle sanon, että olet tyypillinen nykyäiti, yhtä saatanan valitusta. Toivottavasti elämääsit tulee syöpä tai joku hirveä onnettomuus, jotta asettuu kohdilleen arvomaailmasi. Pakkausta ei ole pakko ottaa, jätä sellaiselle joka saa arvostaa. Ja vedä kauladi ympärille naru, saatanan tiukkaan. Viŧuŧŧaa nämä kaikesta valittavat oaskiaiset.
Menikö tunteisiin se, että kaikki ei ylistä ja ihaile halpatyömaissa tuotettuja rättejä pakkauksessa, mitä huononnetaan ja vähennetään vuosi vuodelta?
Vai mikä saa kirjoittamaan noin noloa tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla Kiinasta. Äitiyspakkauksen tuotteet tulevat olla suomalaisilta valmistajilta ja Suomessa valmistettuja. Jos ovat Kiinasta, niin tästä täytyy valittaa johonkin en tiedä mihin, mutta lehdistö kyllä tietää.
No siitähän se riemu syntyisi kun äitiyspakkauksessa olisi yksi body ja kahdet sukat.
Miten sä kuvittelet suomalaista tavaraa saatavan 170€ pakkaukseksi asti?
Nyyh, veronmaksajien tarjoma tavara ei miellytä. Yhyy!
Jotenkin tosi suppea verrattuna vuoden 2018 pakkaukseen jonka olen itse saanut. Vai muistelenko vaan sitten väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saadaan ja silti valitetaan.
Ole kiitollinen siitä mitä sait, jos tarvitset jotain muuta niin mene ostamaan omilla rahoilla.
"Öyh öyh, miten kehdataan valittaa?!!!" Ehkä siksi, että edut pienenevät koko ajan. Nuoremmat saavat vain jämiä tältä maalta. Ja sinä, joka yrität nostaa itsesi korkealle haukkumalla valittajia, olet itse saanut enemmän.
Niinpä.
Itse ollaan saatu ne aiemmat paremmat äitiyspakkaukset ja sitten haukutaan nuorempia valittajiksi, kun nämä ihmettelevät surkeaksi kutistunutta äitiyspakkausta, mikä sisältää enää pari ripulikuosista bodya ja paskalaatuisen peiton.
Helppoa huudella, kun on itse saanut ne paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi suppea verrattuna vuoden 2018 pakkaukseen jonka olen itse saanut. Vai muistelenko vaan sitten väärin.
No on kai jos vuoden 18 pakkauksessa oli 64 tuotetta ja tässä 38. 🙄
Vierailija kirjoitti:
On suppea. Meillä on myös 2018 pakkaus ja lisäksi 2022 pakkaus, 2018 pakkaus on runsas verrattuna 2022 ja 2023 pakkauksiin.
No ei sitä ole pakko ottaa.
Kiittämättömyys on nykyään kansantauti.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä ole pakko ottaa.
Kiittämättömyys on nykyään kansantauti.
Jos terveydenhuollossakin poistettaisiin lähes maksuttomuus ja maksuja alettaisiinkin periä suurempina vaikka 1955 syntyneistä alkaen siten, että mitä nuorempi olet, sen enemmän maksat, ja vaikka vuonna 1990 syntyneet maksaisi 60 % enemmän samoista palveluista kuin vuonna 1955 syntyneet, niin olisiko sekin kiittämättömyyttä?
Jos sama inflaatio olisi iskenyt vaikka varhaiskasvatusmaksuihin siten että maksut olisi vaikka tuplattu, niin ai että mikä huuto olisi menossa.
Silloin kun minä sain lapsen monia vuosia sitten niin oli hyvä pakkaus. Kai suomi köyhtyy ja se näkyy tuossakin. Kannattais ottaa rahana.
Mun mielestä siinä on tosi kivan näköisiä vaatteita, ottaisin mielelläni. <3
Tsekatkaapa huviksenne vuoden 2013 laatikko.
Lasteni äitiyspakkaukset on vuosien 1990 ja 1996. Ne oli hyvät pakkaukset. Vuoden 1990 pakkauksen haalari oli käytössä vielä vuonna 2012 syntyneellä siskon lapsella. Helistin on olemassa meillä vieläkin.
Ankea ulkoiluhaalari. Nämä kortsut ja voiteet pitäisi jättää pois. Meillä meni roskiin. Samoin turhat mittarit.
Aivan mahtavaa. Vuonnna 2017 (taisin saada vuoden 2016 pakkauksen) jouduin antamaan palautetta huonosta laadusta. Vanuhaalarin (sitä ei ole enää pakkauksessa) saumat olivat valmiiksi revenneet, samoin toisen toppa-tossun. Kela itse ilmoitti yhden vaatteen mahdollisesta viasta ja kuumemittari toimi yhden kerran.
Hienoa, että nyt osa vaatteista on oikeasti kotimaisia :) Olisin muuten ottanut äitiyspakkauksen, mutta lapsen syntymäaika on semmoinen, että talvivaatteet eivät käy ensimmäisenä eikä toisenakaan talvena päälle.
Jos äitiyspakkaus ei kelpaa niin senhän saa rahanakin, voi sitten ostaa oikean värisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ankea ulkoiluhaalari. Nämä kortsut ja voiteet pitäisi jättää pois. Meillä meni roskiin. Samoin turhat mittarit.
Sitten jos ottais asioista selvää, niin haalariin on kysytty kuluttajien mielipiteitä. Tämä haalari oli tykätyin. Ja kortsut on poistuneet pakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa. Vuonnna 2017 (taisin saada vuoden 2016 pakkauksen) jouduin antamaan palautetta huonosta laadusta. Vanuhaalarin (sitä ei ole enää pakkauksessa) saumat olivat valmiiksi revenneet, samoin toisen toppa-tossun. Kela itse ilmoitti yhden vaatteen mahdollisesta viasta ja kuumemittari toimi yhden kerran.
Hienoa, että nyt osa vaatteista on oikeasti kotimaisia :) Olisin muuten ottanut äitiyspakkauksen, mutta lapsen syntymäaika on semmoinen, että talvivaatteet eivät käy ensimmäisenä eikä toisenakaan talvena päälle.
Jos äitiyspakkaus ei kelpaa niin senhän saa rahanakin, voi sitten ostaa oikean värisiä vaatteita.
Mikä tuossa 2023 pakkauksen vaatteista on kotimaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos ottais asioista selvää, niin haalariin on kysytty kuluttajien mielipiteitä. Tämä haalari oli tykätyin. Ja kortsut on poistuneet pakkauksesta.
Ja sitten jos ottaisi asioista kunnolla selvää niin selviäisi sekin, että se kuluttajien mielipide oli rastiruutuunkysely muutamasta vaihtoehdosta. Ei siis ollut mitään suurta kuosivalikoimaa, vaan muutama vauhtiehto. Jos kuosivaihtoehtoina on ruskea ripulikuosi ja musta muumikuosi, niin sillä mustalla muumikuosilla on jopa mahdollisuudet voittaa, koska se on kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huono. Se kuosi ei voittanut siksi, että olisi ollut suurimman osan lempikuosi.
Tuskinpa sitä vauvaa kiinnostaa, minkä värisiä riepuja käyttää. Turhaa valitusta. Muissa maissa ei edes ole moista mahdollisuutta.